OFFICIEEL | Thorsby tekent vierjarig contract bij Sampdoria

( 43 reacties)
OFFICIEEL | Thorsby tekent vierjarig contract bij Sampdoria

Morten Thorsby speelt met ingang van komend seizoen voor Sampdoria, zo bevestigt de Italiaanse club via de officiële kanalen. De middenvelder, die vanwege een aflopend contract transfervrij kan vertrekken, heeft een contract tot medio 2023 getekend.

De 22-jarige Noor, die sinds 2014 onder contract staat bij SC Heerenveen, ging vorige week al niet mee op trainingskamp met de Friezen. Het lijkt er inmiddels op dat een winterdeal met deze aankondiging van de baan is.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Jan 2019 om 00:30
    Inderdaad niet meer opstellen, 4 jaar niet heel veel gepresteerd, dit jaar 2 rode kaarten waar dat is dan ook wel zo eerlijk 1 totaal niks was. Maar ze moeten nu doorschakelen en alvast iemand halen die er meteen in kan er er volgend seizoen meteen staat.want ik vermoed dat het dit jaar niks wordt helaas. Dus dan maar vast voor volgend seizoen kijken.
  • 11 Jan 2019 om 22:15
    • Quote van 11 Jan 2019 om 20:39
      Ze hadden wellicht eerder kunnen verlengen al weten we nooit allle ins en outs. 4 jaar de tijd voor gehad. En idd een speler moet ook willen. Hij heeft altijd hard gewerkt, daar moet ie het ook van hebben, niet van zijn techniek. Wel nuttige speler verder hoor. Ik heb sympatie voor spelers die willen dat de club nog wat aan ze verdienen, om zo wat terug te doen. En ja, die zijn er weinig.
    Vier jaar de tijd? In februari 2017 hebben ze zijn contract nog verlengd tot deze zomer. Als Thorsby daarna niet meer wil verlengen dan houdt het op. Ik denk dat zowel Thorsby als de club hadden verwacht dat hij afgelopen zomer verkocht zou worden gezien het aantrekken van Kongolo en Rienstra. Kennelijk is er geen club concreet voor hem geweest.
  • 11 Jan 2019 om 22:11
    • Quote van 11 Jan 2019 om 20:35
      Met je eens Frank. Echter is Rienstra er niet bij. Dus hoe lossen we dat op ?Kunnen we het eens met Bruijn proberen ?
    Bruin en Kongolo lijkt me idd.
  • 11 Jan 2019 om 21:00
    • Quote van 11 Jan 2019 om 19:50
      Met zo'n middenveld kun je nooit spelen. Fysiek veel te licht. Wie zegt dat Stijn het zolang volhoud. Wie is de balvaste spelverdeler dan, Stijn? Die andere 2 kunnen het niet. Er moet echt een ouderwetse spelverdeler bij. Rienstra en Vlap zijn offensieve lopers Meer niet. Gewoon een jongen met potentie halen, binnen / buitenlands Maakt me niet uit. Een baas moet er komen.
    Shaars is een hele goeie spelverdeler. Laten we eerst maar eens goeie verdedigers halen.
  • 11 Jan 2019 om 20:39
    • Quote van 11 Jan 2019 om 17:12
      Come on Samaras. Ja hij heeft zich hier dankzij ons kunnen ontwikkelen. Maar net zo goed hebben wij ook vier jaar gebruik gemaakt van zijn diensten. Slecht handelen? Als hij niet wil verlengen en er is geen club concreet geïnteresseerd in hem geweest om hem te kopen wat kan een club daar aan doen. Hij had een contract voor vier jaar. In die vier jaar heeft hij altijd hard gewerkt, nooit zeuren of mekkeren als hij wissel stond. Thorsby was een voorbeeldprof. Niet meer opstellen? Tuurlijk wel. Als hij bij de beste 11 hoort moet ie gewoon spelen. Moeten we Van Amersfoort die niet wilde verlengen dan ook niet meer opstellen? Of Schaars waarvan het contract afloopt? Het is doodzonde dat we niks vangen eens maar zolang hij er nog is is hij nog steeds werknemer en krijgt hij betaald.
    Ze hadden wellicht eerder kunnen verlengen al weten we nooit allle ins en outs. 4 jaar de tijd voor gehad. En idd een speler moet ook willen. Hij heeft altijd hard gewerkt, daar moet ie het ook van hebben, niet van zijn techniek. Wel nuttige speler verder hoor. Ik heb sympatie voor spelers die willen dat de club nog wat aan ze verdienen, om zo wat terug te doen. En ja, die zijn er weinig.
  • 11 Jan 2019 om 20:35
    Met je eens Frank. Echter is Rienstra er niet bij. Dus hoe lossen we dat op ?Kunnen we het eens met Bruijn proberen ?
  • 11 Jan 2019 om 20:15
    • Quote van 11 Jan 2019 om 19:50
      Met zo'n middenveld kun je nooit spelen. Fysiek veel te licht. Wie zegt dat Stijn het zolang volhoud. Wie is de balvaste spelverdeler dan, Stijn? Die andere 2 kunnen het niet. Er moet echt een ouderwetse spelverdeler bij. Rienstra en Vlap zijn offensieve lopers Meer niet. Gewoon een jongen met potentie halen, binnen / buitenlands Maakt me niet uit. Een baas moet er komen.
    Schaars op 6, Rienstra op 8 en Vlap op 10 dan heb je een prachtig middenveld met scorende vermogen en ervaring.
  • 11 Jan 2019 om 19:50
    • Quote van 11 Jan 2019 om 17:04
      Serieus transfervrij? Al gun ik het hem wel, maar dit is dus weer een behoorlijk verlies voor de club. Inderdaad tweede seizoenshelft niet meer opstellen. Middenveld: Schaars, Rienstra, Vlap (de Bruin backup).
    Met zo'n middenveld kun je nooit spelen. Fysiek veel te licht. Wie zegt dat Stijn het zolang volhoud. Wie is de balvaste spelverdeler dan, Stijn? Die andere 2 kunnen het niet. Er moet echt een ouderwetse spelverdeler bij. Rienstra en Vlap zijn offensieve lopers Meer niet. Gewoon een jongen met potentie halen, binnen / buitenlands Maakt me niet uit. Een baas moet er komen.
  • 11 Jan 2019 om 19:42
    Gelijk doorpakken en die Mark Diemers ophalen bij Fortuna Sittard. Fries en gewoon een goede speler met potentie. Hij zal toch niet de hoofdprijs kosten
  • 11 Jan 2019 om 18:50
    Hij had een contract voor 4 jaar, daar komt deze zomer helaas een eind aan, hij heeft zich altijd met de volle 100% ingezet, dat hij nu transfervrij vertrekt dat is dan zo, ik wens hem veel succes, hoop dat hij zich de laatste maanden ook nog vol inzet voor ons cluppie. Wanneer hij bij de beste 11 hoort, moet hij gewoon spelen !
  • 11 Jan 2019 om 17:12
    • Quote van 11 Jan 2019 om 16:44
      Dankzij ons cluppie heeft ie de kans gekregen zich te onwikkelen en heeft hij deze stap kunnen zetten. Bijzonder zuur dat hij de club transfervrij verlaat. Zo zien we niets terug van de betaalde 8 ton. Slecht handelen dit hoor...pffff. ik wens Thorsby het allerbeste. Wat mij betreft heeft ie zijn laatste wedstrijd gespeeld voor onze club.
    Come on Samaras. Ja hij heeft zich hier dankzij ons kunnen ontwikkelen. Maar net zo goed hebben wij ook vier jaar gebruik gemaakt van zijn diensten. Slecht handelen? Als hij niet wil verlengen en er is geen club concreet geïnteresseerd in hem geweest om hem te kopen wat kan een club daar aan doen. Hij had een contract voor vier jaar. In die vier jaar heeft hij altijd hard gewerkt, nooit zeuren of mekkeren als hij wissel stond. Thorsby was een voorbeeldprof. Niet meer opstellen? Tuurlijk wel. Als hij bij de beste 11 hoort moet ie gewoon spelen. Moeten we Van Amersfoort die niet wilde verlengen dan ook niet meer opstellen? Of Schaars waarvan het contract afloopt? Het is doodzonde dat we niks vangen eens maar zolang hij er nog is is hij nog steeds werknemer en krijgt hij betaald.
  • 11 Jan 2019 om 17:04
    Serieus transfervrij? Al gun ik het hem wel, maar dit is dus weer een behoorlijk verlies voor de club. Inderdaad tweede seizoenshelft niet meer opstellen. Middenveld: Schaars, Rienstra, Vlap (de Bruin backup).
  • 11 Jan 2019 om 17:03
    Wie zegt dat er niet iets betaald is....??
  • 11 Jan 2019 om 16:44
    Dankzij ons cluppie heeft ie de kans gekregen zich te onwikkelen en heeft hij deze stap kunnen zetten. Bijzonder zuur dat hij de club transfervrij verlaat. Zo zien we niets terug van de betaalde 8 ton. Slecht handelen dit hoor...pffff. ik wens Thorsby het allerbeste. Wat mij betreft heeft ie zijn laatste wedstrijd gespeeld voor onze club.
  • 11 Jan 2019 om 16:19
    Jammer. Bijzonder jammer zelfs. Mooi moor Morten, maar ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat hij de club niet voor niets zou willen verlaten.
  • 11 Jan 2019 om 15:44
    @Reinier1965 : Fautje ,bedankt ;-)
  • 11 Jan 2019 om 15:00
    Kan best zijn dat deze deal goed is voor zijn spel. Misschien hoeft hij zich minder te bewijzen omdat het contract binnen heeft, maar aan andere kant kan dát juist ook zorgen voor onbevangen spel. Die jongen heeft waarschijnlijk een prima gevoel voorlopig met dit mooie vooruitzicht/contract. Ik zou er ook lekker van in mn vel gaan zitten...
  • 11 Jan 2019 om 14:44
    Ik zie inderdaad ook een parallel met Marten de Roon. Die werd hier ook veel bekritiseert en wat doet hij het goed in Italië en het Ned. elftal. Zie dat bij Morten ook wel gebeuren. Van mij mag hij spelen. Elke coach wil graag zo'n speler in zijn team. Ontzettend loopvermogen, tomeloze inzet , scorend hij ruimt vaak de fouten op van anderen. Als hij de meest geschikte speler is dan hoort hij in de basis. We moeten ook denken aan de ontwikkeling van de andere basis spelers. Die ontwikkelen zich het beste met de juiste spelers om hen heen in een team dat in balans is.
  • 11 Jan 2019 om 14:22
    Niet meer opstellen, niet om hem. Maar dan staat die de ontwikkeling van andere spelers in de weg die wel nog transferwaarde vertegenwoordigen.
  • 11 Jan 2019 om 14:05
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:46
      Vreemde (sommige) reacties hier , rest van het seizoen niet opstellen? De trainer dient altijd zijn beste spelers op te stellen en Morten heeft zich t.o.v. Heerenveen altijd correct opgesteld, een echte prof. Als Morten beter is dan zijn opvolger, dan altijd laten spelen tot en met de laatste wedstrijd , indien de stand het toelaat dan eens wat eerder wisselen voor zijn opvolger, maar dat zie ik ,gezien de eerste helft van de competitie, niet zo gauw gebeuren.Overigens wel geinig, dat een deel van de supporters Morten niet waardeert op zijn waarde en dat de Fransen dat wel doen. Ik zie een parallel met Marten de Roon.
    Het is niet zo dat ik het hem niet gun. Maar vind dat Morton niet in vorm is. Tevens al twee rode kaarten gepakt. Er lopen bij ons andere jongens die op dot moment meer een kans verdienen. Tevens twijfel ik ten zeerste of onze trainert wel weet wie de beste 11 zijn..
  • 11 Jan 2019 om 13:51
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:46
      Vreemde (sommige) reacties hier , rest van het seizoen niet opstellen? De trainer dient altijd zijn beste spelers op te stellen en Morten heeft zich t.o.v. Heerenveen altijd correct opgesteld, een echte prof. Als Morten beter is dan zijn opvolger, dan altijd laten spelen tot en met de laatste wedstrijd , indien de stand het toelaat dan eens wat eerder wisselen voor zijn opvolger, maar dat zie ik ,gezien de eerste helft van de competitie, niet zo gauw gebeuren.Overigens wel geinig, dat een deel van de supporters Morten niet waardeert op zijn waarde en dat de Fransen dat wel doen. Ik zie een parallel met Marten de Roon.
    Klopt zeker dat altijd de beste 11 moeten spelen. Alleen weet onze trainer wel wie de beste 11 zijn dan. Italiaanse clubs zijn gewoon slimme zakenlui, jonge talentvolle spelers halen die uit hun contract lopen. Volgens mij doet onze club dat ook, Weliswaar op ander niveau, maar toch. Ps Sampdoria is een Italiaanse club.
  • 11 Jan 2019 om 13:50
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:46
      Vreemde (sommige) reacties hier , rest van het seizoen niet opstellen? De trainer dient altijd zijn beste spelers op te stellen en Morten heeft zich t.o.v. Heerenveen altijd correct opgesteld, een echte prof. Als Morten beter is dan zijn opvolger, dan altijd laten spelen tot en met de laatste wedstrijd , indien de stand het toelaat dan eens wat eerder wisselen voor zijn opvolger, maar dat zie ik ,gezien de eerste helft van de competitie, niet zo gauw gebeuren.Overigens wel geinig, dat een deel van de supporters Morten niet waardeert op zijn waarde en dat de Fransen dat wel doen. Ik zie een parallel met Marten de Roon.
    Ik ben ook van mening dat Morten, evenals Marten, wel eens meer dan gedacht gemist zal worden. Uiteindelijk hebben die Italianen dat wel goed gezien toen ;).

    En hij mag van mij ook wel spelen maar als club moeten wij verder dus wanneer anderen de voorkeur krijgen, daar die zich ook moeten doorontwikkelen, begrijp ik dat wel.
    Nogmaals, mooi voor hem, jammer voor ons.
  • 11 Jan 2019 om 13:49
    Lekker laten banken
  • 11 Jan 2019 om 13:46
    Vreemde (sommige) reacties hier , rest van het seizoen niet opstellen? De trainer dient altijd zijn beste spelers op te stellen en Morten heeft zich t.o.v. Heerenveen altijd correct opgesteld, een echte prof. Als Morten beter is dan zijn opvolger, dan altijd laten spelen tot en met de laatste wedstrijd , indien de stand het toelaat dan eens wat eerder wisselen voor zijn opvolger, maar dat zie ik ,gezien de eerste helft van de competitie, niet zo gauw gebeuren.Overigens wel geinig, dat een deel van de supporters Morten niet waardeert op zijn waarde en dat de Fransen dat wel doen. Ik zie een parallel met Marten de Roon.
  • 11 Jan 2019 om 13:44
    Mooie stap voor hem
  • 11 Jan 2019 om 13:41
    niet meer opstellen dan...
  • 11 Jan 2019 om 13:37
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:28
      Helaas heeft Hveen hierin niks te willen, spelers met een contract van nog 6 maanden zijn vrij om te onderhandelen met een nieuwe club. Dit heeft Thorsby dan ook gedaan. Heerenveen kan hier niks aan doen. Nu moet Heerenveen ook gewoon zakelijk zijn. Thorsby is niet dusdanig veel beter dan de rest van de middenvelders, dus lekker anderen laten spelen en Thorsby banken. Dan zijn dan de consequenties als je gratis de deur uit wil lopen.
    Helder.....tja, hoezeer ik hem de speelminuten gun.....zou ik toch ook liever hebben dat anderen de kans nu krijgen
  • 11 Jan 2019 om 13:29
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:23
      Wel opmerkelijk dat je je als club nu dus wel vastlegt? Mocht het zo zijn dat hij nu alvast een contract tekent voor einde seizoen en dus transfervrij is ontneem je jezelf de mogelijkheid om hem last minute nog te verkopen aan een geïnteresseerde club die hem alsnog nu wil hebben.....daarnaast, stel dat je een andere leiding met andere ideeën krijgt en/of hij zich zo ontzettend, onwaarschijnlijk, goed ontwikkeld en je hem zou willen behouden ontneem je jezelf de mogelijkheid om hem een verbetert contract aan te bieden, etc., etc.
      Allemaal als / als gevallen maar je legt jezelf nu wel vast terwijl je niet weet hoe de transfer periode verloopt (iedereen weet hoe onvoorspelbaar die kan zijn) of hoe de 2de seizoenshelft loopt....daarnaast, hoeveel risico zou hij nog in zijn spel durven leggen met in zijn achterhoofd een nieuwe fase in zijn voetbalcarrière aan het einde v/h seizoen?
      Kortom, ik kan mij bijna niet voorstellen dat je, zonder randvoorwaarden, een dergelijke situatie/afspraak zou maken dan wel zou moeten willen maken?

      Voor hem in ieder geval mooi en ja, ook wel voor de club dat een ex Heerenveen speler daar komt te voetballen maar het geeft toch weinig voldoening op deze wijze
    Je hebt als huidige club geen keuze. Spelers zijn vrij om na 1 januari te onderhandelen met clubs. Het enige denkbare situatie is dat er iets gebeurd waardoor Sampdoria Thorsby direct nodig heeft. Denk niet dat dit gaat gebeuren.
  • 11 Jan 2019 om 13:28
    Helaas heeft Hveen hierin niks te willen, spelers met een contract van nog 6 maanden zijn vrij om te onderhandelen met een nieuwe club. Dit heeft Thorsby dan ook gedaan. Heerenveen kan hier niks aan doen. Nu moet Heerenveen ook gewoon zakelijk zijn. Thorsby is niet dusdanig veel beter dan de rest van de middenvelders, dus lekker anderen laten spelen en Thorsby banken. Dan zijn dan de consequenties als je gratis de deur uit wil lopen.
  • 11 Jan 2019 om 13:23
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:02
      Als hij in de zomer vertrekt wordt het nul komma nul. Maar het lijkt me dat de clubs nog onderhandelen over een winterdeal, hoewel dat vanuit het oogpunt van Sampdoria niet heel zinvol is... Lastige situatie die nu zo ontstaan is. Helaas was er ook geen concreet bod afgelopen zomer, anders was hij toen wel al vertrokken.
    Wel opmerkelijk dat je je als club nu dus wel vastlegt? Mocht het zo zijn dat hij nu alvast een contract tekent voor einde seizoen en dus transfervrij is ontneem je jezelf de mogelijkheid om hem last minute nog te verkopen aan een geïnteresseerde club die hem alsnog nu wil hebben.....daarnaast, stel dat je een andere leiding met andere ideeën krijgt en/of hij zich zo ontzettend, onwaarschijnlijk, goed ontwikkeld en je hem zou willen behouden ontneem je jezelf de mogelijkheid om hem een verbetert contract aan te bieden, etc., etc.
    Allemaal als / als gevallen maar je legt jezelf nu wel vast terwijl je niet weet hoe de transfer periode verloopt (iedereen weet hoe onvoorspelbaar die kan zijn) of hoe de 2de seizoenshelft loopt....daarnaast, hoeveel risico zou hij nog in zijn spel durven leggen met in zijn achterhoofd een nieuwe fase in zijn voetbalcarrière aan het einde v/h seizoen?
    Kortom, ik kan mij bijna niet voorstellen dat je, zonder randvoorwaarden, een dergelijke situatie/afspraak zou maken dan wel zou moeten willen maken?

    Voor hem in ieder geval mooi en ja, ook wel voor de club dat een ex Heerenveen speler daar komt te voetballen maar het geeft toch weinig voldoening op deze wijze
  • 11 Jan 2019 om 13:20
    De trainer moet altijd zijn 11 beste spelers opstellen.
  • 11 Jan 2019 om 13:17
    Hij brengt zichzelf en Heerenveen in een lastige situatie. Hij heeft geen financiële waarde meer alleen nog sportieve waarde. Ik vraag me af als je dit afweegt tegen de rest van de spelers of hij dan speelminuten moet houden. I
  • 11 Jan 2019 om 13:11
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:08
      Een contract vanaf begin volgend seizoen, maar niet op trainingskamp gaan met je huidige werkgever...
    Hij is momenteel toch nog geblesseerd? Dat was volgens mij de reden dat hij niet mee is gegaan op trainingskamp.
  • 11 Jan 2019 om 13:08
    Zonde dat onze club er niets aan verdiend. Wat mij betreft mag Morton op de bank plaats nemen. Niet eens zo zeer om de transfer, maar omdat ik vind dat wij betere opties hebben die we op deze manier beter kunnen ontwikkelen.
  • 11 Jan 2019 om 13:08
    Een contract vanaf begin volgend seizoen, maar niet op trainingskamp gaan met je huidige werkgever...
  • 11 Jan 2019 om 13:06
    Mooi voor morten. En ook een compliment naar onze club toe. Toch weer een speler afleveren aan een topcompetitie, da,'s ook wat waard vwb onze naam. Nou als de sodemieter op zoek naar nieuwe pareltjes, ontwikkelen en niet meer transfervrij laten vertrekken svp.
  • 11 Jan 2019 om 13:03
    Als hij in de zomer vertrekt niet meer opstellen en terug zetten naar de beloften...
  • 11 Jan 2019 om 13:03
    S6 in Italië Morten en bedankt voor je inzet
  • 11 Jan 2019 om 13:03
    Contract vanaf volgemd seizoen dus transfervrij. Tenzij er nog een afspraak over komemde half jaar wordt gemaakt
  • 11 Jan 2019 om 13:02
    • Quote van 11 Jan 2019 om 13:01
      Goed nieuws, ben benieuwd hoeveel we nog voor hem hebben gekregen. Hoop toch minimaal de 600.000 of iets dergelijks wat we toendertijd voor hem betaald hebben.
    Als hij in de zomer vertrekt wordt het nul komma nul. Maar het lijkt me dat de clubs nog onderhandelen over een winterdeal, hoewel dat vanuit het oogpunt van Sampdoria niet heel zinvol is... Lastige situatie die nu zo ontstaan is. Helaas was er ook geen concreet bod afgelopen zomer, anders was hij toen wel al vertrokken.
  • 11 Jan 2019 om 13:01
    Vraag me af of er inderdaad nog iets van een som betaald wordt o.i.d. Anders is het wel heel nutteloos om hem nog te laten spelen de 2e sz helft. Wel een mooie stap voor Morten! Is hem gegund.
  • 11 Jan 2019 om 13:01
    Mooie stap.
  • 11 Jan 2019 om 13:01
    Goed nieuws, ben benieuwd hoeveel we nog voor hem hebben gekregen. Hoop toch minimaal de 600.000 of iets dergelijks wat we toendertijd voor hem betaald hebben.
zondag 4 augustus 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›