SC Heerenveen moet definitief acht ton aan tv-geld inleveren

( 29 reacties)
SC Heerenveen moet definitief acht ton aan tv-geld inleveren

SC Heerenveen zal ten opzichte van het huidige seizoen komend jaar zo'n 800.000 euro minder kunnen incasseren aan tv-inkomsten. Dat is het gevolg van de lage klassering, waardoor FC Groningen de Friezen voorbij gaan op de 'tv-ranglijst.'

Om het huidige bedrag (zo'n 3,8 miljoen euro) te behouden, moest SC Heerenveen minimaal op één plek achter FC Groningen eindigen. De Groningers verloren hun laatste competitieduel, maar omdat SC Heerenveen dat ook deed zitten ADO Den Haag en Willem II nu tussen beiden rivalen.

In theorie had Heerenveen met de juiste uitslagen aan één punt genoeg gehad, maar omdat ADO Den Haag met 6-2 won van Willem II, was ook een overwinning niet genoeg geweest.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 23:48
    • Quote van 16 May 2019 om 17:51
      De business draait op meer dan dat. Maar vooral een tunnelvisie aanhouden en blindstaren op de ranglijst
    Sponsoren komen op dit moment niet voor de huidige leiding! En het achterveld zit ook niet stil. Leeuwarden, Emmen, Groningen en Zwolle. Je moet met het voetbal beginnen, je kan alle trucs uit de kast halen, maar dat is trekken aan een dood paard. Met de juiste voetbal mensen op de juiste plaats weet ik zeker dat het voetbal weer wordt gespeeld wat de mensen willen zien en van houden. Ook de sfeer binnen de club zal helpen met de prestaties. Het plegen van Coup’s en bestuurlijke onrust helpt niet mee. Hoe meer mensen er in het stadion komen hoe sneller en makkelijker een sponsor met geld over de brug komt. Zij zullen niet sponsoren in een half leeg stadion waar geen voetbal wordt gespeeld. Neem als voorbeeld 18/19
  • 16 May 2019 om 17:51
    • Quote van 16 May 2019 om 14:11
      Je moet het op het veld laten zien en niet op LinkedIn. En het op het veld laten zien zal met deze clubleiding nooit lukken..!
    De business draait op meer dan dat. Maar vooral een tunnelvisie aanhouden en blindstaren op de ranglijst
  • 16 May 2019 om 14:11
    • Quote van 16 May 2019 om 08:25
      We zitten nu eenmaal in een positie dat we niet de luxe hebben om een grote naam aan te stellen. Dan ga je het proberen met een clubman, die op zijn minst nog wat sch dna uitstraalt wat logisch is. Het geld dat je investeert in een nieuwe trainer kun je ook stoppen in nieuwe spelers. De bezem er door en echte vechters halen. Daarnaast zie ik CR (ondanks dat ik hem niet kan luchten) goeie dingen doen. Een klein voorbeeld is de reclame campagne die op LinkedIn begonnen is om OSSH leden te werven. Het begint er steeds meer op te lijken dat hij wel degelijk weet hoe hij een bedrijf moet runnen. En als dat over lijken moet, zij dat zo. Als we over 5 jaar weer structureel sub top spelen dansen we weer de polonaise.
    Je moet het op het veld laten zien en niet op LinkedIn. En het op het veld laten zien zal met deze clubleiding nooit lukken..!
  • 16 May 2019 om 14:07
    • Quote van 16 May 2019 om 09:39
      Die 8 ton is verrekte jammer maar heb nooit de illusie gehad dat spelers zich daar nou echt druk om maken. Bij geen enkele club. Het gros van de spelers kijkt vooral naar de eigen situatie, die handvol clubspelers uitgezonderd. Tegen Utrecht sloten we het seizoen volledig in stijl af.Voor komend seizoen krijgt Hamstra het zwaar, maar misschien ook wel niet. Doordat de middelen beperkt zijn en er een half elftal aan spelers weggaat, kan hij ook niet veel anders dan kijken naar doorstroom beloften, een enkeling gericht aankopen en een paar spelers huren. Meer zit er gewoon niet in. Teveel dure miskopen doen is er gewoon niet meer bij. Ik hoop in ieder geval dat we Johnsen en een Druijf weten te strikken, dan staat de aanval er in de basis prima op. Op goal en achterin zal niets wijzigen, middenveld wordt net minder van een vertrek van Rienstra en de komst van Bruijn. Wel zou een vertrek van Vlap ons pijn doen, echter moeten er van dat geld wel 3 middenvelders gehaald kunnen worden die op ons niveau mee kunnen. Ik lees verder veel geroep om strijders, vechters etc. Een speler erbij die met het mes tussen de tanden speelt prima, maar teveel overschakelen naar lomp direct voetbal gaat uiteindelijk ons niet redden. Dan komen we uiteindelijk alleen maar sneller op het niveau van een De Graafschap of zelfs de KKD.
    Sterker nog, door het missen vd tv gelden wordt de kans op een transfer voor sommigen juist groter.
  • 16 May 2019 om 10:58
    De Juffies kunnen een voorbeeld nemen aan GRUNN van plaats 15 naar plaats 8. Plus de Play Offs. En Grunn had zich versterkt met spelers dit betaald zich nu uit.Nou zullen er wel weer reageerders komen met de opmerking SC heeft geen geld!..aan mijn Hoela komop zeg. Grunn lacht zich de ballen uit hun broek. ooooow ja en daaaaaaaag TV gelden triest diep triest.
  • 16 May 2019 om 09:39
    Die 8 ton is verrekte jammer maar heb nooit de illusie gehad dat spelers zich daar nou echt druk om maken. Bij geen enkele club. Het gros van de spelers kijkt vooral naar de eigen situatie, die handvol clubspelers uitgezonderd. Tegen Utrecht sloten we het seizoen volledig in stijl af.Voor komend seizoen krijgt Hamstra het zwaar, maar misschien ook wel niet. Doordat de middelen beperkt zijn en er een half elftal aan spelers weggaat, kan hij ook niet veel anders dan kijken naar doorstroom beloften, een enkeling gericht aankopen en een paar spelers huren. Meer zit er gewoon niet in. Teveel dure miskopen doen is er gewoon niet meer bij. Ik hoop in ieder geval dat we Johnsen en een Druijf weten te strikken, dan staat de aanval er in de basis prima op. Op goal en achterin zal niets wijzigen, middenveld wordt net minder van een vertrek van Rienstra en de komst van Bruijn. Wel zou een vertrek van Vlap ons pijn doen, echter moeten er van dat geld wel 3 middenvelders gehaald kunnen worden die op ons niveau mee kunnen. Ik lees verder veel geroep om strijders, vechters etc. Een speler erbij die met het mes tussen de tanden speelt prima, maar teveel overschakelen naar lomp direct voetbal gaat uiteindelijk ons niet redden. Dan komen we uiteindelijk alleen maar sneller op het niveau van een De Graafschap of zelfs de KKD.
  • 16 May 2019 om 08:25
    We zitten nu eenmaal in een positie dat we niet de luxe hebben om een grote naam aan te stellen. Dan ga je het proberen met een clubman, die op zijn minst nog wat sch dna uitstraalt wat logisch is. Het geld dat je investeert in een nieuwe trainer kun je ook stoppen in nieuwe spelers. De bezem er door en echte vechters halen. Daarnaast zie ik CR (ondanks dat ik hem niet kan luchten) goeie dingen doen. Een klein voorbeeld is de reclame campagne die op LinkedIn begonnen is om OSSH leden te werven. Het begint er steeds meer op te lijken dat hij wel degelijk weet hoe hij een bedrijf moet runnen. En als dat over lijken moet, zij dat zo. Als we over 5 jaar weer structureel sub top spelen dansen we weer de polonaise.
  • 16 May 2019 om 08:25
    We zitten nu eenmaal in een positie dat we niet de luxe hebben om een grote naam aan te stellen. Dan ga je het proberen met een clubman, die op zijn minst nog wat sch dna uitstraalt wat logisch is. Het geld dat je investeert in een nieuwe trainer kun je ook stoppen in nieuwe spelers. De bezem er door en echte vechters halen. Daarnaast zie ik CR (ondanks dat ik hem niet kan luchten) goeie dingen doen. Een klein voorbeeld is de reclame campagne die op LinkedIn begonnen is om OSSH leden te werven. Het begint er steeds meer op te lijken dat hij wel degelijk weet hoe hij een bedrijf moet runnen. En als dat over lijken moet, zij dat zo. Als we over 5 jaar weer structureel sub top spelen dansen we weer de polonaise.
  • 16 May 2019 om 08:21
    Of er wordt ondanks andere toezeggingen, toch gesaneerd. De bezem erdoor zou sowieso niet verkeerd zijn.
  • 16 May 2019 om 08:07
    Lees net ook dat CR heeft gezegd dat het tv gelden verlies geen gevolgen heeft voor spelersbudget, ik verwacht volgend jaar 8 euro voor een broodje hamburger
  • 16 May 2019 om 08:05
    • Quote van 16 May 2019 om 08:03
      Gewoon de goedkoopste kaart halen, zijn toch genoeg lege plaatsen dus kan je alsnog op je favoriete plekje gaan zitten met een kaart voor een andere tribune
    Je kunt op elk moment beslissen of je later dan nu een seizoenkaart wil. Plek zat.
  • 16 May 2019 om 08:03
    • Quote van 16 May 2019 om 07:13
      Tot op heden nog altijd niet verlengd, 3 kaarten. Ik weet nog altijd niet, of ik nog wel wil. 294euro per kaart, voor dit??
    Gewoon de goedkoopste kaart halen, zijn toch genoeg lege plaatsen dus kan je alsnog op je favoriete plekje gaan zitten met een kaart voor een andere tribune
  • 16 May 2019 om 07:45
    En dat is het waar het om gaat bij èchte supporters. In goede èn slechte tijden (zelfs met te vaak kut voetbal) je club blijven steunen. Klasse!
  • 16 May 2019 om 07:42
    • Quote van 16 May 2019 om 07:13
      Tot op heden nog altijd niet verlengd, 3 kaarten. Ik weet nog altijd niet, of ik nog wel wil. 294euro per kaart, voor dit??
    Ik begrijp precies wat je bedoeld. Ik moest ook 2 seizoenkaarten. Heb lang getwijfeld en vind het een hoop geld. Maar heb uiteindelijk toch verlengt, want ik ben bang dat ik anders spijt zou krijgen.
  • 16 May 2019 om 07:13
    Tot op heden nog altijd niet verlengd, 3 kaarten. Ik weet nog altijd niet, of ik nog wel wil. 294euro per kaart, voor dit??
  • 16 May 2019 om 04:51
    Je vraagt je welke spelers straks nog naar heerenveen willen komen. Een enorme stap omhoog
  • 16 May 2019 om 00:33
    • Quote van 15 May 2019 om 22:29
      Hoe je het ook wendt of keert. Het seizoen is dus toch geworden wat bepaalde ( volgens velen negatievelingen) al na 5 wedstrijden melden. Het maar door laten sudderen van veel kwaad bij de club heeft zich dan toch uitbetaald. Nu maar uithuilen en hopen dat onze grote leiders CR en GH er nog wat van bakken in aanloop naar ons jubileumjaar. Ik heb er een hard hoofd in.
    Je hoofd gewoon vier uur lang in warm soda water leggen, dan wordt het vanzelf wel zachter...ouwe tip van mijn Oma
  • 15 May 2019 om 23:51
    5,8 miljoen was het operationeel verlies, met ontslagvergoeding van JOR 2a3 ton, terugloop in seizoenkaarten, sponsoren en tv geld kan dit zomaar eens oplopen naar 7 miljoen? Dan hopen dat cambuur terugkeert in de eredivisie en dan kunnen we vast de sloophamers klaarzetten bij het stadion.. mijn supportershart bloed, maar na zoveel reanimaties is het misschien maar beter om weer op 0 te beginnen.
  • 15 May 2019 om 23:43
    • Quote van 15 May 2019 om 23:36
      Je vergeet luuc en JOR
    Nieuw noord met hun statement, bedank hun ook maar, pannenkoeken
  • 15 May 2019 om 23:36
    • Quote van 15 May 2019 om 23:00
      Bedankt johnny, gerry en cees voor dit prachtige seizoen
    Je vergeet luuc en JOR
  • 15 May 2019 om 23:00
    Bedankt johnny, gerry en cees voor dit prachtige seizoen
  • 15 May 2019 om 22:51
    > Cees Modus <

    Jongens ik keek net even op de bankrekening en daar staat nog zoveeeeeel geld op, we hoeven ons de aankomende 3 jaar nergens druk om te maken en we hoeven NIEMAND gedwongen te verkopen. Niks aan de hand!
    Ps.
    Weet er nog iemand een leuke hoofdsponsor? Dan mag je mailen naar Ceeskansloos@hotmail.com
  • 15 May 2019 om 22:29
    Hoe je het ook wendt of keert. Het seizoen is dus toch geworden wat bepaalde ( volgens velen negatievelingen) al na 5 wedstrijden melden. Het maar door laten sudderen van veel kwaad bij de club heeft zich dan toch uitbetaald. Nu maar uithuilen en hopen dat onze grote leiders CR en GH er nog wat van bakken in aanloop naar ons jubileumjaar. Ik heb er een hard hoofd in.
  • 15 May 2019 om 22:24
    De club is tot aan het fundament verrot.. weer kleinschalig beginnen, behoorlijke pas op.de plaats maken.
  • 15 May 2019 om 22:17
    Laat die verwende jochies op het veld dit maar betalen. Vrijwel geen wedstrijden dit jaar gezien dat er gestreden werd of absolute wil om te winnen gezien. Jansen heeft de jongens ook niet kunnen raken om het maximale eruit te halen, ook deze is helaas ongeschikt. Zware tijden gaan we krijgen op deze manier!
  • 15 May 2019 om 22:12
    Nou komen we zelfs geld te kort voor b.v Kluger Hans of Marengo...
  • 15 May 2019 om 22:00
    Dure potjes geweest die onnodig verloren zijn. Groningen heeft het in de winterstop gewoon goed gedaan door het elftal te versterken, betaald zich terug.
  • 15 May 2019 om 21:58
    En we zakken dieper en dieper in de shit.. denk dat Twente volgend jaar ook moeiteloos boven ons eindigd.
  • 15 May 2019 om 21:56
    Minder TV geld en mogelijk verlies van de hoofdsponsor zal onvermijdelijk leiden tot noodgedwongen verkoop van spelers of het schrappen van banen. Probleem is wel dat reorganisatie op korte termijn tot extra kosten leidt.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›