VIDEO | Samenvatting: Lammers verliest met Jong Oranje en kan EK vergeten

( 13 reacties)
Groenste stroom van Nederland
VIDEO | Samenvatting: Lammers verliest met Jong Oranje en kan EK vergeten

Jong Oranje is dinsdagavond onderuit gegaan in het EK-kwalificatieduel met Schotland. De Schotten bleken na negentig minuten met 1-2 te sterk voor de ploeg van Erwin van de Looi. Door de nederlaag zijn de EK-kansen van Jong Oranje zo goed als verkeken. 

Jong Oranje kwam tien minuten na rust op achterstand op De Vijverberg. Fraser Hornby profiteerde van een blunderende Justin Bijlow en zette zijn land in de 54e minuut op een 1-0 voorsprong. De ploeg van Erwin van de Looi kwam een kwartier later nog langszij via Teun Koopmeiners, maar zag in de 89e minuut haar kansen op een resultaat in rook opgaan. Fraser Hornby benutte een strafschop, nadat Pablo Rosario een overtreding maakte in het stafschopgebied en daarvoor tevens een rode kaart ontving.

Sam Lammers begon tegen Jong Schotland in de basiself, maar werd vroegtijdig naar de kant gehaald. Na zestig minuten werd de SC Heerenveen-spits vervangen door Richairo Zivkovic. Voormalig SC Heerenveen-verdediger Denzel Dumfries maakte wel de gehele negentig minuten vol.

Door het verlies tegen Schotland lijkt het EK voor Jong Oranje voorlopig erg ver weg. De Nederlanders kunnen zich nog plaatsen voor een plek bij de beste nummers twee, maar staan momenteel op een derde plek in hun eigen poule. 

Opstelling Jong Oranje: Bijlow; Dumfries, Fosu-Mensah, Van Drongelen, Ouwejan (60' Ramselaar); Rosario, Koopmeiners, Til; Idrissi (76' Malen), Lammers (60' Zivkovic) en Groeneveld.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Sep 2018 om 12:25
    • Quote van 12 Sep 2018 om 12:04
      Weer laat zien? Wanneer heeft hij zich AL laten zien zodat je van WEER kan spreken?
      Ik heb namelijk nog helemaal NIKS van hem gezien.

      Overigens kan hij daar zelf niet zoveel aan doen aangezien het een spits is die je in de 16 moet aanspelen. Maar ja, daar hebben wij het team ook niet voor.
      Wat ik begin van het seizoen al zei..

      Hoe wij spelen op moment hadden we echt veel beter een Henk kunnen gebruiken. Een grote spits met snelheid. Aangezien onze spits vaak rond de middenlijn wordt aangespeeld heb je niks aan hem. Met Henk kon je nog gebruik maken van zijn snelheid en duelkracht!
    Laat me niet lachen
  • 12 Sep 2018 om 12:04
    • Quote van 12 Sep 2018 om 07:48
      Rustig aan jongen, snap je gevoel. Gelukkig weten we allemaal dat het bullshit is wat je zegt. Hoop dat hij het zondag weer laat zien.
    Weer laat zien? Wanneer heeft hij zich AL laten zien zodat je van WEER kan spreken?
    Ik heb namelijk nog helemaal NIKS van hem gezien.

    Overigens kan hij daar zelf niet zoveel aan doen aangezien het een spits is die je in de 16 moet aanspelen. Maar ja, daar hebben wij het team ook niet voor.
    Wat ik begin van het seizoen al zei..

    Hoe wij spelen op moment hadden we echt veel beter een Henk kunnen gebruiken. Een grote spits met snelheid. Aangezien onze spits vaak rond de middenlijn wordt aangespeeld heb je niks aan hem. Met Henk kon je nog gebruik maken van zijn snelheid en duelkracht!
  • 12 Sep 2018 om 10:47
    • Quote van 11 Sep 2018 om 23:23
      Huurling Lammers bakte er niets van, 3x de mogelijkheid om te scoren.Vaste basiskracht van Heerenveen moet spelen bij Heerenveen i.v.m. gedane afspraken PSV - Hamstra, huurlingen hebben 2streepjes voor ten koste van eigen mensen, belangen van supporters tellen niet.
    Vertel eens, welk belang heeft Hamstra er bij dan?
  • 12 Sep 2018 om 07:48
    • Quote van 11 Sep 2018 om 23:23
      Huurling Lammers bakte er niets van, 3x de mogelijkheid om te scoren.Vaste basiskracht van Heerenveen moet spelen bij Heerenveen i.v.m. gedane afspraken PSV - Hamstra, huurlingen hebben 2streepjes voor ten koste van eigen mensen, belangen van supporters tellen niet.
    Rustig aan jongen, snap je gevoel. Gelukkig weten we allemaal dat het bullshit is wat je zegt. Hoop dat hij het zondag weer laat zien.
  • 12 Sep 2018 om 06:52
    Die doelpunten bewaard hij voor zondag.
  • 11 Sep 2018 om 23:23
    Huurling Lammers bakte er niets van, 3x de mogelijkheid om te scoren.Vaste basiskracht van Heerenveen moet spelen bij Heerenveen i.v.m. gedane afspraken PSV - Hamstra, huurlingen hebben 2streepjes voor ten koste van eigen mensen, belangen van supporters tellen niet.
  • 11 Sep 2018 om 23:20
    Oke een kleine sneer en heeft echt niet alles met hem te maken, maar een van der Looi vind ik ook echt niet de man die voor een groep als Jong Oranje moet staan.
  • 11 Sep 2018 om 23:00
    • Quote van 11 Sep 2018 om 21:36
      Ik gebruik de iPhone-app. Nooit meer inloggen, nooit reclame. Ideaal
    Die gebruik ik ook, ook geen problemen, tot nog toe, gelukkig !!
  • 11 Sep 2018 om 22:04
    • Quote van 11 Sep 2018 om 21:02
      Off: Waarom moet ik om de zoveel tijd opnieuw inloggen terwijl de gegevens op automatisch inloggen staan. En waarom moet ik terwijl ik privacyinstellingen heb opgeslagen dit ook om de zoveel dagen herhalen?? DOE HIER IETS AAN!!!!! Irritante k#tsite begint dit zo langzamerhand te worden heren.....
    Same, is al maanden zo. En vooral wanneer je door een topic scrolled en dat die naar boven schiet (in de reacties)
  • 11 Sep 2018 om 21:43
    Lammers had moeten scoren