VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen pakt punt tegen PEC Zwolle

( 37 reacties)
VIDEO | Samenvatting: SC Heerenveen pakt punt tegen PEC Zwolle

SC Heerenveen heeft zaterdagavond weer niet weten te winnen in het Abe Lenstra Stadion. De Friezen kwamen niet verder dan een 1-1 gelijkspel tegen PEC Zwolle. De laatste Eredivisie overwinning van Heerenveen dateert alweer van begin december tegen Willem II. 

Heerenveen begon opnieuw met Nemanja Mihajlovic in de basis, die aanwinst Dennis Johnsen opnieuw op de bank hield. Het duel kwam langzaam op gang waarbij beide ploegen zoekende waren. Geleidelijk aan nam de thuisploeg echter het initiatief in handen.

Na een half uur wist Heerenveen dan ook op voorsprong te komen. Michel Vlap wist een rebound na een schot van Lammers binnen te schieten. De Friezen leken met een voorsprong de rust in te gaan maar niets bleek minder waar. In de aller laatste minuut van de eerste helft kwam PEC vanuit het niets op gelijke hoogte. Thomas Lam werd geheel vrij gelaten bij en corner en kon zo binnenkoppen: 1-1.

Na rust zakte Heerenveen terug en kon het zelden gevaarlijk worden. Enkel Vlap en Stijn Schaars kwmen in de buurt met afstandsschoten die over gingen. PEC werd gevaarlijk met een kopbal van Bram van Polen die maar net naast kon worden getikt door Warner Hahn.

Een slotoffensief kon Heerenveen er ook niet meer uithalen. PEC leek zelfs de gevaarlijkste ploeg in de slotfase. Heerenveen heeft nu 23 punten uit 21 duels en staat twaalfde terwijl de directe concurrentie nog in actie moet komen. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 11 Feb 2019 om 14:18
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:54
      Oude mannen zeker niet, zingen vol op en ook ik schreeuw me de longen uit het lijf. Wat we zingen stoort me alleen wel. Hasj wiet speed en strak staan is niet iets waar ik en ook heerenveen mee geassocieerd wil worden. Dus dat nummer schaam ik me kapot voor!
    Ze hadden beter alles of niets kunnen scanderen! Meteen een een signaal naar JOR toe met zijn verdedigende wissels.
  • 10 Feb 2019 om 18:38
    • Quote van 10 Feb 2019 om 11:27
      Ik zie ze die wedstrijden echt niet eventjes winnen hoor. De Graafschap uit was goed, maar alle andere wedstrijden waren vrij moeizaam. En die thuiswedstrijden zijn altijd al moeizaam. Al geloof ik niet dat ze degradatievoetbal hoeven te spelen, maar die play offs halen voor Europa wordt ook een moeilijk verhaal zo.
    De play-offs halen ze wel.
    Ze komen wel bij de eerste 8.
    De ploegen waar ze nog tegen moeten is ook Toto divisie niveau. Stellen ook niet veel voor. Hebben veel minder kwaliteit dan Heerenveen.
  • 10 Feb 2019 om 11:27
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:27
      Fortuna Sittard NAC Breda de Graafschap Emmen VVV tegen deze ploegen wint Heerenveen wel. Dan sta ook zo weer 7e
    Ik zie ze die wedstrijden echt niet eventjes winnen hoor. De Graafschap uit was goed, maar alle andere wedstrijden waren vrij moeizaam. En die thuiswedstrijden zijn altijd al moeizaam. Al geloof ik niet dat ze degradatievoetbal hoeven te spelen, maar die play offs halen voor Europa wordt ook een moeilijk verhaal zo.
  • 10 Feb 2019 om 11:15
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:21
      Ik vraag mij soms echt af hoe sommigen hier de basisschool hebben kunnen afronden. Af en toe een . of , toevoegen kan geen kwaad, en dan is een enkel leesteken voldoende.
    Haha, Zem met z?
  • 10 Feb 2019 om 10:15
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:54
      Plaats nooit een komma voor “en”!!!
    Snapt ie niet denk ik.
  • 9 Feb 2019 om 22:54
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:21
      Ik vraag mij soms echt af hoe sommigen hier de basisschool hebben kunnen afronden. Af en toe een . of , toevoegen kan geen kwaad, en dan is een enkel leesteken voldoende.
    Plaats nooit een komma voor “en”!!!
  • 9 Feb 2019 om 22:27
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:02
      Denk het ook, we lopen gewoon een punt in op Ajax.
    Fortuna Sittard NAC Breda de Graafschap Emmen VVV tegen deze ploegen wint Heerenveen wel. Dan sta ook zo weer 7e
  • 9 Feb 2019 om 22:24
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:06
      Als het zo doorgaat denk ik ook dat ze de play offs halen voor nacompetitie. Hopelijk winnen ze dan wel
    Ze moeten nog heel veel tegen kleine ploegen. Die wedstrijden wint Heerenveen wel. Dan sta je zo ook weer 7e
  • 9 Feb 2019 om 22:21
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:06
      Wie spreekt over degradatie voetbal...??? Het is erg lullig dat je thuis complex hebt (alleen f sittard gewonnen) erg staat een goed team achterin paniek wankel en Hahn niet echt lekker als keeper.
    Ik vraag mij soms echt af hoe sommigen hier de basisschool hebben kunnen afronden. Af en toe een . of , toevoegen kan geen kwaad, en dan is een enkel leesteken voldoende.
  • 9 Feb 2019 om 22:20
    • Quote van 9 Feb 2019 om 22:06
      Wie spreekt over degradatie voetbal...??? Het is erg lullig dat je thuis complex hebt (alleen f sittard gewonnen) erg staat een goed team achterin paniek wankel en Hahn niet echt lekker als keeper.
    Neem nog een biertje.
  • 9 Feb 2019 om 22:06
    Wie spreekt over degradatie voetbal...??? Het is erg lullig dat je thuis complex hebt (alleen f sittard gewonnen) erg staat een goed team achterin paniek wankel en Hahn niet echt lekker als keeper.
  • 9 Feb 2019 om 22:06
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:53
      De play-offs halen ze wel.
      Al deze ploegen hebben minder kwaliteit dan Heerenveen.
    Als het zo doorgaat denk ik ook dat ze de play offs halen voor nacompetitie. Hopelijk winnen ze dan wel
  • 9 Feb 2019 om 22:02
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:53
      De play-offs halen ze wel.
      Al deze ploegen hebben minder kwaliteit dan Heerenveen.
    Denk het ook, we lopen gewoon een punt in op Ajax.
  • 9 Feb 2019 om 21:53
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:41
      De cruciale potten worden De Graafschap en Excelsior thuis. Die bepalen tegen die tijd of we nog enigszins naar boven kunnen kijken of dat het plek 14-15 wordt. Veel eerder zie ik ons niet uit het dal klimmen.
    De play-offs halen ze wel.
    Al deze ploegen hebben minder kwaliteit dan Heerenveen.
  • 9 Feb 2019 om 21:50
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:48
      De wil om te winnen. Bij sommigen wel: Pierie, Vlap, van Bergen. Vooral de jonkies moeten het doen. Dat moment in de eerste helft waar Pierie en Vlap maar bleven gaan omd geval af te pakken. Daar genoot ik van joh. En een hele mooie aanval waar geen goal uit kwam door een matige kopbal. Dat was genieten. Daar zat die mentaliteit. Maar de tweede helft was het verdwenen, ze wilden nog wel maar iedereen stond verkeerd waardoor je je alleen maar dood rent. En waarom wordt PEC niet bang als ze onder druk staan, en raken wij gelijk in paniek al er één speler op ons af komt? Misschien gebrek aan (zelf) vertrouwen?
    Klopt een aantal spelers zette goed druk. Van Bergen ook voorin veel druk maar miste de wil om duels te winnen!
  • 9 Feb 2019 om 21:48
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:47
      De wil om te winnen is er gewoon niet! Dan hebben we ook nog eens een Nieuw Noord wat steeds meer om te schamen is. Zingen en springen over drugs en trots dat ze zijn. Schaam me dood!
    De wil om te winnen. Bij sommigen wel: Pierie, Vlap, van Bergen. Vooral de jonkies moeten het doen. Dat moment in de eerste helft waar Pierie en Vlap maar bleven gaan omd geval af te pakken. Daar genoot ik van joh. En een hele mooie aanval waar geen goal uit kwam door een matige kopbal. Dat was genieten. Daar zat die mentaliteit. Maar de tweede helft was het verdwenen, ze wilden nog wel maar iedereen stond verkeerd waardoor je je alleen maar dood rent. En waarom wordt PEC niet bang als ze onder druk staan, en raken wij gelijk in paniek al er één speler op ons af komt? Misschien gebrek aan (zelf) vertrouwen?
  • 9 Feb 2019 om 21:41
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:03
      We moeten niet in paniek raken.We hebben nog een makkelijk programma.Emmen VVV de Graafschap NAC Fortuna Sittard.Die wedstrijden wint Heerenveen wel.Dan sta je ook zo weer 7e.
    De cruciale potten worden De Graafschap en Excelsior thuis. Die bepalen tegen die tijd of we nog enigszins naar boven kunnen kijken of dat het plek 14-15 wordt. Veel eerder zie ik ons niet uit het dal klimmen.
  • 9 Feb 2019 om 21:41
    Waarom moet Rienstra spelen? Ik vind hem alleen maar tegenvallen. Ik zie liever Thorsby. Deze vent speelt balletjes terug, of hij geeft een hartstikke matige bal. Thorsby vond ik veel scherper, feller en meer kunnen. De eerste helft was wel leuk, maar de tweede helft ook niet best. En als je druk wilt zetten moet het middenveld en de verdediging ook doorschuiven. Nu stonden ze achterin lucht te dekken, en voorin rennen ze zich kapot. En nog een laatste punt. JOR zei dat we gingen winnen. Doe er dan in ieder geval de moeite voor. Breng aanvallendere spelers erin. Nu wisselt ie Lammers voor van Amersfoort. Je haalt toch niet je spits eraf? Haal dan Rienstra eraf. En ja, ik weet dat ik Rienstra nogal afzeik maar hij valt me erg tegen, en ik snap niet waarom er geen speler staat op die plek met meer talent. Want die zitten wel op de bank.
  • 9 Feb 2019 om 21:31
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:06
      Op papier worden geen wedstrijden gewonnen.
    Deze wedstrijden wint Heerenveen wel.
    Die ploegen zijn ook heel slecht.
  • 9 Feb 2019 om 21:25
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:10
      En dat is misschien wel het meest zorgelijke. Je zet de club hiermee gewoon voor schut!
    Eens, hersenen worden niet beter van dat spul.
  • 9 Feb 2019 om 21:13
    Vandaag was een gelijkspel wel terecht, al had Zwolle er zomaar nog eentje kunnen maken. Viel me wel tegen, had er meer van verwacht, Voorlopig zullen we rond plek 15-16 blijven staan, het wordt nog wat maanden knokken om weer richting linkerrijtje te kijken.
  • 9 Feb 2019 om 21:10
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:33
      JOR out en heel snel. Johnny Jansen kan het zo overnemen kijk hoe hij langs de lijn stond in de arena. Vol passie en vuur om de jongens te pushen. Kijk naar jor het zielige hoopje. Need i say more.
    Ja die wou ook even de show stelen.
  • 9 Feb 2019 om 21:10
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:07
      Ze weten niet eens meer wat ze zingen joh
    En dat is misschien wel het meest zorgelijke. Je zet de club hiermee gewoon voor schut!
  • 9 Feb 2019 om 21:07
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:54
      Oude mannen zeker niet, zingen vol op en ook ik schreeuw me de longen uit het lijf. Wat we zingen stoort me alleen wel. Hasj wiet speed en strak staan is niet iets waar ik en ook heerenveen mee geassocieerd wil worden. Dus dat nummer schaam ik me kapot voor!
    Ze weten niet eens meer wat ze zingen joh
  • 9 Feb 2019 om 21:06
    • Quote van 9 Feb 2019 om 21:03
      We moeten niet in paniek raken.We hebben nog een makkelijk programma.Emmen VVV de Graafschap NAC Fortuna Sittard.Die wedstrijden wint Heerenveen wel.Dan sta je ook zo weer 7e.
    Op papier worden geen wedstrijden gewonnen.
  • 9 Feb 2019 om 21:03
    We moeten niet in paniek raken.We hebben nog een makkelijk programma.Emmen VVV de Graafschap NAC Fortuna Sittard.Die wedstrijden wint Heerenveen wel.Dan sta je ook zo weer 7e.
  • 9 Feb 2019 om 20:54
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:52
      Jij bent de laatste persoon die nu wat mag zeggen!! Ga lekker met je oude mannen ploeg naar zuid toe en ga daar lekker de wedstrijd kijken man! Wij zingen onze hele stemmen schor voor 3 dagen en we supporteren onze club tot aan de dood!! Dus als je weer een keer wat te zeiken hebt moet je eens denken om voor een andere club te kiezen! Schaam Jij je kapot
    Oude mannen zeker niet, zingen vol op en ook ik schreeuw me de longen uit het lijf. Wat we zingen stoort me alleen wel. Hasj wiet speed en strak staan is niet iets waar ik en ook heerenveen mee geassocieerd wil worden. Dus dat nummer schaam ik me kapot voor!
  • 9 Feb 2019 om 20:53
    Ik heb het al eerder gemeld. De boel moet op de schop in dit elftal. Ze denken dat het in de zogenaamde Makkelijke wedstrijden wel recht gezet wordt. Keep on dreaming boys.
  • 9 Feb 2019 om 20:52
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:47
      De wil om te winnen is er gewoon niet! Dan hebben we ook nog eens een Nieuw Noord wat steeds meer om te schamen is. Zingen en springen over drugs en trots dat ze zijn. Schaam me dood!
    Jij bent de laatste persoon die nu wat mag zeggen!! Ga lekker met je oude mannen ploeg naar zuid toe en ga daar lekker de wedstrijd kijken man! Wij zingen onze hele stemmen schor voor 3 dagen en we supporteren onze club tot aan de dood!! Dus als je weer een keer wat te zeiken hebt moet je eens denken om voor een andere club te kiezen! Schaam Jij je kapot
  • 9 Feb 2019 om 20:51
    JOR krijgt dit niet meer aan de praat. Wat een dooie is dat zeg.
  • 9 Feb 2019 om 20:47
    De wil om te winnen is er gewoon niet! Dan hebben we ook nog eens een Nieuw Noord wat steeds meer om te schamen is. Zingen en springen over drugs en trots dat ze zijn. Schaam me dood!
  • 9 Feb 2019 om 20:41
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:37
      Weer een stap dichter bij de KK divisie. Wat een dramatisch elftal. Het lijkt niet eens op voetbal.
    Met deze selectie moet je echt makkelijk in het linkerrijtje staan, kwaliteit zat maar de wil om te winnen is er gewoon niet. Type Stam zouden we goed kunnen gebruiken ipv JOR
  • 9 Feb 2019 om 20:41
    Kwaliteit hebben we wel er zit alleen totaal geen lijn in het spel zowel aanvallend als verdedigend! Dat moet je de trainer aanrekenen. Daarnaast vind ik Schaars ook niet heel sterk nog, bij zowel Ajax als bij Vitesse als vandaag was hij niet goed! Hoop dat dat nog verbetert!
  • 9 Feb 2019 om 20:37
    Weer een stap dichter bij de KK divisie. Wat een dramatisch elftal. Het lijkt niet eens op voetbal.
  • 9 Feb 2019 om 20:36
    • Quote van 9 Feb 2019 om 20:27
      We moeten nog blij zijn een punt.
    Yep
  • 9 Feb 2019 om 20:33
    JOR out en heel snel. Johnny Jansen kan het zo overnemen kijk hoe hij langs de lijn stond in de arena. Vol passie en vuur om de jongens te pushen. Kijk naar jor het zielige hoopje. Need i say more.
  • 9 Feb 2019 om 20:27
    We moeten nog blij zijn een punt.
dinsdag 23 april 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›