Homepage » Hoofdnieuws » Zorgen over SC Heerenveen: ''Dan komen ze echt serieus in de problemen''

Zorgen over SC Heerenveen: ''Dan komen ze echt serieus in de problemen''

( 8 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Zorgen over SC Heerenveen: ''Dan komen ze echt serieus in de problemen''

SC Heerenveen begint volgende week als nummer tien aan de tweede seizoenshelft. Vooral het aantal tegendoelpunten bij de Friezen valt op.

"Ik heb gekeken en ze hebben halverwege het seizoen 39 doelpunten tegen", zegt commentator Mark van Rijswijk bij Voetbalpraat op FOX Sports. "Dan kom je dus uit rond de 78 en daar degradeer je over het algemeen wel mee. Als je rond de tachtig doelpunten tegen hebt... Ze gaan Bulthuis kwijtraken en daar misschien een goede verdediger voor halen, wat geen slecht idee is."

Toch zijn de zorgen voor SC Heerenveen daarmee niet voorbij. "Als zij Thorsby, Zeneli, Bulthuis en Kobayashi kwijtraken, en dat willen ze eigenlijk wel, dan komen ze met de cijfers die ze nu hebben echt serieus in de problemen. Omdat er financieel niet vele mogelijk is", aldus Van Rijswijk.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Jan 2019 om 16:38
    Ik ben wel benieuwd of die zogenaamde sponsors nu ook opstaan en nog de komende weken de portemonnee trekken om ervoor te zorgen dat Hamstra zelf nog kan shoppen voor o.a een bikkel van een Zweed a la Petter Hansson, en een echt goede keeper die punten pakt ipv ze weg te geven. Want afwachten op uitgaande transfers is natuurlijk een utopie.
  • 10 Jan 2019 om 12:54
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:53
      Bulthuis heeft van het hele team de meeste ballen veroverd in de eerste seizoenshelft en 2 goals gescoord. Toch keurig vind ik. Yuki heeft vele malen minder gepresteerd.
    Meeste ballen veroverd. Is dat interessant? Hoeveel goals heeft hij voorkomen, of belangrijker, bij hoeveel tegengoals was hij betrokken? Yuki, in zijn spel vaak wat kleur-, geur- en smaakloos 4 assists achter zijn naam dit seizoen. En dat noem jij 'vele malen minder'. Tsja, wat moet je er verder op zeggen.... Grote bek vs. bescheidenheid. Voor mij wint de Japanse bescheidenheid. Daar kon Dave Brulhuis nog wel wat van leren.
  • 10 Jan 2019 om 12:17
    • Quote van 10 Jan 2019 om 12:02
      Tot nu toe is er alleen maar gezeur van de media op heerenveen geweest. Het lijkt wel een hetze tegen ons. Waarom gaan ze geen andere clubs opzoeken als zondebok. Misschien vinden ze het wel niet leuk dat Hamstra nooit het achterste van z,n tong laat zien. Wat op zich ook wel een goed punt van hem is. Ik ben geen voorstander van hem laat dat duidelijk zijn.
    Vorig seizoen was het Twente. Maar dat is al gelukt, die zijn gedegradeerd. Dan jagen ze verder. In de natuur jagen predatoren op verzwakte dieren. Zie de media als predator en Heerenveen als verzwakt dier (voorzitter weg, veel tegengoals, thuis nooit winnen, sponsoren weg/ruzie). Alleen door zelf weer sterk te worden zal het ophouden.
  • 10 Jan 2019 om 12:02
    Tot nu toe is er alleen maar gezeur van de media op heerenveen geweest. Het lijkt wel een hetze tegen ons. Waarom gaan ze geen andere clubs opzoeken als zondebok. Misschien vinden ze het wel niet leuk dat Hamstra nooit het achterste van z,n tong laat zien. Wat op zich ook wel een goed punt van hem is. Ik ben geen voorstander van hem laat dat duidelijk zijn.
  • 10 Jan 2019 om 11:53
    • Quote van 10 Jan 2019 om 11:33
      Wie zegt dat de spelers die op die plaatsen komen te staan minder zijn? Kobajashi en bulthuis hebben nog geen bal gepresteerd de eerste seizoenshelft.
    Bulthuis heeft van het hele team de meeste ballen veroverd in de eerste seizoenshelft en 2 goals gescoord. Toch keurig vind ik. Yuki heeft vele malen minder gepresteerd.
  • 10 Jan 2019 om 11:40
    Het is wat iedereen heeft wat te vertellen over sc Heerenveen altijd negatieve dingen kunnen ze ook nog wat positieve dingen zeggen zo niet hou dan je mond
  • 10 Jan 2019 om 11:33
    Wie zegt dat de spelers die op die plaatsen komen te staan minder zijn? Kobajashi en bulthuis hebben nog geen bal gepresteerd de eerste seizoenshelft.
  • 10 Jan 2019 om 10:28
    Als we tegelijkertijd zo makkelijk blijven scoren, dan komen we echt niet in de buurt van degradatie. Maar het moge duidelijk zijn dat het aantal tegengoals een duidelijk verbeterpunt is in de tweede seizoenshelft - en dat is niet alleen een kwestie van de juiste keeper en verdedigers opstellen.
zondag 27 januari 2019
16:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›