Rutten weg bij Anderlecht: ''Dat zou geen gekke oplossing zijn''

( 28 reacties)
Rutten weg bij Anderlecht: ''Dat zou geen gekke oplossing zijn''

Fred Rutten is niet langer trainer van RSC Anderlecht. De Nederlandse oefenmeester, die onlangs al in verband werd gebracht met de 'vacature' bij SC Heerenveen, heeft na overleg met de directie besloten om de samenwerking stop te zetten.

Rutten was pas sinds januari hoofdtrainer bij de Belgische topclub. In play-off 1 kende Anderlecht een dramatische start met drie nederlagen. Daardoor is de titel allang uit zicht en is ook Europees voetbal in het gedrang. Rutten wilde volgend seizoen sowieso niet meer aan het roer staan bij Anderlecht en daarom is in overleg besloten om per direct afscheid te nemen.

"De directie apprecieert het werk dat Fred heeft geleverd in moeilijke omstandigheden", zegt technisch directeur Frank Arnesen op de clubsite. "Zijn fair play-houding ten opzichte van RSC Anderlecht laat ons toe het sportieve project van volgend seizoen in optimale omstandigheden voor te bereiden. We gaan in de beste verstandhouding en met wederzijds respect uit elkaar. We wensen Fred veel succes in zijn verdere carrière."

Reon Boeringa liet eerder al weten dat de coach op het verlanglijstje stond in Friesland. "Fred Rutten is een persoonlijke favoriet van Gerry Hamstra", sprak hij. "Hij zit nu natuurlijk nog bij Anderlecht, maar het gaat daar niet fantastisch. Aangezien SC Heerenveen nu voor vijf wedstrijden nog een trainer heeft met Johnny Jansen kunnen ze afwachten hoe het seizoen ten einde komt en of eventueel Rutten vrijkomt. Dat zou geen gekke oplossing zijn."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Apr 2019 om 15:32
    • Quote van 16 Apr 2019 om 22:21
      Nee zeker niet Sibbele. Ik moest me verantwoorden aan jou. Wat ik deed voor en bij de club. Toen vroeg ik jou naar je acties en toen bleef het weer eens stil.
    Excuus dan ! Heb jou reactie niet gezien / gelezen, zit veel in het buitenland én er zijn belangrijkere zaken als FO. Maar als je er toe genegen bent wil ik het graag (nog) lezen door het hier te zetten. Weet ook niet meer welk topic het was ...
  • 16 Apr 2019 om 22:21
    • Quote van 16 Apr 2019 om 22:11
      Wat een "gezoek en gebral inde ruimte" tov eisenga ? Je bent echt de weg kwijt Frank.
    Nee zeker niet Sibbele. Ik moest me verantwoorden aan jou. Wat ik deed voor en bij de club. Toen vroeg ik jou naar je acties en toen bleef het weer eens stil.
  • 16 Apr 2019 om 22:11
    • Quote van 16 Apr 2019 om 21:41
      Nee jij roept altijd om acties misschien niet om Roozemond maar wel Tov Eisenga, van JoR en van Hamstra. Dat ben jij en dat weet je heel goed.Wat heb je nou daadwerkelijk elke keer ondernomen? Ik moest onlangs mezelf verantwoorden bij je en toen vroeg ik het terug en toen bleef het uiteraard weer stil.
    Wat een "gezoek en gebral inde ruimte" tov eisenga ? Je bent echt de weg kwijt Frank.
  • 16 Apr 2019 om 21:44
    • Quote van 16 Apr 2019 om 21:37
      Onze huisnarcist zoekt met iedereen ruzie geloof ik. Bang voor meningen die niet de jouwe zijn Frankie?
    Bang om kleur te bekennen anoniem trolletje?
  • 16 Apr 2019 om 21:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 21:32
      Heb in deze never elke week om actie geroepen. Kijk de topics er op na !! Blijf ff bij de les frenkie en verwar mij niet met anderen !
    Nee jij roept altijd om acties misschien niet om Roozemond maar wel Tov Eisenga, van JoR en van Hamstra. Dat ben jij en dat weet je heel goed.Wat heb je nou daadwerkelijk elke keer ondernomen? Ik moest onlangs mezelf verantwoorden bij je en toen vroeg ik het terug en toen bleef het uiteraard weer stil.
  • 16 Apr 2019 om 21:37
    Onze huisnarcist zoekt met iedereen ruzie geloof ik. Bang voor meningen die niet de jouwe zijn Frankie?
  • 16 Apr 2019 om 21:32
    • Quote van 16 Apr 2019 om 21:27
      Daar is de man die elke week roept om acties en als je dan vraagt wat ga je dan doen en wat doe jij voor de club blijft het altijd stil.
    Heb in deze never elke week om actie geroepen. Kijk de topics er op na !! Blijf ff bij de les frenkie en verwar mij niet met anderen !
  • 16 Apr 2019 om 21:27
    • Quote van 16 Apr 2019 om 20:37
      Ik zeg niks meer , behalve JDT laat je niet de mond snoeren door een zichzelf benoemde kenner/insider.
    Daar is de man die elke week roept om acties en als je dan vraagt wat ga je dan doen en wat doe jij voor de club blijft het altijd stil.
  • 16 Apr 2019 om 21:26
    • Quote van 16 Apr 2019 om 20:17
      Sibon en JJ zijn beide bepaald niet onervaren. Het zijn beide clubmannen die toe zijn aan een volgende stap. Ik dacht aan Herder als 2e assistent. Maar ik vraag me af wat er met die andere Jansen gebeurt ?
    Sibon is zeer onervaren als trainer. Janssen heeft nog een contact. Waarom is Sibon toe aan een volgende stap? Waar blijkt dat uit?
  • 16 Apr 2019 om 20:37
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:30
      Jeetje Frank, let even op jouw reacties. Maar jij kan er zelf ook wat van om mensen te bekritiseren.
    Ik zeg niks meer , behalve JDT laat je niet de mond snoeren door een zichzelf benoemde kenner/insider.
  • 16 Apr 2019 om 20:17
    • Quote van 16 Apr 2019 om 19:59
      Waarom Sibon en waarom zou Hamstra Sibon terug halen terwijl hij hem eerst heeft wegstuurd. Wat maakt Sibon een goede assistent voor de onervaren trainer Jansen?
    Sibon en JJ zijn beide bepaald niet onervaren. Het zijn beide clubmannen die toe zijn aan een volgende stap. Ik dacht aan Herder als 2e assistent. Maar ik vraag me af wat er met die andere Jansen gebeurt ?
  • 16 Apr 2019 om 20:10
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:51
      Hahahahahahahahahaha god allemachtig. De één noem je een trol en moet een ban en weer een ander noem je een narcist. Lekker bezig ben je onder een anoniem schuilnaampje.
    Zo slechte dag gehad zeker? Je lokt het zelf uit hè met die eerste reactie. Er wordt een vraag gesteld, dan kun je of normaal antwoorden of je er buiten houden. Tik op de vingers is vragen om dit soort reacties!
  • 16 Apr 2019 om 19:59
    • Quote van 16 Apr 2019 om 19:47
      Ik zou kiezen voor JJ als hoofdcoach en Sibon als assistent.Moet er eigenlijk ook een 2e assistent bij of blijft die andere Jansen ook nog ?
    Waarom Sibon en waarom zou Hamstra Sibon terug halen terwijl hij hem eerst heeft wegstuurd. Wat maakt Sibon een goede assistent voor de onervaren trainer Jansen?
  • 16 Apr 2019 om 19:47
    Ik zou kiezen voor JJ als hoofdcoach en Sibon als assistent.Moet er eigenlijk ook een 2e assistent bij of blijft die andere Jansen ook nog ?
  • 16 Apr 2019 om 18:57
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:52
      Jezus Frank, eet een snickers! Je bent niet lief als je honger hebt....
    Miauw :-)
  • 16 Apr 2019 om 18:55
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:32
      Ben er wel voor.. vraag me af hoe Twente zo'n relatief dure trainer zou kunnen halen met zoveel miljoenen schuld. Absurd als dit mogelijk blijkt.
    Ja was ook niet aardig! Eens. Kan er gewoon niet heel goed tegen wanneer iemand dingen schrijft die totaal niet kunnen. Dan vraag ik me af of je 1 het nieuws niet volgt en 2 geen idee hebt van de staat van Heerenveen. Dus excuus.
  • 16 Apr 2019 om 18:52
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:21
      Volg jij het nieuws überhaupt wel? Verbeek gaat niet werken onder Roozemond heeft hij al aangegeven.
    Jezus Frank, eet een snickers! Je bent niet lief als je honger hebt....
  • 16 Apr 2019 om 18:51
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:36
      MrFranklegs heeft inderdaad wat narcistische trekjes. Komt denk ik door de roem die hij heeft vergaard als belangrijk journalist van RadioCamataru.
    Hahahahahahahahahaha god allemachtig. De één noem je een trol en moet een ban en weer een ander noem je een narcist. Lekker bezig ben je onder een anoniem schuilnaampje.
  • 16 Apr 2019 om 18:36
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:30
      Jeetje Frank, let even op jouw reacties. Maar jij kan er zelf ook wat van om mensen te bekritiseren.
    MrFranklegs heeft inderdaad wat narcistische trekjes. Komt denk ik door de roem die hij heeft vergaard als belangrijk journalist van RadioCamataru.
  • 16 Apr 2019 om 18:35
    • Quote van 16 Apr 2019 om 18:32
      Ben er wel voor.. vraag me af hoe Twente zo'n relatief dure trainer zou kunnen halen met zoveel miljoenen schuld. Absurd als dit mogelijk blijkt.
    Ach, Rutten zal ook weer niet de hoofdprijs vragen qua salaris, fc Twente is wel zijn club en zal graag daar weer willen werken. Verder zijn er ook van die Vriendenclubs actief bij Fc Twente, daarmee bedoel ik diverse rijke geldschieters die het salaris wel willen helpen betalen. Nee, die Rutten gaat gewoon naar Fc Twente.
  • 16 Apr 2019 om 18:32
    Ben er wel voor.. vraag me af hoe Twente zo'n relatief dure trainer zou kunnen halen met zoveel miljoenen schuld. Absurd als dit mogelijk blijkt.
  • 16 Apr 2019 om 18:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:21
      Volg jij het nieuws überhaupt wel? Verbeek gaat niet werken onder Roozemond heeft hij al aangegeven.
    Jeetje Frank, let even op jouw reacties. Maar jij kan er zelf ook wat van om mensen te bekritiseren.
  • 16 Apr 2019 om 18:15
    Rutte zal wel naar fc Twente gaan en Verbeek lijkt me over the hill.
  • 16 Apr 2019 om 18:02
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:21
      Volg jij het nieuws überhaupt wel? Verbeek gaat niet werken onder Roozemond heeft hij al aangegeven.
    Sorry hoor, ik zal mijn vragen voor me houden.
  • 16 Apr 2019 om 17:21
    • Quote van 16 Apr 2019 om 17:00
      Rutte en Verbeek samen, zou dat niet iets zijn?
    Volg jij het nieuws überhaupt wel? Verbeek gaat niet werken onder Roozemond heeft hij al aangegeven.
  • 16 Apr 2019 om 17:00
    Rutte en Verbeek samen, zou dat niet iets zijn?
  • 16 Apr 2019 om 12:31
    Blijft een gok, is al een tijdje niet meer echt succesvol geweest.
  • 16 Apr 2019 om 11:59
    Geen gek idee, maar denk dat FC Twente zijn voorkeur heeft.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›