Radio Camataru S01E14 | Bij Riemer van der Velde op de koffie in Langweer (1/2)

( 13 reacties)
Radio Camataru S01E14 | Bij Riemer van der Velde op de koffie in Langweer (1/2)

Ter afsluiting van het kalenderjaar 2018 was de harde kern (Frank Beenen, Redmer Wijnsma en Marcel Koppers) van Radio Camataru begin december te gast bij Riemer van der Velde in Langweer. 

In het eerste deel van deze podcast hebben we het met de erevoorzitter van SC Heerenveen onder meer over de jeugdopleiding van de club, hoe de toekomst van het voetbal eruit ziet, of 4-3-3 heilig is voor SC Heerenveen en of het scouten is veranderd?

Ook kijken we naar de huidige selectie en wat er op organisatorisch gebied anders zou kunnen om het Abe Lenstra Stadion weer vol kunnen krijgen. Luister de uitzending hieronder terug of via iTunes, Spotify of Podbean!

N.b. Deze uitzending is op zaterdag 1 december opgenomen, voorafgaand aan het thuisduel met Fortuna Sittard (3-1). Op dat moment was nog niet bekend dat het vertrouwen in de RvC van SC Heerenveen was opgezegd én dat algemeen directeur Luuc Eisenga vertrekt.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 28 Dec 2018 om 06:43
    • Quote van 27 Dec 2018 om 12:05
      Heb riemer al meer zinnigs horen zeggen dan eisinga en hamsta bij elkaar. Geef die man weer een plek bij de scouting en laat hem wat adviezen geven over het beleid, doodzonde om geen gebruik van hem te maken..
    De man heeft meerdere voordelen inderdaad....naast dat het absoluut hout snijdt, heeft de beste man ook het vermogen bijzonder aangenaam over te komen (terwijl hij dat ongetwijfeld niet altijd is....we zijn namelijk allemaal mens :) ) en verstaat hij de kunst weloverwogen uitspraken te doen. Wanneer je hem zo hoort praten heb je ineens weer geloof in de beste man en de club en dan ineens besef je weer dat hij de club niet meer is en wij maar moeten afwachten wie het stokje ditmaal over zal nemen. Met name na zo'n "interview/podcast" krijg ik weer dat wrange gevoel.....dat ik van mening ben dat hij er te vroeg uitgestapt is maar goed, achteraf is altijd makkelijk beredeneren..
  • 27 Dec 2018 om 12:38
    vermeer halen en veldwijk
  • 27 Dec 2018 om 12:30
    vd Heide op 10? Ajb niet!!! Gewoon op links zoals Riemer zegt. We hebben genoeg middenvelders. Hajal en Vlap zijn goed op 10 en Frederiksen kan dat volgensmij ook maar speelt liever rechts middenveld dacht ik. Bruijn kan je overal wel inzetten. Schaars en Rienstra voor de ervaring. Wat Kongolo hier doet weet ik niet maar oke. vd Heide op links, v Bergen op rechts en Hajal/Vlap/Frederiksen/Schaars/Bruijn/Rienstra/Kongolo op het middenveld (opstelling ligt een beetje aan de speelwijze. Achterin is het allemaal wat minder. Vgm is Drkusic naast Pierie ook een groot talent dus Pierie Drkusic centraal. Floranus rechtsachter en dan houdt het qua potentie ook wel op vgm. Zijn die Bekkema en Doornbusch wat op goal? Hahn heeft nog wel een tijdje maarja. We missen ook een echte goeie spits. Of zijn Hornkamp en Iredale wat?
  • 27 Dec 2018 om 12:05
    Heb riemer al meer zinnigs horen zeggen dan eisinga en hamsta bij elkaar. Geef die man weer een plek bij de scouting en laat hem wat adviezen geven over het beleid, doodzonde om geen gebruik van hem te maken..
  • 27 Dec 2018 om 11:58
    • Quote van 27 Dec 2018 om 11:50
      GJV als voorzitter ? Of iets technisch ?Maakt nogal een verschil. Ik zou GJV voor 80% als voorzitter zien, maar vraag me af of mensen binnen een organisatie en dus ook de onze niet schoon genoeg van hem krijgen na een half jaar doordat ik niet denk dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een andere mening dan hem te hebben. Bij Riemer heb je altijd het gevoel dat je je mening kunt delen en dat er dan nog wat anders uit kan komen. Bij GJV is het meer zijn wil is wet. Althans zo komt GJV bij mij over. Die laatste 20% heeft hij niet als je begrijpt wat ik bedoel. Als analyticus op tv moet je maar eens met in discussie gaan als De Boer zijnde, man, dan krijg je een woeste blik en dan is de discussie meteen over.
    Dat is een van de weinig punten waar ik me dan ook zorgen over zou maken. Maar aan de andere kant, denk ik dat Riemer ook 95% van zijn eigen plannen en visie heeft gevolgd en doorgedrukt. Je kon aanhaken of afhaken, door zijn succes en transparantie/herkenbaarheid viel het kwartje bij de meeste mensen naar aanhaken.
  • 27 Dec 2018 om 11:58
    • Quote van 27 Dec 2018 om 11:50
      GJV als voorzitter ? Of iets technisch ?Maakt nogal een verschil. Ik zou GJV voor 80% als voorzitter zien, maar vraag me af of mensen binnen een organisatie en dus ook de onze niet schoon genoeg van hem krijgen na een half jaar doordat ik niet denk dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een andere mening dan hem te hebben. Bij Riemer heb je altijd het gevoel dat je je mening kunt delen en dat er dan nog wat anders uit kan komen. Bij GJV is het meer zijn wil is wet. Althans zo komt GJV bij mij over. Die laatste 20% heeft hij niet als je begrijpt wat ik bedoel. Als analyticus op tv moet je maar eens met in discussie gaan als De Boer zijnde, man, dan krijg je een woeste blik en dan is de discussie meteen over.
    Dat is een van de weinig punten waar ik me dan ook zorgen over zou maken. Maar aan de andere kant, denk ik dat Riemer ook 95% van zijn eigen plannen en visie heeft gevolgd en doorgedrukt. Je kon aanhaken of afhaken, door zijn succes en transparantie/herkenbaarheid viel het kwartje bij de meeste mensen naar aanhaken.
  • 27 Dec 2018 om 11:50
    GJV als voorzitter ? Of iets technisch ?Maakt nogal een verschil. Ik zou GJV voor 80% als voorzitter zien, maar vraag me af of mensen binnen een organisatie en dus ook de onze niet schoon genoeg van hem krijgen na een half jaar doordat ik niet denk dat het mogelijk is om bijvoorbeeld een andere mening dan hem te hebben. Bij Riemer heb je altijd het gevoel dat je je mening kunt delen en dat er dan nog wat anders uit kan komen. Bij GJV is het meer zijn wil is wet. Althans zo komt GJV bij mij over. Die laatste 20% heeft hij niet als je begrijpt wat ik bedoel. Als analyticus op tv moet je maar eens met in discussie gaan als De Boer zijnde, man, dan krijg je een woeste blik en dan is de discussie meteen over.
  • 27 Dec 2018 om 11:29
    • Quote van 27 Dec 2018 om 11:19
      Nog steeds net zo bevlogen en to the point als "vroeger".Benoemd alles en het snijdt hout. Zo'n voorzitter vind je nooit meer zou je zeggen.
    Zulke voorzitters zijn er zeker nog wel, alleen moet je een keer van dat politiekcorrecte gedoe af. Wat dat betreft zou Gertjan perfect zijn. Van der velde komt van oorsprong ook uit de motorsport, en ging ook de confrontaties niet uit de weg, littekens op zn lichaam onderbouwen dat. Je hebt gewoon een klootzak op die functie nodig, niet iemand die iedereen te vriend wil houden, maar echt zijn eigen plan door wil zetten. Het moet gewoon iemand zijn waar het grootste gedeelte zich mee kan identificeren. Riemer was zo'n persoon, ook als je hem nu hoort praten, kun je je gewoon identificeren met zijn visie. Zeggen waar het opstaat, heerlijk!
  • 27 Dec 2018 om 11:19
    Nog steeds net zo bevlogen en to the point als "vroeger".Benoemd alles en het snijdt hout. Zo'n voorzitter vind je nooit meer zou je zeggen.
  • 27 Dec 2018 om 11:08
    Ook wel eens fijn om van hem te horen in plaats van te lezen. Hij was erg voorzichtig, maar zei toch veel verstandige dingen. Erg benieuwd naar deel 2!
  • 27 Dec 2018 om 10:52
    Ook een vergelijking die moeilijk te maken is, omdat Eisenga geen voetbalman is in tegenstelling tot Riemer. Hamstra zou zich qua voetbal meer moeten laten gelden in de media.
  • 27 Dec 2018 om 10:37
    Riemer van der Velde heeft in dit korte gesprek meer zinvolle dingen gezegt,dan Eisenga in al die jaren die hij voorzitter was.
  • 27 Dec 2018 om 10:21
    Heb geen onvertogen woord gehoord, geen rancune maar wel betrokkenheid en visie. Helaas veel meer van dat dan we tegenwoordig horen.
zondag 22 september 2019
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›