Gerbrands genoemd bij Heerenveen: ''Hij kan de club op de rails krijgen''

( 20 reacties)
Gerbrands genoemd bij Heerenveen: ''Hij kan de club op de rails krijgen''

Toon Gerbrands wordt bij sc Heerenveen gezien als degene die de club weer op poten kan zetten. Dat vertelde Johan Derksen vrijdagavond bij Veronica Inside

Heerenveen heeft het al een tijdje lastig en Gertjan Verbeek, Foppe de Haan en Riemer van der Velde zouden de club belangeloos willen helpen. De echte redder komt echter uit Eindhoven. "Er is een groepering binnen Heerenveen die Toon Gerbrands naar Friesland wil halen. Toon heeft het faillissement bij AZ goed geregeld en sinds hij bij PSV is is er rust", aldus Derksen. 

"Ze denken dat hij op zo'n leeftijd is (61, red.) dat hij misschien terug wil keren naar Friesland, want hij komt uit Sneek. Heerenveen ziet in hem de man die de club op de rails kan krijgen en de rust kan creëeren."

Overigens acht Derksen de kans dat Gerbrands PSV achter zich laat klein. "Toon is type die altijd z'n contract (tot medio 2022, red.) afmaakt. In zijn contract bij PSV staat dat ze hem iedere dag kunnen ontslaan als de club hem zat is, zonder dat ze hem een cent hoeven te betalen. Als ze zijn uitgekeken op elkaar, stapt hij gewoon op. Maar hij zal nooit zelf uit zijn contract lopen."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Feb 2019 om 07:42
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:16
      Lutz Jacobi, ook nog supporter van Heerenveen. Is ook erg teleurgesteld en boos hoe het bij het bestuur gaat.
    Zou goed passen bij deze PVDA'er. Ze zijn immers bekend om hun baantjesjagerij. Maar doe maar niet! Dan pas ik. Misschien wil Japke Stalenburg ook wel :)) Ook dan blijf ik thuis....
  • 23 Feb 2019 om 18:28
    • Quote van 23 Feb 2019 om 18:03
      Gerbrands, bedoelde ik ook natuurlijk heb me vergist met Alberda (;- excuus! Het zal wel maar Gerbrands gaat niet uit Eindhoven weg vergeet het maar. Ik blijf bij mijn kandidate, oud politica of niet .
    Waarom niet. Hier liggen zijn roots in Sneek. Nog een paar jaar dicht bij huis werken en dan met pensioen. Bij PSV staat het als een huis. Nieuwe herdgang, landstitels. Hier ligt nog een uitdaging.
  • 23 Feb 2019 om 18:27
    • Quote van 23 Feb 2019 om 17:11
      Gerbrands. De allebeste optie. Ervaring in de voetvallerij, Fries, weet hoe te saneren, die ervaring heeft hij van AZ. Jacobi is een politicus. Gerbrands kent de weg binnen de KNVB en is een groot persoonlijkheid. Altijd voor de beste optie gaan. Wil die niet dan kijk je verder.
    Gerbrands is absoluut de beste optie die ik nu kan bedenken. Het lijkt me nu sowieso het beste om voor iemand te gaan met ervaring in het voetbal.
  • 23 Feb 2019 om 18:03
    • Quote van 23 Feb 2019 om 17:11
      Gerbrands. De allebeste optie. Ervaring in de voetvallerij, Fries, weet hoe te saneren, die ervaring heeft hij van AZ. Jacobi is een politicus. Gerbrands kent de weg binnen de KNVB en is een groot persoonlijkheid. Altijd voor de beste optie gaan. Wil die niet dan kijk je verder.
    Gerbrands, bedoelde ik ook natuurlijk heb me vergist met Alberda (;- excuus! Het zal wel maar Gerbrands gaat niet uit Eindhoven weg vergeet het maar. Ik blijf bij mijn kandidate, oud politica of niet .
  • 23 Feb 2019 om 17:39
    Mocht het op welke manier ook mogelijk zijn, 100 procent Toon Gerbrands!
  • 23 Feb 2019 om 17:11
    • Quote van 23 Feb 2019 om 16:33
      Wat is dat nou weer voor minderwaardige praat " een Vrouw die op een man lijkt" !? Tsjongejonge alsof dat haar capaciteiten zou kunnen beperken. Het is in mijn ogen de beste kandidaat . Gerbrands vergeet het die gaat niet weg bij psv, maar los daarvan dan vindt ik haar nog een geschikter persoon in deze hiervoor in meerdere opzichten !
    Gerbrands. De allebeste optie. Ervaring in de voetvallerij, Fries, weet hoe te saneren, die ervaring heeft hij van AZ. Jacobi is een politicus. Gerbrands kent de weg binnen de KNVB en is een groot persoonlijkheid. Altijd voor de beste optie gaan. Wil die niet dan kijk je verder.
  • 23 Feb 2019 om 16:33
    • Quote van 23 Feb 2019 om 14:00
      Leeuwfean Lutz Jacobi een vrouw die op een man lijkt, ik heb haar ig nooit gehoord over SC H, en nog nooit gezien in ALS. (maar goed jij zal het weten)
    Wat is dat nou weer voor minderwaardige praat " een Vrouw die op een man lijkt" !? Tsjongejonge alsof dat haar capaciteiten zou kunnen beperken. Het is in mijn ogen de beste kandidaat . Gerbrands vergeet het die gaat niet weg bij psv, maar los daarvan dan vindt ik haar nog een geschikter persoon in deze hiervoor in meerdere opzichten !
  • 23 Feb 2019 om 14:38
    • Quote van 23 Feb 2019 om 14:00
      Leeuwfean Lutz Jacobi een vrouw die op een man lijkt, ik heb haar ig nooit gehoord over SC H, en nog nooit gezien in ALS. (maar goed jij zal het weten)
    Ze zit altijd bij de business superfrysk, fanatieke vrouw ;) Maar of ze zou willen is een tweede. Ze is niet de knapste van uiterlijk maar wel in haar bol. Die mannen daar zijn toch alleen maar haantjes met een ego.
  • 23 Feb 2019 om 14:00
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:47
      Precies !!, héél goede optie leeuwfean. Dit is de honderd procent kandidaat. Vrouw, Friezin en een enorm sterk karakter , die laat echt niet over haar heen lopen. Bestuurlijke ervaring etc. Het zou zomaar eens kunnen dat alle gemieter van alle (voorgaande) en huidige "haantjes" op slag stopt.Nogmaals dé kandidaat wat míj betreft.
    Leeuwfean Lutz Jacobi een vrouw die op een man lijkt, ik heb haar ig nooit gehoord over SC H, en nog nooit gezien in ALS. (maar goed jij zal het weten)
  • 23 Feb 2019 om 13:47
    • Quote van 23 Feb 2019 om 13:16
      Lutz Jacobi, ook nog supporter van Heerenveen. Is ook erg teleurgesteld en boos hoe het bij het bestuur gaat.
    Precies !!, héél goede optie leeuwfean. Dit is de honderd procent kandidaat. Vrouw, Friezin en een enorm sterk karakter , die laat echt niet over haar heen lopen. Bestuurlijke ervaring etc. Het zou zomaar eens kunnen dat alle gemieter van alle (voorgaande) en huidige "haantjes" op slag stopt.Nogmaals dé kandidaat wat míj betreft.
  • 23 Feb 2019 om 13:16
    Lutz Jacobi, ook nog supporter van Heerenveen. Is ook erg teleurgesteld en boos hoe het bij het bestuur gaat.
  • 23 Feb 2019 om 13:15
    Zou geweldig zijn
  • 23 Feb 2019 om 13:10
    Halen, maar psv laat hem wrs niet gaan. Een Fries wat wil je nog meer, zakelijk inzicht.
  • 23 Feb 2019 om 12:14
    • Quote van 23 Feb 2019 om 11:11
      Ja, waarom ook niet.
      Maar dan draag ik iemand aan uit de bokswereld: Arnold Vanderleyde.
      Na zijn actieve sportloopbaan diverse maatschappelijke functies vervuld.
      Daarnaast denk ook aan iemand uit de zwemwereld: Pieter van den Hoogeband.
      Ook iemand met veel ervaring in het maatschappelijk veld en groot voetballiefhebber.
      Maar waarom niet een vrouw als voorzitter ?
      Even nadenken, ach ja Erica Terpstra maar Annemarie Jorritsma kan ook.
    Dan kenne we rini grootenhuis ook wel terughalen
  • 23 Feb 2019 om 11:11
    • Quote van 23 Feb 2019 om 10:48
      Iemand bekend met de situatie rondom Peter Blangê, ervaren man. Contract niet verlengd bij KNVB, in juli 2018. Is dit misschien een potentiële Directeur? .
    Ja, waarom ook niet.
    Maar dan draag ik iemand aan uit de bokswereld: Arnold Vanderleyde.
    Na zijn actieve sportloopbaan diverse maatschappelijke functies vervuld.
    Daarnaast denk ook aan iemand uit de zwemwereld: Pieter van den Hoogeband.
    Ook iemand met veel ervaring in het maatschappelijk veld en groot voetballiefhebber.
    Maar waarom niet een vrouw als voorzitter ?
    Even nadenken, ach ja Erica Terpstra maar Annemarie Jorritsma kan ook.
  • 23 Feb 2019 om 10:48
    Iemand bekend met de situatie rondom Peter Blangê, ervaren man. Contract niet verlengd bij KNVB, in juli 2018. Is dit misschien een potentiële Directeur? .
  • 23 Feb 2019 om 10:19
    • Quote van 23 Feb 2019 om 10:03
      Zo,'n man krijg je nooit hiernaartoe, maar eenzelfde traject is natuurlijk prima te doen met iemand anders uit een andere sport. Dat het met Luuc niet lukte wil niet zeggen dat het met iedereen fout gaat. Het ligt ook aan de persoon zelf. Gerbrands is een warme persoonlijke man naar buiten toe en zeer waarschijnlijk keihard in zijn beslissingen. Maar hij kreeg de tijd bij AZ, krijgt iemand die bij ons ook. Ben benieuwd.
    You never know. Van Basten had ook niemand verwacht.
  • 23 Feb 2019 om 10:04
    Laten we het hopen! Dat is denk ik het enige wat we kunnen.
  • 23 Feb 2019 om 10:03
    Zo,'n man krijg je nooit hiernaartoe, maar eenzelfde traject is natuurlijk prima te doen met iemand anders uit een andere sport. Dat het met Luuc niet lukte wil niet zeggen dat het met iedereen fout gaat. Het ligt ook aan de persoon zelf. Gerbrands is een warme persoonlijke man naar buiten toe en zeer waarschijnlijk keihard in zijn beslissingen. Maar hij kreeg de tijd bij AZ, krijgt iemand die bij ons ook. Ben benieuwd.
  • 23 Feb 2019 om 09:31
    Zou een goede zet zijn, echter zal het toch niet gebeuren