'Olde Riekerink voert twee wijzigingen door: Hornkamp op de bank'

( 19 reacties)
'Olde Riekerink voert twee wijzigingen door: Hornkamp op de bank'

SC Heerenveen neemt het zaterdagavond in het Abe Lenstra Stadion op tegen De Graafschap en trainer Jan Olde Riekerink lijkt één wijziging door te gaan voeren in zijn opstelling, zo weet de Leeuwarder Courant te melden. 

Doke Schmidt begint hoogstwaarschijnlijk in de basis bij de Friezen en daardoor verdwijnt Jizz Hornkamp naar de bank. Daarnaast lijkt het er op dat Kik Pierie ook nog niet fit genoeg is om te starten en daardoor lonkt er opnieuw een basisplaats voor Ibrahim Dresevic.

Op het middenveld keert Schaars bovendien terug in de basiself. Dat gaat (opnieuw) ten koste van Yuki Kobayashi, die de afgelopen weken nog de vervanger was van Schaars.

Vermoedelijke opstelling SC Heerenveen: Hahn, Schmidt, Hoegh, Dresevic, Woudenberg; Rienstra, Schaars, Vlap; Van Bergen, Lammers en Johnsen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 16 Mar 2019 om 08:35
    • Quote van 15 Mar 2019 om 15:39
      Goh, wat zou ik graag even wat willen zeggen. Maar houdt me stil.
    Houden zo
  • 15 Mar 2019 om 20:44
    • Quote van 15 Mar 2019 om 20:27
      Vreemd dat je tegen een tegenstander op wiens helft je waarschijnlijk veel gaat spelen Jizz gaat vervangen door Doke. Dat hij wat foutjes maakt hoort er toch bij, eerst verpest je die jongen z n eigenlijke positie en nou maak je hem (waarschijnlijk) kapot hiermee. Wat willen ze nou eigenlijk op de RB positie? Deze wedstrijd ga je toch in deze vorm ruim winnen. Dus van ontzag kan geen sprake zijn.
    Zoals door de trainer aangegeven, Jizz is niet helemaal fit, net als Kik.
    Daarom dus.
    En winnen doe je nooit zomaar even. Onze vorm is prima voorin, maar achterin krijgen we ze ook nog vaak tegen.
  • 15 Mar 2019 om 20:27
    Vreemd dat je tegen een tegenstander op wiens helft je waarschijnlijk veel gaat spelen Jizz gaat vervangen door Doke. Dat hij wat foutjes maakt hoort er toch bij, eerst verpest je die jongen z n eigenlijke positie en nou maak je hem (waarschijnlijk) kapot hiermee. Wat willen ze nou eigenlijk op de RB positie? Deze wedstrijd ga je toch in deze vorm ruim winnen. Dus van ontzag kan geen sprake zijn.
  • 15 Mar 2019 om 17:03
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:44
      Precies dit, dan zie ik nog liever een Floranus. Maar ik vind dat Hornkamp die plek zeker verdiend. Heeft het top gedaan afgelopen wedstrijden. Tuurlijk een foutje hier en daar. Maar dat is vaak zo bij een beginnend rechtsback.
    Met Hornkamp in de basis lever je een wissel in die gozer heeft elke wedstrijd nog kramp gehad......logische aanpassingen van JOR
  • 15 Mar 2019 om 15:59
    • Quote van 15 Mar 2019 om 15:39
      Goh, wat zou ik graag even wat willen zeggen. Maar houdt me stil.
    Hamstra zijn schuld zeker of nee wacht het is nu CR zijn schuld.
  • 15 Mar 2019 om 15:58
    • Quote van 15 Mar 2019 om 15:39
      Goh, wat zou ik graag even wat willen zeggen. Maar houdt me stil.
    Heerlijk
  • 15 Mar 2019 om 15:39
    Goh, wat zou ik graag even wat willen zeggen. Maar houdt me stil.
  • 15 Mar 2019 om 15:36
    • Quote van 15 Mar 2019 om 14:48
      Hornkamp mist wel totaal het inzicht hoe de back positie in te vullen. Je zou vereachten dat hij als aanvaller weet hoe een verdediher posotie kiest, wanneer die er kort op zit en wanneer hij de tegenstamder wat losser moet laten.
    Dat is allemaal aan te leren , door altijd op een andere positie gestaan te hebben zijn dat soort dingen nog niet helemaal ontwikkeld. Daarbij was hij een spits en geen vleugelaanvaller terwijl ook Hoegh hem regelmatig in de steek liet op met betrekking tot rugdekking en coaching
  • 15 Mar 2019 om 15:08
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:58
      Schaars in de basis is ook een wijziging hè. Vorige week alleen ingevallen.
    Klopt, was ons even ontgaan. De titel en het bericht zijn nu aangepast. :)
  • 15 Mar 2019 om 14:48
    Hornkamp mist wel totaal het inzicht hoe de back positie in te vullen. Je zou vereachten dat hij als aanvaller weet hoe een verdediher posotie kiest, wanneer die er kort op zit en wanneer hij de tegenstamder wat losser moet laten.
  • 15 Mar 2019 om 14:29
    • Quote van 15 Mar 2019 om 13:59
      Hornkamp heeft het aardig gedaan. Aanvallend brengt hij meer dan floranus en Smidt. Verdedigend moet hij nog veel leren. Daar zijn Smidt en floranus veel verder. En de primaire taak is verdedigen. Denk wel dat Hornkamp het in zich heeft om de vaste rechtsback te worden.
    Twijfel daarover, had een veel beter gevoel bij Slagveer. Die verdedigde zo goed mee altijd(aanvallen was waardeloos), zag ik echt in potentie een rb in. Bij Hornkamp zie ik dat echt een stuk minder.
  • 15 Mar 2019 om 13:59
    Hornkamp heeft het aardig gedaan. Aanvallend brengt hij meer dan floranus en Smidt. Verdedigend moet hij nog veel leren. Daar zijn Smidt en floranus veel verder. En de primaire taak is verdedigen. Denk wel dat Hornkamp het in zich heeft om de vaste rechtsback te worden.
  • 15 Mar 2019 om 12:58
    Schaars in de basis is ook een wijziging hè. Vorige week alleen ingevallen.
  • 15 Mar 2019 om 12:58
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:44
      Precies dit, dan zie ik nog liever een Floranus. Maar ik vind dat Hornkamp die plek zeker verdiend. Heeft het top gedaan afgelopen wedstrijden. Tuurlijk een foutje hier en daar. Maar dat is vaak zo bij een beginnend rechtsback.
    Floranus is volgens mij nog geblesseerd.
  • 15 Mar 2019 om 12:57
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:44
      Precies dit, dan zie ik nog liever een Floranus. Maar ik vind dat Hornkamp die plek zeker verdiend. Heeft het top gedaan afgelopen wedstrijden. Tuurlijk een foutje hier en daar. Maar dat is vaak zo bij een beginnend rechtsback.
    Voor het feit dat hij eigenlijk gewoon een spits is deed hij het best aardig. Niet veel slechter dan een Schmidt die wel van nature een verdediger is. Ik hoop dat Floranus beter wordt, en gezien zijn leeftijd zit dat er echt wel in. Hij heeft wel de snelheid voor een back. Iemand een idee wanneer hij weer eens kan voetballen? En wat hij heeft?
  • 15 Mar 2019 om 12:55
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:37
      Tja, Schmidt, Floranus of Hornkamp: Het is voor de rechtsback allemaal pure armoede. Schmidt zijn werklust kan ik zeker waarderen, maar met elke actie die hij maakt (of het nou met of zonder bal is) is voor mij een momentje dat ik mijn hart eventjes goed vast moet houden. Ik ben altijd doodsbenauwd dat hij, per ongeluk uiteraard, een tegenstander in tweeën trapt en een rode kaart krijgt. Het is allemaal zo verschrikkelijk onbeholpen. Zonde. Want met zijn mentaliteit is helemaal niets mis. Met zijn voetballende kwaliteiten echter heel wat.
    Qua gele en zeker rode kaarten valt het met Doke wel wat mee. Hij heeft slechts één keer een rode kaart gekregen (tegen Feyenoord toen) en daarna nooit weer. Ook zestien gele kaarten in 98 Eredivisieduels is een prima statistiek. Verder ben ik het met je eens dat hij zowel in balbezit als in verdedigend opzicht steekjes laat vallen. De ene keer is het dikke prima, maar de andere keer kan het zomaar weer tegenvallen.
  • 15 Mar 2019 om 12:44
    • Quote van 15 Mar 2019 om 12:37
      Tja, Schmidt, Floranus of Hornkamp: Het is voor de rechtsback allemaal pure armoede. Schmidt zijn werklust kan ik zeker waarderen, maar met elke actie die hij maakt (of het nou met of zonder bal is) is voor mij een momentje dat ik mijn hart eventjes goed vast moet houden. Ik ben altijd doodsbenauwd dat hij, per ongeluk uiteraard, een tegenstander in tweeën trapt en een rode kaart krijgt. Het is allemaal zo verschrikkelijk onbeholpen. Zonde. Want met zijn mentaliteit is helemaal niets mis. Met zijn voetballende kwaliteiten echter heel wat.
    Precies dit, dan zie ik nog liever een Floranus. Maar ik vind dat Hornkamp die plek zeker verdiend. Heeft het top gedaan afgelopen wedstrijden. Tuurlijk een foutje hier en daar. Maar dat is vaak zo bij een beginnend rechtsback.
  • 15 Mar 2019 om 12:43
    Klinkt logisch
  • 15 Mar 2019 om 12:37
    Tja, Schmidt, Floranus of Hornkamp: Het is voor de rechtsback allemaal pure armoede. Schmidt zijn werklust kan ik zeker waarderen, maar met elke actie die hij maakt (of het nou met of zonder bal is) is voor mij een momentje dat ik mijn hart eventjes goed vast moet houden. Ik ben altijd doodsbenauwd dat hij, per ongeluk uiteraard, een tegenstander in tweeën trapt en een rode kaart krijgt. Het is allemaal zo verschrikkelijk onbeholpen. Zonde. Want met zijn mentaliteit is helemaal niets mis. Met zijn voetballende kwaliteiten echter heel wat.