Toekomst Vlap: ''Als club in het buitenland zou ik hem absoluut halen''

10
Toekomst Vlap: ''Als club in het buitenland zou ik hem absoluut halen''

Middenvelder Michel Vlap (21) is bezig aan een uitstekend seizoen bij Heerenveen. De vraag is dan ook of hij volgend jaar nog steeds in Friesland voetbalt, of dat hij zijn carrière ergens anders gaat vervolgen.

"Ik denk dat hij niet te houden is", begint sportverslaggever Roelof de Vries bij Omrop Fryslân. "Als club in het buitenland, bijvoorbeeld een middenmoter in de Bundesliga, zou ik hem absoluut halen. Je haalt dan een veel scorende middenvelder in huis. Of hij dat niveau dan aan kan, is afwachten."

Vlap is dit seizoen al goed voor twaalf doelpunten en vier assists. Met name de laatste weken is Vlap uiterst productief. In de afgelopen vijf wedstrijden was Vlap telkens goed voor een goal of een assist.

Met Vlap en Sam Lammers heeft Heerenveen nu een uitstekend duo in huis, maar het kan zijn dat beide spelers volgend seizoen niet meer voor Heerenveen spelen.

10 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 5 Mar 2019 om 12:56
    Hij blijft nog wel een jaar. Samen met Lammers, die is ook nog niet klaar voor PSV.
  • 5 Mar 2019 om 12:27
    Ajax en PSV zijn (nu nog) te hoog gegrepen dus dan hou je Feyenoord en AZ over, eventueel Vitesse en Utrecht. Nog een jaar Heerenveen maakt de stap naar de echte NL top misschien wel mogelijk. Dus serieis een overerging waard want bij Feyenoord en AZ is het ook afwachten of en welke plek krijgt in het team en hoe ze er volhe d srizoen voor staan. Vooral Feyenoord kon wel eens een moeilijk seizoen tegemoet gaan.
  • 5 Mar 2019 om 09:43
    • Quote van 5 Mar 2019 om 09:18
      Dan helpt Europees voetbal natuurlijk wel. Maar dat is wel heel lastig. Maar het zou mooi zijn als we dit team gewoon kunnen behouden. Dan wordt het volgend seizoen alleen maar beter. Er zit veel talent is deze groep.
    Precies
  • 5 Mar 2019 om 09:18
    Vlap doet het fantastisch en normaal vind ik het onzin als mensen roepen dat spelers voor hun ontwikkeling "beter nog een jaartje kunnen blijven". Maar bij Vlap denk ik dat dat ook het geval is.
    Ondanks zijn vele goals, zie ik hem nog niet echt uitblinken in iets. Ja hij scoort veel, maar er gaat ook nog zo veel mis bij hem. Als ik dan terug denk aan een jongen zoals Djuricic, die toen 1 van de beste spelers in de Eredivisie was, die ook flopte na zijn transfer, denk ik dat Vlap het nog behoorlijk lastig gaat krijgen als hij kiest voor een buitenlands avontuur.
    Ook denk ik dat hij een te nuchtere een aardige jongen is waardoor hij ook zomaar op de bank kan belanden wat bij ons ook het geval is geweest, of dat hij ineens op de vleugel moest.
  • 5 Mar 2019 om 09:18
    Dan helpt Europees voetbal natuurlijk wel. Maar dat is wel heel lastig. Maar het zou mooi zijn als we dit team gewoon kunnen behouden. Dan wordt het volgend seizoen alleen maar beter. Er zit veel talent is deze groep.
  • 5 Mar 2019 om 08:35
    • Quote van 5 Mar 2019 om 07:16
      Ik hoop dat ze allebei volgend seizoen nog bij ons spelen.
    Mee eens, ik denk dat dat het beste is voor alle partijen.
  • 5 Mar 2019 om 07:16
    Ik hoop dat ze allebei volgend seizoen nog bij ons spelen.
  • 5 Mar 2019 om 06:51
    Ben benieuwd of ie ook een uitnodiging krijgt van de bondscoach...
  • 5 Mar 2019 om 01:03
    Wordt alleen maar beter en meer waard. Nog minimaal 1 seizoentje houden
  • 4 Mar 2019 om 23:32
    Vlappie gaat pas met de kerst weg.
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›