'Faik verkiest SC Heerenveen boven andere Eredivisie-clubs'

( 24 reacties)
'Faik verkiest SC Heerenveen boven andere Eredivisie-clubs'

Hicham Faik heeft zijn zinnen gezet op een overstap naar SC Heerenveen, zo weet Voetbal International te melden. Reon Boeringa weet te melden dat de controlerende middenvelder graag naar de club uit Friesland wil verkassen. 

"De gesprekken tussen de Friezen en Belgen over Faik lopen inmiddels al een tijdje", schrijft hij. "Van Zulte Waregem hoeft de 27-jarige middenvelder niet te vertrekken, maar de ex-speler van Excelsior wil zelf graag de stap maken", verklapt Boeringa. 

"Bij Heerenveen denkt Faik zijn loopbaan de juiste impuls te kunnen geven. Ook andere Eredivisie-clubs hebben de middenvelder in het vizier, maar zelf geeft de speler een voorkeur aan een transfer naar Friesland", besluit Boeringa.

Zulte Waregem hoeft Faik om financiële redenen overigens niet te verkopen. Deze week verkast Theo Bongonda voor circa zeven miljoen euro over naar Racing Genk. De transfer is zo goed als rond.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jun 2019 om 19:25
    • Quote van 13 Jun 2019 om 15:25
      Mocht je deze jongen gaan halen,wat ik niet begrijp. wat doen ze dan met Kongolo? Die werd vorig seizoen toch binnengehaald alsof hij eerst moest wennen en dan dit seizoen basis zou aankunnen. Of kunnen we hem alweer afschrijven wat zonde zou zijn.
    Niks, dat is de zoveelste miskoop! Meteen al gezegd. Hetzelfde geldt voor Skovgaard, dat wordt ook niks, zoals zoveel spelers. Hamstra doet aan kapitaalvernietiging, alleen ziet niemand dat (nog) niet in, maar dat komt wel.
  • 13 Jun 2019 om 17:58
    • Quote van 13 Jun 2019 om 17:14
      Noem eens een wat spelers die al de status "Topper" hadden toen ze naar Heerenveen kwamen?Velen kwamen als talent en gingen weg als topper.Vul dat aan met bruikbare spelers met ervaring voor de balans.
    Echter dat waren ook meestal jongens van onder de 23.

    Heerenveen moet geen spelers halen van 27+ tenzij het echte leiders zijn waar jonge spelers wat aan hebben. Maar normaal gesproken verdien je amper wat aan deze categorie spelers.
    Alles onder de 23 heeft na 2 jaar heerenveen nog altijd groei potentie en dus extra transfer waarde. Spelers van 27 na 2 jaar heerenveen leveren niks meer op.. Dat soort spelers dienen vaak hun contract uit en gaan transfervrij weg.

    Heerenveen is groot geworden door het verkopen van jonge talentvolle spitsen. Met het simpele 433 systeem. Daar moeten we weer naar terug. Dus geen spits huren zoals afgelopen seizoen. Maar een spits scouten die het liefst niet ouder is dan 22/23.

    Rienstra is ook zo'n voorbeeld.. Daar verdienen we echt niks aan en een echte leider vind ik het ook totaal niet. Dat soort spelers brengen de club niet verder. Een type Schaars is een ander verhaal. Dat is wel een leider een verlengstuk van een trainer, heeft ook internationale ervaring, goed karakter. Dat je zulke spelers haalt op oudere leeftijd ja daar is niks mis mee.

    Maar Faik wordt in mijn ogen een gevalletje Rienstra, ga je dus niks aan verdienen het kost je salaris. "Investeer " dan in een wat onbekendere jongere speler. Kost waarschijnlijk minder salaris en als het goed uitpakt verdien je het zo weer terug met een goede transfer.
  • 13 Jun 2019 om 17:26
    “Al”, of nog steeds? Realiteit wat uit het oog verloren zeker?
  • 13 Jun 2019 om 17:23
    • Quote van 13 Jun 2019 om 17:21
      Afschrijven. Is niks wordt niks. Dat heb aan het begin van het seisoen ook al gezegd!
    Zou zonde zijn. 8 ton voor betaald!
  • 13 Jun 2019 om 17:21
    • Quote van 13 Jun 2019 om 15:25
      Mocht je deze jongen gaan halen,wat ik niet begrijp. wat doen ze dan met Kongolo? Die werd vorig seizoen toch binnengehaald alsof hij eerst moest wennen en dan dit seizoen basis zou aankunnen. Of kunnen we hem alweer afschrijven wat zonde zou zijn.
    Afschrijven. Is niks wordt niks. Dat heb aan het begin van het seisoen ook al gezegd!
  • 13 Jun 2019 om 17:14
    Noem eens een wat spelers die al de status "Topper" hadden toen ze naar Heerenveen kwamen?Velen kwamen als talent en gingen weg als topper.Vul dat aan met bruikbare spelers met ervaring voor de balans.
  • 13 Jun 2019 om 16:11
    Mensen, mensen, het zijn maar geruchten.. En één van de leuke dingen aan sc Heerenveen, althans dat vind ik, is dat er altijd veel geruchten rondom mogelijke transfers zijn, om vervolgens met namen te komen die niemand had verwacht!
  • 13 Jun 2019 om 15:25
    Mocht je deze jongen gaan halen,wat ik niet begrijp. wat doen ze dan met Kongolo? Die werd vorig seizoen toch binnengehaald alsof hij eerst moest wennen en dan dit seizoen basis zou aankunnen. Of kunnen we hem alweer afschrijven wat zonde zou zijn.
  • 13 Jun 2019 om 14:31
    Zolang Bruijn basis staat is het prima om deze kerel uit te proberen.
  • 13 Jun 2019 om 14:31
    • Quote van 13 Jun 2019 om 13:59
      Een centrale middenvelder. Het houdt niet op. Niet vanzelf. Ach, als zijn naam wordt genoemd zal hij wel niet komen. Zijn fysiek vergelijken met die van Yuki gaat overigens niet helemaal op. Hicham is 1.89 en 82 kg. Yuki 1.82 en 10 kg lichter. Hicham is toch de speler die wel een heel aardige trap in zijn linker been heeft? Als we maar lastig tot in de 16 komen, moet het maar van wat verder af gebeuren.
    Faik is wat meer een slungel, Yuki is een stukje kleiner. Beiden zijn echter fysiek geen enorm sterke middenvelders, dat is waar de vergelijking ook ophoudt.

    De LC meldde het al eerder, nu VI met ook een redelijk serieus artikel. Ik denk dat hij zeker in beeld zal zijn. In combinatie met Kongolo en Bruijn op één middenveld zou het wel kunnen. Een iets stabieler middenveld zou wel eens de sleutel kunnen zijn naar minder tegengoals. Vlap speelt als aanvaller in plaats van middenvelder, en Rienstra en Yuki zijn gewoon geen controleurs. Verdedigend veel te kwetsbaar, organisatorisch zijn alle drie de middenvelders zwak, geen één let op de restverdediging. Deze Faik zie ik meer als concurrent (maar hopelijk vervanger) van Rienstra, en niet zozeer CVM.
  • 13 Jun 2019 om 13:59
    • Quote van 13 Jun 2019 om 13:59
      Een centrale middenvelder. Het houdt niet op. Niet vanzelf. Ach, als zijn naam wordt genoemd zal hij wel niet komen. Zijn fysiek vergelijken met die van Yuki gaat overigens niet helemaal op. Hicham is 1.89 en 82 kg. Yuki 1.82 en 10 kg lichter. Hicham is toch de speler die wel een heel aardige trap in zijn linker been heeft? Als we maar lastig tot in de 16 komen, moet het maar van wat verder af gebeuren.
    Mee eens
  • 13 Jun 2019 om 13:59
    Een centrale middenvelder. Het houdt niet op. Niet vanzelf. Ach, als zijn naam wordt genoemd zal hij wel niet komen. Zijn fysiek vergelijken met die van Yuki gaat overigens niet helemaal op. Hicham is 1.89 en 82 kg. Yuki 1.82 en 10 kg lichter. Hicham is toch de speler die wel een heel aardige trap in zijn linker been heeft? Als we maar lastig tot in de 16 komen, moet het maar van wat verder af gebeuren.
  • 13 Jun 2019 om 13:31
    • Quote van 13 Jun 2019 om 13:27
      Mijn motto; spelers die uit de vijver van Hamstra komen, kun je van te voren al afschrijven. Wat moet deze speler überhaupt toevoegen en voor wie? Weer een speler die amper heeft gespeeld, staat Hamstra ook bekend om.
    Dacht meer dat jouw moto was: een dag niet gezeikt op Hamstra is een dag niet geleefd
  • 13 Jun 2019 om 13:27
    • Quote van 13 Jun 2019 om 12:59
      Eerst zien of het rond komt en dan beoordelen hoe hij in ons shirt speelt is mijn motto.
    Mijn motto; spelers die uit de vijver van Hamstra komen, kun je van te voren al afschrijven. Wat moet deze speler überhaupt toevoegen en voor wie? Weer een speler die amper heeft gespeeld, staat Hamstra ook bekend om.
  • 13 Jun 2019 om 13:04
    • Quote van 13 Jun 2019 om 12:56
      is waarschijnlijk wel een haalbare speler, vond hem bij Exelsior altijd heel behoorlijk spelen,In de vijver waarin wij nu moeten vissen een prima speler.
    Lijkt me weer zo'n typische kunstgrasspeler.
  • 13 Jun 2019 om 12:59
    • Quote van 13 Jun 2019 om 12:45
      Nee geen geldboom. Maar Faik? Dat is toch geen versterking? Hij ziet er ook zo fysiek licht uit. Beetje als Yuki.
    Eerst zien of het rond komt en dan beoordelen hoe hij in ons shirt speelt is mijn motto.
  • 13 Jun 2019 om 12:56
    is waarschijnlijk wel een haalbare speler, vond hem bij Exelsior altijd heel behoorlijk spelen,In de vijver waarin wij nu moeten vissen een prima speler.
  • 13 Jun 2019 om 12:45
    Nee geen geldboom. Maar Faik? Dat is toch geen versterking? Hij ziet er ook zo fysiek licht uit. Beetje als Yuki.
  • 13 Jun 2019 om 12:27
    Wat grappig dat iedereen nu twijfels heeft bij iedere speler die Hamstra probeert binnen te hengelen, het was toch altijd 'eerst zien en dan geloven'? Ik weet dat het niet altijd prijs is, maar we hebben ook geen geldboom in het stadion staan.
  • 13 Jun 2019 om 12:22
    • Quote van 13 Jun 2019 om 12:11
      Ach ja gooi alles maar in de pers.
    Zo gaat dat toch. Belang van zaakwaarnemers. Vaak is het onzin, roddel en achterklap en soms klopt er eens iets.
  • 13 Jun 2019 om 12:11
    Ach ja gooi alles maar in de pers.
  • 13 Jun 2019 om 11:46
    • Quote van 13 Jun 2019 om 11:36
      Wel goed om te horen dat er nog steeds spelers zijn die bij SC Heerenveen willen voetballen!
    Dat is zeker positief. Ik denk echter niet dat dit het type is dat we nodig hebben, naast mijn twijfels over of hij wel goed genoeg is. Ik hoop dat Hamstra spelers aantrekt die het team nu nodig heeft, vorig jaar vond ik dat al. Te veel aanvallende middenvelders, en een fatsoenlijke rechtsback en back up spits hadden we toen niet eens. Gelukkig deed Pelle het redelijk, maar waa in principe eerst afgekeurd. En de verdediging was een gatenkaas, mede door het slecht georganiseerde middenveld met enkel aanvallende middenvelders. Hopen dat hij dit om kan draaien dit jaar, maar met dit soort geruchten vrees ik wel een beetje. We gaan het zien.
  • 13 Jun 2019 om 11:45
    Allemaal leuk dat hij zelf komen wil en dat hij bij onze club wil voetbalen, maar laatst was het eerste bod afgewezen omdat Zulte Waregem verwacht dat vlap wordt verkocht en dus heerenveen meer zal bieden, dus zou heerenveen dan inmiddels een tweede bod hebben gedaan en een overeenkomst hebben bereikt? zien jullie hem komen?
  • 13 Jun 2019 om 11:36
    Wel goed om te horen dat er nog steeds spelers zijn die bij SC Heerenveen willen voetballen!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›