Homepage » Hoofdnieuws » ''Er komen twaalf duels met teams die naast of onder ons staan''

''Er komen twaalf duels met teams die naast of onder ons staan''

( 39 reacties)
''Er komen twaalf duels met teams die naast of onder ons staan''

Stijn Schaars blijft realistisch na de puntendeling tegen PEC Zwolle. De aanvoerder van SC Heerenveen ziet nog genoeg kansen om punten te pakken in de wedstrijden na PSV. 

"Nu krijgen we twaalf duels met tegenstanders die of naast of onder je staan", zo weet Schaars bij Omrop Fryslân. "Dus ik voel die druk niet zo. Wij moeten met ons proces van beter voetballen bezig zijn. Meer kansen creëren, dominanter zijn. Zoals we tegen Vitesse deden. Nu moeten we tegen die andere ploegen de punten pakken."

De middenvelder is positief over het spel van zijn team. "Ik zie absoluut een stijgende lijn, in het commitment, in wat we als team willen. Aan de bal moeten we wel betere keuzes maken. Dat was in het Gelredome heel goed. Maar daar moet je dan twee of drie goals maken voor rust. Nu was het minder maar dat kwam ook door Zwolle."

"We hebben een ploeg die echt wel wat kan maar we moeten er keihard voor werken. Als team moeten we het doen en dan kan er wat ontstaan. Maar me moeten niet denken dat we een hele goede ploeg hebben die zomaar van Zwolle winnen. Dat is nu nog niet aan de orde."

Schaars weet waar er aan gewerkt moet worden. "Het positiespel moet nog beter en we moeten nog meer van elkaar gaan eisen. In het team moeten we dicht bij elkaar blijven. Dat proces is nu veel belangrijker dan dat we nu met geluk hadden gewonnen." 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Feb 2019 om 16:59
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:40
      Mensen worden pas wakker als we in de KK-divisie zitten. Vele fans zijn net zo naief als de spelers. Het komt wel goed allemaal. Ik zie passie bij andere clubs. Bij ons niet.
    In en in triest inderdaad en maar blijven volharden met ‘we voelen geen druk’, ‘er zit een stijgende lijn in’, ‘we krijgen nog gemakkelijke ploegen’ en dat soort teksten. WTF?? Wat is er toch met mijn club gebeurd? Kijkend naar dat prachtige filmpje voor de wedstrijd in het ALS krijg ik bijna tranen in mijn ogen als ik besef hoe ver die tijden achter ons lijken te liggen...
  • 10 Feb 2019 om 16:53
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:50
      Dat komt omdat jij, net als Drachten, alleen berichten komt posten als ze verliezen en het minder gaat. Als het wel lekker draait ben je niet aanwezig om hierover te posten. Dus ja, dan ben je een negatieve azijnzeikerd, en terecht dat je zo wordt weggezet.
    Steek jij je kop maar in het zand
  • 10 Feb 2019 om 16:50
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:43
      Ik zeg even niets meer. Werd al weken als azijnzeiker weggezet. Kijk ff naar de ranglijst. Volgens veel komt het allemaal wel goed. Blijf dromem
    Dat komt omdat jij, net als Drachten, alleen berichten komt posten als ze verliezen en het minder gaat. Als het wel lekker draait ben je niet aanwezig om hierover te posten. Dus ja, dan ben je een negatieve azijnzeikerd, en terecht dat je zo wordt weggezet.
  • 10 Feb 2019 om 16:49
    Totaal misplaatst om zo te praten als je 15e staat. Natuurlijk hadden we een moeilijk schema na de winter, maar voor de winter hebben we ook al bar weinig laten zien. De grote monden die onze spelers hebben zouden ze ook eens op het veld moeten tonen, wan
  • 10 Feb 2019 om 16:49
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:45
      Afgelopen competitie rondes eens een aantal wedstrijden van onze concurrenten bekeken. Helaas zijn wij niet veel beter dan onze concurrenten. PEC Zwolle speelt weer goed voetbal sinds Stam er is. FC Groningen na de versterkingen in de winter er echt beter op geworden. FC Emmen speelt ook leuk realistisch voetbal met veel passie. Teams als NAC Breda en de Graafschap gaan ook zeker nog de nodige punten pakken. Als je ziet hoe het publiek daar achter het team staat geeft dit hun een enorme boost.
    NAC en de Graafschap zullen wel onder ons eindigen, en ik denk het leuke maar zwakke Emmen ook. Maar daarna verschilt het weinig met elkaar en de realiteit is wel dat wij op dit moment maar weinig klaarspelen, ondanks de aanwezige kwaliteiten.
  • 10 Feb 2019 om 16:45
    Afgelopen competitie rondes eens een aantal wedstrijden van onze concurrenten bekeken. Helaas zijn wij niet veel beter dan onze concurrenten. PEC Zwolle speelt weer goed voetbal sinds Stam er is. FC Groningen na de versterkingen in de winter er echt beter op geworden. FC Emmen speelt ook leuk realistisch voetbal met veel passie. Teams als NAC Breda en de Graafschap gaan ook zeker nog de nodige punten pakken. Als je ziet hoe het publiek daar achter het team staat geeft dit hun een enorme boost.
  • 10 Feb 2019 om 16:43
    Ik zeg even niets meer. Werd al weken als azijnzeiker weggezet. Kijk ff naar de ranglijst. Volgens veel komt het allemaal wel goed. Blijf dromem
  • 10 Feb 2019 om 16:40
    Mensen worden pas wakker als we in de KK-divisie zitten. Vele fans zijn net zo naief als de spelers. Het komt wel goed allemaal. Ik zie passie bij andere clubs. Bij ons niet.
  • 10 Feb 2019 om 16:40
    Defensief is het iets minder kwetsbaar maar aanvallend evenveel machtelozer. Er is weinig om vertrouwen op te baseren. We moeten het van hoop hebben.
  • 10 Feb 2019 om 16:35
    • Quote van 10 Feb 2019 om 16:30
      PSV thuis, Fortuna uit. Het kunnen wel eens heel pijnlijke weken worden.
    Als we tegen Fortuna geen resultaat boeken (en dat kan zomaar want het is een leuk ploegje) worden er misschien wel mensen wakker. Want we spelen oh zo goed en het is gewoon wachten op de punten volgens de spelers, staf en een aantal mensen hier. Ik ben benieuwd!
  • 10 Feb 2019 om 16:30
    PSV thuis, Fortuna uit. Het kunnen wel eens heel pijnlijke weken worden.
  • 10 Feb 2019 om 16:30
    Het is ongelooflijk dat er nog mensen zijn die het accepteren en verdedigen. Mensen kijk even op teletekst pagina 819... Het moet nu toch afgelopen zijn! We hebben inderdaad een paar gedeeltes van wedstrijden aardig gespeeld. Ik zie ons niet zomaar 3 punten pakken tegen alle kleintjes. Wanneer gaan we verdorie eens ingrijpen, een blinde ziet dat dit beleid en voetbal verkeerd afloopt. Een paar mensen zien het al aankomen vanaf september/oktober, heel veel mensen denken nogsteeds dat het wel goed gaat. Mensen word nou eens wakker! Zonder beweging en onrust laten ze JOR zitten en is er een kans dat we playoffs spelen voor degradatie. Waar is die trots van het Noorden?? Tegenwoordig maken de mensen zich meer druk om de prijs van de koffie dan de domme beslissingen van onze trainer. We mogen nog van geluk spreken dat we 15e staan, 8 wedstrijden gelijk gespeeld, waarvan er een aantal meer verdienden om te verliezen, nee, vooral achter de ploeg blijven staan en naïef supporten zonder te morren. Mochten wij degraderen, hebben we een mega probleem, wij zijn geen Twente met een grote veerkracht.
  • 10 Feb 2019 om 16:26
    Dit kun je verwachten door dit beleid. Voornamelijk mooi weer voetballers en daarom krijgen wij het moeilijk om erin te blijven. Dit wordt echt billenknijpen. Met spelers als Hoegh, Rienstra, Michaljovic, Vlap, Schaars, van Bergen, die het allemaal niet moeten hebben van mentaliteit. Eerst v. Amersfoort maar eens voor Rienstra. Die heeft hier nog geen knikker heeft geraakt.
  • 10 Feb 2019 om 16:25
    Wat staan we laag. Brrr....
  • 10 Feb 2019 om 16:21
    Na vandaag staan we 15e, het seizoen begint na volgende week en een 16e plek waarschijnlijk echt.
  • 10 Feb 2019 om 16:20
    En we zijn 15de....
  • 10 Feb 2019 om 15:34
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:36
      Best bijzonder. sinds dat JOR aan de leiding is in Heerenveen heb ik geen 1 goede wedstrijd gezien. De enige goede wedstrijd dit seizoen was Ajax uit en daar was JOR niet aan de leiding. Best bijzonder toch?
    Ik weet niet of je dat bijzonder moet noemen. Het is maar net wat je normaal vind.
  • 10 Feb 2019 om 14:11
    Nummer 16 heeft een gemiddelde van iets meer dan één per wedstrijd. In de rest vd competite zul je zien dat onderin het puntengemiddelde oploopt omdat er dan middenmoters makkelijker punten laten liggen. Vokr plaats 15 zul je naar een punt of 37, 38 moeten. Vandaag kunnen Groningen en Emmen over ons heen als ze winnen. Volgende weel Excelsior- Emmen en Heerenveen-PSV. Dan kun je dus zomaar 16e staan.
  • 10 Feb 2019 om 14:07
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:40
      Makkelijk? Hahahaha wtf.. helemaal niets is makkelijk voor deze ongemotiveerde klote selectie.. Als we nog 12 punten weten te halen, mag dat een wonder heten.
    12 punten is denk ik precies genoeg voor plaats 15 :S Ongemotiveerd zullen ze niet zijn het zal eerder onkunde zijn met een zeer matige trainer erbij....echt een tactisch onbenul.
  • 10 Feb 2019 om 14:03
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:40
      Makkelijk? Hahahaha wtf.. helemaal niets is makkelijk voor deze ongemotiveerde klote selectie.. Als we nog 12 punten weten te halen, mag dat een wonder heten.
    Tegen de Graafschap thuis.
    Winnen we zelf wel met 10 man.
    Dat is Toto divisie divisie niveau.
    12 punten halen we sowieso wel.
    20 punten ook wel.
  • 10 Feb 2019 om 13:40
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:19
      Stijn heeft gelijk.We hebben een makkelijk programma.De Graafschap NAC Fortuna Sittard Emmen VVV.Die wedstrijden wint Heerenveen wel.Het staat dicht bij elkaar.Dan sta je ook zo weer 7e.Zelf tegen PSV kan je ook wel winnen.Ajax verliest ook tegen Hercules.Emmen pakt ook een punt tegen PSV.
    Makkelijk? Hahahaha wtf.. helemaal niets is makkelijk voor deze ongemotiveerde klote selectie.. Als we nog 12 punten weten te halen, mag dat een wonder heten.
  • 10 Feb 2019 om 13:37
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:30
      Er is ook geen reden tot paniek. Plaats 5 is nog makkelijk te halen met een goede serie, dat kan reeël zijn. Neem nou van mij aan, degraderen gaan we absoluut niet. Na PSV volgende week hebben we alleen Feyenoord nog als sterke tegenstander. In de rest van de wedstrijden kan je gewoon punten rapen. Vergeet niet dat het in uitwedstrijden aardig gaat. Wanneer we ook thuis een punt of punten halen zoals gisteravond dan komt het helemaal goed.
    Geen reden tot paniek? Zo te zien zijn er ook supporters afgezakt na het niveau 0.. keek eens reëel maar ons spel. Wellicht hebben we wel een van het slechtst voetballende elftal van de eredivisie..
  • 10 Feb 2019 om 13:34
    Tot nu toe speelden wij ons beste spel over het algemeen tegen de grotere clubs. Het feit dat we nu veel "kleintjes" krijgen moet ons zorgen baren. Het moet wel heel slecht gaan, willen we in de degradatiezone belanden. Ik acht de kans groter dat we playoffs spelen voor degradatie, dan playoffs voor Europa. Vooral met wisselacties als gisteren, het middenveld had een impuls nodig vanaf de 50e minuut, JOR anticipeert totaal niet. Vlap kreeg het zwaar vanaf de 60e minuut, gewoon laten staan.. En Van Amersfoort voor Lammers.. Dat was het ego van de trainer, stel Van Amersfoort had de 2 - 1 gemaakt, dan kon JOR met de eer strijken. Nu moet hij z'n koffers pakken, prutser.
  • 10 Feb 2019 om 13:21
    • Quote van 10 Feb 2019 om 13:09
      Precies, tot nu toe is nauwelijks gebleken dat die wedstrijden tegen mindere teams ons beter liggen. In de counter kunnen we met Van Bergen juist veel gevaar stichten, en ook Vlap is veel meer een loper die ruimte nodig heeft om in de spits op te duiken.
    Inderdaad daarom halen we ook veel meer punten in uit wedstrijden. Maar die ploegen zullen zich ook steeds meer verzetten nu het einde van de competitie in zicht komt. Dat zijn die ploegen ook gewend en wij juist niet.....
  • 10 Feb 2019 om 13:19
    Stijn heeft gelijk.We hebben een makkelijk programma.De Graafschap NAC Fortuna Sittard Emmen VVV.Die wedstrijden wint Heerenveen wel.Het staat dicht bij elkaar.Dan sta je ook zo weer 7e.Zelf tegen PSV kan je ook wel winnen.Ajax verliest ook tegen Hercules.Emmen pakt ook een punt tegen PSV.
  • 10 Feb 2019 om 13:18
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:30
      Er is ook geen reden tot paniek. Plaats 5 is nog makkelijk te halen met een goede serie, dat kan reeël zijn. Neem nou van mij aan, degraderen gaan we absoluut niet. Na PSV volgende week hebben we alleen Feyenoord nog als sterke tegenstander. In de rest van de wedstrijden kan je gewoon punten rapen. Vergeet niet dat het in uitwedstrijden aardig gaat. Wanneer we ook thuis een punt of punten halen zoals gisteravond dan komt het helemaal goed.
    Heb jij alle wedstrijden live gekeken? Dan weet je ook dat we veel te veel doelpunten tegen krijgen om een goede serie neer te zetten dus plaats 5 is echt niet haalbaar. 7/8 als het mee zit is het hoogst haalbare.....maar zal eerder het rechter rijtje worden.
  • 10 Feb 2019 om 13:14
    Ik denk dat Graafschap en NAC zeker onder ons eindigen. Gronongen zal omhoog kruipen, Emmen pakt op karakter de nodige punten. Voetballend zijn alle andere clubs beter en stabieler dan Heerenveen al hebben ze op papier mindere voetballers. Ee zullen echt aan de bak moeten om te blijven staan waar we nu staan. De rechtstreekse confrontaties zijn bloedlink, vooral thuis. En daarvan komen er nog wel een aamtal.
  • 10 Feb 2019 om 13:09
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:21
      Iedereen blijft opvallend rustig, schijnbaar hadden ze helemaal geen punten verwacht met het programma na de winterstop..... beetje vreemd om zo te denken. En tegen de ' mindere teams ' moeten we het spel maken en vlgs mij is dat moeilijker voetballen.....ik hou mijn hart vast en hoop maar dat ze die 5 cruciale wedstrijden na PSV thuis de broodnodige punten gaan behalen. Met de kanttekening dat we de afgelopen seizoenen vlgs mij meer punten halen voor winterstop dan na de winterstop is het van mij kant wel een zorgwekkende situatie...Met een reële kans op degradatie play offs.
    Precies, tot nu toe is nauwelijks gebleken dat die wedstrijden tegen mindere teams ons beter liggen. In de counter kunnen we met Van Bergen juist veel gevaar stichten, en ook Vlap is veel meer een loper die ruimte nodig heeft om in de spits op te duiken.
  • 10 Feb 2019 om 12:39
    • Quote van 10 Feb 2019 om 12:30
      Er is ook geen reden tot paniek. Plaats 5 is nog makkelijk te halen met een goede serie, dat kan reeël zijn. Neem nou van mij aan, degraderen gaan we absoluut niet. Na PSV volgende week hebben we alleen Feyenoord nog als sterke tegenstander. In de rest van de wedstrijden kan je gewoon punten rapen. Vergeet niet dat het in uitwedstrijden aardig gaat. Wanneer we ook thuis een punt of punten halen zoals gisteravond dan komt het helemaal goed.
    Slaap lekker verder!
  • 10 Feb 2019 om 12:36
    Best bijzonder. sinds dat JOR aan de leiding is in Heerenveen heb ik geen 1 goede wedstrijd gezien. De enige goede wedstrijd dit seizoen was Ajax uit en daar was JOR niet aan de leiding. Best bijzonder toch?
  • 10 Feb 2019 om 12:30
    • Quote van 10 Feb 2019 om 11:51
      Kortom degradatie voetbal. Niet meer en niet minder. Hoop dat Iedereen zich dat realiseert. Het lijkt er niét op gezien de commentaren van zowel de spelers, trainer, enz .En ook hier zijn de reacties over het dreigende "keuken kampioen" spook veel te optimistisch.
    Er is ook geen reden tot paniek. Plaats 5 is nog makkelijk te halen met een goede serie, dat kan reeël zijn. Neem nou van mij aan, degraderen gaan we absoluut niet. Na PSV volgende week hebben we alleen Feyenoord nog als sterke tegenstander. In de rest van de wedstrijden kan je gewoon punten rapen. Vergeet niet dat het in uitwedstrijden aardig gaat. Wanneer we ook thuis een punt of punten halen zoals gisteravond dan komt het helemaal goed.
  • 10 Feb 2019 om 12:21
    Iedereen blijft opvallend rustig, schijnbaar hadden ze helemaal geen punten verwacht met het programma na de winterstop..... beetje vreemd om zo te denken. En tegen de ' mindere teams ' moeten we het spel maken en vlgs mij is dat moeilijker voetballen.....ik hou mijn hart vast en hoop maar dat ze die 5 cruciale wedstrijden na PSV thuis de broodnodige punten gaan behalen. Met de kanttekening dat we de afgelopen seizoenen vlgs mij meer punten halen voor winterstop dan na de winterstop is het van mij kant wel een zorgwekkende situatie...Met een reële kans op degradatie play offs.
  • 10 Feb 2019 om 11:57
    Eerlijk gezegd zou ik niet weten van wie dit heerenveen, dit seizoen nog weet te winnen. Er is feen tegenstander waarvan we wel even moeten winnen. Nacompetitie is meet dan reëel. Ongelooflijk dat een trainer mag blijven zitten met zulke resultaten. Dit gaat de club miljoenen kosten (tv gelden, supporters en sponsors.) Na de anderen in de competitie kijken heeft geen zin, het gaat om om ze club, en de spelers de ver, maar dan ook ver onder maat presteren.
  • 10 Feb 2019 om 11:51
    Kortom degradatie voetbal. Niet meer en niet minder. Hoop dat Iedereen zich dat realiseert. Het lijkt er niét op gezien de commentaren van zowel de spelers, trainer, enz .En ook hier zijn de reacties over het dreigende "keuken kampioen" spook veel te optimistisch.
  • 10 Feb 2019 om 11:41
    Sterker nog, als emmen, Groningen en Excelsior vandaag winnen, staan we 16e na 21 speelrondes. Wanneer is dat voor het laatst voorgekomen in onze historie. Het zou opzich wel humor zijn om tijdens ons 100-jarig bestaan in de KK divisie te spelen.
  • 10 Feb 2019 om 11:41
    Kortom gezegd psv wordt overgeslagen
  • 10 Feb 2019 om 11:35
    Volgens mij staan er op dit moment maar 6 naast of onder ons. En zal daar vandaag nog maar 5 of 4 van overblijven.
  • 10 Feb 2019 om 11:30
    Nou nou, aan de motivatie ligt het in elk geval niet. Nou de echte vorm nog terug krijgen. Het kan bijna niet anders zijn dat de trainers de spelers niet raken.
  • 10 Feb 2019 om 11:18
    36 punten dan maar he
zaterdag 23 februari 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›