VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest van De Graafschap

( 15 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen verliest van De Graafschap

SC Heerenveen heeft de serie van vijf ongeslagen wedstrijden geen vervolg kunnen geven tegen De Graafschap. In eigen huis kwamen de Friezen er totaal niet aan te pas en werd het met maar liefst 0-3 afgetroefd. 

Al na drie minuten spelen kwam SC Heerenveen op achterstand. Azor Matusia kon de geheel vrijstaande Charlison Benschop aanspelen in het strafschopgebied. De spits kon vervolgens op zijn gemak de 0-1 binnen schieten.  

Ondanks veel balbezit kon Heerenveen daarna weinig tewerkstellen. De ploeg ging dan ook met een achterstand de rust in. Ook in het vervolg kwam Heerenveen er niet aan te pas. Het bejubelde duo Sam Lammers en Michel Vlap was in geen velden of wegen te bekennen. 

Twintig minuten voor tijd wisten de bezoekers het duel te beslissen. Javier Vet kon een corner simpel binnen tikken en nog geen drie minuten later werd de gehele defensie te kijk gezet door Delano Burgzorg. De aanvaller slalomde zich vrij en schoot de winnende treffer binnen: 0-3.

Extra zuur was het uitvallen van Mitchel van Bergen. De vleugelaanvaller kon na 56 minuten niet meer verder en moest zelfs de catacomben binnengedragen worden. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Mar 2019 om 02:33
    • Quote van 17 Mar 2019 om 10:36
      Toen ik Foppe naar de "pisbak " zag gaan ging ik er ook heen, hij wist te vertellen dat als we zo elke week spelen de laatste toeschouwer ook weg zou blijven. Voor het duo vlammers had hij geen goed woord .
    Mooie anekdote. En nu nog de waarheid spreken, al is de waarheid niet zo leuk als jouw fantasie. Namelijk dat jullie allebei een half uur stonden te wachten omdat jullie allebei Paruresis hebben.

  • 17 Mar 2019 om 11:27
    Terechte nederlaag; 4 overwinningen op rij was teveel gevraagd..... Snap die overdreven reacties niet echt we halen het hele seizoen thuis al slechte resultaten. Dus dan kan dit gebeuren ook als is het de Graafschap maar.. Snel weer vergetenen op naar de volgende wedstrijd ( over 2 weken)
  • 17 Mar 2019 om 10:57
    Het leek werkelijk helemaal nergens naar. Voor het zoveelste seizoen op een rij zullen we ons naar einde seizoen slepen zonder uitzicht op iets. Een groot aantal spelers verkassen, en we zullen weer met frisse energie het nieuwe seizoen in gaan, positief over de kwaliteit. Waar we weer van terug gaan komen na een potje of 5.Vlap, Pierie, Lammers, Kobayashi, Mihajlovic, PvA en Thorsby lijken/zijn voor mij zekere vertrekkers. Schaars is een groot vraagteken. En ook een Hoegh kan zomaar een andere keuze maken. Je kunt dus in de zomer weer opnieuw beginnen en een team samenstellen dat hopelijk ergens rond plek 8 kan eindigen.
  • 17 Mar 2019 om 10:36
    Toen ik Foppe naar de "pisbak " zag gaan ging ik er ook heen, hij wist te vertellen dat als we zo elke week spelen de laatste toeschouwer ook weg zou blijven. Voor het duo vlammers had hij geen goed woord .
  • 17 Mar 2019 om 10:19
    hoe jaag je mensen zo snel mogeluk uit een stadion. Je zag begin 2e helft al dat heerenveen geen goal ging maken. zet dan hornkamp er eerder in en niet de laatste 4 minuten. Schmidt had er af gemoeten. Lucas was goed bezig.
  • 17 Mar 2019 om 09:19
    • Quote van 16 Mar 2019 om 20:30
      Terecht verloren vandaag. We zijn d,r nog lang niet. De technische staf van Excelsior zal dit ook gezien hebben. We zijn gewaarschuwd.
    Wij wel ja, nu onze jongens nog. Vatten ze Excelsior op als een ontspannen wedstrijd tegen een laagvlieger of als een pittige wedstrijd tegen een degradatiekandidaat die knokt voor de punten.
  • 16 Mar 2019 om 22:34
    • Quote van 16 Mar 2019 om 21:16
      Doei jonge
    Loser...sorry zo'n reactie zou ik nooit plaatsen maar dit moet even , jongejonge wát een opmerking na zo'n wedstrijd. Reagerend op iemand die zwaar teleurgesteld is ...en terecht
  • 16 Mar 2019 om 21:32
    Op alle vlakken overklast. Ga je schamen.
  • 16 Mar 2019 om 21:16
    • Quote van 16 Mar 2019 om 20:46
      Eerste wedstrijd van het seizoen die ik weer bezoek na 3 jaar seizoenskaart gehad te hebben. Wat ben ik blij dat ik hier niet 17x per jaar naar hoef te kijken. Geen inzet, pure drama
    Doei jonge
  • 16 Mar 2019 om 21:11
    Wat een belachelijk slechte wedstrijd. Het spel doet je zeer aan de ogen.
  • 16 Mar 2019 om 20:46
    Eerste wedstrijd van het seizoen die ik weer bezoek na 3 jaar seizoenskaart gehad te hebben. Wat ben ik blij dat ik hier niet 17x per jaar naar hoef te kijken. Geen inzet, pure drama
  • 16 Mar 2019 om 20:34
    Hebben we toch eens de 0 gehouden! Man man man.....1 leuke thuiswedstrijd gehad dit seizoen! Schaam je kapot, vreselijk!!
  • 16 Mar 2019 om 20:30
    Terecht verloren vandaag. We zijn d,r nog lang niet. De technische staf van Excelsior zal dit ook gezien hebben. We zijn gewaarschuwd.
  • 16 Mar 2019 om 20:25
    • Quote van 16 Mar 2019 om 20:24
      Deed Heerenveen überhaupt mee dan?
    Nope
  • 16 Mar 2019 om 20:24
    Deed Heerenveen überhaupt mee dan?
zondag 12 mei 2019
14:30
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›