''Een aanfluiting dat SC Heerenveen niet meer punten haalt''

( 5 reacties)
''Een aanfluiting dat SC Heerenveen niet meer punten haalt''

SC Heerenveen speelde dinsdagavond in het Abe Lenstra Stadion met 2-2 gelijk tegen VVV-Venlo. Geert Jan Jakobs zag dat invaller Sem Steijn, de zoon van trainer Maurice, vlak voor tijd de gelijkmaker voor zijn rekening nam. 

"Het was een goede intikker bij de tweede paal, maar wel slecht verdedigen door Heerenveen en dat is niet voor het eerst dit seizoen", vertelt hij bij VI Radio. "Maar eindstand: een knap punt voor VVV. Voor rust was Heerenveen de betere ploeg, want VVV was erg gemakzuchtig", aldus Jakobs. 

"Het lijkt of de ploeg naar het einde van het seizoen hobbelt en eerst op achterstand moet komen, voordat er inzet en strijdlust te bekennen is", legt hij uit. "Na rust ging het beduidend beter, ook door de wissels van Steijn. Heerenveen was na rust amper nog gevaarlijk. Totdat Johnny Jansen ook wat aanpassingen deed, toen was het meer in balans", constateert Jakobs. 

"Maar voor de rest was Heerenveen toch weer ondermaats", vervolgt hij kritisch. "Als je qua punten op de ranglijst gelijk staat met VVV, dan zegt dat veel over dit seizoen. Voor Heerenveen is het een aanfluiting dat je niet meer punten kunt halen dan een club met een kabouterbegroting en een veel kleiner stadion met veel minder mogelijkheden", besluit Jakobs. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 18:00
    • Quote van 25 Apr 2019 om 17:25
      Huh? We draaiden toch niet goed waardoor we te laag eindigden? Dus hoezo is dan lastig om spelers te vervangen in een goed draaiend elftal? Draaiden we nu wel of niet goed?
    Ik memoreer aan het eerste half jaar onder Streppel. Dat was een periode waar deze spelers (Thorsby, Schaars en Kobayashi) goed presteerden en hun kwaliteiten toonden. Schaars haalde zelfs Oranje. We draaiden bovenin mee tot Schaars geblesseerd raakte. Ondanks het lichtpuntje Vlap afgelopen seizoen, was er mijn inziens te weinig kwaliteit in de gehele selectie om het goede van deze spelers weer boven te laten drijven..
  • 25 Apr 2019 om 17:25
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:30
      Incidenteel kan het gebeuren natuurlijk dat je er een jaar tussen hebt zitten dat je lager eindigt. Maar er is nu wel een trend zichtbaar dat het behalen van play-offs zeer veel moeite koste elk jaar en waarschijnlijk dit jaar niet gaat lukken met alle gevolgen van dien (ook extra tv gelden) Daarom zie ik het voor volgend seizoen somber in als na Pierre ook Vlap en Lammers zullen vertrekken. Maar je moet straks ook de gaten opvullen van een Schaars, Thorsby, Van Amersfoort, Kobyiashi etc. Spelers die goed hebben gepresteerd in een goed draaiend elftal. Vang dat volgend jaar maar eens op...
    Huh? We draaiden toch niet goed waardoor we te laag eindigden? Dus hoezo is dan lastig om spelers te vervangen in een goed draaiend elftal? Draaiden we nu wel of niet goed?
  • 25 Apr 2019 om 16:39
    Er moeten gewoon 2 middenvelders bij gehaald worden. Liefst zie ik die Post van VVV komen, grote sterke middenvelder. en daarnaast zou ik Diemers van Fortuna ophalen. Mooie creatieve voetballer is dat. En achterin, tja wat moet daarbij. Een echte killer denk ik. En voorin zou ik gaan als back up spits / middenvelder voor die Ralf Seuntjes van VVV. . En hopelijk heeft Warner geleerd van het afgelopen seizoen en staat er volgend jaar een zelfverzekerde keeper in de goal.
  • 25 Apr 2019 om 16:02
    • Quote van 25 Apr 2019 om 13:30
      Incidenteel kan het gebeuren natuurlijk dat je er een jaar tussen hebt zitten dat je lager eindigt. Maar er is nu wel een trend zichtbaar dat het behalen van play-offs zeer veel moeite koste elk jaar en waarschijnlijk dit jaar niet gaat lukken met alle gevolgen van dien (ook extra tv gelden) Daarom zie ik het voor volgend seizoen somber in als na Pierre ook Vlap en Lammers zullen vertrekken. Maar je moet straks ook de gaten opvullen van een Schaars, Thorsby, Van Amersfoort, Kobyiashi etc. Spelers die goed hebben gepresteerd in een goed draaiend elftal. Vang dat volgend jaar maar eens op...
    Yuki gaan we niet missen , schaars en thorsby hebben bijna niet gespeeld en van Amersfoort is jammer dat ie gaat maar dat deze 4 vertrekken is echt geen drama ik noem Bruijn ten opzichte van Yuki/Thorsby en Frederiksen voor V Amersfoort. Vind het al met al wel erg dramatisch geschreven Ynze.
  • 25 Apr 2019 om 13:30
    Incidenteel kan het gebeuren natuurlijk dat je er een jaar tussen hebt zitten dat je lager eindigt. Maar er is nu wel een trend zichtbaar dat het behalen van play-offs zeer veel moeite koste elk jaar en waarschijnlijk dit jaar niet gaat lukken met alle gevolgen van dien (ook extra tv gelden) Daarom zie ik het voor volgend seizoen somber in als na Pierre ook Vlap en Lammers zullen vertrekken. Maar je moet straks ook de gaten opvullen van een Schaars, Thorsby, Van Amersfoort, Kobyiashi etc. Spelers die goed hebben gepresteerd in een goed draaiend elftal. Vang dat volgend jaar maar eens op...