Derksen steunt Gözübüyük: ''Ben het roerend eens, uitstekende beslissing''

( 17 reacties)
Derksen steunt Gözübüyük: ''Ben het roerend eens, uitstekende beslissing''

Serdar Gözübüyük kreeg zondagmiddag veel kritiek over zich heen na de wedstrijd tussen Ajax en SC Heerenveen. De arbiter weigerde om Sam Lammers een strafschop te geven na een duw van Ajax-doelman Kostas Lamprou.

Johan Derksen stond wel achter de beslissing van Gözübüyük om Lammers geen strafschop te geven. "Ik ben het roerend eens met de scheidsrechter, al toen ik het moment zag", zegt de voetbalanalist bij Veronica Inside. "Het is knullig zoals Lamprou eruit komt. Hij is een fractie van een seconde te laat, maar de bal was al helemaal naar links. Het was helemaal geen doelrijpe kans meer."

Derksen vond het daarom geen strafschop. "Voetbal is een contactspel en het was gewoon een normale botsing. Ik vond het helemaal in de geest van de wedstrijd. Hij heeft 'm uitgebreid bekeken: geen strafschop, uitstekende beslissing. Heel Nederland vindt dat het een strafschop is, maar ik vind van niet. Ik sta alleen in dit land, ik weet het", aldus de analyticus.

Velen zeggen dat Gözübüyük de strafschop aan Ajax-zijde wel had gegeven. "Dat weet ik niet, dan zet je zo'n man meteen neer als een slaafje van de topclubs", besluit Derksen.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 23 Jan 2019 om 14:29
    • Quote van 23 Jan 2019 om 14:07
      Derksen mag zijn mening geven en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Ik vond het ook een pengel, maar ja we hebben hem niet gekregen dus hoofdstuk afgesloten lijkt me. Ik irriteer me niet aan zijn uitspraak. Hij ,mag sowieso graag een andere mening hebben dan de meute, prima.
    Sinds hij weg is bij VI (en dus geen relevant voetbalnieuws meer heeft) is dat het enige wat ie heeft. Een uitgesproken tegendraadse mening, meer heeft ie niet
  • 23 Jan 2019 om 14:07
    Derksen mag zijn mening geven en daar hoef je het niet mee eens te zijn. Ik vond het ook een pengel, maar ja we hebben hem niet gekregen dus hoofdstuk afgesloten lijkt me. Ik irriteer me niet aan zijn uitspraak. Hij ,mag sowieso graag een andere mening hebben dan de meute, prima.
  • 23 Jan 2019 om 07:22
    Negeer deze aandachtzoeker toch. Hij roept dit puur voor de kijkcijfers. Controverse. Geen inhoud, puur gejank om aandacht van een bejaarde sukkelaar.
  • 22 Jan 2019 om 22:52
    Die man heeft echt wat tegen Heerenveen..
  • 22 Jan 2019 om 21:48
    Met een tandenborstel de w.c.pot schoonmaken is net zo onnozel als naar een uitspraak van Derksen luisteren. De man is en blijft de meest geschorste speler van Cambuur ooit. Provoceren en beledigen is zijn enige kwaliteit. En ziet er ook nog beroerd uit met dat afgezakte haar en die stootkussens onder zijn ogen !
  • 22 Jan 2019 om 20:55
    • Quote van 22 Jan 2019 om 19:03
      Ga jij maar een kaasburger eten die je in je ogen hebt iedereen ziet dat het een strafschop is dan had hij bij Woudenberg ook geen strafschop moeten geven want de bal was ook al weg dat was ook gewoon een voetbal duel.
    Wat zeg jij allemaal haha? Vind ook dat het een penalty is hoor seun.
  • 22 Jan 2019 om 20:29
    Zo zo, die zagen we niet aankomen. Derksen is zo’n beetje de enige die het geen penalty vindt. Waarom zou dat toch zijn? Kom op mensen, even door dat format heen prikken. Een afwijkende mening levert gratis reclame op hè, al valt het tegen. Zo serieus wordt Derksen tegenwoordig al niet meer genomen, en terecht!!
  • 22 Jan 2019 om 19:33
    Wat is het toch een mafklapper.
  • 22 Jan 2019 om 19:22
    • Quote van 22 Jan 2019 om 19:03
      Ga jij maar een kaasburger eten die je in je ogen hebt iedereen ziet dat het een strafschop is dan had hij bij Woudenberg ook geen strafschop moeten geven want de bal was ook al weg dat was ook gewoon een voetbal duel.
    Ik weet niet waar jij het over hebt hoor maar Kaasburger zegt juist toch dat het penalty is? Als je iemand gaat aanvallen, moet je het wel oneens zijn met elkaar...zucht...
  • 22 Jan 2019 om 19:03
    • Quote van 22 Jan 2019 om 17:27
      Normale botsing? Die kabouter gaat gewoon op hem liggen
    Ga jij maar een kaasburger eten die je in je ogen hebt iedereen ziet dat het een strafschop is dan had hij bij Woudenberg ook geen strafschop moeten geven want de bal was ook al weg dat was ook gewoon een voetbal duel.
  • 22 Jan 2019 om 18:57
    • Quote van 22 Jan 2019 om 17:30
      Ik kan me er wel een beetje in vinden. Een strafschop is relatief zwaar. Ik vond het een 70% strafschop: je kan hem prima geven, maar ook prima niet.
    Eens, bal was de tribune al in maar dat schijnt niet te gelden... en een botsing,.. ja een beetje botsing. Belangrijkste is dat er een lijn getrokken wordt. Soms een penalty voor niets, soms geen penalty voor wel een overtreding. We zijn nog niet zoveel opgeschoten met de VAR...
  • 22 Jan 2019 om 18:22
    Drm zei ik Johan ff langs de Pearle of Hans Anders
  • 22 Jan 2019 om 17:47
    Hij wordt toch wel wat ouder nu.....
  • 22 Jan 2019 om 17:37
    Ach, Johan heeft het momenteel niet zo op Heerenveen dat is zeker. Wat het ook is, het is nooit goed. Ze hadden ook kunnen zeggen dat het knap was van Heerenveen om zo terug te komen in de wedstrijd, nee niks daarvan.
  • 22 Jan 2019 om 17:30
    Ik kan me er wel een beetje in vinden. Een strafschop is relatief zwaar. Ik vond het een 70% strafschop: je kan hem prima geven, maar ook prima niet.
  • 22 Jan 2019 om 17:27
    Normale botsing? Die kabouter gaat gewoon op hem liggen
  • 22 Jan 2019 om 17:25
    Die Derksen moet eerst maar even goed gaan uitslapen.met zulke wallen onder de ogen zie je niet goed meer.dus Johan eerst maar goed uitslapen en dan oordelen.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›