BREAKING | Eredivisie op de schop: twee clubs degraderen rechtstreeks

( 24 reacties)
BREAKING | Eredivisie op de schop: twee clubs degraderen rechtstreeks

Een flinke verandering in de Eredivisie is aanstaande. De clubs op het hoogste niveau hebben besloten maatregelen een jaar eerder door te voeren, waardoor er vanaf volgend seizoen twee clubs direct degraderen. Dat meldt de Eredivisie via haar officiële kanalen.

"In november 2018 hebben de clubs een besluit genomen over de veranderagenda. Aansluitend is een commissie benoemd die de maatregelen heeft uitgewerkt en een voorstel voor invoering aan de clubs heeft gedaan. Omdat de maatregelen allemaal bijdragen aan het verbeteren van de kwaliteit van de Eredivisie en het Nederlandse voetbal heeft de commissie voorgesteld om deze eerder in te voeren dan in november 2018 besloten was. De clubs stemmen hiermee in", luidt de uitleg.

Dit houdt dus in dat de nummer zeventien en achttien van de Eredivisie direct degraderen naar de Keuken Kampioen Divisie. Voor de kampioen én nummer twee van de Keuken Kampioen Divisie betekent dit automatisch directe promotie naar de Eredivisie. De nummer zestien van de Eredivisie speelt wel gewoon play-offs.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 May 2019 om 16:43
    • Quote van 22 May 2019 om 15:01
      Dat is een gevaarlijke aanname, VVV staat enkel op doelsaldo onder ons en Emmen heeft slechts 3 punten minder dan ons......nog zo'n seizoen met minder stootkracht en je eindigt onder deze clubs. Het doet mij pijn te zeggen maar onze club is ver afgegleden en kan niet zonder meer stellen dat je boven dergelijke clubs eindigt. Als je een aantal jaar geleden zou hebben gezegd dat ADO, Heracles en Willem 2 boven ons zouden eindigen zou je ook voor gek verklaard zijn....
    Inderdaad, het lijkt erop dat de algehele stand van zaken binnen de club ( crisis..?) nu ook al zorgt voor een plek op de ranglijst die niet past bij de ranglijst op basis van de begrotingen.....
  • 22 May 2019 om 15:01
    Dat is een gevaarlijke aanname, VVV staat enkel op doelsaldo onder ons en Emmen heeft slechts 3 punten minder dan ons......nog zo'n seizoen met minder stootkracht en je eindigt onder deze clubs. Het doet mij pijn te zeggen maar onze club is ver afgegleden en kan niet zonder meer stellen dat je boven dergelijke clubs eindigt. Als je een aantal jaar geleden zou hebben gezegd dat ADO, Heracles en Willem 2 boven ons zouden eindigen zou je ook voor gek verklaard zijn....
  • 22 May 2019 om 14:42
    Dat klopt, maar wij zitten in de neerwaardse spiraal en dat is moeilijker te verwerken voor de fans, en moeilijker om te veranderen door het management.. De algehele trend bij de club is een negatieve... Gezien de jaarlijkse inflatie zou de begroting elk jaar al moeten stijgen... Financieel gezien zouden we niet bang hoeven te zijn voor het degradatiespook. Maar ik ben bang dat de negatieve trend ook zomaar een crisis kan bewerkstelligen.
  • 22 May 2019 om 14:19
    • Quote van 22 May 2019 om 10:20
      Rip dat word degradatie in het jubileum jaar als ze Jansen aanstellen als trainer voor volgend seizoen
    Is niet het jubileumseizoen negatieveling
  • 22 May 2019 om 14:09
    Ja en?? Die hadden toen wel spelers als Assaidi en Maher en meer van die gasten rondlopen die eredivisie waardig zijn/waren. En toch degraderen, mede omdat de boel behoorlijk verrot was. Nu is gelukkig bij ons alles rozengeur en maneschijn.
  • 22 May 2019 om 13:46
    Wat denk ik meer een rol speelt voor Hveen is de trend als je kijkt naar de begrotingen. Alleen bij Hveen en AZ gaat die omlaag tm 2018-2019..verder zie ik veel begrotingsstijgingen en begrotingen die zowat gelijk blijven..
  • 22 May 2019 om 12:25
    Twente dacht dat ze ook niet konden degraderen..
  • 22 May 2019 om 12:00
    • Quote van 22 May 2019 om 11:47
      Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ dacht ik. Geldt spijtig genoeg niet voor ons
    Dat is dan erg jammer
  • 22 May 2019 om 11:47
    • Quote van 22 May 2019 om 10:34
      • Er is een herenakkoord gesloten tussen de clubs die een jeugdopleiding met een internationale status hebben. Dit akkoord houdt in dat deze clubs geen jeugdspelers meer bij elkaar weghalen. Deze maatregel zorgt ervoor dat investeren in jeugdopleidingen beter loont wat bijdraagt aan de sportieve kwaliteit van de clubs in de Eredivisie.
      Dit punt van het akkoord vind ik interessant, betekent dit dat we geen jeugdspelers meer verliezen aan Ajax en PSV?
    Ajax, PSV, Feyenoord, Vitesse en AZ dacht ik. Geldt spijtig genoeg niet voor ons
  • 22 May 2019 om 11:07
    • Quote van 22 May 2019 om 10:20
      Rip dat word degradatie in het jubileum jaar als ze Jansen aanstellen als trainer voor volgend seizoen
    Ik zou lekker supporter van een andere club worden als ik jou was. Wat een negatief statement.
  • 22 May 2019 om 11:06
    • Quote van 22 May 2019 om 10:58
      Eens te meer een reden om te verlengen om je club te steunen. Spanning zorgt voor volle tribunes hopelijk.
    Mee eens
  • 22 May 2019 om 10:58
    Eens te meer een reden om te verlengen om je club te steunen. Spanning zorgt voor volle tribunes hopelijk.
  • 22 May 2019 om 10:56
    • Quote van 22 May 2019 om 10:20
      Rip dat word degradatie in het jubileum jaar als ze Jansen aanstellen als trainer voor volgend seizoen
    Goed onderbouwd ook
  • 22 May 2019 om 10:48
    • Quote van 22 May 2019 om 10:45
      Prima. Nu ook de play-offs voor een Europa League ticket afschaffen. Elk jaar zijn de stadions half leeg bij play-off voetbal.
    En het heeft ook helemaal geen nut. Las gisteren op het AD dat in de laatste tien jaar maar 1 winnaar van de play-offs de poule fase heeft gehaald. En spanning halen ze door de play-offs ook uit de competitie
  • 22 May 2019 om 10:45
    Prima. Nu ook de play-offs voor een Europa League ticket afschaffen. Elk jaar zijn de stadions half leeg bij play-off voetbal.
  • 22 May 2019 om 10:43
    • Quote van 22 May 2019 om 10:34
      • Er is een herenakkoord gesloten tussen de clubs die een jeugdopleiding met een internationale status hebben. Dit akkoord houdt in dat deze clubs geen jeugdspelers meer bij elkaar weghalen. Deze maatregel zorgt ervoor dat investeren in jeugdopleidingen beter loont wat bijdraagt aan de sportieve kwaliteit van de clubs in de Eredivisie.
      Dit punt van het akkoord vind ik interessant, betekent dit dat we geen jeugdspelers meer verliezen aan Ajax en PSV?
    Ik dacht dat dit alleen voor de top 6 zou gelden
  • 22 May 2019 om 10:34
    • Er is een herenakkoord gesloten tussen de clubs die een jeugdopleiding met een internationale status hebben. Dit akkoord houdt in dat deze clubs geen jeugdspelers meer bij elkaar weghalen. Deze maatregel zorgt ervoor dat investeren in jeugdopleidingen beter loont wat bijdraagt aan de sportieve kwaliteit van de clubs in de Eredivisie.
    Dit punt van het akkoord vind ik interessant, betekent dit dat we geen jeugdspelers meer verliezen aan Ajax en PSV?
  • 22 May 2019 om 10:20
    Rip dat word degradatie in het jubileum jaar als ze Jansen aanstellen als trainer voor volgend seizoen
  • 22 May 2019 om 10:12
    • Quote van 22 May 2019 om 10:02
      Schaf nu eerst maar eens die kunstgrasvelden af. Veel belangrijker.
    Doen ze in feite toch ook? 5% van de winst die clubs in Europa maken worden verdeeld over de natuurgrasclubs. Dit om natuurgras te 'belonen'. Dus alle veranderingen zijn goed
  • 22 May 2019 om 10:02
    Schaf nu eerst maar eens die kunstgrasvelden af. Veel belangrijker.
  • 22 May 2019 om 09:40
    Prima nieuws voor het voetbal.
  • 22 May 2019 om 09:38
    Heel slecht nieuws voor ons ,of eerst een nieuwe directie tijd begint te dringen .
  • 22 May 2019 om 09:38
    Heel goed.
    Nu nog een fatsoenlijke doorstroom vanuit de 2e divisie naar de 1e en we kunnen verder.
    Dan hoef je ook niet meet zo absurd veel teams te laten spelen voor promotie. Het is bizar dat je als nummer 11 zonder periodetitel nog kans maakt op promotie.
  • 22 May 2019 om 09:29
    Geen goed nieuws voor ons!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›