SC Heerenveen ziet concurrentie winnen en zakt naar vijftiende plek

( 48 reacties)
SC Heerenveen ziet concurrentie winnen en zakt naar vijftiende plek

Na het gelijkspel tegen PEC Zwolle (1-1) heeft SC Heerenveen zondag opnieuw een bittere pil moeten slikken. De Friezen zagen dat concurrenten FC Emmen, Fortuna Sittard én FC Groningen wisten te winnen en daardoor zijn gezakt naar de vijftiende plek.

De ploeg van Jan Olde Riekerink staat daarmee na 21 speelronden maar net boven de degradatiestreep, slechts op één punt van nummer zestien Excelsior. De laatste keer dat de Friezen zo laag stonden was zes jaar geleden op 23 januari 2013: toen speelde men eveneens met 1-1 gelijk tegen PEC Zwolle.

In dat bewuste seizoen 2012/13 bivakkeerde SC Heerenveen overigens de gehele eerste seizoenshelft in de onderste regionen en bereikte het uiteindelijk na een sterke eindsprint de achtste plek.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Feb 2019 om 12:13
    • Quote van 11 Feb 2019 om 09:55
      Én wat is je punt ?
    Tegen Emmen VVV Fortuna Sittard NAC de Graafschap haalt Heerenveen sowieso 12 punten misschien wel 15.
    Tegen PSV kan Heerenveen misschien ook wel winnen. En tegen Hercules Groningen Feyenoord en de andere ploegen is Heerenveen ook niet kansloos. Dan sta je zo weer 7e. Daar hoort Heerenveen ook te staan. Ze hebben genoeg kwaliteit.
  • 11 Feb 2019 om 12:12
    • Quote van 11 Feb 2019 om 10:04
      Klopt maar dat er wat moet gebeuren is wel duidelijk toch!? Daarom zet hem maar naast jor , je moet wat! . Er moet gif en de mentaliteit inkomen van "het gras opvreten" niemand die dat beter kan bewerkstelligen dan GJV . Jor krijgt dat er echt niét in. Het is inmiddels hoog tijd voor ingrijpen hoe dan ook .
    Als niemand dat beter kan dan Verbeek dan was Twente dus niet gedegradeerd.
  • 11 Feb 2019 om 10:42
    Ik ga het uiteraard met je hopen maar alsjeblieft zeg vijf overwinningen tegen genoemde ploegen ? En dan ook "nog even winnen " van de ander genoemde teams? Sorry maar je slaat nu wel erg door .Even realistisch blijven.
  • 11 Feb 2019 om 10:04
    • Quote van 11 Feb 2019 om 09:54
      Gert Jan is geen oplossing. Zie bij Twente heeft hij het ook niet gered.
    Klopt maar dat er wat moet gebeuren is wel duidelijk toch!? Daarom zet hem maar naast jor , je moet wat! . Er moet gif en de mentaliteit inkomen van "het gras opvreten" niemand die dat beter kan bewerkstelligen dan GJV . Jor krijgt dat er echt niét in. Het is inmiddels hoog tijd voor ingrijpen hoe dan ook .
  • 11 Feb 2019 om 09:55
    • Quote van 10 Feb 2019 om 23:27
      VVV heeft de 17 begroting.
      Fortuna Sittard is net in de eredivisie.
      Emmen ook net in de eredivisie.
      Die hebben veel minder te besteden dan Heerenveen. Daar mag je niet onder eindigen. Die trainer is nog slechter dan Streppel. Dat zei ik al toen ze hem hadden gehaald. Deze trainer heeft nergens wat gepresenteerd. Hamstra heeft deze trainer gehaald.
    Én wat is je punt ?
  • 11 Feb 2019 om 09:54
    • Quote van 10 Feb 2019 om 20:07
      Goed ! Maar zet dan in godsnaam Gertjan Verbeek maar náást jor op de bank. Als de man om wat voor reden dan ook niet ontslagen (kan) worden. Er moet en zal nu keihard en gedisciplineerd opgetreden moeten worden hoe dan ook! En alleen GJV kan dat. Doe je dat niet dan gaat het glad verkeerd.
    Gert Jan is geen oplossing. Zie bij Twente heeft hij het ook niet gered.
  • 10 Feb 2019 om 23:27
    • Quote van 10 Feb 2019 om 21:15
      Petter, je zit hier op een Heerenveen site he. Jij kijkt wedstrijden? VVV en Fortuna wel even winnen? Zijn beide veel verder op dit moment. PSV rolt ons op volgende week. Als Excelsior van Emmen wint, dan staan we 16e. Heel reeel met deze slecht samengestelde selectie en deze slechte coach. Er is niemand die degradtievoetbal kan spelen. We hebben louter mooi weer voetballers. We zijn altijd goed tegen topclubs? Ajax was 0-4 en Feyenoord 3-5. PSV 1-6?
    VVV heeft de 17 begroting.
    Fortuna Sittard is net in de eredivisie.
    Emmen ook net in de eredivisie.
    Die hebben veel minder te besteden dan Heerenveen. Daar mag je niet onder eindigen. Die trainer is nog slechter dan Streppel. Dat zei ik al toen ze hem hadden gehaald. Deze trainer heeft nergens wat gepresenteerd. Hamstra heeft deze trainer gehaald.
  • 10 Feb 2019 om 22:58
    Hoewel het niet goed gaat heeft blinde paniek volgens mij ook weinig zin.We hebben heel veel slechte wedstrijden gespeeld, maar de afgelopen 3-4 wedstrijden zit er wel een stijgende lijn in het spel. We spelen ook eindelijk met een opstelling met 2 echte buitens en Vlap doet het erg goed op 10.Er is ook nog een hoop te verbeteren, bijv de verdediging en goed spel langer volhouden dan een helft of in sommige gevallen korter. Maar de progressie is hoopgevend, en dat tegen 4 sterke tegenstanders. Volgend feit is dat hoewel we nu 15e staan, het verschil met plek 9 maar 3 punten is. En met plek 6 maar 6 punten. Wij hebben net een zware reeks gehad, de ploegen om ons heen krijgen de komende tijd allemaal een zwaardere reeks dan ons. Tuurlijk, we moeten het nog maar laten zien. Maar 1x winnen waar een paar anderen verliezen en we staan weer linkerrijtje. Als we 3 vd 5 komende "makkelijkere" potten staan we waarschijnlijk zelfs best stevig top 10. Dus laten we er vol voor gaan en aan het einde van deze reeks de balans op maken. Als er na de komende 5+psv nog geen progressie is, dan mogen we in paniek raken.
  • 10 Feb 2019 om 22:55
    Het begint met de dag meer op het Twente scenario te lijken iedereen die roept die selectie club achterban etc. etc. is te groot om te degraderen heeft groot gelijk maar het is toen ook gebeurt.En nu ook iedereen is het er mee eens dat genoeg kwaliteit in de selectie zit en dat we qua club en achterban te groot zijn voor de KKD maar toch komt het nu angstig dichtbij.
    Twente had destijds als ik het me goed herinner een soortgelijk programma als wij nu hebben met eerst een paar lastige wedstrijden na de winterstop en daarna allemaal wedstrijden waarvan ook zij/iedereen dachten die pakken hun punten dadelijk wel tegen de FC Emmentjes en Fortuna Sittardjes van deze competitie maar dat is toen ook niet gebeurd.Dusja hoe pijnlijk het ook is laten we toch maar alvast voorzichtig rekening houden met het ergste.

  • 10 Feb 2019 om 22:54
    Vanuit de club zal er niks veranderen Tov de technische staf. Wie durft zulke beslissingen op dit moment te nemen. Op alle gebieden is het een wankele boel. Die Roozemond gaat echt niet JOR of Hamstra wegsturen. Wat voor voetbal Knowhow zit er nog bij de club. Met nog langer afwachten om beslissingen te nemen zak je alleen maar nog dieper in de put de 's verderf.
  • 10 Feb 2019 om 22:21
    12 mei NAC thuis.... ik voorzie een legendarisch duel..
  • 10 Feb 2019 om 21:15
    Petter, je zit hier op een Heerenveen site he. Jij kijkt wedstrijden? VVV en Fortuna wel even winnen? Zijn beide veel verder op dit moment. PSV rolt ons op volgende week. Als Excelsior van Emmen wint, dan staan we 16e. Heel reeel met deze slecht samengestelde selectie en deze slechte coach. Er is niemand die degradtievoetbal kan spelen. We hebben louter mooi weer voetballers. We zijn altijd goed tegen topclubs? Ajax was 0-4 en Feyenoord 3-5. PSV 1-6?
  • 10 Feb 2019 om 21:10
    • Quote van 10 Feb 2019 om 20:16
      Eerste 8 komen we wel .
      1 keer winnen en je staat weer 9e
      VVV en Fortuna Sittard winnen we ook wel. Uit zijn we ook heel goed.
      PSV winnen we misschien ook wel.
      We zijn altijd goed tegen top clubs.
      Utrecht had vandaag ook wel kunnen winnen van PSV.
    Even reëel he, we hadden het al lastig tegen een hoofdklasse in de beker.. Dus makkelijke tegenstanders zijn er niet, terwijl je qua kwaliteit bij de top 7 van de eredivisie zit na mijn mening.
  • 10 Feb 2019 om 20:16
    • Quote van 10 Feb 2019 om 19:14
      Het gaat niet alleen maar om kwaliteit.. inzet En passie is het gene waar het mee begint. Dat hebben onze spelers en staf niet. Emmen daarentegen wel. Al die potjes die jij nu opsomt worden lastig. En stel we winnen ze, dan alsnog zijn het maar 9 punten. Dan eindigen we alsnog op een bedroevende eindklassering. Onze club hoort gewoon bij de eerste 9. Lukt ons dat niet, dan heeft de selectie etc. Gefaald.
    Eerste 8 komen we wel .
    1 keer winnen en je staat weer 9e
    VVV en Fortuna Sittard winnen we ook wel. Uit zijn we ook heel goed.
    PSV winnen we misschien ook wel.
    We zijn altijd goed tegen top clubs.
    Utrecht had vandaag ook wel kunnen winnen van PSV.
  • 10 Feb 2019 om 20:07
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:45
      Paniek is de slechtste oplossing in de huidige situatie. Nu is het zaak de gelederen te sluiten, te kijken wie de ruggengraat hebben om ons in de eredivisie te houden. Gegoochel met wisselingen in de staf hebben geen zin. Alleen maar meer onrust en excuses om niet te presteren. Er zal meer energie moeten worden geleverd door de mannen. Gaan tot het gaatje. Wie dat niet kan moet gewoon even op het zijspoor.
    Goed ! Maar zet dan in godsnaam Gertjan Verbeek maar náást jor op de bank. Als de man om wat voor reden dan ook niet ontslagen (kan) worden. Er moet en zal nu keihard en gedisciplineerd opgetreden moeten worden hoe dan ook! En alleen GJV kan dat. Doe je dat niet dan gaat het glad verkeerd.
  • 10 Feb 2019 om 20:00
    Gister tegen pec speelde heerenveen toch behoorlijk aardig naar mijn mening. Het was tenminste de eerste wedstrijd van dit seizoen dat ik niet mopperend op de tribune zat. Dat er nog stappen gemaakt moeten worden is duidelijk. Ben zelf geen fan van JOR maar hem op dit moment ontslaan en nog meer chaos creëren lijkt me al helemaal uit den boze. Ondanks deze dramatische klassering ben ik er van overtuigd dat we weer uit het dal komen zonder paniek voetbal te spelen.
  • 10 Feb 2019 om 19:56
    Ondanks alles zul je nu elke volgende wedstrijd moeten spelen alsof het de laatste kans is. Doe je dat niet, dan kun je het vergeten. Dat heeft de geschiedenis ons wel geleerd. Wie kan de spelers zo ver krijgen dat ze beseffen dat ze het gras moeten opvreten en ook nog eens goed moeten spelen. Besef dat de ploegen die ongeveer hetzelfde aantal punten hebben, niet minder zijn dan Heerenveen. Die versla je niet zomaar.
  • 10 Feb 2019 om 19:39
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:32
      Lekker blijven geloven in Hamstra en co! Maar hou lekker je oogkleppen op.
    Toch bizar dat jij nog elke keer op deze site kijkt? Heb je wel enige binding met de club?
  • 10 Feb 2019 om 19:14
    • Quote van 10 Feb 2019 om 19:06
      Nee de Graafschap NAC Emmen Fortuna Sittard VVV.
      Hebben veelMinder kwaliteit dan Heerenveen. NAC Emmen de Graafschap is Toto divisie niveau.
    Het gaat niet alleen maar om kwaliteit.. inzet En passie is het gene waar het mee begint. Dat hebben onze spelers en staf niet. Emmen daarentegen wel. Al die potjes die jij nu opsomt worden lastig. En stel we winnen ze, dan alsnog zijn het maar 9 punten. Dan eindigen we alsnog op een bedroevende eindklassering. Onze club hoort gewoon bij de eerste 9. Lukt ons dat niet, dan heeft de selectie etc. Gefaald.
  • 10 Feb 2019 om 19:06
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:57
      Hahaha jezusssss heel makkelijk? Mag hopen dat je sarcastisch bent, anders wordt het wel eens tijd om langs een goede opticien te gaan.
    Nee de Graafschap NAC Emmen Fortuna Sittard VVV.
    Hebben veelMinder kwaliteit dan Heerenveen. NAC Emmen de Graafschap is Toto divisie niveau.
  • 10 Feb 2019 om 19:03
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:40
      Laten we komende wedstrijd dan maar beginnen met PSV
    Ja die kan je misschien ook wel winnen.
    Emmen pakt ook een punt tegen PSV.
    Ajax verliest ook van Hercules.
  • 10 Feb 2019 om 19:01
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:55
      Ik heb nog eens goedgeken naar ons beleidsplan. “Goed “koopmanschap” en het accent op goede scouting en de jeugdopleiding van blijvend essentieel belang voor sc Heerenveen. De hiervoor noodzakelijke “budgettaire ruimte” zal worden gecreëerd.Ik lees nergens terug van “budgettaire ruimte” voor Talan als hoofd opleidingen.

    Kijk en daar zit het hem nou net de kneep.
    We leiden al jarenlang op en de waardering voor de jeugdopleiding is nul, nul.
  • 10 Feb 2019 om 18:57
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:33
      We winnen nog genoeg wedstrijden.We hebben een heel makkelijk programma.Dan sta je ook zo weer 7e.
    Hahaha jezusssss heel makkelijk? Mag hopen dat je sarcastisch bent, anders wordt het wel eens tijd om langs een goede opticien te gaan.
  • 10 Feb 2019 om 18:55
    Ik heb nog eens goedgeken naar ons beleidsplan. “Goed “koopmanschap” en het accent op goede scouting en de jeugdopleiding van blijvend essentieel belang voor sc Heerenveen. De hiervoor noodzakelijke “budgettaire ruimte” zal worden gecreëerd.Ik lees nergens terug van “budgettaire ruimte” voor Talan als hoofd opleidingen.

  • 10 Feb 2019 om 18:40
    • Quote van 10 Feb 2019 om 18:33
      We winnen nog genoeg wedstrijden.We hebben een heel makkelijk programma.Dan sta je ook zo weer 7e.
    Laten we komende wedstrijd dan maar beginnen met PSV
  • 10 Feb 2019 om 18:33
    We winnen nog genoeg wedstrijden.We hebben een heel makkelijk programma.Dan sta je ook zo weer 7e.
  • 10 Feb 2019 om 18:12
    Ik heb eens gekeken in ons sc Heerenveen-beleidsplan 2018-2020. “sc Heerenveen zal langdurig succesvol blijken als het de balans weet te vinden tussen het innovatieve, eigenzinnige voetbalbedrijf aan de ene kant en het nuchtere, emotionele clubgevoel aan de andere kant." KernwaardenDe successen uit het verleden zijn geen toeval of geluk. Ze kwamen voort uit weloverwogen en gedurfde beslissingen in het perspectief van die tijd, met de mogelijkheden die er toen waren. Ook toen waren de kernwaarden de basis van het succes van sc Heerenveen:Nuchter en eigenzinnigGedurfdInnovatiefEnergiek en passievolMaatschappelijke verantwoording nemen in de samenlevingVertrouwen en betrouwbaarFriesRespect naar het verleden. “Zeg het maar is het nog geldend?
  • 10 Feb 2019 om 18:07
    Hoe kun je het accepteren dat clubs als emmen en fortuna boven ons staan met een vele malen kleinere begroting. Nog maar te zwijgen over de rest. Als we ons nu de bek dichthouden, dienen we dat de rest van dit klote seizoen te doen. Maar besef dat dit klote seizoen en deze klote trainer wel invloed zullen hebben op de komende 2 tot 5 jaar. Zeker financieel en qua toeschouwers. Ik kom niet meer in het stadion zolang deze incapabele trainer onze mannen moet aansturen.
  • 10 Feb 2019 om 18:04
    Tijd voor een revolutie!!! JOR er als eerste uit! Dit kan echt niet meer. Er zit totaal geen Vooruitgang in het spel, sterker nog het spel lijkt met de week bedroevender en onduidelijker te worden. Als je de gehele tweede helft, thuis, tegen pec zwolle geen kans creëert, is wat mij betreft de maat vol! PSV revanceert zich volgende week met een 4-1 tegen ons, en blijven daarmee nog steviger op de 15e plaats.
  • 10 Feb 2019 om 17:53
    Het bewijs is geleverd. Deze trainer is niet geschikt ook deze td niet. Niet wachten maar maandag voor de koffie op non actief stellen deze twee
  • 10 Feb 2019 om 17:45
    Paniek is de slechtste oplossing in de huidige situatie. Nu is het zaak de gelederen te sluiten, te kijken wie de ruggengraat hebben om ons in de eredivisie te houden. Gegoochel met wisselingen in de staf hebben geen zin. Alleen maar meer onrust en excuses om niet te presteren. Er zal meer energie moeten worden geleverd door de mannen. Gaan tot het gaatje. Wie dat niet kan moet gewoon even op het zijspoor.
  • 10 Feb 2019 om 17:44
    Was nooit negatief over JOR, ik heb altijd vertrouwen in hem gehad. Maar het wordt nu wel heel ernstig... 1 plek boven de degradatiestreep! Als we niet minimaal 4 punten halen uit de volgende 2 wedstrijden zeg ik JOR OUT!
  • 10 Feb 2019 om 17:41
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:17
      ????
    Kan me wel vinden in wat hij zegt. In deze eerste 5 wedstrijden na de winterstop kon je de klok er op gelijk zetten dat we niet veel punten zouden gaan pakken. Ze hebben het met name gewoon verpest in de eerste seizoenshelft.

    Na PSV komen de wedstrijden van de waarheid. Uit die 12 wedstrijden moet je gewoon 20 punten pakken en dan loopt alles met een sisser af.

    Dan kun je na dit seizoen gaan kijken wat je doet, ik denk dat de combinatie Olde Riekerink en Heerenveen geen succes is, maar om hem er tussendoor uit te gooien is onnozel. Wie zou het dan moeten oppakken, Johnny Jansen? Die 4-4 tegen Ajax kwam volgens mij meer door Ajax dan door Johnny Jansen.
  • 10 Feb 2019 om 17:37
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:26
      Wij Friezen kennen geen paniek
    Nou zou het toch maar hebben. Ook tegen die zogenaamde kleine ploegjes zoals sommigen hier stellen. Even voor de duidelijkheid.. Wij zijn momenteel ook 1 van die kleine ploegjes. En dan hoor ik ook dat we met dit materiaal nooit zullen degraderen omdat we daar een te goede selectie voor hebben. Ben bang van.niet. De selectie is niet in evenwicht. Erger nog... we zetten een spits in de verdediging dat is pas armoede. Dat kan toch niet. we zijn gewoon heel matig en moet bidden op onze blote knieen dat ww erin blijven. En nee ben geen pessimist
  • 10 Feb 2019 om 17:34
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:26
      Wij Friezen kennen geen paniek
    Idd, gjin paniek
  • 10 Feb 2019 om 17:32
    Lekker blijven geloven in Hamstra en co! Maar hou lekker je oogkleppen op.
  • 10 Feb 2019 om 17:31
    Laten we rëeel blijven. De staf van onze trots, sc Heerenveen 1, is tot nu, nog niet in staat geweest om van de sc Heerenveen 1 een play-off-Europees-voetbal-team te maken. Maar het kan nog.
  • 10 Feb 2019 om 17:26
    Wij Friezen kennen geen paniek
  • 10 Feb 2019 om 17:24
    Hup Heerenveen
  • 10 Feb 2019 om 17:17
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:16
      Gelukkig zijn we deze periode goed doorgekomen
    ????
  • 10 Feb 2019 om 17:16
    Gelukkig zijn we deze periode goed doorgekomen
  • 10 Feb 2019 om 17:14
    • Quote van 10 Feb 2019 om 17:04
      Zonder idd te stellen dat het een gemakkelijk programma is, spelen we inderdaad na PSV vijf duels die we moeten kunnen winnen. Ook Excelsior komt er nog achteraan, dus dan moet je definitief afstand nemen. Pas als dat niet lukt, ga ik echt in paniek raken.
    Ik zou toch adviseren om eerder in paniek te raken. Voortschrijdend inzicht, er is geen basis om te kunnen concluderen dat we winnen van die kleintjes. Ons spel is soms redelijk goed tegen de grote jongens, tegen de kleintjes hebben we tot nu toe nog bijna niets te zeggen gehad, uitzondering daargelaten. Kleine clubs houden het veld klein, waardoor onze verdediging onder grotere druk staat, daar kunnen we niet mee omgaan. Dat in combinatie met dom wisselbeleid is desastreus. Zet Jansen maar voor de groep, nu heb je zeker niets, met Jansen misschien iets..
  • 10 Feb 2019 om 17:09
    Dit is dus wat er kan gebeuren met zo,n beleid bij onze club. Op alle gebieden kelderen we naar beneden helaas. Hopelijk kan nu iedereen die maar bij de club betrokken is vanaf nu de blik omhoog plaatsen. Na vijf voor twaalf is het nu twaalf uur geweest. Alle pech en onkunde ten spijt moeten we nu wel proberen om hieruit te komen. Te beginnen door vanuit je hart te spelen.
  • 10 Feb 2019 om 17:07
    Ik ben er niet gerust op dat we tegen directe concurrenten zullen winnen. Als je zo moeijlijk het spel maakt en kansen afdwingt.
  • 10 Feb 2019 om 17:04
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:51
      Heerenveen moet echt een reeks van 4-5 overwinningen maken. Na PSV zou dit moeten kunnen maar dit is wel zorgelijk. Fortuna, Willem II, de graafschap en ADO. Dat is met de huidige werkelijkheid nog een kluif hoor
    Zonder idd te stellen dat het een gemakkelijk programma is, spelen we inderdaad na PSV vijf duels die we moeten kunnen winnen. Ook Excelsior komt er nog achteraan, dus dan moet je definitief afstand nemen. Pas als dat niet lukt, ga ik echt in paniek raken.
  • 10 Feb 2019 om 16:56
    Maar geen reden tot paniek hoor haha. Pff het is toch te schandalig voor woorden.
  • 10 Feb 2019 om 16:56
    Jor out dan maar