VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen vergeet zichzelf te belonen in Almelo

( 26 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen vergeet zichzelf te belonen in Almelo

SC Heerenveen heeft vrijdagavond met 2-1 van Heracles Almelo verloren. De Friezen waren de betere partij maar kwamen twee keer op achterstand. Ondanks een slotoffensief met vele kansen wist Heerenveen de achterstand niet meer ongedaan te maken.

Met Sam Lammers terug in de basis ging Heerenveen goed van start in Almelo. De Friezen hadden al snel een duidelijk veldoverwicht maar grote kansen kwamen er lange tijd niet. Michel Vlap werd wel gevaarlijk en kon vrij uithalen maar zijn schot miste kracht.

Tegen de verhouding in kwam Heracles na een half uur op voorsprong. Daar was een domme overtreding van Yuki Kobayashi voor nodig in het strafschopgebied. De bal ging op de stip en Brandley Kuwas wist het buitenkansje te benutten: 1-0.

Vijf minuten voor rust kreeg ook Heerenveen een penalty. Mitchell van Bergen ging tussen twee verdedigers door maar werd daarbij neergehaald. Ondanks lang beraad van de VAR bleef Lammers koel en schoot hard in de kruising. 

Ook na rust waren de Friezen de betere partij. Onder meer Ben Rientra was dichtbij de 1-2 maar de bal wilde het doel niet in. Heracles bleek wel uiterst effectief en kwam in de 73ste minuut via Dalmau op voorsprong. De Spanjaard kon uit de rebound na een corner raak schieten: 2-1.

Met Dennis Johnsen en Morten Thorsby als invallers ging Heerenveen in een slotoffensief op jacht naar de gelijkmaker. Met name Thorsby liet zich gelden maar twee maal kreeg de Noor een grote kans niet het doel in. Zodoende bleef de 2-1 op het scorebord en ging Heerenveen met lege handen naar huis. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Apr 2019 om 16:58
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:21
      Alles en iedereen afbranden heet tegenwoordig "erg betrokken zijn". Juist.

      Ik kan me nog een trainer Verbeek herinneren die helemaal los ging op een journalist die commentaar had.. Want wat wist hij er nu van, hij liep niet elke dag rond op de club...
    Reinier 1965 deze keer heb je helemaal gelijk ! Na afloop de tribunes aanvegen, onder jouw leiding en na afloop lekker flesje....azijn slurpen!
  • 20 Apr 2019 om 14:59
    • Quote van 20 Apr 2019 om 14:25
      Je hebt gelijk gekregen, wel verlengen hoor.
    Blijft toch je club he.....dus ja ;)
    Maar het plezier/enthousiasme is wel tanende
  • 20 Apr 2019 om 14:25
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:22
      Ach ja, “wij” waren toch allemaal zure supporters? Wij begrepen het toch niet? De punten zouden nu toch komen? Maar goed, ik hoef mij gelijk ook niet maar feit is is wel dat wij het kennelijk beter zagen dan de “goedpraters”Seizoen is nu definitief klaar! Verloren en ook nu zitten we naast sportieve malaise nog steeds in de “geef ze de voordeel v/d twijfel” fase op bestuurlijk vlak. Man wat voel ik me “leeg”!!
    Je hebt gelijk gekregen, wel verlengen hoor.
  • 20 Apr 2019 om 14:23
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:49
      Een goede coach had eerder gewisseld.
    Een goede supporter ziet lichtpuntjes.
  • 20 Apr 2019 om 12:20
    Verliezen mag, misschien is wel de grootste winst dat je de mensen laat zuen dat het ook anders kan. Dat er wel met de juiste instelling en inzet gevoetbald kan worden. In een periode waarin je ze moet vragen of ze volgend jaar terug willen komen.
  • 20 Apr 2019 om 11:25
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:13
      Gert-jan is weer flink op dreef op Fox. Die is nog steeds heel erg betrokken bij zijn club, zeker weten. Die moet je gewoon in wat voor functie dan ook terughalen.
    Waarom zou je hem er nu bij halen? Omdat die iedereen lekker kan afbranden? Geloof dat hij juist degene was die zei dat mensen die niet elke dag op de club lopen geen commentaar moeten hebben, nu ie zelf als trainer niet meer aan de bak komt kruipt ie maar in 't media-rolletje. Begint nu wel een beetje zielig te worden, net als iedereen die denkt dat hij terug moet komen.
  • 20 Apr 2019 om 10:35
    • Quote van 20 Apr 2019 om 08:28
      Trots op het team. Trots op Johnny. Dit is het Heerenveen wat we willen zien. Is er trouwens nog een kans dat Pelle wèl blijft? Of is dat een gesloten boek?
    Mag van mij wel blijven. Misschien dat hij het onder Jansen wel ziet zitten. Maar ben toch bang dat hij weggaat.
  • 20 Apr 2019 om 08:28
    Trots op het team. Trots op Johnny. Dit is het Heerenveen wat we willen zien. Is er trouwens nog een kans dat Pelle wèl blijft? Of is dat een gesloten boek?
  • 19 Apr 2019 om 23:05
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:08
      Ik neem toch aan dat Ajax gewoon wint VAN Groningen. Als ze een beetje moeite doen liggen ze zo om.
    Ze hebben wel vaker moeite gehad met Groningen en bovendien speelt de euforie van de spelers misschien nog mee. Je moet bovendien ook naar bv ADO en Pec kijken die kunnen er ook nog tussen komen te staan.
  • 19 Apr 2019 om 22:49
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:10
      Wat is Jansen een verademing. Diepte in het spel. Goed voetbal (kan beter, maar het is echt een vooruitgang) en geven weinig weg. De pingel was oerdom. De 2-1 was een gelukstreffer. Wij vergeten onszelf te belonen. Ik zie het weer positief in. We moeten nu bouwen en je ziet dat er wordt gebouwd. Als Jansen dit nog een paar weken laat zien dan mag hij van mij volgend jaar de leiding wel hebben
    Een goede coach had eerder gewisseld.
  • 19 Apr 2019 om 22:22
    Ach ja, “wij” waren toch allemaal zure supporters? Wij begrepen het toch niet? De punten zouden nu toch komen? Maar goed, ik hoef mij gelijk ook niet maar feit is is wel dat wij het kennelijk beter zagen dan de “goedpraters”Seizoen is nu definitief klaar! Verloren en ook nu zitten we naast sportieve malaise nog steeds in de “geef ze de voordeel v/d twijfel” fase op bestuurlijk vlak. Man wat voel ik me “leeg”!!
  • 19 Apr 2019 om 22:21
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:13
      Gert-jan is weer flink op dreef op Fox. Die is nog steeds heel erg betrokken bij zijn club, zeker weten. Die moet je gewoon in wat voor functie dan ook terughalen.
    Alles en iedereen afbranden heet tegenwoordig "erg betrokken zijn". Juist.

    Ik kan me nog een trainer Verbeek herinneren die helemaal los ging op een journalist die commentaar had.. Want wat wist hij er nu van, hij liep niet elke dag rond op de club...
  • 19 Apr 2019 om 22:20
    Wat een kut gevoel is dit. Deze hadden we moeten winnen. Maar achja, het seizoen was toch al verloren en die play offs hadden we niet gewonnen. Enige waar we rekening mee moeten houden is dat we niet 2 plekken onder Groningen eindigen. Verder maar aan volgend seizoen bouwen. Het is niet anders.
  • 19 Apr 2019 om 22:18
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:16
      Nee, daar zitten momenteel de toppers?
    Hamstra is okay. Jansen zie ik het ook wel in. Echter is er een reden dat GJ nergens is geslaagd. Hij kan echt niet met mensen. En dan is een leidinggevende functie niet geschikt voor zo'n man. Dat bedoel ik. Wat betreft gevoel voor Heerenveen en gevoel voor voetbal hoort hij bij ons. Dat zeker
  • 19 Apr 2019 om 22:16
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:14
      Als het maar geen voorzitter, trainer of TD is
    Nee, daar zitten momenteel de toppers?
  • 19 Apr 2019 om 22:16
    Einde seizoen, weer minder tv geld, weer een slechter team gezien, weer een lagere positie, hoeveel jaar hebben we nog???
  • 19 Apr 2019 om 22:14
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:13
      Gert-jan is weer flink op dreef op Fox. Die is nog steeds heel erg betrokken bij zijn club, zeker weten. Die moet je gewoon in wat voor functie dan ook terughalen.
    Als het maar geen voorzitter, trainer of TD is
  • 19 Apr 2019 om 22:13
    Rienstra en Thorsby beide twee kansen die er normaal wel in gaan! Dan zit het ook niet mee
  • 19 Apr 2019 om 22:13
    Gert-jan is weer flink op dreef op Fox. Die is nog steeds heel erg betrokken bij zijn club, zeker weten. Die moet je gewoon in wat voor functie dan ook terughalen.
  • 19 Apr 2019 om 22:10
    Wat is Jansen een verademing. Diepte in het spel. Goed voetbal (kan beter, maar het is echt een vooruitgang) en geven weinig weg. De pingel was oerdom. De 2-1 was een gelukstreffer. Wij vergeten onszelf te belonen. Ik zie het weer positief in. We moeten nu bouwen en je ziet dat er wordt gebouwd. Als Jansen dit nog een paar weken laat zien dan mag hij van mij volgend jaar de leiding wel hebben
  • 19 Apr 2019 om 22:08
    • Quote van 19 Apr 2019 om 22:04
      We kunnen zo weer zakken dit weekend en nog verder onder Groningen komen te staan.
    Ik neem toch aan dat Ajax gewoon wint VAN Groningen. Als ze een beetje moeite doen liggen ze zo om.
  • 19 Apr 2019 om 22:07
    Doei seizoen
  • 19 Apr 2019 om 22:04
    We kunnen zo weer zakken dit weekend en nog verder onder Groningen komen te staan.
  • 19 Apr 2019 om 21:56
    Gefaald tot en met. Van Hamstra tot het team, benieuwd wat Hamstra van zijn eigen kunnen vindt.
    Thorsby had altijd moeten spelen! Laat meer zien dan de andere middenvelders bij mekaar.
  • 19 Apr 2019 om 21:56
    Wat is dit balen. En je wordt er toch ook niet goed van als je ziet dat Heracles en Groningen meer kans maken op de play offs. Die zijn ook slecht. Maarja.. je moet wel scoren. Maar ik zou Thorbsy er volgende keer inzetten in de basis. Die brengt wel wat hoor. Meer dan Rienstra. Ook al scoren ze beiden niet.
  • 19 Apr 2019 om 21:55
    Jonge jonge. Laat je het hier liggen zeg. Heracles 3 kansen en 2 goals, terwijl je zelf de ene na de andere om zeep helpt.