Oranje Leeuwinnen spelen EK-kwalificatieduel in Abe Lenstra Stadion

( 15 reacties)
Oranje Leeuwinnen spelen EK-kwalificatieduel in Abe Lenstra Stadion

De OranjeLeeuwinnen spelen op dinsdag 3 september 2019 hun eerste thuiswedstrijd in de EK-kwalificatie. De tegenstander is Turkije en het duel wordt gespeeld in het Abe Lenstra Stadion van SC Heerenveen. De aftrap van de wedstrijd is om 20:00 uur.

De Leeuwinnen starten de EK-kwalificatiereeks vier dagen eerder met een uitwedstrijd tegen Estland op 30 augustus. De Oranjevrouwen speelden voor het laatst op 12 juni 2018 in Heerenveen, met Slowakije als tegenstander. Dankzij een doelpunt in blessuretijd van Lieke Martens won Oranje toen met 1-0.

In het najaar van 2019 zullen de OranjeLeeuwinnen nog tweemaal thuis spelen in de EK-kwalificatiereeks; op dinsdag 8 oktober nemen zij het op tegen Rusland en op dinsdag 12 november spelen ze tegen Slovenië. De locaties van deze wedstrijden worden op een later tijdstip bekend gemaakt.

De Oranje Leeuwinnen spelen momenteel op het WK in Frankrijk. Dinsdag werd de eerste poulewedstrijd van het toernooi gewonnen dankzij een late goal van Jill Roord: 1-0.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 13 Jun 2019 om 15:46
    • Quote van 13 Jun 2019 om 13:31
      Nee hoor ga jij maar lekker door met mensen hun woorden op jouw manier interpreteren... Koekje erbij? :-)
    Gebakken lucht graag.
  • 13 Jun 2019 om 13:31
    • Quote van 13 Jun 2019 om 13:24
      Het spijt me heel erg dat ik het subjectief beoordeeld heb, moet ik nu drie keer de woordjes overschrijven, meneer Driek van Wisse? Taalkundige voor de mensen die hem niet kennen.
    Nee hoor ga jij maar lekker door met mensen hun woorden op jouw manier interpreteren... Koekje erbij? :-)
  • 13 Jun 2019 om 13:29
    • Quote van 13 Jun 2019 om 07:41
      Wat ben jij negatief. Ik snap zijn geluid wel. Ik vind het ook geen voetbal, maar prima wanneer anderen dat wel vinden. Alleen wordt dat vrouwenvoetbal je zo immens door de strot geduwd dat je ook de negatieve klanken krijgt. Maar wanneer je het niets vindt en dat zegt dan ligt het altijd aan diegene die dar zegt. Frappant
    Haha, ik ben altijd positief. Grappig dat jij dat zegt. Ik erger me gewoon mateloos aan de luuk de jongs van nu. Die de hele tijd om kaarten lopen te vragen. En lopen te zeuren dat ze niks doen en vervolgens zie je dat t ern dikke overtreding is. En dan dat toneelspel, dat gerol over t veld als ze een klein tikje krijgen. Dat zie je (nog) niet bij het vrouwenvoetbal. En laten we gauw ophouden met dat gemekker over vrouwen en voetbal. Dat is echt niet meer van deze tijd. Maar he, laat mij lekker negatief zijn...;-) Je brengt weer een lach op mijn gezicht.
  • 13 Jun 2019 om 13:24
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:43
      Sorry.... Nu gaan we even taalkundig mierenneuken. Petter zegt: Ik VIND voetbal niks voor vrouwen. (Dit is zijn mening, mag je wat van vinden, hij ook) Jij maakt ervan: Voetbal IS niks voor vrouwen. (En daarmee is het geen mening maar een gegeven geworden wat Petter dus niet zegt) Overigens is dit dus niet mijn mening maar die van Petter. Ik kan er af en toe prima naar kijken en soms ook totaal niet, net als bij de mannen.
    Het spijt me heel erg dat ik het subjectief beoordeeld heb, moet ik nu drie keer de woordjes overschrijven, meneer Driek van Wisse? Taalkundige voor de mensen die hem niet kennen.
  • 13 Jun 2019 om 11:19
    Zelf vind ik het wel aangenaam om naar te kijken. Er is meer ruimte op het veld, er wordt minder gemekkerd. Frankrijk - Noorwegen was een goede wedstrijd. Als je USA - Thailand als referentie neemt slaat het helemaal nergens op dat dit op een WK plaats vindt.

    Als je van vrouwenvoetbal wilt genieten moet je de kaders van het mannenvoetbal los laten, maar dat is bij elke sport zo: schaatsen, atletiek, tennis (toen Serena Williams in haar toptijd tegen een man tenniste die nummer 300 en zoveel was werd ze ook van de baan geveegd). Bij iedere sport geldt als je de mannelijke kaders gebruikt valt het tegen.

    Verder moet je zelf weten of je kijkt of niet ;)
  • 13 Jun 2019 om 09:43
    • Quote van 13 Jun 2019 om 09:34
      Zonder dat je het letterlijk schrijft zeg je dat voetbal niets voor vrouwen is. Dat is natuurlijk de grootste bullshit
    Sorry.... Nu gaan we even taalkundig mierenneuken. Petter zegt: Ik VIND voetbal niks voor vrouwen. (Dit is zijn mening, mag je wat van vinden, hij ook) Jij maakt ervan: Voetbal IS niks voor vrouwen. (En daarmee is het geen mening maar een gegeven geworden wat Petter dus niet zegt) Overigens is dit dus niet mijn mening maar die van Petter. Ik kan er af en toe prima naar kijken en soms ook totaal niet, net als bij de mannen.
  • 13 Jun 2019 om 09:34
    Zonder dat je het letterlijk schrijft zeg je dat voetbal niets voor vrouwen is. Dat is natuurlijk de grootste bullshit
  • 13 Jun 2019 om 08:54
    Ik constateer iets wat me vreselijk ergert, daar reageer ik op. Die ouderwetse uitspraken uit het jaar 1900 raken kant nog wal.
  • 13 Jun 2019 om 07:41
    • Quote van 13 Jun 2019 om 07:21
      Misschien zegt dit meer iets over jezelf. Zou toch eens gaan kijken misschien verassen ze je wel.. Deze vrouwen tonen meer karakter als sommige mannen. Lopen niet steeds te mekkeren bij de scheidsrechter.
    Wat ben jij negatief. Ik snap zijn geluid wel. Ik vind het ook geen voetbal, maar prima wanneer anderen dat wel vinden. Alleen wordt dat vrouwenvoetbal je zo immens door de strot geduwd dat je ook de negatieve klanken krijgt. Maar wanneer je het niets vindt en dat zegt dan ligt het altijd aan diegene die dar zegt. Frappant
  • 13 Jun 2019 om 07:21
    Misschien zegt dit meer iets over jezelf. Zou toch eens gaan kijken misschien verassen ze je wel.. Deze vrouwen tonen meer karakter als sommige mannen. Lopen niet steeds te mekkeren bij de scheidsrechter.
  • 13 Jun 2019 om 07:19
    Nee dat TromGepetter van jou op het forum trekt volle zalen.
  • 12 Jun 2019 om 23:56
    Vrouwenvoetbal. Dat is toch die sport waar niet om de paar minuten gejankt en aanstellerig gedaan wordt als er eens fysiek contact tussen 2 speelsters is? Mannen in het veld zijn vaak de wijven.... ;-)
  • 12 Jun 2019 om 22:31
    Zit Frankrijk-Noorwegen te kijken. Mooie pot, goed voetbal, hoog tempo,
  • 12 Jun 2019 om 21:57
    Op een dinsdagavond 20:00 uur, is niet echt prettig.
  • 12 Jun 2019 om 20:22
    Ge-geweldig!!!!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›