VIDEO | De Haan emotioneel door gesprek over SC Heerenveen

( 12 reacties)
Groenste stroom van Nederland
VIDEO | De Haan emotioneel door gesprek over SC Heerenveen

Foppe de Haan is nog altijd erg begaan met het lot van SC Heerenveen, zo blijkt uit beelden van Omroep MAX. De oefenmeester schoot vol toen hij sprak over zijn periode bij de Friezen. 

''Niet alleen Champions League halen, maar ook de hele weg die we hebben gedaan...", aldus De Haan, die vervolgens een brok in zijn keel krijgt en moeite heeft om verder te praten. Mooie beelden, Foppe! 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 16:49
    T wordt echt een oude man. Niet erg maar hier maat geen aandacht meer aan hem besteden. T is al lastig genoeg nu voor de club
  • 10 Aug 2018 om 13:58
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:25
      Je kunt ook dit verhaal van meerdere kanten bekijken, Rypster okse. Foppe heeft de laatste tijd wel vaker laten zien dat hij een emotionele kant heeft, die waarschijnlijk mede door zijn leeftijd wat minder makkelijk te onderdrukken valt. In dit geval zie ik vooral een man die trots is op wat hij bereikt heeft in zijn leven, van een kleine eerste divisie-club naar de Champions League is maar voor weinig clubs weggelegd. Dat staat in mijn ogen compleet los van hoe het er momenteel met de club voor staat.

      Mag ik je betreft die laatste twee zinnen vragen wat jouw definitie is van 'allemaal goed komen'? (Is een oprechte vraag, ik vraag me gewoon af wat je verwacht dat er nog mogelijk is met de club/Eredivisie, etc.)
    Met veel verstand van voetbal, een oog voor talent en een leiding vol van ondernemings- en handelsgeest ben je al een eind onderweg. Maar die vind je niet zomaar meer die de pure passie nog hebben en het in de vingers hebben om een voetbalclub te leiden. Dan komt daarna het C-garnituur, die denken dat ze het kunnen, een club runnen zien ze als een leuk speeltje en er ook nog een dik salaris uitrekken. Zulke managers kun je er 1000 van uit een blik trekken. En ik neem Eisinga het kwaad en alle andere voorgaande voorzitters (oa. Veenstra) dat ze denken dat ze het wel even beter kunnen doen, en alle macht naar hun zelf toetrekken! Je kan als voorzitter best veel bedenken en gaan organiseren. Bijvoorbeeld nieuwe trainings accommodatie en wat ik mooi vind van Eisinga dat hij toch wel progressief denkt, dus nieuwe inzichten in de sport algemeen wil inbrengen. Maar het belangrijkste is het voetbal know-how. En dat ontbreekt bij de meesten! En daar zie ik een taak voor de KNVB om daar protocollen voor op te stellen. En zelfs te controleren bij clubs of er goed beleid wordt gevoerd. Je kan vanuit de KNVB heel goed die voorzitters gaan helpen en ondersteunen. Daar zit het know-how met Jan Smit bijvoorbeeld. Zij zijn onafhankelijk en hebben geen belangen meer. Hun enigste belang is dat het Nederlandse voetbal er weer boven op komt. Zij kunnen het bestuur van de clubs begeleiden en aanvullen. Schrijf draaiboeken om het decennia lang goed te doen. Niet alleen afwachten op mismanagement bij de clubs en ze weer in categorieen plaatsen. Nee helpen! En ik hoop dat die ijdeltuiten van voorzitters, als ook de RVC’s van bepaalde clubs het toelaten om externe hulp binnen te laten.
  • 10 Aug 2018 om 13:18
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:16
      Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
    Stel je voor idd dat je alles positief ziet of met een beetje realisme. Stel je voor dat je bij alles negatief moet reageren. En elk onderwerp negatief moet bekijken.
  • 10 Aug 2018 om 13:15
    We kunnen niet altijd in het mooie verleden blijven hangen. Daar help je de club niet mee vooruit. Eisenga is geen Riemer maar ik vind dat hij het naar omstandigheden goed doet. Ik zeg daarmee zeker niet dat alles goed gaat. Daarom zeg ik kom op draag concrete kritiekpunten evt oplossingen aan en zet daar met zijn allen de schouders onders. Anders komt het inderdaad niet goed.
  • 10 Aug 2018 om 12:48
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:16
      Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
    Wat is dan , na het wegsturen van een aantal mensen, de oplossing.? Wie moeten het dan maar even gaan doen..?? Wie zijn dan de nieuwe Foppe en Riemer..? Hun tijdperk was uniek, lot uit loterij.., toevallige samenloop..... en natuurlijk prachtig mooi. Elk jaar compleet ander bestuur is ook geen oplossing lijkt me. Bij ander bestuur heb je ook geen garantie op succes. Wellicht eerst even drie potjes spelen in de competitie waar het om gaat?
  • 10 Aug 2018 om 12:47
    Ik smacht weer naar de tijden onder Riemer en Foppe. Clubmensen met hart voor de club. Foppe is een geweldige clubman die inderdaad ziet dat zijn levenswerk afglijdt door dit beleid. Er is geen ambitie en echte voetbal know-how. Konden we maar weer terug naar de goede oude tijd!!
  • 10 Aug 2018 om 12:25
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:16
      Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
    Je kunt ook dit verhaal van meerdere kanten bekijken, Rypster okse. Foppe heeft de laatste tijd wel vaker laten zien dat hij een emotionele kant heeft, die waarschijnlijk mede door zijn leeftijd wat minder makkelijk te onderdrukken valt. In dit geval zie ik vooral een man die trots is op wat hij bereikt heeft in zijn leven, van een kleine eerste divisie-club naar de Champions League is maar voor weinig clubs weggelegd. Dat staat in mijn ogen compleet los van hoe het er momenteel met de club voor staat.

    Mag ik je betreft die laatste twee zinnen vragen wat jouw definitie is van 'allemaal goed komen'? (Is een oprechte vraag, ik vraag me gewoon af wat je verwacht dat er nog mogelijk is met de club/Eredivisie, etc.)
  • 10 Aug 2018 om 12:23
    • Quote van 10 Aug 2018 om 12:16
      Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
    Vast
  • 10 Aug 2018 om 12:16
    Als Foppe in tranen schiet na het vertellen dat zn mooiste tijd bij Heerenveen was met het halen van champions league en het van onderaan opbouwen van de club en zij dan de vraag stelt waarom raakt je dat? En Foppe als antwoord geeft, ‘weet ik niet’ en Heerenveen ‘in zijn hart zit’ Hij durft gewoon niet te zeggen hoe erg hij het vind dat de club helemaal naar de klote gaat en naar de sodemieter wordt geholpen en dat hij het er verschrikkelijk moeilijk mee heeft dat het stadion steeds leger raakt. Iets waar hij het voor deed, voor ons! Verdomme, dit zijn de mensen waar ik mooie herinneringen aan heb beleefd, die de club hebben opgebouwd. Verschrikkelijk nuchter zijn en ontzettend veel verstand van voetbal hebben. Je moet je schamen op dit forum als je roept dat alles goed gaat, positief bent over de gang van zaken en roept dat het allemaal goed komt. Echt te idioot voor woorden!
  • 10 Aug 2018 om 11:42
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:36
      We hebben nog meer kans!! haha
    Geen groot nieuws, maar las daarnaast gister op de twitter van Arno Vermeulen(haha jup..) dat Diederik Boer de laatste training met een handblessure het veld verliet. Iemand daar nog iets over gehoord?
  • 10 Aug 2018 om 11:36
    • Quote van 10 Aug 2018 om 11:35
      Off topic: thomas opweg naar psv. Speelt vanavond niet tegen ons. Dat is opzich een meevaller!
    We hebben nog meer kans!! haha
  • 10 Aug 2018 om 11:35
    Off topic: thomas opweg naar psv. Speelt vanavond niet tegen ons. Dat is opzich een meevaller!