Homepage » Hoofdnieuws » ''Zijn ze in Heerenveen nu niet eens helemaal klaar met die man?''

''Zijn ze in Heerenveen nu niet eens helemaal klaar met die man?''

( 24 reacties)
''Zijn ze in Heerenveen nu niet eens helemaal klaar met die man?''

Schrijver Marcel van Roosmalen heeft als fan van Vitesse zijn club - dat niet voor niets FC Hollywood aan de Rijn wordt genoemd - in heel wat vreemde situaties meegemaakt. De 51-jarige Arnhemmer verbaast zich desondanks over hoe het de afgelopen jaren op bestuurlijk niveau in Heerenveen is vergaan.

Aan het begin van de uitzending van B.V.S.C. op NPO Radio 1 maakt Van Roosmalen allereerst duidelijk dat hij niet tot de groep behoort die warme gevoelens voor SC Heerenveen bewaard. "Nee, totaal niet. Ik heb het altijd een hele vreemde club uit een kleine provincie gevonden."

"Ik heb dat (warme, red.) gevoel helemaal niet en heb me altijd verbaasd waarom Heerenveen zo groot is", vervolgt Van Roosmalen, die de bestuurlijke onrust niet los kan zien van de aanwezigheid van clubiconen als Riemer van der Velde en Foppe de Haan. "Ik heb dat bij Vitesse ook tien jaar gezien: vechten tegen de schaduw van Karel Aalbers."

"Je kunt het als opvolger van Riemer van der Velde gewoon niet winnen. Elke keer als er wat gebeurt dat Riemer van der Velde, Foppe de Haan of Gertjan Verbeek niet bevalt, jutten ze iedereen op en krijg je de hele publieke opinie in Heerenveen - wat dat dan ook voorstelt - tegen je. Dat is toch ook een beetje onrechtvaardig?"

"Eigenlijk wil die Riemer van der Velde gewoon levenslang op de sokkel staan als een levend standbeeld in Heerenveen. Daar komt het in mijn ogen op neer", vervolgt Van Roosmalen, die bekendstaat om zijn droge en soms cynische manier van schrijven. "Vanaf de buitenkant denk ik: 'Wat is er in godsnaam aan de hand?' Het zijn net de drie muppets."

"Foppe de Haan ook, wanneer houdt dat ooit op? Zijn ze in Heerenveen nu niet eens helemaal klaar met die man?", stelt Van Roosmalen tot besluit.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 Mar 2019 om 10:42
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:33
      heer roozemond?? ceessie bedoel je
    Weet je niet wat beters te melden
  • 15 Mar 2019 om 10:37
    • Quote van 14 Mar 2019 om 17:32
      Een zeikstuk schrijven over een club waar je eerder antipathie dan sympatie voor hebt...
      Heeft die kerel dan niks beters te doen?
    Nee !! Hoewel zijn moeder vindt dat-ie in zijn voordeel is veranderd...
  • 15 Mar 2019 om 08:23
    Die Van Roosmalen is wel een heel aparte vogel. Wel es op tv gezien? Die heeft meer dan twee steekjes los.
  • 15 Mar 2019 om 07:50
    • Quote van 15 Mar 2019 om 03:26
      idd..hij schaamde zich wat voor jou het zwarte schaap in de familie zogezegd.
    Snap ik.
    Ik werd Heerenveen supporters, hij AZ sponsor (of was het nu seizoenkaarthouder?)
  • 15 Mar 2019 om 03:26
    • Quote van 14 Mar 2019 om 22:20
      Nu jullie echt 'buddy buddy' zijn..
      Hij heeft je toch niet die genante familie foto laten zien heh?
      Door 't enorm hoge suikergehalte van die oranjekoek wil ie nog wel eens wat hyper gaan doen en vooral bij mensen die 'm Ceessie mogen noemen haalt ie dan het familie fotoalbum tevoorschijn..
    idd..hij schaamde zich wat voor jou het zwarte schaap in de familie zogezegd.
  • 15 Mar 2019 om 00:58
    • Quote van 14 Mar 2019 om 17:32
      Een zeikstuk schrijven over een club waar je eerder antipathie dan sympatie voor hebt...
      Heeft die kerel dan niks beters te doen?
    Laat die Aernnhemmer zich bemoeien mij zijn eigen club en met die zelfbevredigende Russische wiebelcoach met warme gevoelens. Echte super klojo !
  • 15 Mar 2019 om 00:44
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:33
      Waarom zou er een Fries in het bestuur moeten zitten?
      Net zo'n bullshit als dat er persé vrouwen 'in de top' moeten zitten of minimaal zoveel allochtonen of 'niet blanken'.
      Je bent geschikt, of niet. Klaar. Hoe je er uitziet of waar je vandaan komt zou niet uit moeten maken.

      En waar komt dat chearleaders nou weer vandaan? En welke andere flauwekul?
    Meer sfeeraktie toch. Dat is waar ze t over hebben. En ik was altijd bijzonder trots op ons mooie clubje omdat we uitstraalden waar we trots op zijn. En wij friezen zijn een bijzonder trots volkje, teminste dat dacht ik. Het is er niet meer. Ik keek vorige naar ado - heerenveen en daar zag ik 2 mannen op leeftijd hellemaal opgedost in hun frieze teneu. Dan ben je trots op je club. Zo langzaam gaat dat eruit. Dit voelt voor MIJ niet meer goed.
  • 14 Mar 2019 om 23:31
    Zag zonet op Heerenveen-TV CR op skoatterwald bij de wedstrijd van de "beloften" tegen jong Cambuur.Ik vind dat wel positief.
  • 14 Mar 2019 om 23:20
    • Quote van 14 Mar 2019 om 17:46
      Misschien is van Roosmalen iemand die er vanaf een afstandje naar kijkt en hier gewoon een objectieve mening geeft op de gang van zaken? Weleens verhelderend na alle pro-Riemer/Fokko/GJV-verhalen van de LC, Fox etc.
    Mee eens
  • 14 Mar 2019 om 23:18
    En toch heeft Marcel wel degelijk een punt
  • 14 Mar 2019 om 22:20
    • Quote van 14 Mar 2019 om 21:56
      ah de zoon van Cees.
    Nu jullie echt 'buddy buddy' zijn..
    Hij heeft je toch niet die genante familie foto laten zien heh?
    Door 't enorm hoge suikergehalte van die oranjekoek wil ie nog wel eens wat hyper gaan doen en vooral bij mensen die 'm Ceessie mogen noemen haalt ie dan het familie fotoalbum tevoorschijn..
  • 14 Mar 2019 om 21:56
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:40
      Ah, jullie hebben eindelijk samen even bijgepraat onder het genot van een kop koffie en een stukje oranjekoek, met slagroom natuurlijk, en je mag 'm nu liefkozend Ceessie noemen?
      Mooi man!

      :)
    ah de zoon van Cees.
  • 14 Mar 2019 om 20:56
    Deze man vergelijkt appels met peren. Zijn club Vitesse heeft ook ellende gehad, mede opgelost door ons Friezen, gedeeltelijk eigenaar van Nuon toendertijd. ongeveer 30 miljoen is toen op een of andere manier kwijtgescholden of zoiets. En daarna kwamen de rijke suikerooms. Wij daarentegen hebben het altijd als zelfstandige club opgelost, zonder hulp..mede dankzij Riemer z n inzet. Dat is het verschil.
  • 14 Mar 2019 om 20:40
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:33
      heer roozemond?? ceessie bedoel je
    Ah, jullie hebben eindelijk samen even bijgepraat onder het genot van een kop koffie en een stukje oranjekoek, met slagroom natuurlijk, en je mag 'm nu liefkozend Ceessie noemen?
    Mooi man!

    :)
  • 14 Mar 2019 om 20:34
    • Quote van 14 Mar 2019 om 20:33
      Waarom zou er een Fries in het bestuur moeten zitten?
      Net zo'n bullshit als dat er persé vrouwen 'in de top' moeten zitten of minimaal zoveel allochtonen of 'niet blanken'.
      Je bent geschikt, of niet. Klaar. Hoe je er uitziet of waar je vandaan komt zou niet uit moeten maken.

      En waar komt dat chearleaders nou weer vandaan? En welke andere flauwekul?
    een fries zo wie zo..
  • 14 Mar 2019 om 20:33
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:24
      Misschien cynisch bedoelt maar toch raakt dit misschien wel de kern van alle ellende bij Heerenveen. Riemer en co gaan een gesprek aan met Heerenveen en een week later roepen ze dat ze niet verder willen. Dit wisten ze al voordat ze het gesprek aan gingen,maar voor de bühne staat dit wel goed en zorgt voor nog meer onrust.ophouden met onrust stoken en de heer Roozemond de kans geven om zijn plannen uit te voeren.
    heer roozemond?? ceessie bedoel je
  • 14 Mar 2019 om 20:33
    • Quote van 14 Mar 2019 om 19:27
      Man, er is binnen een dag wel heel veel verandert in het bestuur. Ik zou t ook niet meer willen. En ik ben fan, maar ik zal je wel bekennen dat ik voor t eerst in 28 jaar twijfel of ik nog wel zal verlengen. Ik hou niet van dat gladde gedoe. Is er nog wel iets fries in het bestuur of zijn we inmiddels een hollandse club geworden. En dat gedoe met cheerleaders en al die flauwekul. Wat is er mis met gewoon een bakje koffie halen of een biertje in de rust en wat praten over de 1rste helft?
    Waarom zou er een Fries in het bestuur moeten zitten?
    Net zo'n bullshit als dat er persé vrouwen 'in de top' moeten zitten of minimaal zoveel allochtonen of 'niet blanken'.
    Je bent geschikt, of niet. Klaar. Hoe je er uitziet of waar je vandaan komt zou niet uit moeten maken.

    En waar komt dat chearleaders nou weer vandaan? En welke andere flauwekul?
  • 14 Mar 2019 om 19:34
    Al vanaf dag een dat ze zijn gestopt. Daarvoor had ik ze alledrie hoog zitten
  • 14 Mar 2019 om 19:27
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:24
      Misschien cynisch bedoelt maar toch raakt dit misschien wel de kern van alle ellende bij Heerenveen. Riemer en co gaan een gesprek aan met Heerenveen en een week later roepen ze dat ze niet verder willen. Dit wisten ze al voordat ze het gesprek aan gingen,maar voor de bühne staat dit wel goed en zorgt voor nog meer onrust.ophouden met onrust stoken en de heer Roozemond de kans geven om zijn plannen uit te voeren.
    Man, er is binnen een dag wel heel veel verandert in het bestuur. Ik zou t ook niet meer willen. En ik ben fan, maar ik zal je wel bekennen dat ik voor t eerst in 28 jaar twijfel of ik nog wel zal verlengen. Ik hou niet van dat gladde gedoe. Is er nog wel iets fries in het bestuur of zijn we inmiddels een hollandse club geworden. En dat gedoe met cheerleaders en al die flauwekul. Wat is er mis met gewoon een bakje koffie halen of een biertje in de rust en wat praten over de 1rste helft?
  • 14 Mar 2019 om 18:24
    • Quote van 14 Mar 2019 om 18:01
      Niet op reageren. Is cynisch bedoeld.
    Misschien cynisch bedoelt maar toch raakt dit misschien wel de kern van alle ellende bij Heerenveen. Riemer en co gaan een gesprek aan met Heerenveen en een week later roepen ze dat ze niet verder willen. Dit wisten ze al voordat ze het gesprek aan gingen,maar voor de bühne staat dit wel goed en zorgt voor nog meer onrust.ophouden met onrust stoken en de heer Roozemond de kans geven om zijn plannen uit te voeren.
  • 14 Mar 2019 om 18:01
    Niet op reageren. Is cynisch bedoeld.
  • 14 Mar 2019 om 17:46
    Misschien is van Roosmalen iemand die er vanaf een afstandje naar kijkt en hier gewoon een objectieve mening geeft op de gang van zaken? Weleens verhelderend na alle pro-Riemer/Fokko/GJV-verhalen van de LC, Fox etc.
  • 14 Mar 2019 om 17:32
    Een zeikstuk schrijven over een club waar je eerder antipathie dan sympatie voor hebt...
    Heeft die kerel dan niks beters te doen?
  • 14 Mar 2019 om 17:18
    warme gevoelens voor vitesse zegt genoeg over marcel.