Vlap aan de ketting: ''Daar moet ik beter mee omgaan''

( 9 reacties)
Vlap aan de ketting: ''Daar moet ik beter mee omgaan''

Michel Vlap kon zijn uitstekende vorm van de afgelopen weken niet doorzetten tegen De Graafschap. De middenvelder had veel last van Azor Matusiwa die hem aan de ketting legde.

"Die jongen van De Graafschap volgde me overal waar ik ging lopen", aldus Vlap bij Omrop Fryslan. "Als ik linksbuiten ging staan, ging hij rechtsback spelen. Overal waar ik ging, ging hij met me mee. Dat hebben ze heel goed gedaan en Sam (Lammers, red.) had ook dubbele dekking."

"Dan moet je er onderuit spelen en een overtal op het middenveld creëren. Dat hebben we absoluut nagelaten", zo realiseert Vlap zich. "Daar lag het vandaag echter niet als enige aan. Ik denk dat we daarnaast in duels ook absoluut niet thuis waren."

Vlap deed er alles aan om in het spel te komen. "Ik probeerde bij hem weg te komen en in de diepte te gaan. Maar overal waar ik ging, ging hij mee. Ik moet daar beter mee omgaan. Maar als iemand altijd met mij meegaat komen er ergens anders ruimtes op het veld. Dan laten we het na om dat uit te spelen.
We moeten initiatief nemen om in te stappen en een extra middenvelder te creëren en iemand vrij te spelen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 18 Mar 2019 om 11:15
    • Quote van 17 Mar 2019 om 20:29
      Net als onder Streppel is er geen plan b omdat de trainers nogal overtuigd zijn van de eigen kwaliteiten. Als die teniet worden gedaan door de tactische aanpassingen door coaches van de tegenstanders dan krijg je waardeloze wedstrijden waar we nu bijna al 2½ seizoen naar zitten te kijken. 'Vroeger' waren we het best tegen voetballende ploegen. Zoals de Graafschap gister. Nu laten we ons puur op een schijntmentaliteit aftroeven. Voor iedere zwakke broeder is dit te realiseren. Een angstig voorgevoel maakt zich van mij meester. Hopelijk krijgen ze het in 2 weken voor elkaar om onder druk uit te spelen van onze tospcorers. En laat Lammers a.u.b eens wat harder werken. Die doet echt niets om druk te zetten / af te jagen.
    Klopt en net als in de periode van Streppel erger ik mij ook nu weer helemaal groen en geel. Alsof we een trainer hebben die net tc3 heeft gehaald ofzo.. De tering.

    Je bent trainer van een BVO en dan hebben ze geen plan B..

    Maar gelukkig hebben we Roozemond en heeft hij heel veel voetbal kennis en weet hij hoe de voetbal wereld in elkaar steekt en regelt hij straks zo een nieuwe technisch directeur die een geweldig netwerk heeft. Komt allemaal goed of niet, nieuw noord? Of niet Feanfan?

    Slappe hap, club gaat naar de kloten, wordt mijn laatste jaar dat ik nog een seizoenskaart heb. Was Zaterdagavond ook al bij de 0-2 weggegaan. Het stadion is dood, er is geen sfeer, er is geen club gevoel meer het is HELEMAAL NIKS!

    We staan zwaar in de min, maar ach, succes met Roozemond jongens.
  • 17 Mar 2019 om 20:29
    • Quote van 17 Mar 2019 om 20:13
      We zijn gewoon tactisch overklast door de graafschap... Lekker hoor JOR. Als plan a niet werkt moet je overstappen op plan b, maar goed, Jor heeft niet eens een plan a..Druk zetten in eigen huis tegen de Graafschap? Waarom? Ja precies waarom zou je he... Lekker op eigen helft spelen.. Dekken op 3m afstand. Kan allemaal onder schoolmeester JOR.
      Onze trainer had tactisch moeten ingrijpen! Maar ja, gelukkig maakt het allemaal niet uit en was het stadion ook weer bomvol en hebben we weer goed aan klantenbinding gedaan, ook voor sponsors is het allemaal heel aantrekkelijk. Het gaat fantastisch met de club jongens!! Financieel zitten we ook perfect niks aan de hand hoor jongens...

    Net als onder Streppel is er geen plan b omdat de trainers nogal overtuigd zijn van de eigen kwaliteiten. Als die teniet worden gedaan door de tactische aanpassingen door coaches van de tegenstanders dan krijg je waardeloze wedstrijden waar we nu bijna al 2½ seizoen naar zitten te kijken. 'Vroeger' waren we het best tegen voetballende ploegen. Zoals de Graafschap gister. Nu laten we ons puur op een schijntmentaliteit aftroeven. Voor iedere zwakke broeder is dit te realiseren. Een angstig voorgevoel maakt zich van mij meester. Hopelijk krijgen ze het in 2 weken voor elkaar om onder druk uit te spelen van onze tospcorers. En laat Lammers a.u.b eens wat harder werken. Die doet echt niets om druk te zetten / af te jagen.
  • 17 Mar 2019 om 20:23
    Dit is het Heerenveensyndroom , al jaren. Tegen topclubs kunnen we ons wel opladen, tegen laagstaande ploegen denken we schijnbaar och, het is …. maar, dat doen we wel even , als slappe vaatdoeken de duels ingaan , niet fel verdedigen en na 5 minuten al achter de feiten aanlopen.Het is gewoon een mentale instelling.
  • 17 Mar 2019 om 20:13
    We zijn gewoon tactisch overklast door de graafschap... Lekker hoor JOR. Als plan a niet werkt moet je overstappen op plan b, maar goed, Jor heeft niet eens een plan a..Druk zetten in eigen huis tegen de Graafschap? Waarom? Ja precies waarom zou je he... Lekker op eigen helft spelen.. Dekken op 3m afstand. Kan allemaal onder schoolmeester JOR.
    Onze trainer had tactisch moeten ingrijpen! Maar ja, gelukkig maakt het allemaal niet uit en was het stadion ook weer bomvol en hebben we weer goed aan klantenbinding gedaan, ook voor sponsors is het allemaal heel aantrekkelijk. Het gaat fantastisch met de club jongens!! Financieel zitten we ook perfect niks aan de hand hoor jongens...

  • 17 Mar 2019 om 17:23
    Rienstra heeft een veel te laag handelingstempo. Ziet het niet, durft het niet of kan het niet. Speel ook veel liever met een type als Pelle op het middenveld dan Rienstra. Valt dit seizoen behoorlijk tegen.
  • 17 Mar 2019 om 16:59
    Ik vond vooral Rienstra tegenvallen, hij was steeds de man die vrijgelaten werd maar deed er niets mee, had hem dan ook gewisseld voor Pelle in de rust.
  • 17 Mar 2019 om 16:02
    Ik vond dat het meer aan Lammers lag die liep met de bal te pielen alsof hij een spits van Barcalona was tegen VV Thor uit Lippenhuizen en dan alles dus fout te doen.
  • 17 Mar 2019 om 15:47
    Hele team ging daar slecht mee om! Wanneer je hele middelste linie volledig vast wordt gezet ligt er enorm veel ruimte op de vlanken. In plaats van die te benutten gingen ook de buitenspelers in het midden staan en tot overmaat van ramp ging JOR ook nog eens Pelle er bij gooien en Thorsby die allemaal op het midden kwamen. Je hebt de strijd op het middenveld al lang verloren dan is het heel beperkt ook van JOR om op het middenveld te blijven concentreren terwijl de ruimte ergens anders ligt.
  • 17 Mar 2019 om 15:39
    Ik wou dat wij zo,'n terriër in de ploeg hadden. Dat plan van De graafschap werkte perfect.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›