Homepage » Hoofdnieuws » VIDEO | Contact tussen VAR en Gözübüyük: ''Ik vind dit te makkelijk hoor''

VIDEO | Contact tussen VAR en Gözübüyük: ''Ik vind dit te makkelijk hoor''

( 11 reacties)
VIDEO | Contact tussen VAR en Gözübüyük: ''Ik vind dit te makkelijk hoor''

Serdar Gözübüyük was gisteren één van de meest besproken mensen bij de wedstrijd tussen SC Heerenveen en Ajax (4-4, red.). De scheidsrechter gaf geen penalty voor een duw in de rug van Sam Lammers van Kostas Lamprou.

De KNVB toonde vandaag de beelden van het contact tussen de VAR en Gözübüyük. Waar de VAR hem aanraadde te gaan kijken, vond hij het toch te licht. "Er is zeker contact, maar ik vind het voetbalcontact. Kijk hoe makkelijk hij valt. Hij staat al op en voetballen", waren de eerste woorden van de scheidsrechter.

De VAR oordeelt anders, zo is te horen. "Hij (Gözübüyük, red.) vindt het voetbalcontact, maar hij mist volledig de bal. Hij heeft volledig de speler. Ik wil dat hij gaat kijken", zo besluiten Dennis Higler en Angelo Boonman. Higler raadt hem definitief aan te gaan kijken. "Jij vindt het voetbalcontact, maar ik vind dat de bal weg is. De keeper raakt geen bal en loopt hem compleet omver. Ik wil dat je gaat kijken."

"Ik twijfel, maar ik ga het even checken", zegt Gözübüyük. "Ik kijk hoe hij komt, waar hij Lammers raakt en wat hij nog meer kan doen. Ik weet dat hij de bal niet raakt, maar kijk naar het voetbalduel. Hij is te laat, maar ik vind dit gewoon een voetbalduel", aldus Gözübüyük.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 22 Jan 2019 om 09:03
    Ik zag de bui aan het begin van de wedstrijd al hangen,Blind ging met een gestrekt been vol op de enkel van Vlap,en kreeg zelfs geen geel,terwijl de scheids op 2 meter er van af stond,later Zyech,gestrekt been op enkel Woudenberg (eerste helft),2e helft Zyech getrekt been knie Woudenberg,alles bleef ongestraft.
  • 22 Jan 2019 om 00:00
    • Quote van 21 Jan 2019 om 23:48
      Even een ander geluid: de bal was al richting tribune en Lammers ging makkelijk naar de grond. Dus inderdaad als het een strafschop was, was het een makkelijk gegeven strafschop. Heeft de scheids gelijk in... maarrrr.... als je ziet waar tegenwoordig strafschoppen voor gegeven worden of waar op goals worden afgekeurd (zoals vrijdag bij ADO) dan moet je hem hier ook geven.
    De beste man heeft zelf heel veel strafschoppen te makkelijk gegeven. Twente uit met Unal nog vers op het netvlies. Gisteren: Keeper tast mis. Kegelt Lammers omver. Is gewoon een overtreding, Lammers had anders met gemak de bal nog kunnen hebben. Geen twijfel over mogelijk. Niks anders dan een penalty.
  • 21 Jan 2019 om 23:48
    Even een ander geluid: de bal was al richting tribune en Lammers ging makkelijk naar de grond. Dus inderdaad als het een strafschop was, was het een makkelijk gegeven strafschop. Heeft de scheids gelijk in... maarrrr.... als je ziet waar tegenwoordig strafschoppen voor gegeven worden of waar op goals worden afgekeurd (zoals vrijdag bij ADO) dan moet je hem hier ook geven.
  • 21 Jan 2019 om 22:49
    Het is gewoon tenenkrommend om naar te kijken. Ik denk dat die Higler de volgende keer bedankt wanneer hij weer VAR moet zijn bij Gozubuyuk.
  • 21 Jan 2019 om 22:33
    Iedereen VI gezien? Johan Derksen gewoon contact sport???? Nou Johan wordt het Hans Anders of Pearle
  • 21 Jan 2019 om 21:18
    • Quote van 21 Jan 2019 om 20:23
      Deze man moet geschorst worden, voor een paar maanden uit de Eredivisie. Belachelijk dat hij niet wil luisteren naar de VAR, alles in de stem van de VAR zegt geef nou die penalty. Deze man kan duidelijk niet met de druk omgaan om een beslissing als deze in een paar seconden te nemen.
    Het woord matchfixing zal hier zeker niet misstaan. Deze arrogante kerel laat wel héél opzichtig in zijn kaarten kijken. Zoals je zegt , de var moest er zowat om smeken te gaan kijken. Één ding móet hier gebeuren, schorsing voor de man en zéker een onderzoek hoe en wat zijn banden zijn met dat minne clubje uit adam !
  • 21 Jan 2019 om 21:14
    Het ergste van alles. Met Higler in zeist als VAR heb je iemand die dit al op grote toernooien heeft gedaan.(wk, wk voor clubteams)Higler geeft duidelijk aan dat het volle contact is en keeper totaal bal mist. Dit is arrogantie ten over van de scheids.Als je met zulke scheidsrechters blijft werken die geen fout durven toegeven en al helemaal in de arena, dan is de VAR inderdaad nutteloos.
  • 21 Jan 2019 om 20:23
    Deze man moet geschorst worden, voor een paar maanden uit de Eredivisie. Belachelijk dat hij niet wil luisteren naar de VAR, alles in de stem van de VAR zegt geef nou die penalty. Deze man kan duidelijk niet met de druk omgaan om een beslissing als deze in een paar seconden te nemen.
  • 21 Jan 2019 om 20:11
    Dit is gewoon een arrogante kerel, ongelooflijk want er zit een scheidsrechter met veel ervaring bij de Var. Hij moet hem zowat dwingen om te gaan kijken waar ie totaal geen zin in heeft. Ik hoop dat ze bij VI hier nog even goed over hebben.
  • 21 Jan 2019 om 19:57
    Andersom had je hem 100% wel gegeven, schandelig!!! Kijken wat Kevin Blom donderdag doet... Ik hou m'n hart vast (alleen om de scheidsrechter)
  • 21 Jan 2019 om 19:57
    Het grappige is dat als je dit bij een keeper doet er natuurlijk wel gefloten wordt. En al helemaal als het een kabouter is
zaterdag 23 februari 2019
19:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›