''Als de club er zo goed voor staat, waarom moest Eisenga dan weg?''

( 50 reacties)
''Als de club er zo goed voor staat, waarom moest Eisenga dan weg?''

Gertjan Verbeek heeft er weinig vertrouwen in de bestuurlijke capaciteiten van Cees Roozemond. Die conclusie kan gerust getrokken worden na zijn optreden bij Veronica Inside. "Het is een demagoog, hij kan goed oreren en vertelt goed zijn waarheid."

Samen met onder meer Riemer van der Velde en Foppe de Haan had Verbeek graag de dialoog aangegaan met Roozemond over de toekomst van de club. "Wij hebben vanaf november al geprobeerd om in contact te treden met de Stichting. Uiteindelijk is dat er wel van gekomen, maar toen hadden ze snel hem (Roozemond, red.) benoemd als algemeen directeur."

Verbeek had liever eerst een breedgedragen plan gemaakt voordat er alweer een nieuwe directeur werd benoemd. "Ze hebben al die jaren geprobeerd om iemand in de leiding te zetten die niks met voetbal had. Of het nou Veenstra was, Eisenga, of nu dan Roozemond. Die bedachten dan een plan in hun eentje en de rest moest dan volgen."

"Wij hadden graag gezien dat er wat meer mensen betrokken waren bij het maken van een plan. Die 'richting' hadden wij dan willen geven", vervolgt Verbeek, die zag dat Roozemond ondertussen liever zijn eigen plan trok. "Hij heeft wel 'voorbereidend werk' gedaan. Hij heeft natuurlijk een heleboel mensen zelf aangesteld die daar over gaan. Daarom is de lijn naar boven toe ook niet meer zuiver."

"Want wie moet hem nu beoordelen? Hij heeft de RvC aangesteld en mensen in het Stichtingsbestuur. Dat zijn de organen die hem moeten corrigeren als het niet goed gaat. En hij is zelf als voorzitter van het Stichtingsbestuur in gebreke gebleven toen in 2,5 jaar tijd het tekort opliep naar 5,8 miljoen euro. De vraag is: als de club er zo goed voor staat zoals hij nu zelf zegt, waarom moest Eisenga dan weg?"

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Mar 2019 om 22:54
    • Quote van 20 Mar 2019 om 18:17
      Henk de Jong is Heracles man, een Cambuur man, een Sc Heerenveen man, een FC Groningen man, een Harkemase Boys man, een Sneek man, een Drachtster Boys man. Het is maar net wie hem betaald.
    Strak geformuleerd Frank
  • 20 Mar 2019 om 22:53
    • Quote van 20 Mar 2019 om 18:19
      Dat is wat anders. Maar als Henk de Jong hier aan de slag kon. In de eredivisie onder Roozemond dan deed hij dat naar waarschijnlijk gewoon. Beter salaris, hoger niveau.
    En ik zeg je, Henk de jong zou hier op dit moment nooit instappen omdat hij precies weet wat hier speelt. Verbeek was afgelopen seizoen redelijk vaak bij de superboeren te vinden. Het is geen geheim dat Verbeek en de Jong veel samen optrekken.
  • 20 Mar 2019 om 20:53
    • Quote van 20 Mar 2019 om 19:33
      Je brengt dit als een feit.
    Nee want ik schrijf naar waarschijnlijkheid.
  • 20 Mar 2019 om 19:41
    • Quote van 20 Mar 2019 om 19:33
      Je brengt dit als een feit.
    Hogere divisie, hoger salaris dat zijn wel feiten. Hoger niveau twijfel ik na afgelopen weekend wel over.
  • 20 Mar 2019 om 19:33
    • Quote van 20 Mar 2019 om 18:19
      Dat is wat anders. Maar als Henk de Jong hier aan de slag kon. In de eredivisie onder Roozemond dan deed hij dat naar waarschijnlijk gewoon. Beter salaris, hoger niveau.
    Je brengt dit als een feit.
  • 20 Mar 2019 om 18:19
    • Quote van 20 Mar 2019 om 17:20
      Mensenkennis, Verbeek en Henk zijn goede vrienden. Toen Gertjan nog actief was bij Az hielp hij Henk met verschillende trainingsschema's, het zijn zeer goede vrienden van elkaar!
    Dat is wat anders. Maar als Henk de Jong hier aan de slag kon. In de eredivisie onder Roozemond dan deed hij dat naar waarschijnlijk gewoon. Beter salaris, hoger niveau.
  • 20 Mar 2019 om 18:17
    • Quote van 20 Mar 2019 om 18:08
      Is Henk de Jong niet meer een Cambuur man ondertussen ?
    Henk de Jong is Heracles man, een Cambuur man, een Sc Heerenveen man, een FC Groningen man, een Harkemase Boys man, een Sneek man, een Drachtster Boys man. Het is maar net wie hem betaald.
  • 20 Mar 2019 om 18:08
    Is Henk de Jong niet meer een Cambuur man ondertussen ?
  • 20 Mar 2019 om 17:20
    • Quote van 20 Mar 2019 om 17:13
      Je brengt het alsof het een feit is.
    Mensenkennis, Verbeek en Henk zijn goede vrienden. Toen Gertjan nog actief was bij Az hielp hij Henk met verschillende trainingsschema's, het zijn zeer goede vrienden van elkaar!
  • 20 Mar 2019 om 17:13
    • Quote van 20 Mar 2019 om 15:15
      Henk zou dat nooit doen, hooguit als Verbeek en Foppe wat meer invloed hadden gehad dat ie het dan zou doen. Maar Henk gaat echt niet onder Roozemond werken en ik geef hem 100% gelijk.
    Je brengt het alsof het een feit is.
  • 20 Mar 2019 om 15:15
    • Quote van 20 Mar 2019 om 14:13
      Ik heb hierover ook zo mijn bedenkingen....vraag mij ook serieus af of Heerenveen er niet verstandig aan gedaan zou hebben om Henk een positie binnen de club te geven want je kan veel over de man zeggen.....hij maakt zowel binnen als buiten de regio een erg aimabele indruk wat voor de aantrekkingskracht van een club nooit verkeerd is. Het voelt als een gemiste kans.
    Henk zou dat nooit doen, hooguit als Verbeek en Foppe wat meer invloed hadden gehad dat ie het dan zou doen. Maar Henk gaat echt niet onder Roozemond werken en ik geef hem 100% gelijk.
  • 20 Mar 2019 om 14:13
    • Quote van 20 Mar 2019 om 13:24
      Henk de Jong en Sandor van der Heide voor 3 jaar naar Cambuur. Als er daar goed beleid wordt gevoerd, een nieuw stadion wordt gerealiseerd en aantrekkelijk voetbal wordt gespeeld, gaat het zeker in de regio een geduchte concurrent worden mbt tot sponsoren en publiciteit. Als wij nu niets gaan doen en als alle geledingen binnen de club denken dat we het met deze mannen gaan maken, dan ga ik mij serieus zorgen maken over de nabije toekomst van Heerenveen.
    Ik heb hierover ook zo mijn bedenkingen....vraag mij ook serieus af of Heerenveen er niet verstandig aan gedaan zou hebben om Henk een positie binnen de club te geven want je kan veel over de man zeggen.....hij maakt zowel binnen als buiten de regio een erg aimabele indruk wat voor de aantrekkingskracht van een club nooit verkeerd is. Het voelt als een gemiste kans.
  • 20 Mar 2019 om 13:24
    Henk de Jong en Sandor van der Heide voor 3 jaar naar Cambuur. Als er daar goed beleid wordt gevoerd, een nieuw stadion wordt gerealiseerd en aantrekkelijk voetbal wordt gespeeld, gaat het zeker in de regio een geduchte concurrent worden mbt tot sponsoren en publiciteit. Als wij nu niets gaan doen en als alle geledingen binnen de club denken dat we het met deze mannen gaan maken, dan ga ik mij serieus zorgen maken over de nabije toekomst van Heerenveen.
  • 20 Mar 2019 om 12:59
    CR is een sekteleider, zie hier de volgelingen!!!
  • 20 Mar 2019 om 12:47
    • Quote van 20 Mar 2019 om 11:27
      Waarom is hier nog iemand die naar dat programma kijkt?Is toch al tijden een programma waar altijd een aantal vuilspuiters zit voor een riant salaris ?Ik kijk en zelf al jaren niet meer naar .
    Omdat er ook mensen zijn die anders denken dan jij.
  • 20 Mar 2019 om 11:27
    Waarom is hier nog iemand die naar dat programma kijkt?Is toch al tijden een programma waar altijd een aantal vuilspuiters zit voor een riant salaris ?Ik kijk en zelf al jaren niet meer naar .
  • 20 Mar 2019 om 10:55
    • Quote van 20 Mar 2019 om 07:29
      Feyenoord. Ontslagen.Heracles. Ontslagen.Feyenoord. Ontslagen.AZ. Ontslagen.Nürnberg. Ontlslagen.Bochum. Ontslagen.Twente. Ontslagen.
    Waarom haal jij zijn carrière erbij? Snap je het wel? Leg mij maar even uit op welke zuivere manier CR op de troon is gaan zitten.....
  • 20 Mar 2019 om 10:46
    • Quote van 20 Mar 2019 om 10:40
      Huh? Verbeek heeft toch gewoon gelijk hier? Hoe je ook over Verbeek denkt, want dat doet hier niet ter zake lijkt me. Geen speld tussen te krijgen. Precies zoals het gegaan is en een goede omschrijving van de gang van zaken. Van welke kant je het ook wenst te belichten. Mensen die anders beweren snappen het volgens mij niet, los van de nuances die je in het verhaal zou kunnen aanbrengen wellicht. Maar de strekking blijft: het klopt van geen kant!
    Don't feed the troll.
    Als je de boodschap niet onderuit kan halen dan probeer je de boodschapper onderuit te halen...
  • 20 Mar 2019 om 10:40
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:23
      Kennelijk snap je het niet. Ga je eens verdiepen in de materie, je zet jezelf nu een beetje voor schut.
    Huh? Verbeek heeft toch gewoon gelijk hier? Hoe je ook over Verbeek denkt, want dat doet hier niet ter zake lijkt me. Geen speld tussen te krijgen. Precies zoals het gegaan is en een goede omschrijving van de gang van zaken. Van welke kant je het ook wenst te belichten. Mensen die anders beweren snappen het volgens mij niet, los van de nuances die je in het verhaal zou kunnen aanbrengen wellicht. Maar de strekking blijft: het klopt van geen kant!
  • 20 Mar 2019 om 09:51
    • Quote van 20 Mar 2019 om 09:11
      Dat viel mij ook zeker op. Er zijn sinds zijn komst serieus veel mensen bij gekomen, die bijna allemaal positief over hem spreken. Hopen dat ze gelijk hebben.
    Vijfde colonne. Zó doorzichtig !
  • 20 Mar 2019 om 09:11
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:39
      Bijzonder die nieuwe accounts hier op FeanOnline die allemaal zo voor de Zonnekoning uit Bergen in de bres springen.
    Dat viel mij ook zeker op. Er zijn sinds zijn komst serieus veel mensen bij gekomen, die bijna allemaal positief over hem spreken. Hopen dat ze gelijk hebben.
  • 20 Mar 2019 om 08:00
    • Quote van 20 Mar 2019 om 07:44
      abelinho roozemond junior.. als je verbeek tijd geeft maakt hij spelers beter. in zijn tijd bij heerenveen wel gezien. Als heerenveen mentaliteit van verbeek had gehad, was er tegen de graafschap niet zo slap gespeeld. Overal waar je cees op tv ziet wuift de priblemen weg..geen financiele problemen..tot 2022 staan we er goed op.?? wannneer komt zijn plan nu eens op tafel hier?
    Don’t feed the troll
  • 20 Mar 2019 om 07:44
    • Quote van 20 Mar 2019 om 07:29
      Feyenoord. Ontslagen.Heracles. Ontslagen.Feyenoord. Ontslagen.AZ. Ontslagen.Nürnberg. Ontlslagen.Bochum. Ontslagen.Twente. Ontslagen.
    abelinho roozemond junior.. als je verbeek tijd geeft maakt hij spelers beter. in zijn tijd bij heerenveen wel gezien. Als heerenveen mentaliteit van verbeek had gehad, was er tegen de graafschap niet zo slap gespeeld. Overal waar je cees op tv ziet wuift de priblemen weg..geen financiele problemen..tot 2022 staan we er goed op.?? wannneer komt zijn plan nu eens op tafel hier?
  • 20 Mar 2019 om 07:29
    Feyenoord. Ontslagen.Heracles. Ontslagen.Feyenoord. Ontslagen.AZ. Ontslagen.Nürnberg. Ontlslagen.Bochum. Ontslagen.Twente. Ontslagen.
  • 20 Mar 2019 om 07:20
    Voor diegene die hier fel tegen in gaan, het is jullie recht. Maar wat GJV zegt klopt als een bus. Verder niks aan toe te voegen.
  • 20 Mar 2019 om 07:12
    • Quote van 20 Mar 2019 om 06:50
      Misschien moet jezelf ook even eens ergens in verdiepen voordat je jezelf ook aan bepaalde uitspraken waagt?
      Zoals je anderen op de huid zit blijk jezelf omgekeerd eveneens erg bevooroordeeld? Lijkt mij persoonlijk niet de weg om op zoek te gaan naar draagvlak voor je eigen voorkeur.
      Niemand heeft een clean sheet en op alles en iedereen valt wel iets aan te merken.....
    Don’t feed the troll
  • 20 Mar 2019 om 06:50
    • Quote van 19 Mar 2019 om 21:59
      Is die Verbeek nu gewoon rancuneus of echt zo onnozel?Kan beter zijn CV eens bijwerken. “Ben ontslagen bij ALLE clubs waar ik hoofdtrainer was. Het lag nooit aan mij.”

    Misschien moet jezelf ook even eens ergens in verdiepen voordat je jezelf ook aan bepaalde uitspraken waagt?
    Zoals je anderen op de huid zit blijk jezelf omgekeerd eveneens erg bevooroordeeld? Lijkt mij persoonlijk niet de weg om op zoek te gaan naar draagvlak voor je eigen voorkeur.
    Niemand heeft een clean sheet en op alles en iedereen valt wel iets aan te merken.....
  • 20 Mar 2019 om 01:30
    Als de 3 heren het voetbaltechnische plan wat ze hadden, gaan uitschrijven voor nu en de toekomst van Heerenveen, dat gaan bundelen in een draaiboek, en dat door Hamstra laat uitvoeren. En de andere 3 heren (YK, TW en HH) het commerciële plan laten bundelen en daar ook een draaiboek van maken, en die dan door Hylke van der Veen wordt uitgevoerd. Het zou een hele mooie handreiking zijn van Cees Roozemond om dat aan te nemen van deze sterkhouders, en te gaan handelen naar de normen en waarden van onze club! Of zou Roozemond het toch veel beter weten dan deze 6 heren..? We zijn allang geen bedrijf meer waar veel geld werd gegenereerd. We waren een voetbalbedrijf, en er werd goed op het geld gepast. Nee, we zijn zo langzamerhand flink afgezakt en we zijn echt niet meer dan een gewoon middelmatig voetbalclubje. En als Roozemond nog meent dat we een voetbalbedrijf zijn, dan komt hij er vroeg of laat er nog weleens achter dat dat verleden tijd is..! Gewoon lekker simpel als een directeurtje de poppetjes neer zetten, dan komt het wel goed..! Juist nu we er zo beroerd voor staan moet je juist mensen met kennis van zaken aan het roer hebben en dat is helaas niet aan de orde (Het is best armzalig als je het hier hebt over onze zwaargewichten Roozemond, Hamstra en Hylke van der Veen pffff Onze directeurtjes. Gewoon lachwekkend dit soort mensen)
  • 19 Mar 2019 om 23:31
    Gertjan vind ik wel een rechtdoorzee man. Hij heeft de beste bedoelingen met de club dus dat ie ontslagen is bij verschillende clubs is niet relevant. Jammer dat het allemaal zo gelopen is in de procedure maar het is nu eenmaal niet terug te draaien en moeten het beste er maar van hopen. Voor sommigen die hier op het forum zich druk maken over zijn aanstelling zou ik adviseren om contact op te nemen met de bestuursleden van Feanfan en/of NN. Hier op het forum lijkt het me zinloos zo langzamerhand.
  • 19 Mar 2019 om 23:08
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:39
      Bijzonder die nieuwe accounts hier op FeanOnline die allemaal zo voor de Zonnekoning uit Bergen in de bres springen.
    Ik vind dat niet zo gek, gezien alle berichten in de media en de reacties daarop. Ik kan het zelf ook niet laten om af en toe een genuanceerder geluid te laten horen.
  • 19 Mar 2019 om 22:56
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:44
      Citeer je iemand? Wie zegt hier dat Verbeek zo’n goede trainer is?
    Don’t feed the troll
  • 19 Mar 2019 om 22:48
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:23
      Kennelijk snap je het niet. Ga je eens verdiepen in de materie, je zet jezelf nu een beetje voor schut.
    Vergeet overigens nog te noemen dat het op dit moment onduidelijk is of we volgend jaar uberhaupt een hoofdsponsor hebben, laat staan wat deze hoofdsponsor gaat betalen. Johan Derksen ben ik absoluut geen fan van. Maar over CR ben ik bang dat hij helemaal gelijk heeft.
  • 19 Mar 2019 om 22:44
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:05
      “Als die Verbeek zo’n goeie trainer is, waarom is ie dan echt overal ontslagen?”
    Citeer je iemand? Wie zegt hier dat Verbeek zo’n goede trainer is?
  • 19 Mar 2019 om 22:39
    Bijzonder die nieuwe accounts hier op FeanOnline die allemaal zo voor de Zonnekoning uit Bergen in de bres springen.
  • 19 Mar 2019 om 22:38
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:30
      Wie weet het antwoord?
    Hij is niet overal ontslagen en heeft grote verdiensten gehad voor heerenveen, hij verdient dus respect.
  • 19 Mar 2019 om 22:34
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:23
      Kennelijk snap je het niet. Ga je eens verdiepen in de materie, je zet jezelf nu een beetje voor schut.
    Leg het me dan even uit.
  • 19 Mar 2019 om 22:30
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:05
      “Als die Verbeek zo’n goeie trainer is, waarom is ie dan echt overal ontslagen?”
    Wie weet het antwoord?
  • 19 Mar 2019 om 22:23
    • Quote van 19 Mar 2019 om 21:38
      De laatste vraag hebben ze ook al beantwoord volgens mij. Ze (het SB) zagen niet snel genoeg verbetering en hadden ook geen vertrouwen dat het goed zou komen. Verder snap ik hem wel.
    Is die vraag echt beantwoord? Ik heb eea voorbij zien komen, maar het antwoord heeft mij nooit echt bevredigd.
    Wat ik langs heb zien komen zijn 3 dingen;
    1. Financien hollen achteruit
    2. Slechte communicatie
    3. Verhaal met Bloemers en geen sterke marketing oplossing
    De financien zijn blijkbaar ineens geen probleem meer. De communicatie is met CR zo mogelijk nog slechter en ondoorzichtelijker. Blijft over het marketing/Bloemers verhaal.
    Maar ga je dan alleen daarom een hele RVC aan de kant zetten & de directeur ontslaan? Ik vind het nog steeds een apart verhaal en snap Verbeek z'n vraag hier wel.
  • 19 Mar 2019 om 22:23
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:19
      GJV heeft hier gewoon gelijk. Die CR is gewoon een dikke praatjesmaker. Hoe kun je nou zeggen dat de liquiditeit voor de komende 4 jaar is gedekt. Je kunt namelijk nu nog niet zien wat spelers gaan opleveren en wat nieuwe spelers gaan kosten. Daarnaast weet je de ontwikkeling van TV gelden niet precies, de eventuele verdere terugloop of juist toename van sponsorinkomsten en noem maar op. Tel daarbij op de manier waarop hij de macht heeft gegrepen; dan kan ik niet anders concluderen dat we hier te maken met een grote luchtfietser!
    Kennelijk snap je het niet. Ga je eens verdiepen in de materie, je zet jezelf nu een beetje voor schut.
  • 19 Mar 2019 om 22:19
    GJV heeft hier gewoon gelijk. Die CR is gewoon een dikke praatjesmaker. Hoe kun je nou zeggen dat de liquiditeit voor de komende 4 jaar is gedekt. Je kunt namelijk nu nog niet zien wat spelers gaan opleveren en wat nieuwe spelers gaan kosten. Daarnaast weet je de ontwikkeling van TV gelden niet precies, de eventuele verdere terugloop of juist toename van sponsorinkomsten en noem maar op. Tel daarbij op de manier waarop hij de macht heeft gegrepen; dan kan ik niet anders concluderen dat we hier te maken met een grote luchtfietser!
  • 19 Mar 2019 om 22:15
    • Quote van 19 Mar 2019 om 22:03
      Verbeek is niet eens een Fries.Daarom hoop ik dat Sytse Bouwer nog eens algemeen directeur wordt.
    Ja die heeft vind ik wel potentie hebben. Al jaren fan, vermogend en wilde het voor nop doen. En relatief jong dus als ie het goed doet, heb je er jaren plezier van.
  • 19 Mar 2019 om 22:05
    “Als die Verbeek zo’n goeie trainer is, waarom is ie dan echt overal ontslagen?”
  • 19 Mar 2019 om 22:03
    Verbeek is niet eens een Fries.Daarom hoop ik dat Sytse Bouwer nog eens algemeen directeur wordt.
  • 19 Mar 2019 om 21:59
    Is die Verbeek nu gewoon rancuneus of echt zo onnozel?Kan beter zijn CV eens bijwerken. “Ben ontslagen bij ALLE clubs waar ik hoofdtrainer was. Het lag nooit aan mij.”

  • 19 Mar 2019 om 21:45
    • Quote van 19 Mar 2019 om 21:44
      Nu CR aan het bewind is, is het probleem binnen notime opgelost.
    Ik hoop het! Zou betekenen dat het goed gaat met de club
  • 19 Mar 2019 om 21:44
    • Quote van 19 Mar 2019 om 21:41
      Dat Eisenga weg moest had meerdere redenen dan alleen financiële. Het is hier wel eens uitgelegd. Verder heeft onze Tukker blijkbaar niet in de gaten dat CR helemaal niet de samenstelling van het SB bepaald heeft maar uit vertegenwoordigers van NieuwNoord, Feanfan en de vrijwilligers Jammer dat de nepjournalisten van dit tv programma zo slecht geïnformeerd zijn en GJV zo zijn gang laten gaan als schoothondje van Riemer.Zo eens even kijken hoe ik hier geframed ga worden nu.
    RvC heeft hij wel invloed op gehad, SB idd niet.
  • 19 Mar 2019 om 21:44
    • Quote van 19 Mar 2019 om 21:38
      De laatste vraag hebben ze ook al beantwoord volgens mij. Ze (het SB) zagen niet snel genoeg verbetering en hadden ook geen vertrouwen dat het goed zou komen. Verder snap ik hem wel.
    Nu CR aan het bewind is, is het probleem binnen notime opgelost.
  • 19 Mar 2019 om 21:41
    Dat Eisenga weg moest had meerdere redenen dan alleen financiële. Het is hier wel eens uitgelegd. Verder heeft onze Tukker blijkbaar niet in de gaten dat CR helemaal niet de samenstelling van het SB bepaald heeft maar uit vertegenwoordigers van NieuwNoord, Feanfan en de vrijwilligers Jammer dat de nepjournalisten van dit tv programma zo slecht geïnformeerd zijn en GJV zo zijn gang laten gaan als schoothondje van Riemer.Zo eens even kijken hoe ik hier geframed ga worden nu.
  • 19 Mar 2019 om 21:38
    De laatste vraag hebben ze ook al beantwoord volgens mij. Ze (het SB) zagen niet snel genoeg verbetering en hadden ook geen vertrouwen dat het goed zou komen. Verder snap ik hem wel.
  • 19 Mar 2019 om 21:34
    geen speld tussen te krijgen!
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›