Homepage » Hoofdnieuws » Zeneli: ''De kans is niet zo groot dat ik deze maand nog vertrek''

Zeneli: ''De kans is niet zo groot dat ik deze maand nog vertrek''

( 15 reacties)
Zeneli: ''De kans is niet zo groot dat ik deze maand nog vertrek''

Arber Zeneli heeft op persoonlijk gebeid een uitstekend jaar achter de rug. De vleugelaanvaller, die bij SC Heerenveen al drie doelpunten en acht assists voor zijn rekening nam, werd uitgeroepen tot 'beste speler' van Kosovo. 

Door zijn inbreng werd Kosovo namelijk groepswinnaar in de Nations League. "Met het nationale team beleefden we een fantastisch jaar", blikt hij terug in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Ik ben voetballer geworden om prijzen te winnen. Dit is een heel mooie individuele prijs. Ik ben er ongelooflijk trots op", aldus Zeneli, die verwacht dat hij het seizoen afmaakt bij SC Heerenveen. 

"De kans is niet zo groot dat ik deze maand nog vertrek", erkent hij. "Een zomertransfer is ook beter. Ik hoop op een club in Engeland, Spanje of Duitsland. Ik ga er ook wel vanuit dat het gebeurt, hoewel je in het voetbal niks zeker weet. Ik heb het vaker gezegd: voorlopig focus ik me gewoon op Heerenveen", besluit Zeneli, die ook al regelmatig in verband werd gebracht met een transfer naar Fenerbahce. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 9 Jan 2019 om 18:28
    • Quote van 9 Jan 2019 om 17:14
      Kobayashi heeft een 2-jarige optie ipv 1 jaar.
    Op dit moment doet hij het weer heel aardig. Prima passing, echter zal de verlenging er niet in zitten. Zal wel met een te salarisverhoging gepaard moeten gaan en dat gaan we echt niet betalen lijkt me. Bovendien zal hij ook eens verder willen kijken.
  • 9 Jan 2019 om 17:40
    Ik vind persoonlijk dat Riemer gewoon gelijkt heeft. Zeneli speelde goed op de rechts buiten. En hij moest en zou naar de links buiten toen Larsson vertrok. Hij heeft nu wel genoeg assists maar ik denk toch dat rechts buiten beter voor hem is. En al helemaal met lammers in de punt. Nu heb je elke keer dat naar binnen getrek van die buitenspelers. De verdedigers kennen dat trucje zo langzamerhand wel. Het word eentonig en veel te doorzichtig. Ik zeg kappen met die onzin. Zet gewoon een rechts been op de rechtsbuiten.
  • 9 Jan 2019 om 17:14
    Kobayashi heeft een 2-jarige optie ipv 1 jaar.
  • 9 Jan 2019 om 15:43
    • Quote van 9 Jan 2019 om 14:48
      Je hoeft het hogere salaris natuurlijk niet te betalen als je de speler verkoopt.
    Als.... Zoals ik al schreef. Ze wilden Zeneli in eerdere transferwindows niet voor de hoofdprijs. Nu willen ze hem kennelijk nog steeds niet voor veel minder (2-2½ miljoen met half jaar contract?) ondanks prima statistieken. Clubs betalen blijkbaar niet meer wat ze voorheen voor onze toppers over hadden. Begrijpelijk, want een speler die het in bijna 3 seizoenen nog niet allemaal heeft kunnen laten zien bij een middenmoter in de MM competitie is zeker geen garantie voor goede resultaten in een sterkere competitie.
  • 9 Jan 2019 om 14:58
    • Quote van 9 Jan 2019 om 14:48
      Je hoeft het hogere salaris natuurlijk niet te betalen als je de speler verkoopt.
    Bijvoorbeeld bij Henk Veerman en Marten de Roon was dit exact het geval. In zekere zin wordt dat ook als 'risico' ingecalculeerd. In het geval van Yuki kan het wel eens nadelig uitpakken trouwens, want neem je dan het risico dat hij voor nog een jaar voor meer salaris onder contract staat en dan transfervrij vertrekt? (Ik zou zeggen: nee)
  • 9 Jan 2019 om 14:48
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:59
      Waaruit zou dat moeten blijken? Ze raken hem nu voor een lager bedrag dan de absolute hoofdprijs waarschijnlijk ook niet kwijt? Na het lichten van de optie zal Arber aanzienlijk meer gaan verdienen terwijl de club juist een lagere salarishuishouding wil. Leg mij jouw logica eens uit als je wilt?
    Je hoeft het hogere salaris natuurlijk niet te betalen als je de speler verkoopt.
  • 9 Jan 2019 om 14:46
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:20
      Hij begon inderdaad goed. Maar het zijn zijn eigen woorden dat hij het beste nog niet heeft laten zien bij ons. Ik ben wel geneigd hem op zijn woord te geloven.
    Dit heeft die echter al 5x gezegd geloof ik.. dat die nog niet ''alles heeft laten zien'' oid
  • 9 Jan 2019 om 13:59
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:29
      Precies dit was ook mijn gedachte, dan kun je hem in ieder geval nog voor een paar miljoen verkopen.
    Waaruit zou dat moeten blijken? Ze raken hem nu voor een lager bedrag dan de absolute hoofdprijs waarschijnlijk ook niet kwijt? Na het lichten van de optie zal Arber aanzienlijk meer gaan verdienen terwijl de club juist een lagere salarishuishouding wil. Leg mij jouw logica eens uit als je wilt?
  • 9 Jan 2019 om 13:29
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:26
      Ik ga er juist wel vanuit dat de optie gelicht wordt, zodat Heerenveen gewoon een transfersom voor Arber ontvangt.
    Precies dit was ook mijn gedachte, dan kun je hem in ieder geval nog voor een paar miljoen verkopen.
  • 9 Jan 2019 om 13:26
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:18
      Klopt, maar die gaat naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gelicht worden. Hijzelf lijkt ook het meeste heil te zien in een zomerse transfer. Begrijpelijk.
    Ik ga er juist wel vanuit dat de optie gelicht wordt, zodat Heerenveen gewoon een transfersom voor Arber ontvangt.
  • 9 Jan 2019 om 13:20
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:15
      Vond hem erg goed toen hij net bij ons was.. in de periode dat hij zo mooi scoorde tegen Cambuur. Heeft er na wel goede periodes gehad maar duurde nooit erg lang.. qua rendement heeft hij het niet slecht gedaan
    Hij begon inderdaad goed. Maar het zijn zijn eigen woorden dat hij het beste nog niet heeft laten zien bij ons. Ik ben wel geneigd hem op zijn woord te geloven.
  • 9 Jan 2019 om 13:18
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:11
      We hebben nog een optie voor nog een jaar bij hem toch?
    Klopt, maar die gaat naar zekerheid grenzende waarschijnlijkheid niet gelicht worden. Hijzelf lijkt ook het meeste heil te zien in een zomerse transfer. Begrijpelijk.
  • 9 Jan 2019 om 13:15
    • Quote van 9 Jan 2019 om 13:08
      Dan heeft hij nog 4 maanden de tijd om het beste van zichzelf te laten zien. Ik ben benieuwd.... Als basisspeler vertrekken zonder ooit je topniveau te hebben gehaald, het zou eigenlijk niet moeten kunnen.
    Vond hem erg goed toen hij net bij ons was.. in de periode dat hij zo mooi scoorde tegen Cambuur. Heeft er na wel goede periodes gehad maar duurde nooit erg lang.. qua rendement heeft hij het niet slecht gedaan
  • 9 Jan 2019 om 13:11
    We hebben nog een optie voor nog een jaar bij hem toch?
  • 9 Jan 2019 om 13:08
    Dan heeft hij nog 4 maanden de tijd om het beste van zichzelf te laten zien. Ik ben benieuwd.... Als basisspeler vertrekken zonder ooit je topniveau te hebben gehaald, het zou eigenlijk niet moeten kunnen.
zaterdag 30 maart 2019
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›