Nieuwenhuis: ''De situatie van Heerenveen is veel droeviger''

( 30 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Nieuwenhuis: ''De situatie van Heerenveen is veel droeviger''

Voetbal International pakt vandaag uit met een groot artikel over de voetbalbolwerken in Heerenveen en Groningen. Volgens Pieter Nieuwenhuis, directeur van adviesbureau Hypercube, moet vooral de club uit Friesland zich zorgen gaan maken. 

"Groningen heeft namelijk het vijfde verzorgingsgebied van Nederland", legt hij uit. "Zodra zij beter gaan spelen, gaat het publiek vanzelf weer komen. Dat is het grote voordeel van de ligging. De potentie is er wel, ze moeten er alleen voor zorgen dat ze sportief weer de stijgende lijn oppakken. De situatie van Heerenveen is veel droeviger", constateert Nieuwenhuis. 

"Die club ontleent haar plek in het Nederlandse voetbal aan de revolutionair Riemer van der Velde", blikt hij terug. "Die wist als eerste Nederlandse voetbalbestuurder hoe belangrijk het was je te wortelen in het midden- en kleinbedrijf. Daardoor kreeg Heerenveen een enorme businessclub en met het geld dat ze daaruit haalden, hebben ze hun voetbal een impuls gegeven", weet Nieuwenhuis. 

"Die grote businessclub is er niet meer, maar wat voor Heerenveen nog veel erger is: clubs met een veel rijker verzorgingsgebied hebben dat kunstje afgekeken en overgenomen", beseft hij. "Daardoor is de relateive positie van Heerenveen afgebrokkeld. En ze hebben in hun verzorgingsgebied van drie kanten met bedreigingen te maken: Groningen, PEC en Cambuur. Als er in Leeuwarden een nieuw stadion komt staan, wordt dat probleem voor Heerenveen nog groter", besluit Nieuwenhuis pessimistisch. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 8 Nov 2018 om 19:50
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:30
      Meneer Nieuwenhuis vergeet wel even mee te nemen dat in dat grote verzorgingsgebied relatief gezien ontzettend weinig Groningen supporters wonen. Grootste deel van de stad bestaat uit buitenlanders en studenten die bar weinig met de lokale FC hebben.
    Dat klopt als een bus. Als halve stadjer kan ik stellen dat zeker 30% student is, waarvan veel buitenlands. Dan heb je het al snel over 50 000 mensen. Die gaan misschien incidenteel eens naar het voetbal. Wel is het zo dat succes sneller weer mensen aan zal trekken, ik weet uit eerste hand dat een aantal mensen die eerst naar Groningen gingen, nu bij het basketbal bij Donar zitten. Vooral vanwege de matige sfeer, maar ook vanwege het voetbal. Degraderen is in Grunn nog eerder een optie dan bij ons, dan zouden de problemen echt groot worden.
  • 7 Nov 2018 om 20:53
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:07
      Regionale binding. Die term ken je? ;)
    Als je leest benoem ik dat hier ook regionale bedrijven tussen zitten, en in mijn vorige reactie geef ik aan dat ik er naast zit qua verhaal over landelijke en regionale sponsoren.
  • 7 Nov 2018 om 20:52
    • Quote van 7 Nov 2018 om 20:14
      Gelukkig zeg je zelf al dat dit 'even snel' gedaan is want zonder verdieping heb je niets aan z'n lijstje. Behalve natuurlijk de mensen die maar wat graag 'Zie je nou wel!!' willen roepen.
      Voordat je hier ook maar enige conclusie uit kunt trekken dient zo een lijst met namen eerst getoetst te worden aan zaken als
      - Bestaat het bedrijf überhaupt nog wel?
      - Hoe staat het bedrijf er financieel voor? Wellicht hadden ze simpelweg niet meer de middelen om te sponsoren.
      - Is het een persoonlijke kwestie? (Hamilton bijv.)
      - Wat is het concern beleid omtrent sponsoring? Indien het beleid is aangepast heeft de club hier niets aan kunnen doen.
      - Is er een andere sponsor voor terug gekomen? (Bijv Bavaria en Coca Cola zijn vervangen door Amstel danwel Pepsico.
      - Zijn ze gaan sponsoren onder een andere naam?

      Haal je daar dan ook nog de regionale/noordelijke bedrijven bij weg, dan is dit lijstje te verwaarlozen.
    Oke, misschien heb je inderdaad een punt dat ik het niet bij het rechte eind qua landelijke sponsoren en dat de lijst met regionale sponsoren vele malen groter is. Maar wie heeft voor onderstaande stijging gezorgd? En waarom is het weer gedaald? Weet je daar ook een plausibel antwoord op?
    2011: 758 bedrijven
    2016: 424 bedrijven
    2017: 602 bedrijven
    2018: 507 bedrijven
  • 7 Nov 2018 om 20:24
    Dat verzorgingsgebied verhaal is eigenlijk ook maar pure kul.Kijken naar alleen de stad kun je zeggen dat 60% (15.000 supporters op 25.000 inwoners) van Heerenveen in het stadion zit. Groningen haalt dan slechts 6.25% (12.500 op 200.000 inwoners), Utrecht komt op 4.6% (15.000 op 325.000). Dit zijn natuurlijk afgeronde cijfers en er is geen rekening gehouden met de bevolkingsopbouw (Baby's en en andere groepen die niet of minder in een stadion komen) maar dan nog trekt Heerenveen ontzettend veel toeschouwers in verhouding met de eventuele achterban. Als je deze vergelijkingen zou maken o.b.v. bevolkingsdichtheid van de provincie (excl. Leeuwarden want die doen niet mee ;) ) zouden we nog beter scoren.
  • 7 Nov 2018 om 20:14
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:57
      Nou even snel een greep uit de namen die vertrokken zijn, dit is een lijstje die ik nog heb vanuit 2011, staan genoeg landelijke bedrijven op die er nu niet meer opstaan. Het is even snel en niet mijn functie, en er zullen vast regionale bedrijven tussen zitten als bedrijven die niet meer bestaan:
      Accon avm
      Asito B.V. Schoonmaakkracht
      ASN B.V.
      Batavus B.V.
      Bavaria N.V.
      Bens Communicatiegroep B.V.
      BMW de Beier B.V.
      Bonnema architecten
      Bruynzeel Keukens
      Celavita b.v .
      Coca-Cola Enterprises Ned. BV
      Cofely Noord bv
      Daisycon
      De Amersfoortse Verzekeringen
      De Friesland Zorgverzekeraar
      Deli XL
      Elkien
      Feenstra Noord B.V.
      Ferwerda Automaterialen
      GGN Tijhuis & Partners Gerechtsdeurwaarders en
      Grontmij
      Hamilton Bright BV
      HANOS
      Heijmans Bouw Leeuwarden B.V.
      HEMA
      Innotec
      Jelco Verswaren BV
      KRAS.NL
      NDC Media
      Paulusma Reizen
      PAX Groep
      SNS Bank
      Tempo-Team
      Ziggo zakelijk
      Welzorg Nederland BV
      van Gansewinkel Noord Nederland
    Gelukkig zeg je zelf al dat dit 'even snel' gedaan is want zonder verdieping heb je niets aan z'n lijstje. Behalve natuurlijk de mensen die maar wat graag 'Zie je nou wel!!' willen roepen.
    Voordat je hier ook maar enige conclusie uit kunt trekken dient zo een lijst met namen eerst getoetst te worden aan zaken als
    - Bestaat het bedrijf überhaupt nog wel?
    - Hoe staat het bedrijf er financieel voor? Wellicht hadden ze simpelweg niet meer de middelen om te sponsoren.
    - Is het een persoonlijke kwestie? (Hamilton bijv.)
    - Wat is het concern beleid omtrent sponsoring? Indien het beleid is aangepast heeft de club hier niets aan kunnen doen.
    - Is er een andere sponsor voor terug gekomen? (Bijv Bavaria en Coca Cola zijn vervangen door Amstel danwel Pepsico.
    - Zijn ze gaan sponsoren onder een andere naam?

    Haal je daar dan ook nog de regionale/noordelijke bedrijven bij weg, dan is dit lijstje te verwaarlozen.
  • 7 Nov 2018 om 20:07
    • Quote van 7 Nov 2018 om 19:57
      Nou even snel een greep uit de namen die vertrokken zijn, dit is een lijstje die ik nog heb vanuit 2011, staan genoeg landelijke bedrijven op die er nu niet meer opstaan. Het is even snel en niet mijn functie, en er zullen vast regionale bedrijven tussen zitten als bedrijven die niet meer bestaan:
      Accon avm
      Asito B.V. Schoonmaakkracht
      ASN B.V.
      Batavus B.V.
      Bavaria N.V.
      Bens Communicatiegroep B.V.
      BMW de Beier B.V.
      Bonnema architecten
      Bruynzeel Keukens
      Celavita b.v .
      Coca-Cola Enterprises Ned. BV
      Cofely Noord bv
      Daisycon
      De Amersfoortse Verzekeringen
      De Friesland Zorgverzekeraar
      Deli XL
      Elkien
      Feenstra Noord B.V.
      Ferwerda Automaterialen
      GGN Tijhuis & Partners Gerechtsdeurwaarders en
      Grontmij
      Hamilton Bright BV
      HANOS
      Heijmans Bouw Leeuwarden B.V.
      HEMA
      Innotec
      Jelco Verswaren BV
      KRAS.NL
      NDC Media
      Paulusma Reizen
      PAX Groep
      SNS Bank
      Tempo-Team
      Ziggo zakelijk
      Welzorg Nederland BV
      van Gansewinkel Noord Nederland
    Regionale binding. Die term ken je? ;)
  • 7 Nov 2018 om 19:57
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:23
      Noem eens namen dan. Wat voor nationale bedrijven zonder de regionale binding zijn hier grote sponsor geweest, en zijn dat nu niet meer?
    Nou even snel een greep uit de namen die vertrokken zijn, dit is een lijstje die ik nog heb vanuit 2011, staan genoeg landelijke bedrijven op die er nu niet meer opstaan. Het is even snel en niet mijn functie, en er zullen vast regionale bedrijven tussen zitten als bedrijven die niet meer bestaan:
    Accon avm
    Asito B.V. Schoonmaakkracht
    ASN B.V.
    Batavus B.V.
    Bavaria N.V.
    Bens Communicatiegroep B.V.
    BMW de Beier B.V.
    Bonnema architecten
    Bruynzeel Keukens
    Celavita b.v .
    Coca-Cola Enterprises Ned. BV
    Cofely Noord bv
    Daisycon
    De Amersfoortse Verzekeringen
    De Friesland Zorgverzekeraar
    Deli XL
    Elkien
    Feenstra Noord B.V.
    Ferwerda Automaterialen
    GGN Tijhuis & Partners Gerechtsdeurwaarders en
    Grontmij
    Hamilton Bright BV
    HANOS
    Heijmans Bouw Leeuwarden B.V.
    HEMA
    Innotec
    Jelco Verswaren BV
    KRAS.NL
    NDC Media
    Paulusma Reizen
    PAX Groep
    SNS Bank
    Tempo-Team
    Ziggo zakelijk
    Welzorg Nederland BV
    van Gansewinkel Noord Nederland
  • 7 Nov 2018 om 19:43
    Geef die nieuwe toch de kans man.
  • 7 Nov 2018 om 19:15
    Haal Henk Bloemers weer op hij had /heeft een goede band met de sponsors .
  • 7 Nov 2018 om 18:30
    Meneer Nieuwenhuis vergeet wel even mee te nemen dat in dat grote verzorgingsgebied relatief gezien ontzettend weinig Groningen supporters wonen. Grootste deel van de stad bestaat uit buitenlanders en studenten die bar weinig met de lokale FC hebben.
  • 7 Nov 2018 om 18:24
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:03
      De meeste grote sponsoren zijn niet sponsor omdat ze supporter zijn. Ze zijn sponsor omdat ze een link willen leggen met de supporters of de aandacht die club krijgt. Welk bedrijf wil zich verbinden aan een club die steeds verder in slaap valt op alle opzichten? Alleen de bedrijven die een emotionele binding met de club hebben, vaak zijn dat niet de grootste bedrijven.. Het is veel goedkoper voor een groot bedrijf om 1 grote club te sponsoren. Of heel veel kleine clubs met potentie. Welke potentie straalt Heerenveen op dit moment uit? De potentie om verder in slaap te vallen misschien. We zitten een beetje in niemandsland, we haken bovenin al jaren niet meer aan, de ambitie lijkt wel weg. Als de ambitie weg lijkt ga je je daar ook niet aan verbinden als bedrijf, een ambitieloos bedrijf is immers ook niet aantrekkelijk. De kans is groter dat we ieder jaar lager eindigen dan dat we hoger eindigen of dat er gekke opvallende dingen gebeuren. Het is daarom veel beter voor een sponsor om te kiezen voor clubs als Zwolle, Heracles en Cambuur. De kans is simpelweg veel groter dat zij dingen gaan doen die niemand verwacht.
    Kan je ook vertellen hoe je ambitie kan tonen? Hoe ga je dat doen? Hoe gaan we weer terug naar plaats vijf op de ranglijst? En kom dan eens niet alleen aan met een goede scouting. Want we hebben geen idee welke spelers er daardwerkelijk gescout zijn en met welke reden ze niet gekomen zijn. Dus hoe ga je het allemaal doen? Hoe ga je alle ego’s weer bij elkaar krijgen, hoe ga je zorgen dat al die sponsoren en supporters weer aanhaken. En btw.. de laatste drie seizoenen zijn we 12e, 9e en 8e geworden. Elk seizoen een plekje hoger. Dus dat de kans groter is dat we elk jaar lager eindigen klopt tot nu toe nog niet.
  • 7 Nov 2018 om 18:23
    • Quote van 7 Nov 2018 om 18:03
      De meeste grote sponsoren zijn niet sponsor omdat ze supporter zijn. Ze zijn sponsor omdat ze een link willen leggen met de supporters of de aandacht die club krijgt. Welk bedrijf wil zich verbinden aan een club die steeds verder in slaap valt op alle opzichten? Alleen de bedrijven die een emotionele binding met de club hebben, vaak zijn dat niet de grootste bedrijven.. Het is veel goedkoper voor een groot bedrijf om 1 grote club te sponsoren. Of heel veel kleine clubs met potentie. Welke potentie straalt Heerenveen op dit moment uit? De potentie om verder in slaap te vallen misschien. We zitten een beetje in niemandsland, we haken bovenin al jaren niet meer aan, de ambitie lijkt wel weg. Als de ambitie weg lijkt ga je je daar ook niet aan verbinden als bedrijf, een ambitieloos bedrijf is immers ook niet aantrekkelijk. De kans is groter dat we ieder jaar lager eindigen dan dat we hoger eindigen of dat er gekke opvallende dingen gebeuren. Het is daarom veel beter voor een sponsor om te kiezen voor clubs als Zwolle, Heracles en Cambuur. De kans is simpelweg veel groter dat zij dingen gaan doen die niemand verwacht.
    Noem eens namen dan. Wat voor nationale bedrijven zonder de regionale binding zijn hier grote sponsor geweest, en zijn dat nu niet meer?
  • 7 Nov 2018 om 18:03
    De meeste grote sponsoren zijn niet sponsor omdat ze supporter zijn. Ze zijn sponsor omdat ze een link willen leggen met de supporters of de aandacht die club krijgt. Welk bedrijf wil zich verbinden aan een club die steeds verder in slaap valt op alle opzichten? Alleen de bedrijven die een emotionele binding met de club hebben, vaak zijn dat niet de grootste bedrijven.. Het is veel goedkoper voor een groot bedrijf om 1 grote club te sponsoren. Of heel veel kleine clubs met potentie. Welke potentie straalt Heerenveen op dit moment uit? De potentie om verder in slaap te vallen misschien. We zitten een beetje in niemandsland, we haken bovenin al jaren niet meer aan, de ambitie lijkt wel weg. Als de ambitie weg lijkt ga je je daar ook niet aan verbinden als bedrijf, een ambitieloos bedrijf is immers ook niet aantrekkelijk. De kans is groter dat we ieder jaar lager eindigen dan dat we hoger eindigen of dat er gekke opvallende dingen gebeuren. Het is daarom veel beter voor een sponsor om te kiezen voor clubs als Zwolle, Heracles en Cambuur. De kans is simpelweg veel groter dat zij dingen gaan doen die niemand verwacht.
  • 7 Nov 2018 om 17:46
    • Quote van 7 Nov 2018 om 17:35
      Ik reageer op de vragen die jij stelde beste Samaras. Veel sponsoren zijn afgehaakt in dat tijdperk. Minder sponsoren. Als je zag wat Univé in het laadje alleen al bracht tov de huidige sponsor. Minder inkomsten, minder goede spelers, minder voetbal, dus minder publiek op de tribunes. Er is zoveel geld verbrast jaren terug. Doodzonde.
    Ja dat is helemaal waar maar door de opkomst van andere clubs heb je ook meer kans dat ze naar die clubs overstappen..Dus als Cambuur promoveert en een nieuw stadion krijgt heb je best kans dat sponsors of oud sponsors overstappen, de groei die wij hebben gehad zou een cambuur ook kunnen krijgen, vast niet met die getallen maar wel voor een deel. En nee dat hoop ik niet...
  • 7 Nov 2018 om 17:43
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:57
      Dus jij denkt dat die supporters, waarvan jij niet weet waar ze zijn, allemaal naar een andere club zijn gegaan? Jij denkt dat zij nu bij Cambuur of PEC op de tribune zitten? En jij denkt dat sponsoren geen supporters zijn? Dat sponsoren ook van club wisselen als van auto? Meneer Hypercube kletst een beetje uit zijn nek.
    Nee waar lees je dat dan dat ik dat zeg? Ik zeg dat sponsors die afhaken of afgehaakt zijn wellicht naar een andere club in hetzelfde verzorgingsgebied kunnen overstappen, dat is in het verleden al veel vaker gebeurd. En ja natuurlijk heeft dat voor een heel groot gedeelte te maken met het wanbeleid!!!
  • 7 Nov 2018 om 17:39
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:42
      Sluit ik me bij aan. Denk dat daarnaast het niveau niet alleen van Heerenveen, maar van heel de Eredivisie schrikbarend achteruit is gegaan. Dat speelt ook een rol en de rol van Fox is ook een grote boosdoener. Wat Nieuwenhuis zegt klopt deels wel, denk ik, maar is dit altijd al niet zo geweest? Denk dat het meer gaat om sponsors die overstappen dan supporters, dat kan ik me niet voorstellen. Sponsors zijn m.i. minder trouw.
    Sponsors willen bij succes horen inderdaad. Toen was er succes maar daarna ook wanbeleid en dan haken ze net zo snel weer af.
  • 7 Nov 2018 om 17:37
    • Quote van 7 Nov 2018 om 17:27
      Je zou er eens aan moeten gaan denken om de politiek in te gaan. Je weet alles wat krom is recht te lullen zonder enige vorm van wederkerig inzicht. Ik raad jou aan om eens kritischer te zijn, dingen die zijn zoals ze zijn mag je natuurlijk verdedigen maar iets minder kortzichtig en een bredere visie zou je kunnen doen laten inzien dat het niet zo rooskleurig is als dat je denkt.
    Ik raad jou aan om je eens te verdiepen in de club. Ik raad je ook aan om het artikel in de VI eens te lezen over een tijd waarin de club veel geld verbraste. Ego’s botsten en sponsoren afhaakten. Dan snap je misschien iets beter waardoor de club nu is zoals die is. Zou goed zijn voor jouw kortzichtigheid.
  • 7 Nov 2018 om 17:35
    • Quote van 7 Nov 2018 om 17:28
      Ik reageer op het stuk wat Nieuwenhuis schetst hierboven, wat klopt niet wat hij zegt dan vind jij?
    Ik reageer op de vragen die jij stelde beste Samaras. Veel sponsoren zijn afgehaakt in dat tijdperk. Minder sponsoren. Als je zag wat Univé in het laadje alleen al bracht tov de huidige sponsor. Minder inkomsten, minder goede spelers, minder voetbal, dus minder publiek op de tribunes. Er is zoveel geld verbrast jaren terug. Doodzonde.
  • 7 Nov 2018 om 17:28
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:13
      Ik raad je aan Samaras om het artikel over Yme Kuiper te lezen in de VI of op deze site. De kern van de hele situatie. Exact dat waar het is mis gegaan. Hier heeft de club nog steeds last van.
    Ik reageer op het stuk wat Nieuwenhuis schetst hierboven, wat klopt niet wat hij zegt dan vind jij?
  • 7 Nov 2018 om 17:27
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:13
      Ik raad je aan Samaras om het artikel over Yme Kuiper te lezen in de VI of op deze site. De kern van de hele situatie. Exact dat waar het is mis gegaan. Hier heeft de club nog steeds last van.
    Je zou er eens aan moeten gaan denken om de politiek in te gaan. Je weet alles wat krom is recht te lullen zonder enige vorm van wederkerig inzicht. Ik raad jou aan om eens kritischer te zijn, dingen die zijn zoals ze zijn mag je natuurlijk verdedigen maar iets minder kortzichtig en een bredere visie zou je kunnen doen laten inzien dat het niet zo rooskleurig is als dat je denkt.
  • 7 Nov 2018 om 16:42
    • Quote van 7 Nov 2018 om 16:13
      Ik raad je aan Samaras om het artikel over Yme Kuiper te lezen in de VI of op deze site. De kern van de hele situatie. Exact dat waar het is mis gegaan. Hier heeft de club nog steeds last van.
    Sluit ik me bij aan. Denk dat daarnaast het niveau niet alleen van Heerenveen, maar van heel de Eredivisie schrikbarend achteruit is gegaan. Dat speelt ook een rol en de rol van Fox is ook een grote boosdoener. Wat Nieuwenhuis zegt klopt deels wel, denk ik, maar is dit altijd al niet zo geweest? Denk dat het meer gaat om sponsors die overstappen dan supporters, dat kan ik me niet voorstellen. Sponsors zijn m.i. minder trouw.
  • 7 Nov 2018 om 16:13
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:38
      Door generaties heen? Waar zijn al die mensen dan die vroeger wel een seizoenskaart hadden dan? En waar zijn al die mensen van die wachtlijsten gebleven dan? We hebben wel degelijk een probleem. Als Cambuur straks een nieuwe stadion heeft en de prestaties gaan omhoog dan zal men echt qua toeschouwers behoorlijk groeien. Meer toeschouwers is meer sponsors. Laten we vooral net doen of meneer Nieuwenhuis onzin spreekt...het is 5 voor 12 - we glijden elk jaar achteruit.
    Ik raad je aan Samaras om het artikel over Yme Kuiper te lezen in de VI of op deze site. De kern van de hele situatie. Exact dat waar het is mis gegaan. Hier heeft de club nog steeds last van.
  • 7 Nov 2018 om 16:09
    Ik denk dat het allergrootsye probleem is dat het professionele voetbal mensen wegjaagt met zijn vluchtigheid en oppervlakkigheid. Met spelers die komen en gaan, die veel verdienen in relatie tot wat ze laten zien. Met voetbal dat minder boeiend en leuk is. Met rare en wisselende aanvangstijden.
  • 7 Nov 2018 om 15:57
    • Quote van 7 Nov 2018 om 15:38
      Door generaties heen? Waar zijn al die mensen dan die vroeger wel een seizoenskaart hadden dan? En waar zijn al die mensen van die wachtlijsten gebleven dan? We hebben wel degelijk een probleem. Als Cambuur straks een nieuwe stadion heeft en de prestaties gaan omhoog dan zal men echt qua toeschouwers behoorlijk groeien. Meer toeschouwers is meer sponsors. Laten we vooral net doen of meneer Nieuwenhuis onzin spreekt...het is 5 voor 12 - we glijden elk jaar achteruit.
    Dus jij denkt dat die supporters, waarvan jij niet weet waar ze zijn, allemaal naar een andere club zijn gegaan? Jij denkt dat zij nu bij Cambuur of PEC op de tribune zitten? En jij denkt dat sponsoren geen supporters zijn? Dat sponsoren ook van club wisselen als van auto? Meneer Hypercube kletst een beetje uit zijn nek.
  • 7 Nov 2018 om 15:38
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:16
      Deze man doet voorkomen alsof een club inwisselbaar is als een automerk. Je bent Heerenveen supporter, dat gaat door generaties heen. Leuk dat ze van belastingcenten een stadion in Leeuwarden bouwen, maar er zit nu 'maar' 7000 man, dan kan je een stadion voor 15.000 man bouwen, maar dan zit er nog steeds maar 7000 man. Alsof mensen, met voorheen een seizoenkaart bij Heerenveen, nu een seizoenkaart bij Cambuur of PEC nemen. Meneer Hypercube moeten we maar niet te serieus nemen.
    Door generaties heen? Waar zijn al die mensen dan die vroeger wel een seizoenskaart hadden dan? En waar zijn al die mensen van die wachtlijsten gebleven dan? We hebben wel degelijk een probleem. Als Cambuur straks een nieuwe stadion heeft en de prestaties gaan omhoog dan zal men echt qua toeschouwers behoorlijk groeien. Meer toeschouwers is meer sponsors. Laten we vooral net doen of meneer Nieuwenhuis onzin spreekt...het is 5 voor 12 - we glijden elk jaar achteruit.
  • 7 Nov 2018 om 15:34
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:10
      Moet je voor de gein van de laatste 20 berichten de kop lezen. Vind je het gek dat er een negatieve sfeer hangt bij de supporters. Jezus wat een negativiteit. Jammer dat er zo weinig mensen zijn die positief achter de club staan. Dat is droevig
    Maar gelukkig worden we van jouw bericht wel heel vrolijk. Echt heel leuk gedaan.
  • 7 Nov 2018 om 13:00
    • Quote van 7 Nov 2018 om 12:17
      Meneer Nieuwenhuis laat zich telkens negatief uit over Heerenveen en wijst dan naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Tsja, het is makkelijk oordelen vanaf de zijkant.
    En bij die drie clubs gaat het op alle vlakken ook zo goed en veel beter dan SCH, daar moeten we bang voor zijn;) In Leeuwarden maken ze zichzelf al 20 jaar wijs dat ze een slapende reus is.. Ik denk dat de reus nooit meer wakker wordt!
  • 7 Nov 2018 om 12:17
    Meneer Nieuwenhuis laat zich telkens negatief uit over Heerenveen en wijst dan naar Zwolle, Groningen en Leeuwarden. Tsja, het is makkelijk oordelen vanaf de zijkant.
  • 7 Nov 2018 om 12:16
    Deze man doet voorkomen alsof een club inwisselbaar is als een automerk. Je bent Heerenveen supporter, dat gaat door generaties heen. Leuk dat ze van belastingcenten een stadion in Leeuwarden bouwen, maar er zit nu 'maar' 7000 man, dan kan je een stadion voor 15.000 man bouwen, maar dan zit er nog steeds maar 7000 man. Alsof mensen, met voorheen een seizoenkaart bij Heerenveen, nu een seizoenkaart bij Cambuur of PEC nemen. Meneer Hypercube moeten we maar niet te serieus nemen.
  • 7 Nov 2018 om 12:10
    Moet je voor de gein van de laatste 20 berichten de kop lezen. Vind je het gek dat er een negatieve sfeer hangt bij de supporters. Jezus wat een negativiteit. Jammer dat er zo weinig mensen zijn die positief achter de club staan. Dat is droevig
zaterdag 24 november 2018
20:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›