VIDEO | Roozemond bekijkt derby tussen fanatieke aanhang

( 22 reacties)
VIDEO | Roozemond bekijkt derby tussen fanatieke aanhang

Een opvallende gast zondagmiddag bij de supporters van Nieuw Noord. Algemeen directeur Cees Roozemond bekeek de Derby van het Noorden namelijk tussen de fanatieke fans van SC Heerenveen.

Roozemond stond tijdens de eerste helft van het duel tussen SC Heerenveen en FC Groningen op Nieuw Noord en dronk daar ook een biertje, zo is te zien op beelden van FOX Sports. Hij kon daar de openingstreffer van Pelle van Amersfoort vieren.

Volgens Roozemond hadden leden van supportersvereniging Nieuw Noord hem al een paar keer gevraagd om zich tijdens een wedstrijd bij hen te voegen, meldt de Leeuwarder Courant. In de tweede helft zat hij op zijn eigen plek op de hoofdtribune.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 07:35
    • Quote van 16 Apr 2019 om 07:04
      Klasse. Hij zoekt in ieder geval de verbinding. Maar de haters zullen blijven haten, wat deze man ook doet. Steun dan in ieder geval je club en stop met oproepen om je sk op te zeggen en oproep aan sponsors om de club te verlaten. Minder haat, meer clubliefde!
    Wie roept er eigenlijk op om op te zeggen. Met Cees is dat helemaal niet nodig! Niemand bepaalt voor een ander of hij op moet zeggen. Je bent met je suggesties echt van een bedenkelijk nivo. Dat jij zieltjes winnen 'verbinden' noemt zegt het allemaal. Hij kan beter naar sponsoren gaan te verbinden. Daar zit het grote(re) geld wat de club met zijn afbraakweken hard nodig heeft. Zou in mei met het nieuwe beleidsplan ook meteen die geweldige nieuwe hoofdsponsor die veel meer betaalt dan GroenLeven en die Cees volgens een enkeling al achter de hand heeft gepresenteerd worden?
  • 16 Apr 2019 om 07:04
    Klasse. Hij zoekt in ieder geval de verbinding. Maar de haters zullen blijven haten, wat deze man ook doet. Steun dan in ieder geval je club en stop met oproepen om je sk op te zeggen en oproep aan sponsors om de club te verlaten. Minder haat, meer clubliefde!
  • 15 Apr 2019 om 23:33
    Een woord. zielig! De man denk hierdoor zijn ellebogen taktiek te camoufleren.
  • 15 Apr 2019 om 22:19
    Even in beeld tussen de de NN supporters , kijk jongens dit doe ik allemaal biertje erbij, nou als t een kerel was geweest was hij blijven staan maar even later zat ie weer nee dit is een wolf in schaapskleren wake up sc Heerenveen weg met deze man voor je t weet is deze club naar de kloten
  • 15 Apr 2019 om 16:48
    Wat een rare vent die CR. Lees net dat hij voorafgaand aan zijn bezoekje bij NN Riemer heeft gevraagd om hem te vergezellen..uiteraard heeft die vriendelijk bedankt. Wat voor een act wil je neerzetten..? Kijk ons eens gezellig samen naar NN gaan?! Dat je het durft te vragen terwijl je weet hoe oa een Riemer naar je kijkt. Dan doe je het echt alleen voor de show en het toneelstukje naar buiten toe.
  • 15 Apr 2019 om 15:27
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:16
      Wacht even.. jij begint over Riemer en begint dan tegen over mij over appels en peren vergelijken?! Ik stel gewoon een wedervraag aan je. Jij vergelijkt. Ik vraag of je die twee kunt vergelijken.
    Oooooooh wacht.
    Interpretatie dingetje, nu snap ik hoe je 'm bedoelde.
    Dat beetje context maakt het duidelijk.

    Nee, die kun je niet vergelijken en dat was ook mijn punt wat betreft Aalbers/Munsterman en Cees op basis van "tussen de supporters staan".
  • 15 Apr 2019 om 15:16
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:06
      Welke appels ben je nu met welke peren aan het vergelijken en wat is de context/relevantie?
    Wacht even.. jij begint over Riemer en begint dan tegen over mij over appels en peren vergelijken?! Ik stel gewoon een wedervraag aan je. Jij vergelijkt. Ik vraag of je die twee kunt vergelijken.
  • 15 Apr 2019 om 15:07
    Ach heeft Cees ook weer een leuk fotomomentje gehad. Hopelijk regelt hij persoonlijk es een hoofdsponsor voor 1,5 miljoen per jaar. Luchtfietsers kunnen dat toch zo regelen. Of heeft ie daar z 'n vriendjes voor. Vroeg of laat knapt de luchtballon van Cees. Dan kan hij weer verder dromen in z,'n paardenstal. .
  • 15 Apr 2019 om 15:06
    • Quote van 15 Apr 2019 om 15:01
      Ook na twee maanden en nog geen prestaties?
    Welke appels ben je nu met welke peren aan het vergelijken en wat is de context/relevantie?
  • 15 Apr 2019 om 15:01
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:16
      Riemer stond ook wel eens tussen de supporters.. Wat is je punt?
    Ook na twee maanden en nog geen prestaties?
  • 15 Apr 2019 om 14:35
    Ik kan er niet naar kijken....
  • 15 Apr 2019 om 14:23
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:16
      Riemer stond ook wel eens tussen de supporters.. Wat is je punt?
    Ik krijg bij Cees een Aalbers/Munsterman gevoel. Het zijn luchtkasteel verkopers. Ze praten alles recht, wat krom is. Ondertussen goed blijven aanpappen met de harde kern supporters. Maar dat is mijn gevoel.
  • 15 Apr 2019 om 14:17
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:04
      FF en NN behouden toch hun positie gewoon in het Stichtingsbestuur, het hoogste orgaan van de club, ook als ze niet met Roozemond meegaan? En ik meende ook dat de organisatie sinds Veenstra wel een aardig jasje heeft uitgedaan (bijvoorbeeld de scouting), toch? Hoeveel kosten had hij kunnen besparen? De keuze was toch veel groter dan alleen Roozemond of Riemer? Waarom niet een derde partij? Of was de bedoeling van Riemer om na de tijdelijke aanstelling van Roozemond hun eigen kandidaat naar voren te schuiven (bijvoorbeeld Verbeek)? Roozemond had de OR af kunnen keuren, net als een kandidaat van Riemer (die hetzelfde had gewild als Riemer). Als ze die ook geen steun hadden gegeven, was die ook geen algemeen directeur geworden. Het personeel heeft door alle bestuurscrises en de onrust die daarmee gepaard is gegaan die belangrijke stem verkregen. De situatie waarin de club tegenwoordig verkeerd is met geen enkel bedrijf te vergelijken. Ik denk niet dat ergens een erevoorzitter nog bij zoveel gesprekken betrokken 'hoort' te worden, voordat er een nieuwe algemeen directeur aangesteld kan worden en het rond een club enigszins rustig is. Streppel was in dit geval wel een vriend van Hamstra, dat gaat wel iets verder dan elkaar kennen natuurlijk. Streppel deed het na een half jaar ook heel erg matig en had na één seizoen eigenlijk al vervangen moeten worden. Het tweede seizoen werd dan ook helemaal niets. In die zin heeft Hamstra Streppel wel degelijk te lang laten zitten en stonden we er nauwelijks anders voor dan nu het geval is. Overigens dank voor je reactie. Met dit soort reacties kunnen we tenminste iets.
    Net als dat je een stichtingsbestuur kunt installeren, zou je dat ook weer kunnen opheffen (statuten veranderen etc) En als jij bang bent dat iemand aan jou positie gaat komen dan probeer je dat te vermijden. Roozemond was voorzitter van dat stichtingsbestuur, hij zal zeker niet aan dat orgaan komen (sterker nog hij heeft een vriendje benoemd als voorzitter)

    Volgens mij was er uberhaupt geen keuze (tenminste nooit een reele kans op een keuze) Gesprekken met Riemer over de toekomst van de club zijn getraineerd (al dan niet met opzet) En de "officiele sollicitatie" van Sietse Bouwer werd afgedaan met een mailtje "Geachte meneer Brouwer" door de nieuwe voorzitter van het SB, nou dan weet je meteen hoeveel aandacht aan die sollicitatie is besteed. 0.0.
    Welke "politieke spelletjes" er allemaal precies door wie of wat gespeeld worden weet ik niet, ik hoor wel eens wat en het fijne weet ik ook niet van alles maar je wordt er op den duur wel heel cynisch en achterdochtig van. (o.a. het hoge wc eend gehalte van de benoeming van Roozemonde) Voor iedere voorzitter (huidig en toekomstig) kun je bijna naast een clubkostuum een kogel/steekwerend vest laten maken als standaarduitrusting. Voor je het weet heb je als voorzitter weer een mes tussen je schouderbladen.
  • 15 Apr 2019 om 14:16
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:04
      Voor al de positieve mensen hier. Joop Munsterman deed dat een aantal jaren geleden ook. Zie waar Twente nu is en hoe het met die club gaat...
    Riemer stond ook wel eens tussen de supporters.. Wat is je punt?
  • 15 Apr 2019 om 14:04
    Voor al de positieve mensen hier. Joop Munsterman deed dat een aantal jaren geleden ook. Zie waar Twente nu is en hoe het met die club gaat...
  • 15 Apr 2019 om 14:04
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:31
      Wil je die steun verklaard hebben?
      FF en NN zijn bang dat ze hun "invloed en macht" die ze hebben sinds het vertrek van Riemer hebben bemachtigd kwijt raken. (Ten tijde van Riemer waren ze nergens in vertegenwoordigd "tenminste niet officieel")
      Zie daarmee ook de timing van de bemoeming van Roozemond vlak voor het overleg met "Team Riemer", oe help, snel benoemen.

      OR: Roozemond heeft publiekelijk gezegd dat bezuinigingen op het personeel wat hem betreft niet aan de orde zijn. Riemer heeft o.a. in het LC interview gezegd dat hij ook kritisch naar de kosten wil kijken (incl personeel). Welke (makkelijke) keus maak je dan als OR?

      Heb jij ooit van een bedrijf gehoord waar de OR een belangrijke (beslissende?) stem heeft gehad bij de aanstelling van de nieuwe directeur? Ik niet.

      De voetbalwereld is net als NL niet zo heel groot, en dat men op bepaalde functies elkaar kent / prive met elkaar omgaat dat is geen ramp (voor mij niet) Het wordt voor mij anders als je allemaal vriendjes op voor jou cruciale posities om je heen verzameld waardoor het lijkt dat de onafhankelijkheid in gevaar komt.
      Als Hamstra Streppel te lang en onterecht de hand boven het hoofd houdt vliegen ze er alle 2 uit. :-)
    FF en NN behouden toch hun positie gewoon in het Stichtingsbestuur, het hoogste orgaan van de club, ook als ze niet met Roozemond meegaan? En ik meende ook dat de organisatie sinds Veenstra wel een aardig jasje heeft uitgedaan (bijvoorbeeld de scouting), toch? Hoeveel kosten had hij kunnen besparen? De keuze was toch veel groter dan alleen Roozemond of Riemer? Waarom niet een derde partij? Of was de bedoeling van Riemer om na de tijdelijke aanstelling van Roozemond hun eigen kandidaat naar voren te schuiven (bijvoorbeeld Verbeek)? Roozemond had de OR af kunnen keuren, net als een kandidaat van Riemer (die hetzelfde had gewild als Riemer). Als ze die ook geen steun hadden gegeven, was die ook geen algemeen directeur geworden. Het personeel heeft door alle bestuurscrises en de onrust die daarmee gepaard is gegaan die belangrijke stem verkregen. De situatie waarin de club tegenwoordig verkeerd is met geen enkel bedrijf te vergelijken. Ik denk niet dat ergens een erevoorzitter nog bij zoveel gesprekken betrokken 'hoort' te worden, voordat er een nieuwe algemeen directeur aangesteld kan worden en het rond een club enigszins rustig is. Streppel was in dit geval wel een vriend van Hamstra, dat gaat wel iets verder dan elkaar kennen natuurlijk. Streppel deed het na een half jaar ook heel erg matig en had na één seizoen eigenlijk al vervangen moeten worden. Het tweede seizoen werd dan ook helemaal niets. In die zin heeft Hamstra Streppel wel degelijk te lang laten zitten en stonden we er nauwelijks anders voor dan nu het geval is. Overigens dank voor je reactie. Met dit soort reacties kunnen we tenminste iets.
  • 15 Apr 2019 om 14:02
    haha die gezichten van de mensen om hem heen. Volgens mij weten ze niet wat ze ermee aan moeten.
  • 15 Apr 2019 om 13:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:19
      Ik denk dat niemand zo denkt. Zo ongeveer iedereen zet vraagtekens, en waarschijnlijk uitroeptekens, bij zijn aanstelling. En ook over wie hem moeten controleren en beoordelen op zijn prestaties. Echter zijn er ook een hoop andere dingen in te brengen, zoals de steun van FF, NN en de Ondernemingsraad, zeer opvallend en ook belangrijk. Tot nu toe is die steun ook nog niet verklaard door de tegenstanders.

      Overigens is dit allemaal niet nieuw bij de club, Hamstra bijvoorbeeld kwam pas na de aanstelling van Streppel bij de club, terwijl Gerry de laatstgenoemde moest beoordelen en zij elkaar persoonlijk kenden (sterker nog, het zijn vrienden).
    Wil je die steun verklaard hebben?
    FF en NN zijn bang dat ze hun "invloed en macht" die ze hebben sinds het vertrek van Riemer hebben bemachtigd kwijt raken. (Ten tijde van Riemer waren ze nergens in vertegenwoordigd "tenminste niet officieel")
    Zie daarmee ook de timing van de bemoeming van Roozemond vlak voor het overleg met "Team Riemer", oe help, snel benoemen.

    OR: Roozemond heeft publiekelijk gezegd dat bezuinigingen op het personeel wat hem betreft niet aan de orde zijn. Riemer heeft o.a. in het LC interview gezegd dat hij ook kritisch naar de kosten wil kijken (incl personeel). Welke (makkelijke) keus maak je dan als OR?

    Heb jij ooit van een bedrijf gehoord waar de OR een belangrijke (beslissende?) stem heeft gehad bij de aanstelling van de nieuwe directeur? Ik niet.

    De voetbalwereld is net als NL niet zo heel groot, en dat men op bepaalde functies elkaar kent / prive met elkaar omgaat dat is geen ramp (voor mij niet) Het wordt voor mij anders als je allemaal vriendjes op voor jou cruciale posities om je heen verzameld waardoor het lijkt dat de onafhankelijkheid in gevaar komt.
    Als Hamstra Streppel te lang en onterecht de hand boven het hoofd houdt vliegen ze er alle 2 uit. :-)
  • 15 Apr 2019 om 13:19
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:10
      Tuurlijk is dit goed.
      Hoop alleen niet dat dit in 1 keer de reden is waarom dit een "goede" voorzitter is voor mensen.
      Want dat zou wel heel simpel zijn.
    Ik denk dat niemand zo denkt. Zo ongeveer iedereen zet vraagtekens, en waarschijnlijk uitroeptekens, bij zijn aanstelling. En ook over wie hem moeten controleren en beoordelen op zijn prestaties. Echter zijn er ook een hoop andere dingen in te brengen, zoals de steun van FF, NN en de Ondernemingsraad, zeer opvallend en ook belangrijk. Tot nu toe is die steun ook nog niet verklaard door de tegenstanders.

    Overigens is dit allemaal niet nieuw bij de club, Hamstra bijvoorbeeld kwam pas na de aanstelling van Streppel bij de club, terwijl Gerry de laatstgenoemde moest beoordelen en zij elkaar persoonlijk kenden (sterker nog, het zijn vrienden).
  • 15 Apr 2019 om 13:10
    Tuurlijk is dit goed.
    Hoop alleen niet dat dit in 1 keer de reden is waarom dit een "goede" voorzitter is voor mensen.
    Want dat zou wel heel simpel zijn.
  • 15 Apr 2019 om 12:56
    Ja tuurlijk is dit goed, maar er zijn inderdaad genoeg internet strijders die hier weer negatief over zijn. ‘Houd je bezig met besturen ipv bier uitdelen’ ‘Onproffessioneel om bier uit te delen’ ‘Zieltjes winnen door dit gedrag’ Laat de negatievelingen komen in 3, 2, 1.....
  • 15 Apr 2019 om 12:37
    Doe nou niet Feanonline. Er zitten er nu weer een paar te schuimbekken thuis. ;)
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›