FC Twente keert na één seizoen alweer terug in de Eredivisie

( 13 reacties)
FC Twente keert na één seizoen alweer terug in de Eredivisie

Bijna exact een jaar nadat FC Twente roemloos degradeerde naar de Keuken Kampioen Divisie, zijn ze weer gepromoveerd naar de Eredivisie. De Tukkers speelden maandag met 0-0 gelijk tegen Jong AZ en zijn door het verlies van Sparta bij Jong PSV niet meer te achterhalen.

In een met dertigduizend toeschouwers stijf uitverkochte Grolsch Veste begon FC Twente nerveus aan het kampioensduel. In het verloop van het duel ontstonden er aan beide kanten goede kansen, maar werd er uiteindelijk niet gescoord. Dankzij Jong PSV maakte dat ook niet meer uit.

Direct na het laatste fluitsignaal barstte er in Enschede een groot feest los. Twente behoort nu tot een van de vier Nederlandse clubs die in zowel de Eredivisie als Eerste Divisie kampioen zijn geworden. De voormalige Amsterdamse profclub DWS, Sparta en AZ gingen de Tukkers voor.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Apr 2019 om 10:03
    • Quote van 22 Apr 2019 om 16:55
      Gelukkig, beter dan al die kleine kut clubs zoals Excelsior.
    Hebben we anders moeite genoeg mee.
  • 23 Apr 2019 om 08:59
    • Quote van 22 Apr 2019 om 20:12
      Twente hoort in de eredivisie.Mooie club.
    nog steeds aan het k oeien met geld dus nee hoort niet in hoogste divisie thuis
  • 22 Apr 2019 om 22:51
    • Quote van 22 Apr 2019 om 21:48
      Mag hier ook wel
    Moet eerst effe een paard verkopen! dan betaal ik mee!!
  • 22 Apr 2019 om 21:48
    • Quote van 22 Apr 2019 om 20:42
      Ik hoor net bij VI dat een groep sponsoren 14,5 miljoen gaan investeren in Fc Twente volgend jaar.
    Mag hier ook wel
  • 22 Apr 2019 om 20:42
    Ik hoor net bij VI dat een groep sponsoren 14,5 miljoen gaan investeren in Fc Twente volgend jaar.
  • 22 Apr 2019 om 20:12
    Twente hoort in de eredivisie.Mooie club.
  • 22 Apr 2019 om 18:25
    Twente, gefeliciteerd met de promotie naar de Bundesliga!
  • 22 Apr 2019 om 17:30
    Heeft dit ook gevolgen voor onze tv gelden? Wij schoven een extra plaatsje op omdat Twente er uit vloog vorig jaar, maar worden die nu weer ingedeeld op basis van de jaren daarvoor? Of moeten ze overnieuw beginnen?
  • 22 Apr 2019 om 16:55
    De minst populaire club is terug in de eredivisie.
  • 22 Apr 2019 om 16:55
    Gelukkig, beter dan al die kleine kut clubs zoals Excelsior.
  • 22 Apr 2019 om 16:49
    Gadverdamme
  • 22 Apr 2019 om 16:44
    Ja en, Twente terug poeh Poeh
  • 22 Apr 2019 om 16:30
    Vooral voor de vele supporters Van harte gefeliciteerd.
zaterdag 31 augustus 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›