De Jong boekt zege in Friesland: ''Apart om hier te winnen''

( 8 reacties)
De Jong boekt zege in Friesland: ''Apart om hier te winnen''

Henk de Jong was erg blij met zijn 0-3 overwinning op SC Heerenveen. Op de strategie van de trainer was om Sam Lammers en Michel Vlap uit de wedstrijd te spelen. 

"Het zijn twee toppers. Vlap vind ik echt een mooie speler", zo laat De Jong weten bij Omrop Fryslan. "Ik heb vaak met zijn vader gewerkt. Daar ben ik trots op. Maar nu ging het om de punten voor De Graafschap."

Het strijdplan van De Graafschap klopte. "We hadden een goed plan. Als je het koningskoppel (Vlap en Lammers, red.) eruit haalt, krijgen de zijkanten het ook lastig. Dat heeft met druk zetten te maken."

Het bleef een raar gevoel voor de trainer om in het Abe Lenstra Stadion te winnen. "Het is erg apart. Er zitten hier allemaal vrienden op de tribune. Die zitten in de harde kern, in de sponsoring. Daar winnen we gewoon van. Dat is echt mooi."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 Mar 2019 om 22:35
    • Quote van 17 Mar 2019 om 21:20
      Doe even normaal man. Allen CR komt niet uit de voetbalwereld maar de rest bij de club en TS etc. wel.
    Cees zelf?? wat leuk zeg! leg eens uit waarom je mensen die de club een warm hart toe dragen buiten de deur van je stadion houdt? En dan heb ik het niet over de bekende namen! Maar over scouts die in het verleden wereldvoetballers naar onze club gehaald hebben. Oud voetballers die veel voor de club gedaan hebben en niet meer komen. Vrijwilligers die niet meer komen omdat ze compleet klaar zijn met het regime dat onder jou verantwoording tentoon gespreid wordt. Ik ben benieuwd naar je uitleg.
  • 17 Mar 2019 om 21:20
    Doe even normaal man. Allen CR komt niet uit de voetbalwereld maar de rest bij de club en TS etc. wel.
  • 17 Mar 2019 om 21:01
    • Quote van 17 Mar 2019 om 20:18
      Henk de jong als trainer bij Heerenveen zie ik niet zo snel gebeuren. Henk staat vierkant achter Verbeek en gaat dus echt niet onder leiding van Roozemond werken en groot gelijk!
    Klopt! Maar alles wat enigszins voetbal DNA bezit binnen de Friese grenzen en daar buiten heeft wel op en of andere manier een connectie met Foppe, Riemer of Gertjan. Daarom zit de club al jaren met wielren, hockey, paardenmannetjes of ander zichzelf verrijkend gespuis opgescheept. Alles wat maar een beetje kennis van voetbal heeft en Riemer überhaupt maar kent dient met hand en tand geweerd te worden uit het Abe Lenstra Stadion (Cees Roozemond Arena).
  • 17 Mar 2019 om 20:18
    Henk de jong als trainer bij Heerenveen zie ik niet zo snel gebeuren. Henk staat vierkant achter Verbeek en gaat dus echt niet onder leiding van Roozemond werken en groot gelijk!
  • 17 Mar 2019 om 19:36
    Henk de Jong wil zich natuurlijk juist tegen ons bewijzen ;).
  • 17 Mar 2019 om 18:51
    Henk de Jong was veel meer aanwezig langs de kant dan JOR. Ik hoop echt dat Henk de Jong op termijn voor de ploeg komt.
  • 17 Mar 2019 om 17:41
    Het staat veel leuker met Henk de jong langs de kant dan JOR die zit gewoon met zijn handen in zijn zakken te te kijken
  • 17 Mar 2019 om 17:21
    Hij had de boel beter voor elkaar dan JOR. Helder plan, spelers die het kunnen en vooral willen uitvoeren, er met energie en wilskracht in gaan. En dus gewoon vietballend veel beter waren en terecht wonnen. Petje af!
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›