Homepage » Hoofdnieuws » Kofman vertrekt als persvoorlichter Heerenveen: ''Dankbaar voor de kans''

Kofman vertrekt als persvoorlichter Heerenveen: ''Dankbaar voor de kans''

( 7 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Kofman vertrekt als persvoorlichter Heerenveen: ''Dankbaar voor de kans''

Erik Kofman vertrekt per 1 januari als persvoorlichter van SC Heerenveen. De persvoorlichter, die de functie ruim drieënhalf jaar bekleedde, gaat aan de slag bij het MCL in Leeuwarden.

"Ondanks dat ik nog altijd met heel veel plezier bij SC Heerenveen werk, heb ik in november besloten om de club te gaan verlaten", vertelt Kofman op de officiële website van SC Heerenveen. "Het is tijd voor nieuwe uitdagingen, doelen en kansen op het gebied van communicatie. Ik kijk terug op mooie en leerzame jaren bij de club en ben dankbaar voor de kans die mij hier gegeven is."

Kofman wordt opgevolgd door Marco Heerschop, die ook al lange tijd aan de club verbonden is. Heerschop was werkzaam op de afdeling communicatie. Hij was eerst verslaggever voor SC Heerenveen TV en sinds medio 2016 werkzaam als communicatiemedewerker. "Ik ben blij dat Marco mijn taken overneemt. Hij is voor velen een vertrouwd en bekend gezicht", aldus Kofman.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 6 Dec 2018 om 16:26
    • Quote van 6 Dec 2018 om 09:44
      Volgens mij staat in het stuk van de LC/Sander de Vries ook heel duidelijk wat Eisenga wél goed gedaan heeft: waarbij het terugbrengen van de rust een hele belangrijke is. Over de reden van het vertrek van Kofman kan ik niet oordelen. Wellicht dat Eisenga daarop van invloed is geweest, maar als je tegen betere voorwaarden aan de slag kunt bij een MCL...
    Waarom moet dan toch weer de suggestie erbij dat het misschien wel aan Eisinga kan liggen? Uit werkelijk niets in dit stuk blijkt dat zo te zijn.. en wat zijn dan werkelijk de grove fouten die onze directeur heeft gemaakt? Ik hoor tot nog toe alleen maar interpretaties en meningen van mensen, die denken iets te weten en dat vervolgens in kranten, voetbalroddelbladen, columns en tv interviews als feiten brengen.. en vervolgens schermen met bronnen, die niet naar buiten kunnen treden..
  • 6 Dec 2018 om 09:44
    • Quote van 6 Dec 2018 om 07:28
      Je bedoelt waarschijnlijk dat wat een journalist wil horen.... ik kan bij deze journalist weinig objectiviteit bespeuren. Daarbij zul jij mij nooit horen zeggen dat Eisenga het allemaal perfect doet. Iedereen maakt fouten. Echter onderhand is het een hetze geworden. Het is zo makkelijk om steeds de fouten naar boven te halen. Maar beoordeel ook eens wat voor dingen hij goed doet. Telkens weer wordt ook de situatie Bloemers aangehaald. Iedereen schijnt daar zijn mening over te moeten hebben maar niemand weet wat er exact heeft afgespeeld. Hetzelfde als het Groenleven zonnepaneel kwestie. We lezen een hoop geschreeuw maar het verhaal horen we maar van één kant. Wellicht dat Eisenga vaker de media zou moeten opzoeken om van zich af te bijten maar anderzijds hij verlaagt zichzelf niet om hetzelfde te doen. Die zelfbeheersing die hij hiermee uitstraalt kan ik wel waarderen.
    Volgens mij staat in het stuk van de LC/Sander de Vries ook heel duidelijk wat Eisenga wél goed gedaan heeft: waarbij het terugbrengen van de rust een hele belangrijke is. Over de reden van het vertrek van Kofman kan ik niet oordelen. Wellicht dat Eisenga daarop van invloed is geweest, maar als je tegen betere voorwaarden aan de slag kunt bij een MCL...
  • 6 Dec 2018 om 07:28
    Je bedoelt waarschijnlijk dat wat een journalist wil horen.... ik kan bij deze journalist weinig objectiviteit bespeuren. Daarbij zul jij mij nooit horen zeggen dat Eisenga het allemaal perfect doet. Iedereen maakt fouten. Echter onderhand is het een hetze geworden. Het is zo makkelijk om steeds de fouten naar boven te halen. Maar beoordeel ook eens wat voor dingen hij goed doet. Telkens weer wordt ook de situatie Bloemers aangehaald. Iedereen schijnt daar zijn mening over te moeten hebben maar niemand weet wat er exact heeft afgespeeld. Hetzelfde als het Groenleven zonnepaneel kwestie. We lezen een hoop geschreeuw maar het verhaal horen we maar van één kant. Wellicht dat Eisenga vaker de media zou moeten opzoeken om van zich af te bijten maar anderzijds hij verlaagt zichzelf niet om hetzelfde te doen. Die zelfbeheersing die hij hiermee uitstraalt kan ik wel waarderen.
  • 5 Dec 2018 om 23:02
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:32
      Let maar op morgen schrijft Sandertje de Vries dat dit Eisenga zijn schuld is....
    De journalist schrijft ook alleen maar op wat hem ter ore komt hoor.. Misschien eens naar Eisenga zelf kijken. Hij kan het allemaal prima verwoorden als communicatie man, maar heeft in diezelfde communicatie al wat foutjes lopen maken, en uit veel van zijn beslissingen blijkt toch een gebrek aan ervaring. Daarbij mist hij de slimmigheidjes en visie van een ondernemer. Het is volgens mij best een goede kerel, maar zijn contract loopt af in februari en ik denk niet dat hij ons verder gaat brengen.
  • 5 Dec 2018 om 19:52
    • Quote van 5 Dec 2018 om 17:32
      Let maar op morgen schrijft Sandertje de Vries dat dit Eisenga zijn schuld is....
    Voorkennis? Want dit zou zomaar eens kunnen kloppen.
  • 5 Dec 2018 om 19:51
    Naast dat heeft Kofman ook jeugdteams van sc Heerenveen getraind. Dus op de een of andere manier toch wel verbonden aan deze club.
  • 5 Dec 2018 om 17:32
    Let maar op morgen schrijft Sandertje de Vries dat dit Eisenga zijn schuld is....