VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen geeft in slotfase zege uit handen

( 38 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen geeft in slotfase zege uit handen

SC Heerenveen heeft dinsdagavond met 2-2 gelijkgespeeld tegen VVV Venlo. De Friezen hadden net als tegen Heracles het betere spel mag gaven ook nu weer eenvoudig de doelpunten weg. In de laatste minuut werd een 2-1 voorsprong uit handen gegeven.

Beide ploegen gingen met evenveel punten (37) aan het duel van start maar al vrij snel werd duidelijk dat Heerenveen de beter ploeg was. De Friezen vielen aan terwijl VVV zich terug trok op de eigen helft. Onder meer Michel Vlap (naast, red.) en Mitchell van Bergen (redding Unnerstall, red.) waren dichtbij een treffer. 

Na bijna een half uur spelen kwam via Vlap eindelijk de 1-0 op het scorebord. De middenvelder werd door Yuki Kobayashi van een prachtige steekpass voorzien en kon raak schieten. Heerenveen vergat vervolgens de score voor rust verder uit te bouwen. Ben Rienstra schoot op de paal en Sam Lammers stuitte op Unnerstall. 

Nog geen tien minuten na rust wist invaller Jay-Roy Grot uit het niets de gelijkmaker binnen te schieten. De aanvaller werd veel te vrij gelaten door Doke Schmidt en zag Warner Hahn matig optreden: 1-1. De tegentreffer leek een mentale tik voor de thuisploeg en Johnny Jansen greep in met een dubbele wissel door Stijn Schaars en Morten Thorsby in te brengen.

Heerenveen leek daarmee de rug te rechten en opnieuw Vlap wist zijn ploeg weer op voorsprong te zetten. Na 75 minuten kon het talent een strakke voorzet van Van Bergen hard binnen koppen. Het Abe Lenstra Stadion dacht al aan een overwinning maar niets was minder waar. In de laatste minuut werkte Sem Steijn de bal bij de tweede paal het doel in op aangeven van Grot: 2-2.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Apr 2019 om 08:56
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:16
      Hornkamp heeft een contract tot de zomer 2020. Dus.... dan moet die eerst wel een nieuw contract hebben of niet ?
    Wat mwielenga ook al zei; hij had een contract tot juni 2020 mét een optie voor nog een jaar.
    Die optie is een paar weken geleden gelicht.
    Kans is zeker aanwezig dat ze met hem, net als met Woudenberg en Bruijn, gaan praten over een langere verlenging.
  • 25 Apr 2019 om 01:14
    • Quote van 24 Apr 2019 om 22:16
      Hornkamp heeft een contract tot de zomer 2020. Dus.... dan moet die eerst wel een nieuw contract hebben of niet ?
    Ik denk dat jij de datum even moet checken. Hij heeft dus volgend jaar nog gewoon het hele seizoen een contract. En vgm gaat hij gewoon bijtekenen.
  • 24 Apr 2019 om 22:16
    Hornkamp heeft een contract tot de zomer 2020. Dus.... dan moet die eerst wel een nieuw contract hebben of niet ?
  • 24 Apr 2019 om 22:10
    • Quote van 24 Apr 2019 om 19:23
      Ben ook wel benieuwd, een goede spits in eigendom is volgend seizoen wel halszaak.
    Hornkamp en Maloku zullen iig bij de selectie zitten. Of zij de spitsen worden weet ik niet.
  • 24 Apr 2019 om 19:23
    • Quote van 24 Apr 2019 om 18:48
      Zeg het eens :) Kunnen we Hamstra even spammen
    Ben ook wel benieuwd, een goede spits in eigendom is volgend seizoen wel halszaak.
  • 24 Apr 2019 om 19:10
    • Quote van 24 Apr 2019 om 02:12
      Voor hem 10 anderen doei
    En dat is het hem juist, als je eens een wedstrijd niet heen kunt raak je 1 kaart aan de straatstenen nog niet kwijt!!
  • 24 Apr 2019 om 18:48
    • Quote van 24 Apr 2019 om 16:44
      Die opstelling voor de laatste twee duels is precies goed. En een Spits weet ik er nog wel één , twee .. en ook nog wel drie die uitstekend bij Heerenveen passen.
    Zeg het eens :) Kunnen we Hamstra even spammen
  • 24 Apr 2019 om 16:44
    • Quote van 24 Apr 2019 om 09:34
      Geef je het weer uit handen. Al kon je het bijna aanvoelen toen we in de eerste helft nalieten de tweede te maken. Hoeveel kansen heb je nodig? Al zat het ons soms ook niet mee en Unnerstall had een paar uitstekende reddingen.
      Toch ben ik voorzichtig positief over Jansen. Al is het maar omdat die vent veel beter bij de club past tov JOR. Natuurlijk gaat het om de resultaten, maar qua speelstijl ziet het er bij Jansen ook al beter uit. Tevens kun je moeilijk verwachten dat hij in no time de boel naar een hoger niveau tilt. Wellicht kunnen we in de laatste twee duels beter spelers inzetten die er volgend seizoen ook bij zijn? We weten in ieder geval dat Yuki, Van Amersfoort, Pierie, Doke, Thorsby en Lammers weg zijn. Dan hopen we maar dat Vlap blijft. We hoeven er ook niet op te rekenen dat we Johnsen over gaan nemen van Ajax. De vraag blijft wie je dan in de spits zet, want een alternatieve spits hebben we nu niet. Of moet Hornkamp weer spits worden? Ik snap die omzetting nog steeds niet. En moet je Mihajlovic nog een kans geven?

      Opstelling laatste twee duels: Hahn
      Floranus, Hoegh, Dresevic, Woudenberg
      Kongolo, Vlap, Rienstra
      Van Bergen, Lammers, Mihajlovic
    Die opstelling voor de laatste twee duels is precies goed. En een Spits weet ik er nog wel één , twee .. en ook nog wel drie die uitstekend bij Heerenveen passen.
  • 24 Apr 2019 om 12:53
    • Quote van 24 Apr 2019 om 12:25
      Niet zo soft joh ;-) Valt allemaal wel wat mee
    Als je 3 keer in zin kut gebruikt heeft niets met soft te maken maar heeft te maken met niveau.
  • 24 Apr 2019 om 12:25
    • Quote van 24 Apr 2019 om 10:24
      Gaat om de woordkeuze
    Niet zo soft joh ;-) Valt allemaal wel wat mee
  • 24 Apr 2019 om 10:58
    • Quote van 24 Apr 2019 om 09:59
      Oei, inderdaad, shame on me... sorry Vlap... en ja, die twee goals van VVV ook gezien. 2x slecht verdedigd weten we allemaal. Vond de goals van Vlap echt mooier. Misschien kun je je nickname veranderen van ‘ooit kampioen’ naar ‘glas half leeg’?
    N ervoor is makkelijker
  • 24 Apr 2019 om 10:24
    • Quote van 24 Apr 2019 om 07:47
      Hoezo? Hij heeft toch gewoon gelijk? Of vind je onze verdediging super stabiel waar geen muis doorheen komt?
    Gaat om de woordkeuze
  • 24 Apr 2019 om 09:59
    • Quote van 24 Apr 2019 om 08:41
      Vak27, leer eerst de namen van de spelers maar even goed spellen. Vlap is het. Vlap. Heb je de twee goals van VVV ook gezien?
    Oei, inderdaad, shame on me... sorry Vlap... en ja, die twee goals van VVV ook gezien. 2x slecht verdedigd weten we allemaal. Vond de goals van Vlap echt mooier. Misschien kun je je nickname veranderen van ‘ooit kampioen’ naar ‘glas half leeg’?
  • 24 Apr 2019 om 09:52
    • Quote van 24 Apr 2019 om 08:45
      Iets anders, valt er niemand over het doelpunt van VVV? Lijkt volgens mij echt buitenspel... commentator van NOS zei dat er geen ‘harde bewijzen’ waren.
    Was inderdaad buitenspel De VAR was al naar huis.
  • 24 Apr 2019 om 09:34
    Geef je het weer uit handen. Al kon je het bijna aanvoelen toen we in de eerste helft nalieten de tweede te maken. Hoeveel kansen heb je nodig? Al zat het ons soms ook niet mee en Unnerstall had een paar uitstekende reddingen.
    Toch ben ik voorzichtig positief over Jansen. Al is het maar omdat die vent veel beter bij de club past tov JOR. Natuurlijk gaat het om de resultaten, maar qua speelstijl ziet het er bij Jansen ook al beter uit. Tevens kun je moeilijk verwachten dat hij in no time de boel naar een hoger niveau tilt. Wellicht kunnen we in de laatste twee duels beter spelers inzetten die er volgend seizoen ook bij zijn? We weten in ieder geval dat Yuki, Van Amersfoort, Pierie, Doke, Thorsby en Lammers weg zijn. Dan hopen we maar dat Vlap blijft. We hoeven er ook niet op te rekenen dat we Johnsen over gaan nemen van Ajax. De vraag blijft wie je dan in de spits zet, want een alternatieve spits hebben we nu niet. Of moet Hornkamp weer spits worden? Ik snap die omzetting nog steeds niet. En moet je Mihajlovic nog een kans geven?

    Opstelling laatste twee duels: Hahn
    Floranus, Hoegh, Dresevic, Woudenberg
    Kongolo, Vlap, Rienstra
    Van Bergen, Lammers, Mihajlovic
  • 24 Apr 2019 om 08:55
    • Quote van 24 Apr 2019 om 07:29
      Het is toch logisch dat mensen niet willen verlengen? Wat een onnozele reacties weer. Drie thuispotten gewonnen dit seizoen en het voetvbal is niet om aan te gluren. Als je met slappelingen als Yuki, Rienstra en Lammers blijft voetballen dan jaag je de mensen wel weg. Daar kun je he totaal niet mee identificeren. En Jansen snapt het ook niet. Haalt hij de strijdende van Amersfoort eruit en Rienstra mag weer blijven staan. Zit niks in die vent. Nul winnaarsmentaliteit. En dan een leuke actie bedenken om voor 6 mei te verlengen. Haal eerst maar eens wat spelers met kwaliteit en mentaliteit. Nog een jaar Rienstra en Co zien sjokken.....???
    Ondanks dat het voor mij een no-brainer is om te verlengen snap ik wel dat mensen zo denken. Helaas hoor ik uit het dorp waar ik vandaan kwam ook steeds meer dit soort geluiden. Het is inderdaad verschrikkelijk om naar te kijken. Wanneer je op noord staat en je een dagje weg bent met vrienden beleef je een hele andere entourage dan wanneer je 90 minuten lang op je stoeltje zit te kijken naar een elftal dat zich niet wilt inzetten. En laten nou net die mensen ook nog 2/3x zoveel betalen voor een seizoenskaart. De aankomende transferperiode wordt ontzettend spannend en wij hebben als club gewoon weer een uitschieter naar boven nodig. Naast een scorende vlap was het enigste lichtpuntje dat ik zag een heel vak vol met bejaarden die in dezelfde kledij het fries volkslied gingen zingen. Deed me weer denken aan de acties van “vul-je-vak” een prima en orginele actie bedacht door de commerciele tak. Het tweede pluspuntje voor CR na het toevoegen van de rookgordijnen (spelers moeten gevoel hebben dat ze 1-0 voorstaan) voor de match. Tot slot JJ ik weet het niet, ik denk dat er veel veranderd moet worden in ons elftal, een nieuwe trainer zet dat makkelijker op touw dan iemand die al vastgeroest is in bepaalde patronen.
  • 24 Apr 2019 om 08:45
    Iets anders, valt er niemand over het doelpunt van VVV? Lijkt volgens mij echt buitenspel... commentator van NOS zei dat er geen ‘harde bewijzen’ waren.
  • 24 Apr 2019 om 08:41
    Vak27, leer eerst de namen van de spelers maar even goed spellen. Vlap is het. Vlap. Heb je de twee goals van VVV ook gezien?
  • 24 Apr 2019 om 08:38
    • Quote van 23 Apr 2019 om 23:17
      Je zag het aankomen, waarom in de laatste 5 minuten niet een Kongolo erin. Gadver, ben er weer doodziek van.
    Yep.
  • 24 Apr 2019 om 08:30
    • Quote van 24 Apr 2019 om 08:20
      Nee dat zijn echte supporters, niet verlengen als het slecht gaat. Losers.
    Haha. Kort maar krachtig.Trouwens, twee mooie goals van Vlap gezien! Jullie ook?
  • 24 Apr 2019 om 08:20
    • Quote van 24 Apr 2019 om 07:29
      Het is toch logisch dat mensen niet willen verlengen? Wat een onnozele reacties weer. Drie thuispotten gewonnen dit seizoen en het voetvbal is niet om aan te gluren. Als je met slappelingen als Yuki, Rienstra en Lammers blijft voetballen dan jaag je de mensen wel weg. Daar kun je he totaal niet mee identificeren. En Jansen snapt het ook niet. Haalt hij de strijdende van Amersfoort eruit en Rienstra mag weer blijven staan. Zit niks in die vent. Nul winnaarsmentaliteit. En dan een leuke actie bedenken om voor 6 mei te verlengen. Haal eerst maar eens wat spelers met kwaliteit en mentaliteit. Nog een jaar Rienstra en Co zien sjokken.....???
    Nee dat zijn echte supporters, niet verlengen als het slecht gaat. Losers.
  • 24 Apr 2019 om 07:48
    • Quote van 24 Apr 2019 om 07:25
      Niveau van je reactie is nog van veel slechter niveau dan de het spel van onze club.
    Vind het wel grappig haha.. weet niet of je de content kent, maar dan moet je even op Google kut keeper in toetsen haha.
  • 24 Apr 2019 om 07:47
    • Quote van 24 Apr 2019 om 07:25
      Niveau van je reactie is nog van veel slechter niveau dan de het spel van onze club.
    Hoezo? Hij heeft toch gewoon gelijk? Of vind je onze verdediging super stabiel waar geen muis doorheen komt?
  • 24 Apr 2019 om 07:29
    Het is toch logisch dat mensen niet willen verlengen? Wat een onnozele reacties weer. Drie thuispotten gewonnen dit seizoen en het voetvbal is niet om aan te gluren. Als je met slappelingen als Yuki, Rienstra en Lammers blijft voetballen dan jaag je de mensen wel weg. Daar kun je he totaal niet mee identificeren. En Jansen snapt het ook niet. Haalt hij de strijdende van Amersfoort eruit en Rienstra mag weer blijven staan. Zit niks in die vent. Nul winnaarsmentaliteit. En dan een leuke actie bedenken om voor 6 mei te verlengen. Haal eerst maar eens wat spelers met kwaliteit en mentaliteit. Nog een jaar Rienstra en Co zien sjokken.....???
  • 24 Apr 2019 om 07:25
    • Quote van 23 Apr 2019 om 22:36
      Wat hebben wij een kutverdediging, wat een ongelooflijke kutverdediging hebben wij. Wat hebben wij een kutverdediging!
      En een dramaspits. Wat een luilak!
    Niveau van je reactie is nog van veel slechter niveau dan de het spel van onze club.
  • 24 Apr 2019 om 06:36
    • Quote van 24 Apr 2019 om 02:12
      Voor hem 10 anderen doei
    Die zijn er niet
  • 24 Apr 2019 om 02:12
    • Quote van 23 Apr 2019 om 23:54
      En in welk opzicht is dit goed voor de club? Leuke supporter!
    Voor hem 10 anderen doei
  • 23 Apr 2019 om 23:54
    • Quote van 23 Apr 2019 om 23:23
      Ik had al besloten mijn seizoenkaart niet te verlengen, tenzij.... helaas, blijf bij mijn beslissing. Jammer, maar Johnny Jansen grijpt zijn kans niet. Gaat op dezelfde voet verder als Jor.Het voetbal is wel wat verzorgder, maar het blijft slappe hap.
    En in welk opzicht is dit goed voor de club? Leuke supporter!
  • 23 Apr 2019 om 23:51
    • Quote van 23 Apr 2019 om 23:39
      Wat interesseert het ons dat je je seizoenskaart niet verlengd? Blijf maar lekker thuis volgend jaar. En als het dan ineens toch lekker loopt niet stiekem komen he?
    Als het net zo'n negatieveling is als achter mij op de tribune vind ik het niet erg. Die vond het maar niks dat iedereen ging staan.
  • 23 Apr 2019 om 23:39
    • Quote van 23 Apr 2019 om 23:23
      Ik had al besloten mijn seizoenkaart niet te verlengen, tenzij.... helaas, blijf bij mijn beslissing. Jammer, maar Johnny Jansen grijpt zijn kans niet. Gaat op dezelfde voet verder als Jor.Het voetbal is wel wat verzorgder, maar het blijft slappe hap.
    Wat interesseert het ons dat je je seizoenskaart niet verlengd? Blijf maar lekker thuis volgend jaar. En als het dan ineens toch lekker loopt niet stiekem komen he?
  • 23 Apr 2019 om 23:23
    Ik had al besloten mijn seizoenkaart niet te verlengen, tenzij.... helaas, blijf bij mijn beslissing. Jammer, maar Johnny Jansen grijpt zijn kans niet. Gaat op dezelfde voet verder als Jor.Het voetbal is wel wat verzorgder, maar het blijft slappe hap.
  • 23 Apr 2019 om 23:17
    Je zag het aankomen, waarom in de laatste 5 minuten niet een Kongolo erin. Gadver, ben er weer doodziek van.
  • 23 Apr 2019 om 22:57
    Tjongejonge. Al die kansen en je maakt er maar 2, en Venlo 2 kansen en die gaan erin. Net als tegen Heracles. Ik snap nog steeds niet waarom Kobayashi er elke keer in staat. Oké wel de assist op de 1-0, maar verder zo slecht, en ook zo makkelijk ballen inleveren, waaruit de tegenstander vervolgens scoort. Toen Schaars en Thorsby erin kwamen zat er gelijk meer tempo en energie in. En Lammers ook weer slapjes. Mag van mij Hornkamp of van Amersfoort wel in de spits. En een linksbuiten erin. Dat gat op links kan ik niet tegen. Nog even iets positiefs: het bevalt me wel dat Hoegh en Pierie meer gingen lopen met de bal naar voren, en niet eindeloos rondspelen.
  • 23 Apr 2019 om 22:50
    • Quote van 23 Apr 2019 om 22:38
      Doke bij gebrek aan beter.
    Van mij mag Floranus wel weer een kans krijgen. Die heeft in elk geval de snelheid. Je zag al regelmatig dat Schmidt er op snelheid uitgelopen werd. Breng dan Floranus. Je hebt hem niet voor niets gehaald.
  • 23 Apr 2019 om 22:47
    Och och..wat is het inmiddels toch lachwekkend. En dan hoor je ze af en toe nog zeggen “ we moeten ons best doen om de Play-offs te halen”. Ga toch weg, uit de degradatie zone blijven...daar moeten ze over praten.Als je de laatste wedstrijden ziet en je weet nog geen wedstrijd te winnen...dan kan je alleen maar concluderen dat het een enorme treurnis is.
    Ik heb tijden lang ze elke wedstrijd achterna gereisd, dat starte 30 jaar geleden, inmiddels durf ik niet eens meer naar de samenvatting te kijken. Er is weinig over om trots op te zijn.
  • 23 Apr 2019 om 22:38
    • Quote van 23 Apr 2019 om 22:10
      Vlap is goed in z,n interview. Legt precies de vinger op de zere plek. Hij is het goed zat zo. We hebben gewoon ook een zeer zeer zwakke verdediging. Eerst maar weer eens een type Petter Hansson ophalen. Of die dresevic of Skovgard moeten zich nog laten zien. Je moet gewoon met het mes op de tanden verdedigen, de hele wedstrijd lang. Een goede trainer stelt natuurlijk nooit Doke op. Die kan totaal niet voetballen.
    Doke bij gebrek aan beter.
  • 23 Apr 2019 om 22:36
    Wat hebben wij een kutverdediging, wat een ongelooflijke kutverdediging hebben wij. Wat hebben wij een kutverdediging!
    En een dramaspits. Wat een luilak!
  • 23 Apr 2019 om 22:10
    Vlap is goed in z,n interview. Legt precies de vinger op de zere plek. Hij is het goed zat zo. We hebben gewoon ook een zeer zeer zwakke verdediging. Eerst maar weer eens een type Petter Hansson ophalen. Of die dresevic of Skovgard moeten zich nog laten zien. Je moet gewoon met het mes op de tanden verdedigen, de hele wedstrijd lang. Een goede trainer stelt natuurlijk nooit Doke op. Die kan totaal niet voetballen.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›