'Spannende fase' voor SC Heerenveen: ''Drie serieuze kandidaten'' Dreyer keek raar op: ''Ik weet nu dat het 'different' betekent'' Roozemond krabbelt terug: ''Misschien moeten we er van afwijken'' Botman door Eredivisie opgenomen in Elftal van de Maand Dreyer: ''Dan ga ik mijn situatie bespreken met de beide clubs''

''Gertjan moet gewoon terug, die hoort bij dat Heerenveen''

( 56 reacties)
''Gertjan moet gewoon terug, die hoort bij dat Heerenveen''

In de ogen van Johan Derksen is er maar één man die geschikt is om SC Heerenveen weer naar sportieve betere tijden te leiden: Gertjan Verbeek. "Hij heeft overal problemen gehad, behalve bij Heerenveen", betoogt Derksen in de uitzending van Veronica Inside.

"Ik zou er gewoon Gertjan (Verbeek, red.) weer neerzetten. Gertjan moet gewoon terug, die hoort bij dat Heerenveen. Als je ziet welke clubs er vrij zijn, dan denk ik: 'Gertjan, ga naar dat Heerenveen.' Daar ligt zijn hart, daar heeft hij zijn netwerk", begint Derksen, die wel vermoed dat Verbeek niet zo goed zal liggen bij technisch manager Gerry Hamstra en algemeen directeur Cees Roozemond.

"Dan moet Roozemond ook maar eens in het belang van de club gaan denken en niet alleen in het belang van Roozemond. Die man wil alleen overleven en Gertjan is mans zat om hem de waarheid te vertellen", vervolgt Derksen, die erkent dat zijn plannetje waarschijnlijk niet gaat lukken. "Dat zit er wel in, maar dan weet je meteen wat je aan Roozemond hebt. Ik denk niks."

Tafelgast Jan Boskamp is wat terughoudender over Verbeek. "Over Gertjan zei je hetzelfde toen hij naar Twente kwam." Derksen is het daarmee eens, maar plaatst een voetnoot: "Hij is bij Twente wel op een héél vervelend moment ingestapt. Het enige dat je Gertjan kwalijk kunt nemen is dat hij met zijn werkwijze steeds met z'n kop tegen de muur loopt."

"Hij weigert om z'n werkwijze aan te passen. Dan denk ik: 'Gertjan, als dat bij verschillende clubs niet helemaal werkt, stel je dan wat soepeler op.' Maar die gave heeft hij niet", besluit Derksen. Verbeek verklaarde zondag bij FOX Sports overigens dat hij onder de huidige clubleiding niet terugkeert bij SC Heerenveen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Apr 2019 om 12:30
    Als je onrust wil moet je vooral Verbeek terughalen inderdaad...
  • 16 Apr 2019 om 09:39
    • Quote van 15 Apr 2019 om 22:29
      Ok dus we zetten de actie in? wij verlengen niet zolang Cees er zit?!
    Ja dat is een goed idee.
  • 15 Apr 2019 om 23:28
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:55
      Het valt me ook op dat Mackan behoorlijk zit te stoken. Tijd voor een ban ? Er klopt iets niet bij deze persoon.
    Bepaal je dat Roozemond bv. Wat ben toch een achterbakse kz.
  • 15 Apr 2019 om 22:55
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:52
      Hoe ziet een troll er precies uit, 2.05m Groot, 105 Kg met al meer dan 30 jaar een seizoenkaart en die het liefst naar alle (oefen)wedstrijden van het sc.Heerenveen gaat? En daarnaast ook zeer regelmatig wedstrijden van de beleftes en O19 bezoekt? Jouw post zegt zoveel meer over jezelf dan over wie dan ook. Leuk dat je hier je maatjes hebt overigens! Een prettige avond nog verder, met al je vermoedens.
    Heb je je sk zelf nu al eens opgezegd? Roep je wel ieder jaar, altijd met dreigementen erbij. Je wilt dat wij onze sk opzeggen, je wilt dat sponsors opzeggen. Hulde, een echte supporter.
  • 15 Apr 2019 om 22:48
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:19
      Ik ben geboren in Heerenveen. Voor mij is er maar één club, maak je daar geen zorgen over en doe daar ook geen valse speculaties over. Ik heb zelden zoveel onzin in 4 regels gelezen. Heb je ook een bron van het grote offensief??
    Ben je nu echt onnozel of gedraag je je alleen maar zo?
  • 15 Apr 2019 om 22:37
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:52
      Hoe ziet een troll er precies uit, 2.05m Groot, 105 Kg met al meer dan 30 jaar een seizoenkaart en die het liefst naar alle (oefen)wedstrijden van het sc.Heerenveen gaat? En daarnaast ook zeer regelmatig wedstrijden van de beleftes en O19 bezoekt? Jouw post zegt zoveel meer over jezelf dan over wie dan ook. Leuk dat je hier je maatjes hebt overigens! Een prettige avond nog verder, met al je vermoedens.
    Klaarblijkelijk! En wauw. Oké. Fijne avond :)
  • 15 Apr 2019 om 22:29
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:17
      Dat kan inderdaad, maar doet iedereen dat ook? Ik vrees dat veel mensen daar de energie niet eens meer in willen steken. Automatisch verlengen is er immers niet meer? Je hoeft dus niets te doen. Ook de club niets te laten weten. Ik heb Cees in 2 mails duidelijk gemaakt dat zolang hij hier is en er geen samenwerking komt met clubmensen dat een nieuwe seizoenkaart voor mij een gepasseerd station is. Maar als blijkt dat hij in een tegenvallende zomer toch inziet dat zijn verblijf duizenden kaarten zal schelen en hij daar consequenties aan verbind dan verleng ik alsnog zomaar mijn kaart. Dat is ook niet zo vreemd na meer dan 30 jaar lijkt me.
    Ok dus we zetten de actie in? wij verlengen niet zolang Cees er zit?!
  • 15 Apr 2019 om 21:52
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:45
      Eens. Dat heb ik al zolang bij hem. Maar het is gewoon het beste om mensen als Mackan of drachten of Lassie te negeren. Ik vermoed dat het alledrie ook trolls zijn
    Hoe ziet een troll er precies uit, 2.05m Groot, 105 Kg met al meer dan 30 jaar een seizoenkaart en die het liefst naar alle (oefen)wedstrijden van het sc.Heerenveen gaat? En daarnaast ook zeer regelmatig wedstrijden van de beleftes en O19 bezoekt? Jouw post zegt zoveel meer over jezelf dan over wie dan ook. Leuk dat je hier je maatjes hebt overigens! Een prettige avond nog verder, met al je vermoedens.
  • 15 Apr 2019 om 21:45
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:55
      Het valt me ook op dat Mackan behoorlijk zit te stoken. Tijd voor een ban ? Er klopt iets niet bij deze persoon.
    Eens. Dat heb ik al zolang bij hem. Maar het is gewoon het beste om mensen als Mackan of drachten of Lassie te negeren. Ik vermoed dat het alledrie ook trolls zijn
  • 15 Apr 2019 om 21:30
    • Quote van 15 Apr 2019 om 20:31
      Sorry hoor maar een oproep om weg te blijven bij de wedstrijden, seizoenkaart op te zeggen vanwege een passant? Dan is er iets met je mis...
    Ik blijf niet weg bij wedstrijden als dat niet hoeft, Volgend seizoen lekker naar de uitwedstrijden. Jij ook?
  • 15 Apr 2019 om 21:29
    • Quote van 15 Apr 2019 om 20:12
      een grap zeker?Mackan verwoord heel goed met argumenten waarom hij iets vindt. Maar omdat die mening niet jouw mening is het maar stoken?
      Niveautje hoor, snap wel dat jij achter Cees staat Ristretto man man ..
    Zo werkt het tegenwoordig. Als er iemand een andere mening heeft dan zijn er altijd van die figuren die menen dat dat andere geluid gesmoord moet worden. We gaan nog rare tijden tegemoet. Oh wacht, overal zie je het gelukkig stapje voor stapje veranderen en komt de democratie terug. Ristretto is meer van het ouder communisme waar bepaald nieuws wat de leiders niet welgevallig was met censuur vakkundig onder de pet gehouden werd.
  • 15 Apr 2019 om 21:22
    • Quote van 15 Apr 2019 om 20:33
      Hopen dat de passant snel gepasseerd is en verlengen.
    Deze passant heeft helaas een situatie gecreeërd dat hij niet zomaar een passant hoeft te zijn. Wie gaat hem wegsturen? Pas wanneer Cees in de gaten heeft dat het voor hem het beste is om te vertrekken zal hij dat doen.
  • 15 Apr 2019 om 21:20
    • Quote van 15 Apr 2019 om 21:19
      Ik ben geboren in Heerenveen. Voor mij is er maar één club, maak je daar geen zorgen over en doe daar ook geen valse speculaties over. Ik heb zelden zoveel onzin in 4 regels gelezen. Heb je ook een bron van het grote offensief??
    Z’n dikke duim
  • 15 Apr 2019 om 21:19
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:31
      Klinkt als een oproep van de nieuwe commerciële man van Cambuur... Die zijn net een groot offensief gestart om supporters en sponsors los te weken bij onze club. Ken je de uitdrukking ‘nuttige idioten’ nog? Laat je toch niet steeds voor het verkeerde karretje spannen!
    Ik ben geboren in Heerenveen. Voor mij is er maar één club, maak je daar geen zorgen over en doe daar ook geen valse speculaties over. Ik heb zelden zoveel onzin in 4 regels gelezen. Heb je ook een bron van het grote offensief??
  • 15 Apr 2019 om 21:17
    • Quote van 15 Apr 2019 om 17:49
      Dat je het niet eens bent met de gang van zaken kan ik me goed voorstellen. We zouden natuurlijk met zn allen kunnen afspreken dat we niet verlengen zolang CR er nog zit. Om op deze manier ons ongenoegen te uiten. Maar uiteindelijk ben ik er weer bij volgend jaar!
    Dat kan inderdaad, maar doet iedereen dat ook? Ik vrees dat veel mensen daar de energie niet eens meer in willen steken. Automatisch verlengen is er immers niet meer? Je hoeft dus niets te doen. Ook de club niets te laten weten. Ik heb Cees in 2 mails duidelijk gemaakt dat zolang hij hier is en er geen samenwerking komt met clubmensen dat een nieuwe seizoenkaart voor mij een gepasseerd station is. Maar als blijkt dat hij in een tegenvallende zomer toch inziet dat zijn verblijf duizenden kaarten zal schelen en hij daar consequenties aan verbind dan verleng ik alsnog zomaar mijn kaart. Dat is ook niet zo vreemd na meer dan 30 jaar lijkt me.
  • 15 Apr 2019 om 21:12
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:38
      Lekker destructief Mackan. Alles goed met je?
    Prima, Mijn verstand gaat na jaren eens boven mijn gevoel. Met dank aan diverse mensen die het allemaal goed voor hadden met de club. Daarbij niet ingaand op namen. Ik sluit me in die zin bij Jan de Jonge zijn betoog aan. Iedereen is daar schuldig aan. Ik hoor verder graag een constructieve optie van je.... Succes!
  • 15 Apr 2019 om 20:37
    • Quote van 15 Apr 2019 om 18:55
      Het valt me ook op dat Mackan behoorlijk zit te stoken. Tijd voor een ban ? Er klopt iets niet bij deze persoon.
    En mensen die zeuren om een ban verdienen er zelf eentje. Net als zeuren bij de scheids om een gele kaart. ;-)
  • 15 Apr 2019 om 20:33
    • Quote van 15 Apr 2019 om 20:31
      Sorry hoor maar een oproep om weg te blijven bij de wedstrijden, seizoenkaart op te zeggen vanwege een passant? Dan is er iets met je mis...
    Hopen dat de passant snel gepasseerd is en verlengen.
  • 15 Apr 2019 om 20:31
    Sorry hoor maar een oproep om weg te blijven bij de wedstrijden, seizoenkaart op te zeggen vanwege een passant? Dan is er iets met je mis...
  • 15 Apr 2019 om 20:12
    een grap zeker?Mackan verwoord heel goed met argumenten waarom hij iets vindt. Maar omdat die mening niet jouw mening is het maar stoken?
    Niveautje hoor, snap wel dat jij achter Cees staat Ristretto man man ..
  • 15 Apr 2019 om 18:55
    Het valt me ook op dat Mackan behoorlijk zit te stoken. Tijd voor een ban ? Er klopt iets niet bij deze persoon.
  • 15 Apr 2019 om 18:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:18
      Die tussenoplossing is er niet. Je kunt iedere dag mails sturen waarin je je ongenoegen over Cees kenbaar maakt. Cees zal de eerste misschien beantwoorden en je uitnodigen voor een gesprek om je om te praten met mooie verhalen. De volgende mails verdwijnen in de prullenbak. En als iedereen blijft verlengen denkt Cees en daarna alle mensen bij de club 'Zie je wel, zijn benoeming is breed gedragen'. Het opzeggen van SK en sponsorschappen is de enige manier om de club op een meetbare manier te laten weten dat zijn benoeming absoluut níet breed gedragen is. Mensen die denken dat iedereen van FF en NN hem steunen kan ik snel uit de droom helpen. Daar is ook gewoon geen sprake van. Dat heb ik op de terugweg en bij aankomst uit Emmen wel vernomen.
    Klinkt als een oproep van de nieuwe commerciële man van Cambuur... Die zijn net een groot offensief gestart om supporters en sponsors los te weken bij onze club. Ken je de uitdrukking ‘nuttige idioten’ nog? Laat je toch niet steeds voor het verkeerde karretje spannen!
  • 15 Apr 2019 om 18:27
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:09
      Az:
      Het ontslag van de markante trainer had dan ook niets te maken met de prestaties, maar met de verstoorde relatie met de spelersgroep. 'Helaas was dit niet tegen te houden', zei technisch directeur Earnest Stewart, die sprak van een gebrek aan chemie tussen Verbeek en zijn manschappen.

      F'noord:
      Verbeek is slachtoffer geworden van de slechte resultaten van Feyenoord. De ploeg bezet halverwege het seizoen de twaalfde plaats in de Eredivisie en slaagde er niet in te overwinteren in het UEFA Cup-toernooi. Dat die beroerde prestaties gestalte kregen in het jaar (2008) dat de club zijn honderdjarig bestaan vierde, maakt de sportieve crisis nóg schrijnender.
      Bovendien genoot Verbeek steeds minder vertrouwen van zijn spelers. Die bekritiseerden zijn werkwijze, deden hun beklag over de intensiteit van de trainingen en hekelden de gebrekkige communicatieve vaardigheden van hun trainer.

      Bochum:
      Waar de club een verschil van inzicht als reden opgaf van het vertrek van de coach, weet de krant dat er vanuit de spelersgroep is geklaagd over de coach.

      Volgens BILD was er een interne clash tussen de spelers en de coach en heeft aanvoerder Patrick Fabian vervolgens een klacht ingediend bij voorzitter Hans-Peter Villis over Verbeek. Tijdens het zesdaagse trainingskamp in Nederland zouden er constant meningsverschillen en conflicten zijn geweest tussen Verbeek en zijn groep.
      Een andere reden die zou hebben meegespeeld is dat men bij Bochum op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor en dat Verbeek door de buitenwacht wordt gezien als een moeilijke man. Dat zou die zoektocht niet bevorderen. Bovendien stond Verbeek niet meer op goede voet met de achterban omdat hij in juni de eerste training van het nieuwe seizoen zonder dat te communiceren een uur vervroegde, waardoor de training al voorbij was toen de fans arriveerden.

      Nurnberg:
      Van de laatste 9 duels met Nürnberg, verloor Verbeek er 8. Tot het einde van het seizoen nemen Roger Prinzen en Marek Mintal de taken van Verbeek over. Verbeeks assistent Raymond Libregts is ook op non-actief gesteld.

      Twente:
      FC Twente heeft trainer en technisch manager Gertjan Verbeek per direct op non-actief gezet. Verbeek wordt verantwoordelijk gehouden voor de zwakke resultaten en de slechte werkrelatie met spelers en staf.

      https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/acht-incidenten-rondom-gertjan-verbeek~a3fc21b8/

      Zie je al een patroon?
    Ik denk dat alleen sc Heerenveenhaters pur sang het patroon niet zien ;) Die man is 100% ongeschikt voor vrijwel elke functie waarin met mensen moet worden samengewerkt.
  • 15 Apr 2019 om 17:49
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:18
      Die tussenoplossing is er niet. Je kunt iedere dag mails sturen waarin je je ongenoegen over Cees kenbaar maakt. Cees zal de eerste misschien beantwoorden en je uitnodigen voor een gesprek om je om te praten met mooie verhalen. De volgende mails verdwijnen in de prullenbak. En als iedereen blijft verlengen denkt Cees en daarna alle mensen bij de club 'Zie je wel, zijn benoeming is breed gedragen'. Het opzeggen van SK en sponsorschappen is de enige manier om de club op een meetbare manier te laten weten dat zijn benoeming absoluut níet breed gedragen is. Mensen die denken dat iedereen van FF en NN hem steunen kan ik snel uit de droom helpen. Daar is ook gewoon geen sprake van. Dat heb ik op de terugweg en bij aankomst uit Emmen wel vernomen.
    Dat je het niet eens bent met de gang van zaken kan ik me goed voorstellen. We zouden natuurlijk met zn allen kunnen afspreken dat we niet verlengen zolang CR er nog zit. Om op deze manier ons ongenoegen te uiten. Maar uiteindelijk ben ik er weer bij volgend jaar!
  • 15 Apr 2019 om 16:44
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:11
      Ik begrijp goed dat mensen niet blij worden van Roozemond, maar de club is toch veel meer dan alleen een algemeen directeur. Er is een tussenoplossing waarbij je wél de ploeg blijft aanmoedigen en ondertussen probeert om op bestuurlijk niveau veranderingen door te voeren? Wat mij betreft is verlengen een no-brainer, want de club heeft alles en iedereen op dit moment nodig.
    De rest die er zit zijn ook allemaal vriendjes van hem. Alleen hamstra niet.
  • 15 Apr 2019 om 16:38
    Lekker destructief Mackan. Alles goed met je?
  • 15 Apr 2019 om 16:18
    • Quote van 15 Apr 2019 om 16:11
      Ik begrijp goed dat mensen niet blij worden van Roozemond, maar de club is toch veel meer dan alleen een algemeen directeur. Er is een tussenoplossing waarbij je wél de ploeg blijft aanmoedigen en ondertussen probeert om op bestuurlijk niveau veranderingen door te voeren? Wat mij betreft is verlengen een no-brainer, want de club heeft alles en iedereen op dit moment nodig.
    Die tussenoplossing is er niet. Je kunt iedere dag mails sturen waarin je je ongenoegen over Cees kenbaar maakt. Cees zal de eerste misschien beantwoorden en je uitnodigen voor een gesprek om je om te praten met mooie verhalen. De volgende mails verdwijnen in de prullenbak. En als iedereen blijft verlengen denkt Cees en daarna alle mensen bij de club 'Zie je wel, zijn benoeming is breed gedragen'. Het opzeggen van SK en sponsorschappen is de enige manier om de club op een meetbare manier te laten weten dat zijn benoeming absoluut níet breed gedragen is. Mensen die denken dat iedereen van FF en NN hem steunen kan ik snel uit de droom helpen. Daar is ook gewoon geen sprake van. Dat heb ik op de terugweg en bij aankomst uit Emmen wel vernomen.
  • 15 Apr 2019 om 16:11
    Ik begrijp goed dat mensen niet blij worden van Roozemond, maar de club is toch veel meer dan alleen een algemeen directeur. Er is een tussenoplossing waarbij je wél de ploeg blijft aanmoedigen en ondertussen probeert om op bestuurlijk niveau veranderingen door te voeren? Wat mij betreft is verlengen een no-brainer, want de club heeft alles en iedereen op dit moment nodig.
  • 15 Apr 2019 om 14:59
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:42
      ja goede smoes. Maar jij mag mij wegzetten dat ik in een ajax-pyjama zit, dat mag allemaal maar ik moet beschaafd praten.. Hypocriet als je het mij zegt.
    Ik heb niet gezegd dat je beschaafd moet praten, ik spraak de hoop uit dat je daar morgen avond beschaafd kunt blijven.
    Dat je hier als een malle alles en iedereen, conform je nickname, aanvalt is tot daar aan toe maar met die manier van communiceren ga je morgen niet heel ver komen.

    Ennuh; wie uitdeelt moet ook kunnen incasseren. En kom op, zo erg is het nou ook weer niet; ik had ook Cambuur pyjama kunnen zeggen :p
  • 15 Apr 2019 om 14:42
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:38
      Als je je oogkleppen of 'selectief lezen bril' even afzet, had je al meerdere malen kunnen lezen dat ik een werkafspraak heb ;)
      Dus werken voor m'n geld, vind jij toch zo belangrijk? Dus een beetje begrip is dan wel op z'n plek en dus klopt jouw vooroordeel ook niet.
    ja goede smoes. Maar jij mag mij wegzetten dat ik in een ajax-pyjama zit, dat mag allemaal maar ik moet beschaafd praten.. Hypocriet als je het mij zegt.
  • 15 Apr 2019 om 14:38
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:31
      jij veel plezier in je pyjama op de bank jongen.

      Beetje jammer dat mijn reactie verwijderd wordt, terwijl ik als een ajacied weggezet wordt. Maar oke.. En dan de tip geven dat ik beschaafd moet zijn, meneer de vooroordeel die er zelf niet eens bij is
    Als je je oogkleppen of 'selectief lezen bril' even afzet, had je al meerdere malen kunnen lezen dat ik een werkafspraak heb ;)
    Dus werken voor m'n geld, vind jij toch zo belangrijk? Dus een beetje begrip is dan wel op z'n plek en dus klopt jouw vooroordeel ook niet.
  • 15 Apr 2019 om 14:31
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:25
      Goedzo.
      Ik hoop dat je je daar een beetje beschaafd kunt blijven en bevredigende antwoorden krijgt.
    jij veel plezier in je pyjama op de bank jongen.

    Beetje jammer dat mijn reactie verwijderd wordt, terwijl ik als een ajacied weggezet wordt. Maar oke.. En dan de tip geven dat ik beschaafd moet zijn, meneer de vooroordeel die er zelf niet eens bij is
  • 15 Apr 2019 om 14:25
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:16
      haha ik ben er wel bij in tegenstelling tot jij dus stil maar.
    Goedzo.
    Ik hoop dat je je daar een beetje beschaafd kunt blijven en bevredigende antwoorden krijgt.
  • 15 Apr 2019 om 14:16
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:11
      Nee joh.
      Dan zit ie in z'n Ajax pyjama Juventus-Ajax te kijken, vind ie veel belangrijker en vooral veiliger.
    haha ik ben er wel bij in tegenstelling tot jij dus stil maar.
  • 15 Apr 2019 om 14:13
    • Quote van 15 Apr 2019 om 14:09
      Az:
      Het ontslag van de markante trainer had dan ook niets te maken met de prestaties, maar met de verstoorde relatie met de spelersgroep. 'Helaas was dit niet tegen te houden', zei technisch directeur Earnest Stewart, die sprak van een gebrek aan chemie tussen Verbeek en zijn manschappen.

      F'noord:
      Verbeek is slachtoffer geworden van de slechte resultaten van Feyenoord. De ploeg bezet halverwege het seizoen de twaalfde plaats in de Eredivisie en slaagde er niet in te overwinteren in het UEFA Cup-toernooi. Dat die beroerde prestaties gestalte kregen in het jaar (2008) dat de club zijn honderdjarig bestaan vierde, maakt de sportieve crisis nóg schrijnender.
      Bovendien genoot Verbeek steeds minder vertrouwen van zijn spelers. Die bekritiseerden zijn werkwijze, deden hun beklag over de intensiteit van de trainingen en hekelden de gebrekkige communicatieve vaardigheden van hun trainer.

      Bochum:
      Waar de club een verschil van inzicht als reden opgaf van het vertrek van de coach, weet de krant dat er vanuit de spelersgroep is geklaagd over de coach.

      Volgens BILD was er een interne clash tussen de spelers en de coach en heeft aanvoerder Patrick Fabian vervolgens een klacht ingediend bij voorzitter Hans-Peter Villis over Verbeek. Tijdens het zesdaagse trainingskamp in Nederland zouden er constant meningsverschillen en conflicten zijn geweest tussen Verbeek en zijn groep.
      Een andere reden die zou hebben meegespeeld is dat men bij Bochum op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor en dat Verbeek door de buitenwacht wordt gezien als een moeilijke man. Dat zou die zoektocht niet bevorderen. Bovendien stond Verbeek niet meer op goede voet met de achterban omdat hij in juni de eerste training van het nieuwe seizoen zonder dat te communiceren een uur vervroegde, waardoor de training al voorbij was toen de fans arriveerden.

      Nurnberg:
      Van de laatste 9 duels met Nürnberg, verloor Verbeek er 8. Tot het einde van het seizoen nemen Roger Prinzen en Marek Mintal de taken van Verbeek over. Verbeeks assistent Raymond Libregts is ook op non-actief gesteld.

      Twente:
      FC Twente heeft trainer en technisch manager Gertjan Verbeek per direct op non-actief gezet. Verbeek wordt verantwoordelijk gehouden voor de zwakke resultaten en de slechte werkrelatie met spelers en staf.

      https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/acht-incidenten-rondom-gertjan-verbeek~a3fc21b8/

      Zie je al een patroon?
    Nog een stukje over Twente:
    Verbeek, zo luidde de kritiek, werd tactisch falen verweten. Spelers noemden hem een ‘gedateerde trainer’ die alleen naar zichzelf luisterde. Ook zijn botte manier van communiceren viel slecht.

    Met de rest van de staf onderhield hij nauwelijks een relatie en op het kantoor in de Grolsch Veste groeide de laatste dagen de ontevredenheid. Dat er constant gedoe was rond zijn persoon, was een doorn in het oog van werknemers. Ook zijn uithaal naar de supporters, nadat hij als analist van de tv was gehaald door de club, wekte de nodige ergernis op. Op het laatst kon hij met vrijwel niemand meer binnen de club door een deur.

  • 15 Apr 2019 om 14:09
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:47
      Wat heeft hij bij AZ en SC Heerenveen verknald dan? Of bij Nurnberg?
    Az:
    Het ontslag van de markante trainer had dan ook niets te maken met de prestaties, maar met de verstoorde relatie met de spelersgroep. 'Helaas was dit niet tegen te houden', zei technisch directeur Earnest Stewart, die sprak van een gebrek aan chemie tussen Verbeek en zijn manschappen.

    F'noord:
    Verbeek is slachtoffer geworden van de slechte resultaten van Feyenoord. De ploeg bezet halverwege het seizoen de twaalfde plaats in de Eredivisie en slaagde er niet in te overwinteren in het UEFA Cup-toernooi. Dat die beroerde prestaties gestalte kregen in het jaar (2008) dat de club zijn honderdjarig bestaan vierde, maakt de sportieve crisis nóg schrijnender.
    Bovendien genoot Verbeek steeds minder vertrouwen van zijn spelers. Die bekritiseerden zijn werkwijze, deden hun beklag over de intensiteit van de trainingen en hekelden de gebrekkige communicatieve vaardigheden van hun trainer.

    Bochum:
    Waar de club een verschil van inzicht als reden opgaf van het vertrek van de coach, weet de krant dat er vanuit de spelersgroep is geklaagd over de coach.

    Volgens BILD was er een interne clash tussen de spelers en de coach en heeft aanvoerder Patrick Fabian vervolgens een klacht ingediend bij voorzitter Hans-Peter Villis over Verbeek. Tijdens het zesdaagse trainingskamp in Nederland zouden er constant meningsverschillen en conflicten zijn geweest tussen Verbeek en zijn groep.
    Een andere reden die zou hebben meegespeeld is dat men bij Bochum op zoek is naar een nieuwe hoofdsponsor en dat Verbeek door de buitenwacht wordt gezien als een moeilijke man. Dat zou die zoektocht niet bevorderen. Bovendien stond Verbeek niet meer op goede voet met de achterban omdat hij in juni de eerste training van het nieuwe seizoen zonder dat te communiceren een uur vervroegde, waardoor de training al voorbij was toen de fans arriveerden.

    Nurnberg:
    Van de laatste 9 duels met Nürnberg, verloor Verbeek er 8. Tot het einde van het seizoen nemen Roger Prinzen en Marek Mintal de taken van Verbeek over. Verbeeks assistent Raymond Libregts is ook op non-actief gesteld.

    Twente:
    FC Twente heeft trainer en technisch manager Gertjan Verbeek per direct op non-actief gezet. Verbeek wordt verantwoordelijk gehouden voor de zwakke resultaten en de slechte werkrelatie met spelers en staf.

    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/acht-incidenten-rondom-gertjan-verbeek~a3fc21b8/

    Zie je al een patroon?
  • 15 Apr 2019 om 13:57
    Blijkbaar genoeg om weggestuurd te worden.
  • 15 Apr 2019 om 13:47
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:03
      GJV moet niet zo koppig zijn en cees op zijn blote knieetjes bedanken als hij hier de boel mag coachen. Heeft het overal verknalt. Desondanks zou het goed zijn voor de club. Voor hem komen mensen wel naar het stadion, hij geeft energie en beschikt over voetbalkennis. Hiermee kan die Hamstra mooi aanvullen.
    Wat heeft hij bij AZ en SC Heerenveen verknald dan? Of bij Nurnberg?
  • 15 Apr 2019 om 13:34
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:26
      Daar had ik eerder al antwoord op gegeven; ik heb een werk afspraak, die ik een week van te voren niet meer kon verzetten.
      Maar er gaan wel een paar bekenden heen.

      Daarnaast ben ik ook niet degene die constant vanachter een toetstenbord loopt te roeptoeteren dat alles kut is, dat alles anders moet, dat ze geen antwoorden op hun vragen krijgen en dat ze Cees en Hamstra wel even gaan vertellen hoe ze een club moeten runnen.
      Lijkt me vooral voor die lui de uitgelezen kans om daad bij woord te voegen.
      Maarja, als je dan leest dat er figuren zijn die liever op de bank naar Juve - Ajax kijken..
    Die keuze moet iedereen voor zichzelf maken.
    Ik ga er geen 450 km voor rijden. Als ik in de regio zou wonen had ik het misschien wel gedaan.
  • 15 Apr 2019 om 13:26
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:12
      Ben jij er wel dan?
    Daar had ik eerder al antwoord op gegeven; ik heb een werk afspraak, die ik een week van te voren niet meer kon verzetten.
    Maar er gaan wel een paar bekenden heen.

    Daarnaast ben ik ook niet degene die constant vanachter een toetstenbord loopt te roeptoeteren dat alles kut is, dat alles anders moet, dat ze geen antwoorden op hun vragen krijgen en dat ze Cees en Hamstra wel even gaan vertellen hoe ze een club moeten runnen.
    Lijkt me vooral voor die lui de uitgelezen kans om daad bij woord te voegen.
    Maarja, als je dan leest dat er figuren zijn die liever op de bank naar Juve - Ajax kijken..
  • 15 Apr 2019 om 13:12
    • Quote van 15 Apr 2019 om 13:11
      Nee joh.
      Dan zit ie in z'n Ajax pyjama Juventus-Ajax te kijken, vind ie veel belangrijker en vooral veiliger.
    Ben jij er wel dan?
  • 15 Apr 2019 om 13:12
    Ik heb zo het vermoeden dat (onder andere) Nieuw Noord jou ook niet serieus neemt, dus dat komt mooi uit ;)
  • 15 Apr 2019 om 13:11
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:54
      @aanvallen. Ga je dinsdag ook naar die bijeenkomst?
    Nee joh.
    Dan zit ie in z'n Ajax pyjama Juventus-Ajax te kijken, vind ie veel belangrijker en vooral veiliger.
  • 15 Apr 2019 om 12:38
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:56
      Wat maakt jou dat uit? If ga je Cees op mij afsturen zodat ie mij Beetje kan omkopen zoals hij bij de mietjes van nieuw noord ook doet?
    Hahaha, wat een leven moet jij hebben.
  • 15 Apr 2019 om 11:56
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:54
      @aanvallen. Ga je dinsdag ook naar die bijeenkomst?
    Wat maakt jou dat uit? If ga je Cees op mij afsturen zodat ie mij Beetje kan omkopen zoals hij bij de mietjes van nieuw noord ook doet?
  • 15 Apr 2019 om 11:55
    • Quote van 15 Apr 2019 om 11:52
      Hahahahahaha

      Cees bedanken voor wat? Cees zou Verbeek juist moeten smeken om terug te komen want Cees zelf gaat het nooooooit lukken.
    Zo is het
  • 15 Apr 2019 om 11:54
    @aanvallen. Ga je dinsdag ook naar die bijeenkomst?
  • 15 Apr 2019 om 11:52
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:03
      GJV moet niet zo koppig zijn en cees op zijn blote knieetjes bedanken als hij hier de boel mag coachen. Heeft het overal verknalt. Desondanks zou het goed zijn voor de club. Voor hem komen mensen wel naar het stadion, hij geeft energie en beschikt over voetbalkennis. Hiermee kan die Hamstra mooi aanvullen.
    Hahahahahaha

    Cees bedanken voor wat? Cees zou Verbeek juist moeten smeken om terug te komen want Cees zelf gaat het nooooooit lukken.
  • 15 Apr 2019 om 11:49
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:49
      Ik vond het niet echt collegiaal dat Gertjan gisteren op fox zei dat Jansen er met Jor ook altijd al bij had gezeten en er niets zou gaan veranderen. Ben persoonlijk niet zon fan van deze trainer, maar ik vind niet dat je jezelf ten koste van een ander naar voren moet proberen te schuiven. Ook opvallend dat de Gertjan gezinde pers dit verder helemaal niet oppakt.
    Het zijn feiten. Ik had het hier ook al voorspelt. Jansen zat altijd naast jor die gaat echt niet opeens aanvallender spelen ofzo..
    gisteren zag je ook heel goed waarom hij niet de juiste trainer is. En ja dat zeg ik al na 1 wedstrijd!
    Tactisch zijn we gisteren heel simpel afgetroefd door Buijs een beginnende trainer..
    Jansen heeft de hele wedstrijd dezelfde tactiek gebruikt terwijl Groningen het precies door had en zich na de fake blessure van past zich er op aanpaste..
    je kon het zo goed zien en wat deed Jansen? Veranderd niks.. hij had veel eerder diepgang op linksvoor moeten zetten maar nee alleen van bergen gaat diep en dat had Groningen ook door na 30 min.. dan moet je als trainer zijnde gaan wisselen of iets omzetten!
    Deed ie niet..

    Bij 1-1 gelijk stand een wissel voor een wissel.. hornkamp erin was de enige wissel waardoor we iets anders gingen spelen maar ja dat was de laatste 5 min..

    Jansen was bang en durfde niet aanvallend te wisselen, terwijl het publiek al enige tijd scandeerde om alles of niks!
    Jansen die toch graag binding wil met de supporters?
    Ja dat zei jor ook in begin daar was je assistent van, is ze niet gelukt met ze 2 en is jor weg en dan gaat Jansen het in zijn eentje wel doen?

    Nee tuurlijk niet..

    Een beetje bestuurlid met voetbalknowhow had dat van te voren kunnen bedenken, maar ja, wij hebben hamster en roozemond..

    Het is een simpele voorspelbare constatering hoe het nu met Heerenveen gaat, telkens weer maken ze een misstap.

    Maar hier mag je dat niet benoemen want oweee als je negatief bent over de club..

    Lekker je kop in het zand steken. Zodra je hem eruit haalt spelen we in de keukendivisie!
  • 15 Apr 2019 om 10:56
    • Quote van 15 Apr 2019 om 10:49
      Ik vond het niet echt collegiaal dat Gertjan gisteren op fox zei dat Jansen er met Jor ook altijd al bij had gezeten en er niets zou gaan veranderen. Ben persoonlijk niet zon fan van deze trainer, maar ik vind niet dat je jezelf ten koste van een ander naar voren moet proberen te schuiven. Ook opvallend dat de Gertjan gezinde pers dit verder helemaal niet oppakt.
    Aangezien hij het voor de wedstrijd heeft gezegd kunnen we het via de website van FOX niet terugkijken. Maar het zal hier tzt nog wel verschijnen is de bedoeling.
  • 15 Apr 2019 om 10:49
    Ik vond het niet echt collegiaal dat Gertjan gisteren op fox zei dat Jansen er met Jor ook altijd al bij had gezeten en er niets zou gaan veranderen. Ben persoonlijk niet zon fan van deze trainer, maar ik vind niet dat je jezelf ten koste van een ander naar voren moet proberen te schuiven. Ook opvallend dat de Gertjan gezinde pers dit verder helemaal niet oppakt.
  • 15 Apr 2019 om 10:45
    GJ V moet natuurlijk trainer worden maar doet hij niet onder Cees, anders deed GJ het wel. Dinsdag bij Petear zal ik es horen wat Cees te zeggen heeft.. en kijken wie Cees nou eigenlijk is. (kennis maken) en dan pas kun je een oordeel geven niet eerder.
  • 15 Apr 2019 om 10:20
    Kan (nog) niet.
  • 15 Apr 2019 om 10:03
    GJV moet niet zo koppig zijn en cees op zijn blote knieetjes bedanken als hij hier de boel mag coachen. Heeft het overal verknalt. Desondanks zou het goed zijn voor de club. Voor hem komen mensen wel naar het stadion, hij geeft energie en beschikt over voetbalkennis. Hiermee kan die Hamstra mooi aanvullen.
  • 15 Apr 2019 om 09:49
    Gertjan heeft zelf ook aangegeven dat hij niet onder de huidige clubleiding wil werken, dus die discussie kan wel in de ijskast.
  • 15 Apr 2019 om 09:43
    Derksen heeft blijkbaar nog steeds last van z'n hoofd na van de trap gedonderd te zijn.
    Jantje Boskamp is gelukkig wel bij de les.
zondag 8 december 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›