Homepage » Hoofdnieuws » VIDEO | Samenvatting: Hornkamp schiet Heerenveen in slotminuut naast Excelsior

VIDEO | Samenvatting: Hornkamp schiet Heerenveen in slotminuut naast Excelsior

( 16 reacties)
Groenste stroom van Nederland
VIDEO | Samenvatting: Hornkamp schiet Heerenveen in slotminuut naast Excelsior

SC Heerenveen is er zaterdagavond dankzij een late treffer van Jizz Hornkamp erin geslaagd om een punt te pakken bij Excelsior. Lange tijd leek het er niet op dat er een resultaat mogelijk was, zeker toen de thuisploeg vlak na rust met 3-1 leidde.

Al vroeg in de wedstrijd keek Heerenveen tegen een achterstand aan. Ali Messaoud tikte binnen op aangeven van Jeffrey Fortes en Luigi Bruins (die alle tijd kreeg om uit te halen) scoorde van afstand. Doelman Warner Hahn voorkwam met enkele reddingen dat de achterstand bij rust niet groter was dan 2-0.

Omdat het spel van SC Heerenveen voor rust niet overhield, greep trainer Jan Olde Riekerink bij rust fors in. Hij haalde de tegenvallende Yuki Kobayashi en de egoïstische Arber Zeneli naar de kant en bracht Michel Vlap en Nemanja Mihajlovic voor hen in het veld. De laatstgenoemde liet al na drie minuten zijn gelijk zien.

Met een geplaatste vrije trap op het hoofd van Dave Bulthuis bracht hij de spanning weer terug in de wedstrijd. Althans, voor twee minuten. Toen knalde Ali Messaoud de 3-1 alweer in de touwen achter Warner Hahn en leek een resultaat voor de Friezen verder weg dan ooit. Toch maakte Morten Thorsby (opnieuw op aangeven van Mihajlovic) de stand binnen het uur alweer op 2-3.

Niet voor het eerst dit seizoen toonde hij zijn kopkracht, ditmaal uit een corner. Met invallers Vlap en Mihajlovic liep het na rust een stuk beter bij de Friezen, maar Excelsior bleef het gevaarlijkst. Vleugelspeler Matthew Edwards (gehuurd van Tottenham Hotspur) toonde zich keer op keer gevaarlijk, maar faalde oog in oog met Hahn.

Fotes was nog het dichtste bij de 4-2 met een schot op de paal, waar ook de voet van Hahn nog tussen zat. En waar iedereen eigenlijk al uit ging van een 2-3 uitslag, schoot invaller Jizz Hornkamp na goed voorbereidend werk van Thorsby toch de 3-3 binnen.

Opstelling SC Heerenveen: Hahn; Floranus, Høegh, Bulthuis, Pierie; Thorsby, Kobayashi (46' Vlap), Rienstra; Van Bergen (66' Hornkamp), Lammers, Zeneli (46' Mihajlovic).

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Sep 2018 om 11:12
    • Quote van 22 Sep 2018 om 22:33
      Volgende week Mihaljovic en Vlap basis. Bruijn minstens 30 minuten, die man verdient dat. Yuki en Zeneli spelen al weken inspiratieloos, misschien worden ze wakker als ze op maandagavond op Skoatterwald hun minuutjes maken onder het waakzame oog van oa Mackan. We kunnen die mannen wel blijven opstellen omdat we ze moeten verkopen maar ik heb liever dat de elf meest gemotiveerde spelers spelen.
    Zie liever geen Vlap maar Bruijn op die positie. Vlap is een lichtgewicht.
  • 24 Sep 2018 om 11:10
    • Quote van 23 Sep 2018 om 10:14
      Bulthuis schopt hem wel over de reclameborden, onze leider.
    Bulthuis laat me niet lachen, aanvallend is hij beter dan verdedigend, ze kunnen hem beter gebruik als Veerman.
  • 23 Sep 2018 om 10:14
    • Quote van 23 Sep 2018 om 09:43
      Gokje, El Khayatti..... Mark my words. Die gaat er bij ons doorheen als een heet mes door een pakje boter. Tenzijn JOR de verdediging om gaat gooien, maar dat verwacht ik niet.
    Bulthuis schopt hem wel over de reclameborden, onze leider.
  • 23 Sep 2018 om 09:43
    • Quote van 22 Sep 2018 om 22:22
      ADO thuis is een makkie, daarna gaat het weer bergafwaarts vrees ik. Met de winterstop blij met een 12e plek.
    Gokje, El Khayatti..... Mark my words. Die gaat er bij ons doorheen als een heet mes door een pakje boter. Tenzijn JOR de verdediging om gaat gooien, maar dat verwacht ik niet.
  • 22 Sep 2018 om 23:02
    • Quote van 22 Sep 2018 om 21:41
      Wat. Een. Genot. En ontlading bij de goal van Jizz. JOR kan tevreden zijn, in een lastige uitpot zakelijk een puntje pakken. Keurig. Dat uiteindelijk tweede helft bleek dat spelers als Zeneli en Yuki even op de bank horen doet er niet toe. Excelsior uit, altijd lastig, een puntje voelt dan als een heerlijke overwinning. En ook leuk voor Jizz.
    Sarcasme uiteraard
  • 22 Sep 2018 om 22:33
    • Quote van 22 Sep 2018 om 22:27
      Yuki even banken? Kop maar weer in de grond.. Trieste uitslag..er moet gewerkt worden.. Belonen bij punten
    Volgende week Mihaljovic en Vlap basis. Bruijn minstens 30 minuten, die man verdient dat. Yuki en Zeneli spelen al weken inspiratieloos, misschien worden ze wakker als ze op maandagavond op Skoatterwald hun minuutjes maken onder het waakzame oog van oa Mackan. We kunnen die mannen wel blijven opstellen omdat we ze moeten verkopen maar ik heb liever dat de elf meest gemotiveerde spelers spelen.
  • 22 Sep 2018 om 22:27
    • Quote van 22 Sep 2018 om 21:41
      Wat. Een. Genot. En ontlading bij de goal van Jizz. JOR kan tevreden zijn, in een lastige uitpot zakelijk een puntje pakken. Keurig. Dat uiteindelijk tweede helft bleek dat spelers als Zeneli en Yuki even op de bank horen doet er niet toe. Excelsior uit, altijd lastig, een puntje voelt dan als een heerlijke overwinning. En ook leuk voor Jizz.
    Yuki even banken? Kop maar weer in de grond.. Trieste uitslag..er moet gewerkt worden.. Belonen bij punten
  • 22 Sep 2018 om 22:22
    • Quote van 22 Sep 2018 om 22:20
      Fantastisch... Not.. Volgende week ADO thuis, die op dit moment aardig stand houd bij Vitesse..
    ADO thuis is een makkie, daarna gaat het weer bergafwaarts vrees ik. Met de winterstop blij met een 12e plek.
  • 22 Sep 2018 om 22:20
    Fantastisch... Not.. Volgende week ADO thuis, die op dit moment aardig stand houd bij Vitesse..
  • 22 Sep 2018 om 22:03
    • Quote van 22 Sep 2018 om 21:51
      En er is nog enig euforie ook. We pakken met extreem veel geluk een puntje bij Excelsior, niet eens verdiend. Er moet wat gaan veranderen en het liefst woensdag al! Vanja Drsukic achterin. Kongolo of Bruijn op het midden, Rienstra mag van mij ook banken en dan Vlap er in. Mihajlovic en Ten bergen op de flanken. Want dit was wel beschamend zeg. En dan pak je nog een punt maar je moet je de kloten uit je broek schamen.
    Schamen is hier ongehoord
  • 22 Sep 2018 om 22:01
    Mensen na 0-2 eind 3-3 Yuki op de bank Pierie slecht. Maar 2e helft met Miljhalovic en Vlap beter en voetbal in de ploeg. Maar ACHTERIN de verdediging ...jemig! !!
  • 22 Sep 2018 om 21:51
    En er is nog enig euforie ook. We pakken met extreem veel geluk een puntje bij Excelsior, niet eens verdiend. Er moet wat gaan veranderen en het liefst woensdag al! Vanja Drsukic achterin. Kongolo of Bruijn op het midden, Rienstra mag van mij ook banken en dan Vlap er in. Mihajlovic en Ten bergen op de flanken. Want dit was wel beschamend zeg. En dan pak je nog een punt maar je moet je de kloten uit je broek schamen.
  • 22 Sep 2018 om 21:48
    Struisvogel, dat is cynisme mag ik hopen? Tevreden zijn? Voelen als een heerlijke overwinning? Dit voetbal doet wel zo'n pijn aan de ogen....
  • 22 Sep 2018 om 21:44
    Leuk voor Jizz, Mihajlovic hoort na vanavond gewoon in de basis. Ben opgelucht 3-3. Fijn weekend allen.
  • 22 Sep 2018 om 21:43
    Volgende week spelers met 100% strijdlust en geen mooiweervoetballers. Ik ben altijd heel positief maar vandaag was er weinig van te maken. Gelukkig geen verlies maar dit kan niet zo verder... Op naar volgende week!
  • 22 Sep 2018 om 21:41
    Wat. Een. Genot. En ontlading bij de goal van Jizz. JOR kan tevreden zijn, in een lastige uitpot zakelijk een puntje pakken. Keurig. Dat uiteindelijk tweede helft bleek dat spelers als Zeneli en Yuki even op de bank horen doet er niet toe. Excelsior uit, altijd lastig, een puntje voelt dan als een heerlijke overwinning. En ook leuk voor Jizz.
zondag 16 december 2018
12:15
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›