Homepage » Hoofdnieuws » MATCHDAY | Schaars begint op de bank bij oefenduel met FC Ingolstadt

MATCHDAY | Schaars begint op de bank bij oefenduel met FC Ingolstadt

( 49 reacties)
MATCHDAY | Schaars begint op de bank bij oefenduel met FC Ingolstadt

SC Heerenveen speelt vanmiddag haar eerste wedstrijd van 2019. In het Spaanse La Manga neemt de ploeg van trainer Jan Olde Riekerink het op tegen FC Ingolstadt 04.

Bij SC Heerenveen zal Stijn Schaars weer speelminuten maken na blessureleed. De ervaren middenvelder begint wel op de bank. Het middenveld bestaat uit Jordy Bruijn, Pelle van Amersfoort en Michel Vlap. Tegenstander FC Ingolstadt staat momenteel laatste in de Tweede Bundesliga.

De oefenwedstrijd van SC Heerenveen is langer dan de gebruikelijke negentig minuten. Om ervoor te zorgen dat alle spelers speeltijd krijgen, wordt het duel over drie 'helften' gespeeld. Het betekent dat er driemaal 45 minuten wordt gespeeld, met tussendoor een kwartier pauze.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Høegh, Pierie, Woudenberg; Bruijn, Van Amersfoort, Vlap; Van Bergen, Lammers en Zeneli.

Wissels: Bednarek, Doornbusch, Schaars, Kobayashi, Rienstra, Rojas, Kongolo, Mihajlovic, Schmidt, Hornkamp, Frederiksen, Drkusic, Hajal en Van der Heide.

Opstelling FC Ingolstadt 04: Tschauner; Otavio, Mavraj, Schröck, Ananou; Kerschbaumer, Cohen, Träsch; Kittel, Lezcano en Diawusie.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jan 2019 om 14:45
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:39
      Super Mackan dat je dit verslag hier hebt neergezet. Bedankt!
    Geen dank! Gelukkig werkt kopiëren/plakken hier tegenwoordig meestal wel. Twitter is trouwens lang zo gek niet hoor ;-)
  • 10 Jan 2019 om 14:40
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:39
      Super Mackan dat je dit verslag hier hebt neergezet. Bedankt!
    Bedankt idd! Was goed te volgen zo.
  • 10 Jan 2019 om 14:39
    Super Mackan dat je dit verslag hier hebt neergezet. Bedankt!
  • 10 Jan 2019 om 14:36
    135. Afgelopen. sc Heerenveen verliest nipt de oefenwedstrijd tegen Ingolstadt. Het duel in La Manga eindigt in een overwinning voor de Duitsers.
  • 10 Jan 2019 om 14:26
    Wat we eigenlijk al wisten wordt vandaag bevestigd. Heb maar niet te hoge verwachtingen voor de 2e helft van seizoen 18-19. De kans dat het gaat tegen vallen is groter dan het mee zal vallen.
  • 10 Jan 2019 om 14:25
    125. FC Ingolstadt 04 komt tegen de verhoudingen in op voorsprong. Kutschke kopt de bal uit een vrije trap achter Bednarek.
  • 10 Jan 2019 om 14:21
    121. Wissel bij sc Heerenveen. Van der Heide komt erin en lost Frederiksen af. En zo heeft iedereen speeltijd gehad.
  • 10 Jan 2019 om 14:16
    117. Bijna de voorsprong voor sc Heerenveen. Invaller Hajal schiet hard richting goal, maar stuit op de doelman van FC Ingolstadt 04.
  • 10 Jan 2019 om 14:13
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:05
      Oefenen of niet, het blijft de nummer laatst van de 2e Bundesliga. Als je ziet naar de mogelijkheden is het gewoon dieptriest. Het worden nog lastige tijden deze en volgende transferperiodes. Nu het er op lijkt dat Sampdoria Thorsby pas in de zomer wil overnemen lijken we geen inkomsten uit transfers binnen te krijgen.... Het is te hopen dat St.Juste en Ziyech goed verkocht worden. Hebben we toch nog wat.
    Er zal toch een verdediger bij moeten anders zie ik het somber in na de winterstop
  • 10 Jan 2019 om 14:08
    108. Mihaljovic trekt naar binnen, haalt hard uit, maar de keeper van FC Ingolstadt 04 kan opgelucht adem halen. De bal gaat een meter over.
  • 10 Jan 2019 om 14:07
    106. Wissel aan de kant van sc Heerenveen. De rentree van Schaars zit erop. Hij wordt vervangen door Hajal, die daarmee zijn officieuze debuut maakt in de hoofdmacht.
  • 10 Jan 2019 om 14:06
    104. Goede mogelijkheid voor Rojas, maar de aanvaller ziet zijn inzet geblokkeerd worden na een mooi overstapje van Rienstra.
  • 10 Jan 2019 om 14:05
    • Quote van 10 Jan 2019 om 14:00
      Oefenwedstrijd. Als je nou hornkamp tegen Ajax op rechtsback zet daar zit toch wat meer op het spel dan tegen inglostadt
    Oefenen of niet, het blijft de nummer laatst van de 2e Bundesliga. Als je ziet naar de mogelijkheden is het gewoon dieptriest. Het worden nog lastige tijden deze en volgende transferperiodes. Nu het er op lijkt dat Sampdoria Thorsby pas in de zomer wil overnemen lijken we geen inkomsten uit transfers binnen te krijgen.... Het is te hopen dat St.Juste en Ziyech goed verkocht worden. Hebben we toch nog wat.
  • 10 Jan 2019 om 14:01
    96. De eerste mogelijkheid komt van de voet van Benschop. De Nederlander haalt uit, maar ziet zijn schoot hoog over het doel van Bednarek gaan.
  • 10 Jan 2019 om 14:00
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:58
      Rienstra in de spits?
    Ja, of in de verdediging? Je kan van deze lijst namen echt alles maken. Zelfs Frederiksen als linksback..... Te waanzinnig voor woorden als je er goed over nadenkt.
  • 10 Jan 2019 om 14:00
    Oefenwedstrijd. Als je nou hornkamp tegen Ajax op rechtsback zet daar zit toch wat meer op het spel dan tegen inglostadt
  • 10 Jan 2019 om 13:59
    Schmidt en Drkusic als enige echte verdedigers in het veld. Het is echt belachelijk.....
  • 10 Jan 2019 om 13:58
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:55
      91. Dit is de opstelling nu: Bednarek; Schmidt, Hornkamp, Drkusic, Frederiksen; Kongolo, Kobayashi, Schaars; Rojas, Rienstra, Mihaljovic.
    Rienstra in de spits?
  • 10 Jan 2019 om 13:55
    91. Dit is de opstelling nu: Bednarek; Schmidt, Hornkamp, Drkusic, Frederiksen; Kongolo, Kobayashi, Schaars; Rojas, Rienstra, Mihaljovic.
  • 10 Jan 2019 om 13:54
    De Duitsers wisselden al eerder 9 man. Na de 1-1 in de eerste helft, de 2-2 in de tweede vrees ik dat er met de minste basisspelers en zonder de doelpuntenmakers van de 1e helft van het seizoen een vervelende afloop zal zijn van deze oefenwedstrijd. Je kunt nog zo'n leuk trainingskamp hebben, dit kan ab-so-luut niet goed zijn voor het zelfvertrouwen met 2 wedstrijden tegen Ajax op het programma.
  • 10 Jan 2019 om 13:52
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:49
      90. Lang kan sc Heerenveen niet van de voorsprong genieten. Kotzke kopt in de slotseconde van het tweede bedrijf de bal achter Hahn. Hoofdschuddend volg ik de twitterverslagen. Het houdt niet op, niet vanzelf. Nummer laatst 2e Bundesliga.....
    pffffff, het blijft inderdaad een zeer grote uitdaging! Ik denk dat ik zelden zo negatief blijf in het verloop van een competitie als nu.....al betrap ik mij er zelf wel weer telkens op dat ik op basis van onze spelers wel steeds weer denk, dit moet toch gewoon lukken? Het is en blijft zo vreselijk kwetsbaar achterin :(
  • 10 Jan 2019 om 13:50
    90. Rust. Na twee keer drie kwartier staat het gelijk in La Manga tussen sc Heerenveen en Ingolstadt. Het derde bedrijf wordt afgewerkt met elf nieuwe spelers aan de kant van de Friezen.
  • 10 Jan 2019 om 13:49
    90. Lang kan sc Heerenveen niet van de voorsprong genieten. Kotzke kopt in de slotseconde van het tweede bedrijf de bal achter Hahn. Hoofdschuddend volg ik de twitterverslagen. Het houdt niet op, niet vanzelf. Nummer laatst 2e Bundesliga.....
  • 10 Jan 2019 om 13:46
    • Quote van 10 Jan 2019 om 13:43
      Hoe ziet het er uit met Schaars?
    Sinds hij speelt is het scoreverloop 2-1 voor ons ;-) Ook met hem erbij is het lastig de 0 te houden. Aangezien Hahn dit seizoen nog maar 1 wedstrijd de 0 heeft gehouden blijft de druk daardoor ook op de aanval onverminderd hoog kun je wel stellen.
  • 10 Jan 2019 om 13:43
    89. Doelpunt Heerenveen. Zeneli gaat er vandoor op links, vindt Vlap en de Sneker maakt zijn tweede: 3-2
  • 10 Jan 2019 om 13:43
    Hoe ziet het er uit met Schaars?
  • 10 Jan 2019 om 13:42
    86. Nu komt Benschop wél tot een schot. Hij schiet op slag van de negentig minuten de gelijkmaker in de lange hoek.
  • 10 Jan 2019 om 13:39
    85. Daar lijkt FC Ingolstadt 04 een grote kans te krijgen, maar Floranus voorkomt op het allerlaatste moment dat Benschop tot een schot komt.
  • 10 Jan 2019 om 13:34
    78. sc Heerenveen heeft het initiatief en bepaalt het tempo. Nu breekt FC Ingolstadt 04 uit. Een hard schot van Benschop kan worden gevangen door Hahn.

  • 10 Jan 2019 om 13:31
    76. Treffer van Bergen op aangeven van van Amersfoort wordt vanwege buitenspel afgekeurd.
  • 10 Jan 2019 om 13:27
    71.Van Amersfoort wordt op de rand van de zestien naar beneden getrokken. Zeneli krult de vrije trap die volgt er schitterend in!
  • 10 Jan 2019 om 13:15
    60. Prachtige opening van Vlap op Zeneli, maar de Kosovaar krijgt de bal niet onder controle. Doeltrap.
  • 10 Jan 2019 om 13:14
    58. Van Amersfoort stoomt op aan de linkerkant van het veld. De bal gaat via de tegenstander achter. De hoekschop van Zeneli is goed, maar tot een doelpoging komt het niet.
  • 10 Jan 2019 om 13:08
    50. Mooie aanval van sc Heerenveen over veel schijven. Het uiteindelijke schot van Zeneli wordt geblokt en mondt uit in een corner. Die levert niets op.
  • 10 Jan 2019 om 12:59
    46. Het tweede bedrijf gaat beginnen. Bij sc Heerenveen loopt Schaars met aanvoerdersband het veld op. Bruijn is in de kleedkamer achtergebleven.
  • 10 Jan 2019 om 12:44
    39. Gele kaart Bruijn. Overtreding op Rosa Silva en meteen een enorme kans voor Ingolstadt. Bal gaat naast.
  • 10 Jan 2019 om 12:39
    36.Bijna de voorsprong! Na goed doorzetten van Zeneli, komt de bal voor de voeten van Lammers. De spits slaagt er niet in te scoren en stuit op Heerwagen.
  • 10 Jan 2019 om 12:35
    32. Een mooie aanval32. Een mooie aanval van sc Heerenveen. De bal komt terecht bij Zeneli, maar de Kosovaar kan net niet tot een schot komen.
  • 10 Jan 2019 om 12:32
    wie moet er anders scoren....
  • 10 Jan 2019 om 12:31
    @scHeerenveen 1 minuut geleMeer27. Van Amersfoort probeert Heerwagen te omzeilen, maar stuit op de keeper. De bal belandt voor de voeten van Vlap, die daar wel raad mee weet en de bal in het lege doel schuift. #heeing 1-1
  • 10 Jan 2019 om 12:29
    1-1 Vlap
  • 10 Jan 2019 om 12:26

    @scHeerenveen 13 sec.13 seconden geledenMeer24. Een kans voor sc Heerenveen. Van Amersfoort kan net niet bij een voorzet van Van Bergen. De afvallende bal wordt door Vlap over geschoten.

  • 10 Jan 2019 om 12:24
    Na een eerste kans van Van Bergen die op aangeven van Bruijn naast schoot redde Hahn 2 Duitse aanvallen met de voeten. Een strakke voorzet werd in de 12e minuut binnen gewerkt door Diawusie. We kunnen wel zeggen op z'n Heerenveens. Weinig verrassend.
  • 10 Jan 2019 om 12:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:17
      Is er een livestream?
    Live verslag op ingolstadt. de. Geen beelden. Staat nu 1-0 voor die Duitsers.
  • 10 Jan 2019 om 12:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:17
      Is er een livestream?
    Helaas niet, wel te volgen via Twitter
  • 10 Jan 2019 om 11:56
    Tijdstip van 12u was al heel lang bekend. S6 blau & wyt.
  • 10 Jan 2019 om 11:53
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:53
      Vanmiddag, is het tijdstip ook bekend?
    12:00u
  • 10 Jan 2019 om 11:53
    Vanmiddag, is het tijdstip ook bekend?
  • 10 Jan 2019 om 11:17
    Is er een livestream?
zaterdag 30 maart 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›