''Het is wachten totdat een club als PEC de Friezen voorbij zoeft''

( 16 reacties)
Groenste stroom van Nederland
''Het is wachten totdat een club als PEC de Friezen voorbij zoeft''

SC Heerenveen werkt op dit moment met een begroting van 18 miljoen euro, maar Tom Knipping maakt zich zorgen over de financiële situatie bij de Friezen. De verslaggever van Voetbal International ziet dat het budget steeds verder daalt. 

"De tijd dat Heerenveen standaard in de ballenbak van de UEFA-loting zat, ligt inmiddels steeds verder achter ons", blikt hij terug. "De laatste Europese voorrondewedstrijd stamt uit 2012. Voor de laatste deelname aan een hoofdtoernooi moeten we zelfs terug naar 2009", constateert Knipping. 

"Met de op papier best acceptabele begroting is finishen tussen plek 4 en 8 nu nog haalbaar. Met de nadruk op nog. Want de club staat al jaren in de achteruit", vervolgt hij kritisch. "Waar in 2011/12 nog 25 miljoen euro werd gegenereerd, was dat in 2016/17 (laatste seizoen nog niet bekend) gezakt naar 18 miljoen. Bijna eenderde van de begroting is verdampt", weet Knipping. 

"Op deze manier is het wachten totdat een club als PEC de Friezen voorbij zoeft", beseft hij. "Net als Groningen heeft Heerenveen nu nog een voorsprongetje op de concurrentie uit de middenmoot, maar als de trend van de laatste jaren zich doorzet, gaat het niet lang meer duren voordat het rechterrijtje in zicht komt", besluit hij op de website van Voetbal International. 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 19:59
    • Quote van 10 Aug 2018 om 16:00
      Kunnen we niet beter iedereen ontslaan? Er moet een plan komen want anders gaan we Twente achterna :(
    Briljant idee! Dat is de oplossing! Mag jij de club runnen!
  • 10 Aug 2018 om 19:21
    Hoezo HERO onbetrouwbaar heb je het zelf onderzocht of lul je maar wat uit je nek
  • 10 Aug 2018 om 18:32
    • Quote van 10 Aug 2018 om 18:19
      Onbetrouwbaar.
    Verder onderzoek leert dat het mee kan vallen.
    Specifieke bron:
    https://tallsay.com/page/4294992167/begrotingen-clubs-eredivisie-2017-2018

    Bronnen van de bron:
    AD, Brabants Dagblad, BN De Stem, De Gelderlander, Omroep Brabant, NOS, NRC, RTV Oost en Voetbal International
  • 10 Aug 2018 om 18:24
    We moeten uit kijken dat we roda niet achterna gaan. Roda was altijd onze angstgegner. En wij streden altijd om die 6e plek met hen. Nu is het heen en weer met die club om degradatie voetbal. Ik hoop echt dat we de weg weer omhoog vinden want het doet me pijn hoe het nu gaat.
  • 10 Aug 2018 om 18:19
    • Quote van 10 Aug 2018 om 18:04
      Bron.Tallsay.com
    Onbetrouwbaar.
  • 10 Aug 2018 om 18:04
    Bron.Tallsay.com
  • 10 Aug 2018 om 16:43
    • Quote van 10 Aug 2018 om 16:27
      Ik las net een verslag dat Heerenveen een begroting van 20 miljoen heeft 1 miljoen meer dan verleden jaar en PEC Zwolle 12 miljoen ze zijn met hun begroting de 6 club van Nederland .dus valt allemaal nog wel mee.5 jaar geleden was dat 23 miljoen
    Interessant! Bron?
  • 10 Aug 2018 om 16:27
    Ik las net een verslag dat Heerenveen een begroting van 20 miljoen heeft 1 miljoen meer dan verleden jaar en PEC Zwolle 12 miljoen ze zijn met hun begroting de 6 club van Nederland .dus valt allemaal nog wel mee.5 jaar geleden was dat 23 miljoen
  • 10 Aug 2018 om 16:20
    Gaat natuurlijk de komende 10 jaar niet gebeuren. Zonder extern geld gaat Zwolle niet groter worden van een 10-15 miljoen begroting. Als Heerenveen een beetje haar best blijft doen dan moet een begroting van +-20 miljoen haalbaar zijn. Er wordt altijd iets te simpel gedacht over clubs die zomaar even andere clubs voorbij streven.
  • 10 Aug 2018 om 16:18
    • Quote van 10 Aug 2018 om 16:00
      Kunnen we niet beter iedereen ontslaan? Er moet een plan komen want anders gaan we Twente achterna :(
    Wat een topidee, dat ze daar bij de club nog niet aan hebben gedacht.
  • 10 Aug 2018 om 16:13
    Daarbij moet wel de nuance gemaakt worden dat het tegenwoordig ook niet zo makkelijk meer is om in een eindtoernooi terecht te komen, wat de hele eredivisie/KNVB aan te rekenen is! Ieder clubje heeft wel dips.. Feyenoord was tot 2 jaar terug ook bijna van hun status “traditionele top 3” af.. Het gaat allemaal wel goed komen en wat hier onder ook gezegd wordt, winnen we nu 3 potjes, dan ben je weer kampioensfavoriet
  • 10 Aug 2018 om 16:06
    Ja weet je... We hebben inderdaad 2 potjes verloren en iedereen bekijkt het van de negatieve kant. Ook logisch en terecht. Maar als we straks 3 wedstrijden, 9 punten hebben. Dan zijn we weer op weg omhoog bla bla bla... Het opportunistische heerst of het pessimistische. Een nuchtere middenweg nooit maar stonden wij juist Friezen daar niet bekend om?
  • 10 Aug 2018 om 16:05
    Twente is gekomen waar het is door jaren van oneerlijk beleid en de consequenties daarvan. Een compleet andere situatie.
  • 10 Aug 2018 om 16:00
    Kunnen we niet beter iedereen ontslaan? Er moet een plan komen want anders gaan we Twente achterna :(
  • 10 Aug 2018 om 15:59
    Klopt statistisch vast helemaal. Ander feit: het is lang geleden dat er een bestuur zo lang zat als de huidige. Geen paniek.
  • 10 Aug 2018 om 15:59
    Dat was ook wel te verwachten gezien de beleidsvoering.