''Dat contract moet wel opgewaardeerd worden, dat lijkt me logisch'' Hamstra spreekt zich uit: ''Weer stabiel richting subtop gaan'' VIDEO | Van Hau in Indonesië door het stof na gemene overtreding FOX Sports zendt bekerduel SC Heerenveen niet rechtstreeks uit Botman: ''Heerenveen was in het begin wel even wennen voor me''

Leegloop Heerenveen dreigt: ''De hele as moet vervangen worden''

( 10 reacties)
Leegloop Heerenveen dreigt: ''De hele as moet vervangen worden''

Aankomende zomer kunnen er zomaar eens veel spelers vertrekken uit Heerenveen. Sam Lammers keert terug naar PSV, Kik Pierie gaat hoogstwaarschijnlijk naar Ajax en ook Morten Thorsby vertrekt naar Sampdoria. Echter zijn we er dan nog steeds niet.

"Kik Pierie gaat naar Ajax en zal daar op zeer korte termijn tekenen. Daniel Høegh heeft zijn contract verlengd met een optie, maar je moet maar afwachten of hij blijft aangezien ze dat deels gedaan hebben om hem nog te verkopen en dus nog een bedrag voor hem kunnen incasseren mocht zich er een club aandien'', zo begint clubwatcher Sander de Vries in de podcast van de Leeuwarder Courant.

Maar dat is nog niet alles, weet De Vries: "Met Stijn Schaars is het afwachten, Morten Thorsby gaat weg, Pelle van Amersfoort gaat weg... Ik denk niet dat ze Michel Vlap kunnen behouden. Sam Lammers speelt volgens mij volgend jaar ook niet meer bij Heerenveen, dat kan ik me niet voorstellen. De hele as van het elftal moet dus worden vervangen."

Collega Anne Roel van der Meer vult aan: "Pierie en Vlap leveren natuurlijk veel geld op, maar een groot gedeelte daarvan gaat in de put die operationeel tekort heet. Zo simpel is het. Dat kun je niet allemaal uitgeven aan nieuwe spelers. Gerry Hamstra moet op pad met een smalle portemonnee en dan lever je in op kwaliteit. Je moet slim zijn en spelers halen die heel graag willen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 15:58
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:41
      Als er voor Hahn een nieuwe keeper gehaald zou worden mag je er vanuit gaan dat Trevor dus niet aan bepaalde eisen voldoet. Hetzelfde geldt ook voor een langer verblijf na dit seizoen voor Johnny Jansen. Hij komt op mij altijd positief over. Maar als ik dan de wissels en de momenten van wisselen zie afgelopen zondag, dan vrees ik dat hij eigenlijk precies hetzelfde is als Streppel of JOR. Je speelt thuis, kunt Groningen behoorlijk benaderen op de ranglijst maar ik vond het niet echt alles of niets wissels. De angst voor niets was kennelijk groter dan de overtuiging v.w.b alles. We zijn met het punt niets opgeschoten.
    Was meer een vraag haha, misschien dat er insiders zijn die weten hoe hij wekelijks presteert?
  • 16 Apr 2019 om 14:41
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:30
      Lijkt mij niet bepaald wat je wilt nastreven. Vaak genoeg geblunderd (bij o.a. GAR en PEC) + heeft geen uitstraling. Is Trevor Doornbusch niet ready? Jeugd, uitstraling, geen transfersom risico
    Als er voor Hahn een nieuwe keeper gehaald zou worden mag je er vanuit gaan dat Trevor dus niet aan bepaalde eisen voldoet. Hetzelfde geldt ook voor een langer verblijf na dit seizoen voor Johnny Jansen. Hij komt op mij altijd positief over. Maar als ik dan de wissels en de momenten van wisselen zie afgelopen zondag, dan vrees ik dat hij eigenlijk precies hetzelfde is als Streppel of JOR. Je speelt thuis, kunt Groningen behoorlijk benaderen op de ranglijst maar ik vond het niet echt alles of niets wissels. De angst voor niets was kennelijk groter dan de overtuiging v.w.b alles. We zijn met het punt niets opgeschoten.
  • 16 Apr 2019 om 14:30
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:08
      Van der hart
    Lijkt mij niet bepaald wat je wilt nastreven. Vaak genoeg geblunderd (bij o.a. GAR en PEC) + heeft geen uitstraling. Is Trevor Doornbusch niet ready? Jeugd, uitstraling, geen transfersom risico
  • 16 Apr 2019 om 14:12
    • Quote van 16 Apr 2019 om 14:07
      Opties Rammelaar matusiwa, Reuven Niemeijer Gladon
    Gladon. Dat vind ik humor van je. Goeie grap haha!
  • 16 Apr 2019 om 14:08
    • Quote van 16 Apr 2019 om 09:43
      Doelman dan, als Hahn weg gaat?
    Van der hart
  • 16 Apr 2019 om 14:07
    Opties Rammelaar matusiwa, Reuven Niemeijer Gladon
  • 16 Apr 2019 om 09:43
    Doelman dan, als Hahn weg gaat?
  • 16 Apr 2019 om 06:52
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:16
      Ik ben het hier wel mee eens. Moet je eens een middenveld met rienstra kongolo Bruijn voorstellen of met vlap erbij. Woudenberg prima. Johnson en van Bergen ook. Frederiksen erbij. Rechtsback en een spits erbij is essentieel
    Nog een beer van een centrale verdediger. Dresevic lijkt het wel te gaan redden, maar van Skovgaard hebben we nog niets gezien.
  • 15 Apr 2019 om 23:16
    • Quote van 15 Apr 2019 om 23:06
      Een flinke uitstroom geeft de kans een meer evenwichtige selectie samen te stellen. Smaller, met meer mentale weerbaarheid en topsportmemtaliteit dan we nu hebben. Dus geen slechte ontwikkeling.
    Ik ben het hier wel mee eens. Moet je eens een middenveld met rienstra kongolo Bruijn voorstellen of met vlap erbij. Woudenberg prima. Johnson en van Bergen ook. Frederiksen erbij. Rechtsback en een spits erbij is essentieel
  • 15 Apr 2019 om 23:06
    Een flinke uitstroom geeft de kans een meer evenwichtige selectie samen te stellen. Smaller, met meer mentale weerbaarheid en topsportmemtaliteit dan we nu hebben. Dus geen slechte ontwikkeling.
vrijdag 13 december 2019
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›