''Merkwaardig fenomeen dat lange tijd ondenkbaar was bij Heerenveen''

( 13 reacties)
''Merkwaardig fenomeen dat lange tijd ondenkbaar was bij Heerenveen''

Het verloopt allesbehalve op rolletjes bij SC Heerenveen. Afgelopen weekend werd er met 2-0 verloren van degradatiekandidaat FC Emmen. Voor een deel van de supporters was de grens bereikt: zij wachtten de spelersbus op na terugkomst uit Drenthe.

"Woedende fans, wachtend op een bus vol voetballers, het is een merkwaardig fenomeen dat lange tijd ondenkbaar was bij Heerenveen", schrijven clubwatchers Sander de Vries en Anne-Roel van der Meer namens de Leeuwarder Courant. "Toch past het ergens feilloos bij dit Heerenveen. Wie herkent zich eigenlijk nog in de club?"

"Naast de bestuurlijke soap van de laatste maanden is het op het veld chaos troef. Al moet je beide zaken los van elkaar zien. Goedbeschouwd interesseert het voetballers niets of hun club wordt geleid door een paardenman, wielerman of voetbalman", luidt het vervolg. "Met alle geluk van de wereld won het elftal van Jan Olde Riekerink onlangs van Fortuna Sittard, Willem II en Excelsior. Of als je het glas halfvol bekijkt: Heerenveen won dankzij de tandem Michel Vlap-Sam Lammers én op karakter een paar wedstrijden."

Vlap en Lammers worstelen echter met hun vorm. "Logischerwijs wordt dan als eerste naar de trainer gekeken. Olde Riekerink presteert simpelweg ondermaats. Het puntentotaal is niet eens het belangrijkste. Na 29 duels is nog altijd een vraagteken wat de trainer eigenlijk wil met zijn elftal. Ondertussen glijdt de club steeds verder weg en een simpele oplossing is niet voorhanden. Met het jubileumjaar in het vooruitzicht, is dat een constatering die treurig stemt."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Apr 2019 om 20:44
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:45
      De tactiek van Cees is meer iemand met mooie praatjes in de luren leggen. Er gaan verhalen dat dat eigenlijk zijn grootste kwaliteit is. Daarom wil hij natuurlijk met zoveel mogelijk mensen die hun seizoenkaart opgezegd hebben in gesprek. In de hoop dat hij daarvan een percentage om kan lullen. En bij mensen die niet zo'n eigenzinnig karakter hebben en de zaakjes voor zichzelf op een rijtje hebben trappen daarin. Misschien wel 25 of 33% van die groep.
    Sorry hoor, maar waar gaat dit over? Dit gaat over het voetbal tactische gedeelte van Heerenveen niet om Ceesie of dat hij weg moet. Lijkt wel of bepaalde mensen alle topics over andere onderwerpen kapen om hun favoriete onderwerp te bespreken. Over ratten gesproken...

    En je bent wel erg eenzijdig bezig. Alsof alleen mensen die hun zaakjes niet op orde hebben of een eigenzinnig karakter hebben "erin trappen". Misschien heeft ceesie wel goede argumenten waarom mensen hun seizoenskaart weer opvragen? Bijvoorbeeld dat men fan is van Heerenveen als club en niet van een voorzitter of een trainer die van voorbijgaande aard zijn? En dat mensen juist hun club moeten steunen in barre tijden?

  • 9 Apr 2019 om 16:57
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:48
      Inderdaad, dit dus. Volkomen mee eens. Veenstra kwam in eerste instantie ook over als een heel vriendelijke man. Het heeft een behoorlijke tijd geduurt voordat mensen doorkregen wat voor rat het was. Sommigen hebben er geen interesse in of geen zin in tijd te steken om van e.e.a op de hoogte te raken. Gelukkis is er ook een groep die dat wel doet.
    Momenteel hoef je weinig moeite te doen om enigszins op de hoogte te zijn....om te doorzien wat voor een man het is. Ik blijf het onverklaarbaar vinden dat deze man gekomen is waar hij nu is. Wat een vreselijk gestuntel de afgelopen periode, een en al onhandige versprekingen/interpretaties/beloften/toezeggingen/uitlatingen/etc......dit schaadt de club enorm, bizar dat dit kan!!
  • 9 Apr 2019 om 16:49
    • Quote van 9 Apr 2019 om 16:45
      De tactiek van Cees is meer iemand met mooie praatjes in de luren leggen. Er gaan verhalen dat dat eigenlijk zijn grootste kwaliteit is. Daarom wil hij natuurlijk met zoveel mogelijk mensen die hun seizoenkaart opgezegd hebben in gesprek. In de hoop dat hij daarvan een percentage om kan lullen. En bij mensen die niet zo'n eigenzinnig karakter hebben en de zaakjes voor zichzelf op een rijtje hebben trappen daarin. Misschien wel 25 of 33% van die groep.
    Er zijn al heel wat mooie praatjes de revue gepasseerd, dus wat mij betreft is het geen gerucht meer. Hij lult alles recht dat krom is.....
  • 9 Apr 2019 om 16:48
    • Quote van 9 Apr 2019 om 13:10
      Denk eerder dat er dingen toegezegd zijn die hij nooit kan waarmaken. (Ik denk nu hardop) ik zal me sterk maken voor vuurwerk voor de wedstrijd. Hulp bij sfeeracties ( bleek zondag ff niet) Krijg gewoon het gevoel dat ze een worstje voorgehouden is, lijkt mij dat gladde Cees een meestermanipulateur is die mensen laat doen wat hij wil (dat is ook een gave) Het lijkt mij een kwestie van wachten tot de bom barst.......
    Inderdaad, dit dus. Volkomen mee eens. Veenstra kwam in eerste instantie ook over als een heel vriendelijke man. Het heeft een behoorlijke tijd geduurt voordat mensen doorkregen wat voor rat het was. Sommigen hebben er geen interesse in of geen zin in tijd te steken om van e.e.a op de hoogte te raken. Gelukkis is er ook een groep die dat wel doet.
  • 9 Apr 2019 om 16:45
    • Quote van 9 Apr 2019 om 13:03
      Misschien zijn ze wel onder druk gezet. Ik kijk nergens meer van op.
    De tactiek van Cees is meer iemand met mooie praatjes in de luren leggen. Er gaan verhalen dat dat eigenlijk zijn grootste kwaliteit is. Daarom wil hij natuurlijk met zoveel mogelijk mensen die hun seizoenkaart opgezegd hebben in gesprek. In de hoop dat hij daarvan een percentage om kan lullen. En bij mensen die niet zo'n eigenzinnig karakter hebben en de zaakjes voor zichzelf op een rijtje hebben trappen daarin. Misschien wel 25 of 33% van die groep.
  • 9 Apr 2019 om 13:10
    • Quote van 9 Apr 2019 om 13:03
      Misschien zijn ze wel onder druk gezet. Ik kijk nergens meer van op.
    Denk eerder dat er dingen toegezegd zijn die hij nooit kan waarmaken. (Ik denk nu hardop) ik zal me sterk maken voor vuurwerk voor de wedstrijd. Hulp bij sfeeracties ( bleek zondag ff niet) Krijg gewoon het gevoel dat ze een worstje voorgehouden is, lijkt mij dat gladde Cees een meestermanipulateur is die mensen laat doen wat hij wil (dat is ook een gave) Het lijkt mij een kwestie van wachten tot de bom barst.......
  • 9 Apr 2019 om 13:03
    • Quote van 9 Apr 2019 om 11:26
      Ja klopt maar Fean fan en nieuw Noord zijn acoord gegaan met Cees roozemond.
      Dan moeten ze niet achter af commentaar gaan leveren.
    Misschien zijn ze wel onder druk gezet. Ik kijk nergens meer van op.
  • 9 Apr 2019 om 12:53
    Voortschrijdend inzicht loopt uit naar een onhoudbare situatie......
  • 9 Apr 2019 om 11:58
    • Quote van 9 Apr 2019 om 11:26
      Ja klopt maar Fean fan en nieuw Noord zijn acoord gegaan met Cees roozemond.
      Dan moeten ze niet achter af commentaar gaan leveren.
    Er bestaat gelukkig zoiets als “voortschrijdend inzicht”.
  • 9 Apr 2019 om 11:34
    • Quote van 9 Apr 2019 om 11:26
      Ja klopt maar Fean fan en nieuw Noord zijn acoord gegaan met Cees roozemond.
      Dan moeten ze niet achter af commentaar gaan leveren.
    Ja maar daarmee dienden het Stichtings Bestuur en Cees Roozemond het "Hogere doel"
  • 9 Apr 2019 om 11:26
    • Quote van 9 Apr 2019 om 09:34
      Denk je dat? Het rommelt voor en achter de schermen. En dat begint nu eindelijk wat meer duidelijk te worden.
    Ja klopt maar Fean fan en nieuw Noord zijn acoord gegaan met Cees roozemond.
    Dan moeten ze niet achter af commentaar gaan leveren.
  • 9 Apr 2019 om 09:34
    Denk je dat? Het rommelt voor en achter de schermen. En dat begint nu eindelijk wat meer duidelijk te worden.
  • 9 Apr 2019 om 08:44
    Bedankt dat je er nog een schepje bovenop doet sander. Ik zat er al op te wachten. De witte zakdoekjes zitten in de jaszak voor zondag. Hopelijk zijn ze niet nodig, maar anders hoop ik dat JOR zo’n hard fluitconcert krijgt dat hij wel op moet stappen.
zaterdag 19 oktober 2019
18:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›