VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen elfde na verlies bij FC Utrecht

( 16 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen elfde na verlies bij FC Utrecht

Het is SC Heerenveen niet gelukt om het seizoen 2018/19 af te sluiten met een overwinning. De Friezen kwamen nog wel op voorsprong via Ben Rienstra, maar gaven in de tweede helft de 0-1 uit handen. Willem Janssen, Sander van de Streek en Cyriel Dessers maakten het verschil.

Al bijna na drie minuten kwam FC Utrecht al bijna op voorsprong. Dessers kreeg het echter voor elkaar om van dichtbij op de paal te schieten. Niet veel later kreeg ook Heerenveen een aardige kans: Mitchell van Bergen schoot op doelman David Jensen en Sam Lammers schoot via de doelman de bal net naast.

Het moment leek Heerenveen wat meer vertrouwen te geven en na een half uur spelen leverde dat ook een treffer op. Ben Rienstra kopte de bal achter de uitkomende Jensen na een uitstekende voorzet van Van Bergen. Tien minuten later trok Willem Janssen de stand alweer gelijk uit een corner, waarbij centrumverdediger Daniel Høegh er niet sterk uit zag.

Op slag van rust was Gyrano Kerk bovendien dicht bij de 2-1, maar in eerste instantie kon doelman Warner Hahn redden en in tweede instantie Lucas Woudenberg op de lijn. Ook na rust begon Utrecht direct met druk zetten en na drie minuten was het alweer raak via Sander van de Streek. Hij schoot prachtig raak van afstand en liet Hahn verbouwereerd achter.

Nog weer enkele minuten later voorkwam diezelfde Hahn de 3-1 van Dessers, maar tien minuten voor tijd maakte de Belg alsnog het verschil. Hij kon eenvoudig weglopen bij Doke Schmidt en bleef nu wel koeltjes tegenover Hahn. Heerenveen zocht in de laatste minuten nog naarstig naar een treffer, maar die viel er niet meer in de Galgenwaard.

Omdat concurrent ADO Den Haag wist te winnen van Willem II, eindigen de Friezen nu als elfde. Dat is drie plekken lager dan vorig seizoen, toen onder leiding van Jurgen Streppel nog 46 punten werden gehaald. Nu is dat mede door slechte resultaten in eigen huis bij 41 punten gebleven.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 May 2019 om 20:58
    Zullen we per onmiddelijke ingang eens proberen of we minder goals uit standaard situaties tegen krijgen door bij iedere paal een mannetje neer te zetten? Ik durf er mijn handen wel voor in het vuur te steken!
  • 16 May 2019 om 17:08
    • Quote van 16 May 2019 om 09:46
      Sinds 2012 is het huilen met de pet op. Ik, als nepsupporter, heb al 3 seizoenen geen seizoenkaart meer. Heb ik er spijt van? Diep in mijn hart wel een beetje maar het voetbal wordt echt helemaal niet beter. Integendeel... Zag laatst ergens een lijstje met eindrangschikkingen sinds 2013 en we zijn in de competitie 8, 7, 5, 12, 9, 8 en 11 geworden. Knappe jongen die daar nog een sterke subtopper in ziet. Bij Heerenveen past op dit moment de doelstelling plek 7-9 en echt niks meer.
    We spelen nog steeds in de “eredivisie” Er zo veel grotere steden die jaloers zijn. Alleen door positief te blijven en te blijven komen in ons prachtige stadion kunnen we samen dit zo houden.
  • 16 May 2019 om 17:04
    Meer nog dan aantal pinten of klassering stoort mij de inzet, beleving, excuuscultuur. Strijdend ten onder vind ik prima maar dat gebrei, niks durven, verstopgedrag en mooie praatjes....krijg er hoofdpijn van.
  • 16 May 2019 om 09:46
    • Quote van 16 May 2019 om 06:00
      Ja, de afgelopen seizoenen wordt rond deze tijd al jaren gezegd; wat een bagger seizoen, snel vergeten en op naar volgend jaar. Denk jij nou echt dat het volgend seizoen beter gaat worden? Er worden minder seizoenkaarten verkocht, zooitje op bestuurlijk niveau, komt weer een nieuwe trainer, minder tv inkomsten, Hamstra die nog steeds geen verantwoording neemt, geen waarde in de selectie, trainingscomplex waarmee we achter lopen op de rest. Volgend jaar wordt er weer hetzelfde gezegd.
    Sinds 2012 is het huilen met de pet op. Ik, als nepsupporter, heb al 3 seizoenen geen seizoenkaart meer. Heb ik er spijt van? Diep in mijn hart wel een beetje maar het voetbal wordt echt helemaal niet beter. Integendeel... Zag laatst ergens een lijstje met eindrangschikkingen sinds 2013 en we zijn in de competitie 8, 7, 5, 12, 9, 8 en 11 geworden. Knappe jongen die daar nog een sterke subtopper in ziet. Bij Heerenveen past op dit moment de doelstelling plek 7-9 en echt niks meer.
  • 16 May 2019 om 06:00
    • Quote van 15 May 2019 om 21:41
      Godzijdank, het einde van een verschrikkelijk baggerseizoen is daar. Voor nu helemaal klaar mee! Eens kijken wat Hamstra aan versterkingen weet te halen. Graag karakter erbij, slagers die met het mes tussen de tanden ballen in plaats van de huidige juffertjes!!!
    Ja, de afgelopen seizoenen wordt rond deze tijd al jaren gezegd; wat een bagger seizoen, snel vergeten en op naar volgend jaar. Denk jij nou echt dat het volgend seizoen beter gaat worden? Er worden minder seizoenkaarten verkocht, zooitje op bestuurlijk niveau, komt weer een nieuwe trainer, minder tv inkomsten, Hamstra die nog steeds geen verantwoording neemt, geen waarde in de selectie, trainingscomplex waarmee we achter lopen op de rest. Volgend jaar wordt er weer hetzelfde gezegd.
  • 16 May 2019 om 04:46
    Ik vraag mij af welk seizoen wij bijna net zoveel tegendoelpunten hadden. Het is dieptreurig qua spel en inzet
  • 15 May 2019 om 23:05
    • Quote van 15 May 2019 om 22:06
      Hamstra gaat vast wat spelers huren en klaar is ie. Vlap, Hahn en van Bergen. Die mogen blijven van de basis. Rest te zwak. Maar we zullen nog wel weer een seizoen moeten kijken naar Rienstra, Woudenberg en Floranus.
    Misschien een N toevoegen aan je naam Ooit?
  • 15 May 2019 om 23:04
    Was dit het slechtste seizoen van de laatste 20 jaar of was dat met MVB? Wat een kansloos geheel. Nog een seizoen dit soort potjes kijken... pffff
  • 15 May 2019 om 22:32
    • Quote van 15 May 2019 om 22:06
      Hamstra gaat vast wat spelers huren en klaar is ie. Vlap, Hahn en van Bergen. Die mogen blijven van de basis. Rest te zwak. Maar we zullen nog wel weer een seizoen moeten kijken naar Rienstra, Woudenberg en Floranus.
    Vooral doen. Lekker gaan huren nu, levert veel op aan het einde van het seizoen en zorgt er voor dat alle tekorten van de komende jaren gedekt worden. Op naar de afgrond met huren!
  • 15 May 2019 om 22:06
    Hamstra gaat vast wat spelers huren en klaar is ie. Vlap, Hahn en van Bergen. Die mogen blijven van de basis. Rest te zwak. Maar we zullen nog wel weer een seizoen moeten kijken naar Rienstra, Woudenberg en Floranus.
  • 15 May 2019 om 21:58
    Minus 8 tonnaan tv geld, minus 5 ton hoofdsponsor inkomsten, jaarlijks minder sponsorinkomstrn en seizoenkaarten. Dan kun je zonder rekemsommetjes te maken al aanvoelen dat er wat moet gebeuren.
  • 15 May 2019 om 21:41
    Godzijdank, het einde van een verschrikkelijk baggerseizoen is daar. Voor nu helemaal klaar mee! Eens kijken wat Hamstra aan versterkingen weet te halen. Graag karakter erbij, slagers die met het mes tussen de tanden ballen in plaats van de huidige juffertjes!!!
  • 15 May 2019 om 21:40
    Je kunt er wel wat over zeggen... Ik doe het niet! Iedereen( goede) voetbal vakantie
  • 15 May 2019 om 21:34
    Inderdaad. Bezem erdoor. Hoegh, floranus en hahn verkopen. Haal van der hart of room maar op. Van der werf achterin of type malone van den Haag. Voorin Becker en el jebli en middenveld matisuva of branco van den boom van Eindhoven. Spits druif. Dit elftal ontbeert mentale kracht. Wat een gepruts week in week uit. Verliezen kan. Dat is niet erg. Maar wel met het snot voor de neus en trots op het pompebled. En juist de gedrevenheid, trots, passie en energie mis ik. ze stralen uit alsof ze allemaal de broek vol poep hebben. Als je als thorsby of cobi 3-5 jaar bij hveen speelt dan gaat er iets mis. Je bent dan namelijk niet goed genoeg. Ik heb er tabak van en ben blij dat dit kut seizoen is afgelopen.
  • 15 May 2019 om 21:32
    • Quote van 15 May 2019 om 21:28
      Eindelijk! Einde seizoen. Niet meer hoeven kijken naar deze grotendeels kwaliteitsarme en passieloze spelers. Bezem erdoor nu en een nieuwe trainer halen! Jansen voegt ook niets toe.
    Helemaal met je eens. Zijn geen woorden, voor zo ontzettend slecht.
  • 15 May 2019 om 21:28
    Eindelijk! Einde seizoen. Niet meer hoeven kijken naar deze grotendeels kwaliteitsarme en passieloze spelers. Bezem erdoor nu en een nieuwe trainer halen! Jansen voegt ook niets toe.