Homepage » Hoofdnieuws » VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stijgt met stip na zege in Sittard

VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stijgt met stip na zege in Sittard

( 35 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen stijgt met stip na zege in Sittard

Voor de tweede keer dit seizoen is SC Heerenveen erin geslaagd om te winnen van Fortuna Sittard. Na de 3-1 in eigen huis lukte het de Friezen nu met 2-4 te winnen in Limburg, terwijl het na een half uur nog tegen een 2-0 achterstand aan keek.

SC Heerenveen begon het duel met ouderwets slecht verdedigen. Al na zeven minuten kon Lazaros Lamprou raak schieten nadat Jizz Hornkamp hem volledig uit het oog verloor. De ploeg van Jan Olde Riekerink hervatte zich aardig maar keek na een half uur toch tegen een 2-0 achterstand aan.

Opnieuw ontstond het gevaar via de rechterkant van de Friese verdediging. Lisandro Semedo zette voor en Mark Diemers schoot tegendraads binnen. Maar waar Heerenveen twee weken geleden nog vlak voor rust een tegengoal kreeg, sloeg het nu zelf toe via Daniel Høegh, die binnen kopte uit een corner.

Met die belangrijke treffer op zak ging Heerenveen na rust direct op zoek naar de gelijkmaker. Dennis Johnsen (die telkens voor gevaar zorgde) was er na twee minuten al dichtbij, maar uiteindelijk was het Mitchell van Bergen die op prachtige wijze de belangrijke 2-2 maakte.

De rechtsbuiten poortte eerst zijn tegenstander en schoot toen de bal verwoestend in de korte hoek. Heerenveen bleef daarna doorgaan met goed voetballen en kwam uiteindelijk een kwartier voor tijd op de verlossende 2-3. Sam Lammers mocht aanleggen van elf meter nadat Michel Vlap gevloerd was.

Zes minuten voor tijd besliste diezelfde Lammers het duel door oog in oog met de keeper koeltjes af te ronden. Daarmee was het spektakel overigens nog niet voorbij. Fortuna leek namelijk in de blessuretijd nog een penalty te krijgen nadat spits Andrija Novakovich werd gevloerd.

Arbiter Pol van Boekel gaf in eerste instantie Høegh ook een gele kaart, maar besloot na het zien van de beelden zijn beslissing in te trekken. Dankzij de overwinning stijgt SC Heerenveen nu met vijf plaatsen naar de (tijdelijke) tiende plek.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Hornkamp, Høegh, Pierie, Woudenberg; Rienstra (95' Thorsby), Kobayashi, Vlap; Van Bergen (71' Mihajlovic), Lammers, Johnsen (85' Van Amersfoort).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 25 Feb 2019 om 15:43
    • Quote van 24 Feb 2019 om 10:10
      Wat betekent dat? Ben oprecht benieuwd ;-)

      En top. Mooie overwinning!
    Gefeliciteerd! ;)
  • 24 Feb 2019 om 12:01
    • Quote van 24 Feb 2019 om 09:52
      Nu pas !
    Wat betreft achter de club staan tenminste.
  • 24 Feb 2019 om 11:13
    @massi heb je nog meer nodig voor dat probleem met het scrollen? Het lijkt ook alleen maar erger te worden namelijk.
  • 24 Feb 2019 om 11:01
    • Quote van 24 Feb 2019 om 03:04
      Hoegh speelt een slecht seizoen. Bij die penalty neemt hij ook een totaal onnodig risico, nadat hij er eerst al ruimschoots onderdoor gaat. Woudenberg, hoe is het mogelijk, doet het dan vele malen beter verdedigend. Bijzonder knap gedaan van die jongen.
    Høegh was vorig seizoen de sterkhouder, dit seizoen ietsie minder maar nog steeds 1 van de beteren. Die jongen heeft zich snel aangepast, spreekt al goed Nederlands, en is altijd kritisch en correct. Kan in mijn ogen de aanvoerder worden voor de komende jaren..
  • 24 Feb 2019 om 10:10
    • Quote van 23 Feb 2019 om 23:01
      Lokwinske Feanfans!!! En voor de mee gereisde fans goede lange terug reis
    Wat betekent dat? Ben oprecht benieuwd ;-)

    En top. Mooie overwinning!
  • 24 Feb 2019 om 09:52
    • Quote van 24 Feb 2019 om 09:02
      Klopt, geheel met je eens.
    Nu pas !
  • 24 Feb 2019 om 09:06
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:09
      Mooi om te horen bij interview met Hofland dat hij hoorde dat JOR flink tekeer ging tijdens de rust. Pluspunt van hem. Doe dat maar es vaker.
    JOR weet echt wel wat hij doet, loopt er niet te koop mee richting de buitenwereld. Maar staat zijn mannetje echt wel binnen de selectie.
  • 24 Feb 2019 om 09:02
    • Quote van 24 Feb 2019 om 02:44
      Vanaf nu moeten we ze steunen en thuis ner zoals psv, complete vak. Vandaag ook weer vermaakt in uitvak, dus moet elke matc.
    Klopt, geheel met je eens.
  • 24 Feb 2019 om 09:01
    4 goals van Hamstra aangereikte spelers. Hulde aan Hamstra.
  • 24 Feb 2019 om 05:04
    lassie heeft een VR bril , hij waant zich in het uitvak tijdens zijn anti hamstra momenten
  • 24 Feb 2019 om 04:11
    • Quote van 24 Feb 2019 om 02:44
      Vanaf nu moeten we ze steunen en thuis ner zoals psv, complete vak. Vandaag ook weer vermaakt in uitvak, dus moet elke matc.
    Jij in het uitvak ? Jij bent typisch zo’n keyboard supporter !
  • 24 Feb 2019 om 03:06
    • Quote van 23 Feb 2019 om 23:52
      Ik kan je zo vier momenten geven waarbij hij zijn man laat lopen en niet eens een poging tot dekken onderneemt. Onder meer leidt dit tot de 2-0.

      Vorige week speelde hij prima. Verder is hij heel matig bij Heerenveen. Op zijn positie moet hij verdedigend veel meer arbeid verrichten en duels winnen. Zijn loopacties vooruit zijn prima, maar zijn defensieve taak verwaarloost hij. Net als Yuki trouwens, maar die kan dat gewoon niet. Hierdoor komt er veel te veel druk op onze defensie.
    Ergerlijk is die Rienstra. Kan totaal niet verdedigen, net als Yuki inderdaad. En zeker met een zwakke Hornkamp en Pierie en Hoegh die wekelijks beslissende foutjes maken, is een extra verdedigende middenvelder zeer gewenst. Waarom Kongolo nooit de kans krijgt..
  • 24 Feb 2019 om 03:04
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:07
      Høegh misschien maar verlengen, leuke gozer speelt aardig
    Hoegh speelt een slecht seizoen. Bij die penalty neemt hij ook een totaal onnodig risico, nadat hij er eerst al ruimschoots onderdoor gaat. Woudenberg, hoe is het mogelijk, doet het dan vele malen beter verdedigend. Bijzonder knap gedaan van die jongen.
  • 24 Feb 2019 om 02:50
    • Quote van 24 Feb 2019 om 00:22
      De beste verdediger was echt met stip Lucas Woudenberg. Hij ramde de bal niet weg maar zette een mooie en rustige aanval op waar dat 4e doelpunt uitkwam. Man van de wedstrijd voor mij. Echt geconcentreerd en geeft alles. Had nooit verwacht dat ie het zo goed zou doen.

    Ik in het begin ook niet, zeker na zijn fouten. Maar nu begint hij echt lekker te spelen. Echt mooi om te zien! Met de wedstrijd wordt hij beter!
  • 24 Feb 2019 om 02:44
    Vanaf nu moeten we ze steunen en thuis ner zoals psv, complete vak. Vandaag ook weer vermaakt in uitvak, dus moet elke matc.
  • 24 Feb 2019 om 00:22
    De beste verdediger was echt met stip Lucas Woudenberg. Hij ramde de bal niet weg maar zette een mooie en rustige aanval op waar dat 4e doelpunt uitkwam. Man van de wedstrijd voor mij. Echt geconcentreerd en geeft alles. Had nooit verwacht dat ie het zo goed zou doen.

  • 24 Feb 2019 om 00:18
    • Quote van 23 Feb 2019 om 23:52
      Ik kan je zo vier momenten geven waarbij hij zijn man laat lopen en niet eens een poging tot dekken onderneemt. Onder meer leidt dit tot de 2-0.

      Vorige week speelde hij prima. Verder is hij heel matig bij Heerenveen. Op zijn positie moet hij verdedigend veel meer arbeid verrichten en duels winnen. Zijn loopacties vooruit zijn prima, maar zijn defensieve taak verwaarloost hij. Net als Yuki trouwens, maar die kan dat gewoon niet. Hierdoor komt er veel te veel druk op onze defensie.
    Ik zou Thorsby erin zetten. En niet pas in de 95e minuut. Gewoon vanaf het begin ipv Yuki of Rienstra. Die verdedigt tenminste beter. En dat hebben wij wel nodig. Aanvallen kunnen we wel, ook zonder Yuki of Rienstra. Maar wel knap herpakt. Gelukkig wel de 2-1 gemaakt voor de rust. Was denk ik wel belangrijk. En pak die spelers maar eens aan. Nu pakte het goed uit. Want ze stonden echt belabberd te verdedigen. De tweede helft ietsje beter, nog steeds niet goed, maar gelukkig waren we aanvallend zo goed dat het niet mis kon gaan.
  • 23 Feb 2019 om 23:52
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:32
      Die speelde prima hoor
    Ik kan je zo vier momenten geven waarbij hij zijn man laat lopen en niet eens een poging tot dekken onderneemt. Onder meer leidt dit tot de 2-0.

    Vorige week speelde hij prima. Verder is hij heel matig bij Heerenveen. Op zijn positie moet hij verdedigend veel meer arbeid verrichten en duels winnen. Zijn loopacties vooruit zijn prima, maar zijn defensieve taak verwaarloost hij. Net als Yuki trouwens, maar die kan dat gewoon niet. Hierdoor komt er veel te veel druk op onze defensie.
  • 23 Feb 2019 om 23:01
    Lokwinske Feanfans!!! En voor de mee gereisde fans goede lange terug reis
  • 23 Feb 2019 om 22:32
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:14
      Dat is inderdaad heel erg prima en noodzakelijk ook. Nu misschien ook gaan handelen daarnaar. Als Rienstra zo blijft sukkelen, moet je hem ook durven passeren.
    Die speelde prima hoor
  • 23 Feb 2019 om 22:26
    Ik maak me wel wat zorgen vwb het feit dat onze club altijd maar 1 helft goed gas kan geven. Waar ligt dat hem aan, concentratie? Of iets in de coaching, is JOR hierin ook iets verwijtbaar, hebben we buiten Stijn geen spelers die dat oppakken en kunnen doorgeven. Zoals fortuna de 1e helft speelde, zo gaan nu meerdere tegenstanders tegen ons spelen.
  • 23 Feb 2019 om 22:25
    We hebben het vaak over degradatie voetbal bij Heerenveen gehad maar moet camb**r zich niet opmaken voor nacompetitie tegen de treffers;)
  • 23 Feb 2019 om 22:14
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:09
      Mooi om te horen bij interview met Hofland dat hij hoorde dat JOR flink tekeer ging tijdens de rust. Pluspunt van hem. Doe dat maar es vaker.
    Dat is inderdaad heel erg prima en noodzakelijk ook. Nu misschien ook gaan handelen daarnaar. Als Rienstra zo blijft sukkelen, moet je hem ook durven passeren.
  • 23 Feb 2019 om 22:13
    JOR is gewoon een goede trainer. Dat is duidelijk na de reeks wedstrijden na de winterstop. Nu nog meer doorpakken en Europa in.
  • 23 Feb 2019 om 22:12
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:06
      wie was het ook alweer die riep dat hij zijn schoenen zou opeten als Lammers meer dan 10 ging maken voor heerenveen,Ik wens je een smakelijke maaltijd Reinier.
    Ja klopt, ben net begonnen met de eerste schoen. Geintje natuurlijk. Niet gedacht vantevoren, maar toch knap van hem. Maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Volgende week beginnen we gewoon weer met 0-0
  • 23 Feb 2019 om 22:10
    • Quote van 23 Feb 2019 om 22:09
      Mooi om te horen bij interview met Hofland dat hij hoorde dat JOR flink tekeer ging tijdens de rust. Pluspunt van hem. Doe dat maar es vaker.
    Reinier al begonnen aan je schoenen? heb nog wel zout en peper en eventueel een sausje zodat het iets makkelijker te kauwen valt.
  • 23 Feb 2019 om 22:09
    Mooi om te horen bij interview met Hofland dat hij hoorde dat JOR flink tekeer ging tijdens de rust. Pluspunt van hem. Doe dat maar es vaker.
  • 23 Feb 2019 om 22:08
    schijnt ook dat JoR in de rust even flink uit zijn vel is gesprongen aldus Kevin Hofland die het hoorde . De spelers hebben een flinke donderspeech gehad.
  • 23 Feb 2019 om 22:07
    Høegh misschien maar verlengen, leuke gozer speelt aardig
  • 23 Feb 2019 om 22:06
    wie was het ook alweer die riep dat hij zijn schoenen zou opeten als Lammers meer dan 10 ging maken voor heerenveen,Ik wens je een smakelijke maaltijd Reinier.
  • 23 Feb 2019 om 22:04
    Hoegh speelde de bal volgens mij, daarom geen penalty..
  • 23 Feb 2019 om 22:00
    The goat is trots op de boys!
  • 23 Feb 2019 om 21:56
    Ze hebben ons wel even mooi laten schrikken. Wat een leuke 2e helft, super!
  • 23 Feb 2019 om 21:47
    • Quote van 23 Feb 2019 om 21:46
      Hoegh doet aan klanten binding. Tickets betalen voor uit supporters. Keurig.
    De gehele selectie verdient hiervoor de credits
  • 23 Feb 2019 om 21:46
    Hoegh doet aan klanten binding. Tickets betalen voor uit supporters. Keurig.