Geen vervanger voor Veerman? ''Hornkamp komt er bijvoorbeeld aan''

( 63 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Geen vervanger voor Veerman? ''Hornkamp komt er bijvoorbeeld aan''

De kans is groot dat Henk Veerman zijn laatste wedstrijd voor SC Heerenveen heeft gespeeld, zo weet Omrop Fryslân te melden. De boomlange centrumspits ontbrak vandaag op het trainingsveld, omdat hij op weg lijkt naar een nieuwe club. 

"We zitten in de eindfase", bevestigt technisch directeur Gerry Hamstra. "Over welke club het gaat, doen we geen uitspraken, maar het lijkt erop dat het goed komt", vervolgt de bestuurder. Duidelijk is inmiddels echter al wel dat het om Sankt Pauli gaat.

SC Heerenveen haalt mogelijk geen vervanger in huis. "We moeten ook kijken naar dat wat we in huis hebben", legt hij uit. "Jizz Hornkamp komt er bijvoorbeeld aan. Bovendien moeten we afwachten wat er op het middenveld gebeurt", aldus Hamstra.

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Aug 2018 om 11:02
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:48
      2 miljoen voor een jonge spits, die er meer dan 20 in schiet? Lijkt me goed te doen.. Maar nee, Hamstra wilde Lammers perse hebben.. Op basis waarvan??
    Wie zegt dat hij überhaupt naar Heerenveen wilde komen? Je kan kiezen tussen een AZ en Heerenveen. Een AZ dat zowat jaarlijks top 5, Europees speelt en betere salarissen kan betalen.
  • 9 Aug 2018 om 23:26
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:22
      @fean37 je roept steeds hamstra heeft gefaald , hoeveel geld heeft ie te besteden, welke spelers heeft hij nee van te horen gekregen , welke spelers waren de salaris eisen te hoog .
      ik wil hier graag antwoord op jij schijnt namelijk goed ingelicht te zijn over het budget en de spelers die Heerenveen zo wel even kan halen
    En dan blijft het stil..
  • 9 Aug 2018 om 23:26
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:22
      @fean37 je roept steeds hamstra heeft gefaald , hoeveel geld heeft ie te besteden, welke spelers heeft hij nee van te horen gekregen , welke spelers waren de salaris eisen te hoog .
      ik wil hier graag antwoord op jij schijnt namelijk goed ingelicht te zijn over het budget en de spelers die Heerenveen zo wel even kan halen
    En dan blijft het stil..
  • 9 Aug 2018 om 23:26
    • Quote van 9 Aug 2018 om 16:40
      Handelshuis?, je mag blij zijn dat Zenelli ( eventueel) nog wát opbrengt. En de rest. Huur en mindere kwaliteit ? Daar "handel" je niet meer mee.
    Zeneli, Dumfries, Pirie, en wie weet Kongolo wel. Er zit genoeg handelswaar in de club. En er is net een bankzitter verkocht voor meer als een half miljoen.
  • 9 Aug 2018 om 17:49
    • Quote van 9 Aug 2018 om 14:14
      en waar haal je de $$$ vandaan die deze spelers moeten kosten 4,5 mln voor Kuwas bv Kijk ik vind het best dat je versterkingen wil halen maar enig realistisch denken zou niet mistaan. Maher : is maar de vraag of die nog zijn niveau haalt AZ bied hem bv geen contract aan.. Tannane : kan jou niet serieus nemen Holla: echt waar joh Van Crooy : VVV vraagt 2,5 Rienstra : zou kunnen Bel Hassani : 3mln + Kortom jou lijstje is leuk als Heerenveen 8 mln te besteden had en dan 3 of 4 kon halen maar nee dit is geen lijstje waar ik op opgehoopt had
    Pec Zwolle heeft Van Crooy en leemans samen voor een miljoen gehaald van VVV. Deze spelers waren voor ons ook wel versterkingen geweest. Hamstra haalt Kongolo voor 700.000 euro. Ik snap sommige kritiek op Hamstra wel, soms mag het wel wat slimmer, creatiever en doortastender.
  • 9 Aug 2018 om 16:40
    • Quote van 9 Aug 2018 om 09:31
      Wat wil je nu eigenlijk zeggen Sibbele?
    Handelshuis?, je mag blij zijn dat Zenelli ( eventueel) nog wát opbrengt. En de rest. Huur en mindere kwaliteit ? Daar "handel" je niet meer mee.
  • 9 Aug 2018 om 14:22
    @fean37 je roept steeds hamstra heeft gefaald , hoeveel geld heeft ie te besteden, welke spelers heeft hij nee van te horen gekregen , welke spelers waren de salaris eisen te hoog .
    ik wil hier graag antwoord op jij schijnt namelijk goed ingelicht te zijn over het budget en de spelers die Heerenveen zo wel even kan halen
  • 9 Aug 2018 om 14:16
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:14
      En wat nou als ADO teveel vroeg voor Heerenveen?
    Fean37 denkt nog steeds dat Heerenveen geld heeft om spelers boven de 1,5 mln te halen. Zie bv Kuwas die door hem genoemd wordt 4,5 miljoen moet die kosten
  • 9 Aug 2018 om 14:14
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:21
      Maher, Rienstra, Van Crooy, Hunte, Bel Hassani, Johnsen van ADO, Kishna, Assaidi, Johnsen terughalen van Ajax, Kuwas, Holla, Tannane, doe desnoods een poging om Siem de Jong aan te trekken van Ajax.. Zat spelers die beter zijn dan Lammers en Floranus.. En genoeg trainers, die beter bij Heerenveen passen dan JOR...
    en waar haal je de $$$ vandaan die deze spelers moeten kosten 4,5 mln voor Kuwas bv Kijk ik vind het best dat je versterkingen wil halen maar enig realistisch denken zou niet mistaan. Maher : is maar de vraag of die nog zijn niveau haalt AZ bied hem bv geen contract aan.. Tannane : kan jou niet serieus nemen Holla: echt waar joh Van Crooy : VVV vraagt 2,5 Rienstra : zou kunnen Bel Hassani : 3mln + Kortom jou lijstje is leuk als Heerenveen 8 mln te besteden had en dan 3 of 4 kon halen maar nee dit is geen lijstje waar ik op opgehoopt had
  • 9 Aug 2018 om 13:48
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:14
      En wat nou als ADO teveel vroeg voor Heerenveen?
    2 miljoen voor een jonge spits, die er meer dan 20 in schiet? Lijkt me goed te doen.. Maar nee, Hamstra wilde Lammers perse hebben.. Op basis waarvan??
  • 9 Aug 2018 om 13:14
    • Quote van 9 Aug 2018 om 13:06
      Klopt, omdat Hamstra waarschijnlijk weer te laat was.. Er zijn zoveel goeie, en betere spelers op te halen dan Lammers en Floranus? Ben bang dat je hier de oorlog niet mee wint.. Maar, we zullen zien.. ?? Hoop dat ik ongelijk heb..
    En wat nou als ADO teveel vroeg voor Heerenveen?
  • 9 Aug 2018 om 13:06
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:38
      Johnsen van ADO is naar AZ.
    Klopt, omdat Hamstra waarschijnlijk weer te laat was.. Er zijn zoveel goeie, en betere spelers op te halen dan Lammers en Floranus? Ben bang dat je hier de oorlog niet mee wint.. Maar, we zullen zien.. ?? Hoop dat ik ongelijk heb..
  • 9 Aug 2018 om 12:38
    • Quote van 9 Aug 2018 om 12:21
      Maher, Rienstra, Van Crooy, Hunte, Bel Hassani, Johnsen van ADO, Kishna, Assaidi, Johnsen terughalen van Ajax, Kuwas, Holla, Tannane, doe desnoods een poging om Siem de Jong aan te trekken van Ajax.. Zat spelers die beter zijn dan Lammers en Floranus.. En genoeg trainers, die beter bij Heerenveen passen dan JOR...
    Johnsen van ADO is naar AZ.
  • 9 Aug 2018 om 12:21
    • Quote van 9 Aug 2018 om 11:53
      wat moet Hamstra dan volgens jou doe , geef hier nou eens duidelijk antwoord op ,want Geld om iets te doen is er niet.

      Welke spelers had hij dan moeten halen volgens jou ???
    Maher, Rienstra, Van Crooy, Hunte, Bel Hassani, Johnsen van ADO, Kishna, Assaidi, Johnsen terughalen van Ajax, Kuwas, Holla, Tannane, doe desnoods een poging om Siem de Jong aan te trekken van Ajax.. Zat spelers die beter zijn dan Lammers en Floranus.. En genoeg trainers, die beter bij Heerenveen passen dan JOR...
  • 9 Aug 2018 om 11:56
    • Quote van 9 Aug 2018 om 09:30
      Je hebt niet echt een idee hoe een salarishuis of überhaupt een begroting werkt he Reinier.
    Reinier trek is zwaar in twijfel die denkt werkelijk dat geld aan bomen groeit volgens mij, hetzelfde riedeltje wordt continue herhaald .

    Heerenveen moet kwaliteit kopen , maar als je dan vraagt hoe of waarmee dan antwoord hij niet..
  • 9 Aug 2018 om 11:54
    • Quote van 9 Aug 2018 om 01:28
      Hoe kun je nou in godsnaam als raad van toezicht zulke onervaren broekies qua eredivisie voetbal, figuren als Hamstra, Eisinga, en JOR deze prachtclub laten leiden. Wanbeleid van de bovenste plank. Ik heb het al vaker gezegd, maar meestal op dit forum komt er kritiek op. Je moet kwaliteit kopen. Valt dat weg zoals Stijn, dan svp dezelfde spelers kopen.
    Reinier je bent niet helemaal wakker geloof ik, Kwaliteit kopen betekent geld en dat is er NIET.
  • 9 Aug 2018 om 11:53
    • Quote van 9 Aug 2018 om 09:06
      Ook Als Heerenveen met 0-4 van PEC wint, blijf ik zeggen dat Hamstra heeft bewezen, er niks van te kunnen..
    wat moet Hamstra dan volgens jou doe , geef hier nou eens duidelijk antwoord op ,want Geld om iets te doen is er niet.

    Welke spelers had hij dan moeten halen volgens jou ???
  • 9 Aug 2018 om 10:46
    • Quote van 9 Aug 2018 om 01:11
      van 1 weten we het toch die is louter negatief en gooit het telkens op zijn mening maar zodra Heerenveen wint of ze spelen goed dan is ie nergens te bekennen en hoor je hem niet, gebeurd er iets dan staat ie weer vooraan met het azijnzeiken. En dan aankomen zetten met ik ben al 30 jaar supporter. Ik kende fean37 nog niet maar de ander sta ik totaal niet meer vreemd van op te kijken die kraamt alleen maar negatieve onzin uit.
    Het is ieder seizoen hetzelfde riedeltje. Vorig jaar en het jaar ervoor ook. In de zomer waren mensen als Drachten en Direct rood alom aanwezig om te bashen en negatief te zijn. Toen Heerenveen de een na de andere zege behaalde en het goed deed waren ze nergens. Toen de neergaande lijn ingezet was waren ze hier ineens weer te vinden. Zo zal het nu ook zijn. Na een nederlaag het hoogste woord, als we winnen niets. Jammer dat het zo moet maar je kunt ze het beste negeren.
  • 9 Aug 2018 om 10:44
    Wel grappig hoe de afgelopen seizoenen er geroepen werd om Hornkamp in de basis (net als Iredale) en nu ze talent dan wel een kans lijken te willen geven is het ook niet goed en moet Hamstra ook oprotten.
    Als Hornkamp stappen heeft gemaakt is het goed dat hij dit jaar Lammers aflost als die in een mindere periode zit. Leidt je uiteindelijk ook niet voor niets op.
  • 9 Aug 2018 om 09:47
    • Quote van 9 Aug 2018 om 09:30
      Je hebt niet echt een idee hoe een salarishuis of überhaupt een begroting werkt he Reinier.
    Ik heb in het algemeen het idee dat mensen heel makkelijk denken over het besturen van een club. Alsof het een soort Football Manager is waar je alle spelers ter wereld kunt opzoeken en eenvoudig kunt kopen (en verkopen) zonder dat je daadwerkelijk naar de risico's en/of financiële gevolgen kijkt. Je hebt met zoveel meer factoren te maken (media, supporters, sponsoren, etc.), los nog van de ambities/persoonlijkheden binnen de selectie.
  • 9 Aug 2018 om 09:31
    • Quote van 9 Aug 2018 om 09:21
      Wij wáren toch dat " handelshuis " ?Als je daar in het verleden hier kritiek op had dan waren de rapen gaar.Nu zie je (helaas!) dat je de deksel keihard en met terugwerkende kracht op je neus krijgt. Wat nou handelshuis?, ...verkopen, en nog eens verkopen was toch het motto !? maw ...wat nu ? Wie het weet mag het zeggen, en dan vooral graag diegenen die toen zo op hun achterste benen stonden als ik daar kritiek op had..ennuh ik weet nog wel wié dat waren.Ben benieuwd.
    Wat wil je nu eigenlijk zeggen Sibbele?
  • 9 Aug 2018 om 09:30
    • Quote van 9 Aug 2018 om 01:28
      Hoe kun je nou in godsnaam als raad van toezicht zulke onervaren broekies qua eredivisie voetbal, figuren als Hamstra, Eisinga, en JOR deze prachtclub laten leiden. Wanbeleid van de bovenste plank. Ik heb het al vaker gezegd, maar meestal op dit forum komt er kritiek op. Je moet kwaliteit kopen. Valt dat weg zoals Stijn, dan svp dezelfde spelers kopen.
    Je hebt niet echt een idee hoe een salarishuis of überhaupt een begroting werkt he Reinier.
  • 9 Aug 2018 om 09:21
    Wij wáren toch dat " handelshuis " ?Als je daar in het verleden hier kritiek op had dan waren de rapen gaar.Nu zie je (helaas!) dat je de deksel keihard en met terugwerkende kracht op je neus krijgt. Wat nou handelshuis?, ...verkopen, en nog eens verkopen was toch het motto !? maw ...wat nu ? Wie het weet mag het zeggen, en dan vooral graag diegenen die toen zo op hun achterste benen stonden als ik daar kritiek op had..ennuh ik weet nog wel wié dat waren.Ben benieuwd.
  • 9 Aug 2018 om 09:06
    • Quote van 9 Aug 2018 om 01:11
      van 1 weten we het toch die is louter negatief en gooit het telkens op zijn mening maar zodra Heerenveen wint of ze spelen goed dan is ie nergens te bekennen en hoor je hem niet, gebeurd er iets dan staat ie weer vooraan met het azijnzeiken. En dan aankomen zetten met ik ben al 30 jaar supporter. Ik kende fean37 nog niet maar de ander sta ik totaal niet meer vreemd van op te kijken die kraamt alleen maar negatieve onzin uit.
    Ook Als Heerenveen met 0-4 van PEC wint, blijf ik zeggen dat Hamstra heeft bewezen, er niks van te kunnen..
  • 9 Aug 2018 om 08:23
    • Quote van 9 Aug 2018 om 07:54
      Wat ik trouwens niet begrijp is dat mensen ervaring en kwaliteit gehaald willen zien maar dan met de naam van Sinkgraven op de proppen komen. Die speelt bij Ajax de helft van de tijd niet omdat hij hartstikke blessuregevoelig is en ten tweede heeft hij zich niet door kunnen ontwikkelen als aanvallende middenvelder. Daarnaast stond hij bij ons al veelvuldig opgesteld op links omdat hij als 10 te licht werd bevonden.
    Met de helft van de tijd ben je nog positief...ik zie hem ook niet als een versterking op dit moment, daarnaast hebben we met Vlap al een 10, een goede 6 zou ons meer helpen denk ik.
  • 9 Aug 2018 om 07:54
    Wat ik trouwens niet begrijp is dat mensen ervaring en kwaliteit gehaald willen zien maar dan met de naam van Sinkgraven op de proppen komen. Die speelt bij Ajax de helft van de tijd niet omdat hij hartstikke blessuregevoelig is en ten tweede heeft hij zich niet door kunnen ontwikkelen als aanvallende middenvelder. Daarnaast stond hij bij ons al veelvuldig opgesteld op links omdat hij als 10 te licht werd bevonden.
  • 9 Aug 2018 om 01:28
    Hoe kun je nou in godsnaam als raad van toezicht zulke onervaren broekies qua eredivisie voetbal, figuren als Hamstra, Eisinga, en JOR deze prachtclub laten leiden. Wanbeleid van de bovenste plank. Ik heb het al vaker gezegd, maar meestal op dit forum komt er kritiek op. Je moet kwaliteit kopen. Valt dat weg zoals Stijn, dan svp dezelfde spelers kopen.
  • 9 Aug 2018 om 01:11
    • Quote van 8 Aug 2018 om 21:21
      Nurmela, Talan, Lurling, Yildirim, Huntelaar, Tomassen allen hadden geen eredivisie ervaring. Dat afschrijven van jonge spelers als Floranes, Lammers, Hornkamp, Kongolo slaat helemaal nergens op. Na tien a vijftien wedstrijden in de eredivisie mag dat maar de blinde paniek na deze voorbereiding vind ik bizar.
    van 1 weten we het toch die is louter negatief en gooit het telkens op zijn mening maar zodra Heerenveen wint of ze spelen goed dan is ie nergens te bekennen en hoor je hem niet, gebeurd er iets dan staat ie weer vooraan met het azijnzeiken. En dan aankomen zetten met ik ben al 30 jaar supporter. Ik kende fean37 nog niet maar de ander sta ik totaal niet meer vreemd van op te kijken die kraamt alleen maar negatieve onzin uit.
  • 8 Aug 2018 om 21:21
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:23
      Een zekere Van Nistelrooy kwam naar Heerenveen zonder eredivisie in de benen. Heb je die toen ook zo verwelkomt?
      Hij scoorde in de 1e acht wedstrijden 2 goals, dat hele seizoen in totaal 13. (Dat zijn geen cijfers voor een "Heerenveen" spits toch?) Werd het een kut seizoen? Nee, we werden 6e en gingen via de beker Europa in...

      Dussss; ik ga rustig even kijken wat de komende wedstrijden ons brengt en niet de boel vooraf afzeiken.

    Nurmela, Talan, Lurling, Yildirim, Huntelaar, Tomassen allen hadden geen eredivisie ervaring. Dat afschrijven van jonge spelers als Floranes, Lammers, Hornkamp, Kongolo slaat helemaal nergens op. Na tien a vijftien wedstrijden in de eredivisie mag dat maar de blinde paniek na deze voorbereiding vind ik bizar.
  • 8 Aug 2018 om 20:10
    Maar wat is er uberhaupt nog over van onze scouting? Ik zie nauwelijks spelers die gescout zijn en vervolgens worden aangetrokken. Mihaylovic. Voor de rest niks.
  • 8 Aug 2018 om 20:07
    Ik vrees dat Kobayashi en Thorsby nog weg moeten om gericht te kunnen versterken. En ze daarom "moeten" spelen dus met het hele seizoen in gedachten. Kijkend naar de wedstrijd op zich zou ik niet beiden opstellen. Misschien wel beiden juist niet maar Naess als comtroleur en Kongolo of Bruin naast Vlap.
  • 8 Aug 2018 om 20:05
    • Quote van 8 Aug 2018 om 20:01
      1e Training vanochtend was met het middenveld Yuki, Thorsby en Kongolo en Vlap op linksbuiten. Serieus, het is géén grap.... Later gelukkig wel met Vlap. Alleen wel ten koste van Kongolo. Ik zie graag een middenveld met óf Yuki, óf Thorsby, maar zeker niet met allebei. Om dan ook nog eens Kongolo daar aan toe te voegen..... Mijn hemel.
    Dus Kongolo gehaald, en die gaat waarschijnlijk niet eens in de basis starten? Vlap als linksbuiten.. Haha.. Ben benieuwd hoe deze trainer het gaat doen.. Ik hou m'n hart vast..
  • 8 Aug 2018 om 20:03
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:57
      Onderschat moet zijn overschat.
    Perfect gesproken.. Ben ook benieuwd, waarom JOR is aangesteld als trainer? Deze man straalt niks uit.. Waarom Lammers aangetrokken als 1e spits, met 0 ervaring? Waarom Floranus gehaald? Ik snap de aankopen van Hamstra niet..
  • 8 Aug 2018 om 20:01
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:22
      Inderdaad.. Dus geld weggegooid.. Ook Floranus is natuurlijk geen versterking.. Dus ik ben benieuwd naar de opstelling vrijdag.. Baart me wel zorgen, dat JOR en nog niet over uit is.. Terwijl ze over 2 dagen al de 1e wedstrijd hebben..
    1e Training vanochtend was met het middenveld Yuki, Thorsby en Kongolo en Vlap op linksbuiten. Serieus, het is géén grap.... Later gelukkig wel met Vlap. Alleen wel ten koste van Kongolo. Ik zie graag een middenveld met óf Yuki, óf Thorsby, maar zeker niet met allebei. Om dan ook nog eens Kongolo daar aan toe te voegen..... Mijn hemel.
  • 8 Aug 2018 om 19:57
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:54
      Bosse: Vorig seizoen was Reza K#t. Toen werd er inderdaad gezegd doe Veerman OF DESNOODS Hornkamp omdat hij het bij de beloftes wel naar wens deed. En om er vervolgens achter te kunnen komen hoe de zaken er na Streppel voor zouden staan. Zo vreemd is dat toch niet?

      Maar wat exact weten we nu van Hornkamp op eredivisieniveau?? Juist, helemaal niets. En van Lammers is dat feitelijk hetzelfde. Stel dan Lammers inderdaad een typische JL of KKD spits is. Dat kan, geeft verder niet. Maar hoe moet je dan Hornkamp als vervanger / pinchhitter zien? Hij is in de voorbereiding zelfs 0,0 minuten ingezet als centrumspits.

      Hoe bosse, hoe moeten de kritische mensen het dan zien? Vertel het ons dan.
      Vertrouwen op de scouting?? Met Dalgaard, Te Vrede, Veerman en Reza neem je jezelf denk ik niet serieus als je blind gaat varen op de scouting. Larsson en Zeneli, het zouden toppers worden. Beide hebben het bij ons volgens mij niet opgered op speler van het seizoen te worden. Of ik moet het hebben gemist. Kobayashi en Thorsby, groeibriljanten waarvoor we (vele) miljoenen binnen zouden krijgen. Rojas en Mihajlovic, absoluut niet bij iedereen beoordeeld als spelers met een vraagteken.

      Let wel, ik wacht totdat er een aantal wedstrijden zijn geweest en de transferwindow definitief is gesloten. Maar indien het er tegen de winter naar uit ziet dat JOR met deze selectie simpelweg niet in staat kan worden geacht hoge ogen te gooien dan hebben we wel een probleem. Houdt JOR namelijk net als Lodewijks de eer aan zichzelf? Of blijft hij stoïcijns lekker zitten net zoals Streppel dat had gedaan? Ik denk dat ik het antwoord al weet.

      Als..... Als het inderdaad allemaal tegenvalt en puzzelstukjes niet in elkaar passen en door het ontslaan (en door moeten betalen) van JOR er geen enkele mogelijkheid is om de selectie te versterken, dan kan het niet anders zijn of Hamstra (en de scouting) moeten zich mede verantwoordelijk voelen en hun conclusies trekken. Wil je op meerdere momenten een grote kerel zijn en beweren dat je selectie van voldoende niveau is, dan moet je dat ook zijn wanneer je je werk schromelijk hebt onderschat. Het is op de tijd vooruit lopen, maar ik wilde het toch graag gezegd hebben. Een misstap kan onze club zich niet veroorloven. Op geen enkele wijze!
    Onderschat moet zijn overschat.
  • 8 Aug 2018 om 19:54
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:46
      Hahahaha tranen rollen weer over de wangen van het lachen na het lezen van de reacties. Supporters vorig jaar "geef hornkamp een kans". Supporters bij aantrekken lammers "dit staat de ontwikkeling van hornkamp in de weg". Supporters bij bericht dat hornkamp tweede spits word " het moet gvd niet gekker worden"
    Bosse: Vorig seizoen was Reza K#t. Toen werd er inderdaad gezegd doe Veerman OF DESNOODS Hornkamp omdat hij het bij de beloftes wel naar wens deed. En om er vervolgens achter te kunnen komen hoe de zaken er na Streppel voor zouden staan. Zo vreemd is dat toch niet?

    Maar wat exact weten we nu van Hornkamp op eredivisieniveau?? Juist, helemaal niets. En van Lammers is dat feitelijk hetzelfde. Stel dan Lammers inderdaad een typische JL of KKD spits is. Dat kan, geeft verder niet. Maar hoe moet je dan Hornkamp als vervanger / pinchhitter zien? Hij is in de voorbereiding zelfs 0,0 minuten ingezet als centrumspits.

    Hoe bosse, hoe moeten de kritische mensen het dan zien? Vertel het ons dan.
    Vertrouwen op de scouting?? Met Dalgaard, Te Vrede, Veerman en Reza neem je jezelf denk ik niet serieus als je blind gaat varen op de scouting. Larsson en Zeneli, het zouden toppers worden. Beide hebben het bij ons volgens mij niet opgered op speler van het seizoen te worden. Of ik moet het hebben gemist. Kobayashi en Thorsby, groeibriljanten waarvoor we (vele) miljoenen binnen zouden krijgen. Rojas en Mihajlovic, absoluut niet bij iedereen beoordeeld als spelers met een vraagteken.

    Let wel, ik wacht totdat er een aantal wedstrijden zijn geweest en de transferwindow definitief is gesloten. Maar indien het er tegen de winter naar uit ziet dat JOR met deze selectie simpelweg niet in staat kan worden geacht hoge ogen te gooien dan hebben we wel een probleem. Houdt JOR namelijk net als Lodewijks de eer aan zichzelf? Of blijft hij stoïcijns lekker zitten net zoals Streppel dat had gedaan? Ik denk dat ik het antwoord al weet.

    Als..... Als het inderdaad allemaal tegenvalt en puzzelstukjes niet in elkaar passen en door het ontslaan (en door moeten betalen) van JOR er geen enkele mogelijkheid is om de selectie te versterken, dan kan het niet anders zijn of Hamstra (en de scouting) moeten zich mede verantwoordelijk voelen en hun conclusies trekken. Wil je op meerdere momenten een grote kerel zijn en beweren dat je selectie van voldoende niveau is, dan moet je dat ook zijn wanneer je je werk schromelijk hebt onderschat. Het is op de tijd vooruit lopen, maar ik wilde het toch graag gezegd hebben. Een misstap kan onze club zich niet veroorloven. Op geen enkele wijze!
  • 8 Aug 2018 om 19:42
    Gwn een nieuwe vleugel verdediger en middenvelder halen. En beide spelers die het team mee kunnen slepen en ze wakker houden. Pierie en Høegh centrum. Wissel Drkusic en Naess. Thorsby kan wel middenveld maar dan alleen maar met 1 taak: De aanval van de tegenstander uitschakelen. Hij kan strijden en fungeren als een stormram. Meer heb je alleen niet aan die jongen.
  • 8 Aug 2018 om 19:25
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:46
      Hahahaha tranen rollen weer over de wangen van het lachen na het lezen van de reacties. Supporters vorig jaar "geef hornkamp een kans". Supporters bij aantrekken lammers "dit staat de ontwikkeling van hornkamp in de weg". Supporters bij bericht dat hornkamp tweede spits word " het moet gvd niet gekker worden"
    Zou ook geen spits halen, haal een ervaren middenvelder die goals kan maken en het spul op sleeptouw kan nemen. Wanneer je er nu een spits bij haalt, dan zit je volgend jaar weer met Hornkamp en Iredale.
  • 8 Aug 2018 om 19:23
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:56
      Precies!!...opzouten ermee, verdomme met lammers winnen wij de wedstrijden??. dit jochie heeft nog totaal geen eredivisie voetbal in de benen..ben al 40 jaar supporter maar zie dat de club steeds meer afglijd >>>Hamstra en Co hebben niets maar totaal niets geleerd onder 2 jaar streppel..>>wanbeleid!
    Een zekere Van Nistelrooy kwam naar Heerenveen zonder eredivisie in de benen. Heb je die toen ook zo verwelkomt?
    Hij scoorde in de 1e acht wedstrijden 2 goals, dat hele seizoen in totaal 13. (Dat zijn geen cijfers voor een "Heerenveen" spits toch?) Werd het een kut seizoen? Nee, we werden 6e en gingen via de beker Europa in...

    Dussss; ik ga rustig even kijken wat de komende wedstrijden ons brengt en niet de boel vooraf afzeiken.

  • 8 Aug 2018 om 19:22
    • Quote van 8 Aug 2018 om 19:16
      Er is 7ton betaald voor Kongolo maar hadden we van dat geld niet beter een directe versterking kunnen halen?
    Inderdaad.. Dus geld weggegooid.. Ook Floranus is natuurlijk geen versterking.. Dus ik ben benieuwd naar de opstelling vrijdag.. Baart me wel zorgen, dat JOR en nog niet over uit is.. Terwijl ze over 2 dagen al de 1e wedstrijd hebben..
  • 8 Aug 2018 om 19:16
    Er is 7ton betaald voor Kongolo maar hadden we van dat geld niet beter een directe versterking kunnen halen?
  • 8 Aug 2018 om 18:57
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:12
      Ik zeg wat ik vind.. Dit is mijn mening.. Waarom niet Maher ophalen, Bel Hassani.. Sinkgraven.. Doe desnoods een poging om Siem de Jong aan te trekken.. Of haal Johnson terug van Ajax.. Heb er helaas geen vertrouwen in dit seizoen.. ????Had alles op alles gezet om die Johnsen van ADO te halen.. Dan haal je tenminste een echte spits in huis.. Lammers? Die gaat er nog geen 12 maken dit seizoen. En als Zeneli ook nog eens weggaat?? En Van Amersfoort?
    Helemaal mee eens... vrijdag om 21:45uur staan we onderaan door een 3-1 nederlaag... helaas, maar met dit team is er weinig eer te behalen ben ik bang.. Met Thorsby,V Amersfoort, juka en Doke win je geen wedstrijden... kan nog wel even doorgaan maar is simpelweg de waarheid helaas.
  • 8 Aug 2018 om 18:46
    Hahahaha tranen rollen weer over de wangen van het lachen na het lezen van de reacties. Supporters vorig jaar "geef hornkamp een kans". Supporters bij aantrekken lammers "dit staat de ontwikkeling van hornkamp in de weg". Supporters bij bericht dat hornkamp tweede spits word " het moet gvd niet gekker worden"
  • 8 Aug 2018 om 18:36
    Drachten en Fean 37, het lijkt wel een komedie duo.. Alleen maar op elkaar reageren en alleen maar negatief. Er is nog geen wedstrijd gespeeld en iedereen moet al weg of deugt niet. Beetje voorbarig allemaal lijkt mij.
  • 8 Aug 2018 om 18:31
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:21
      Hoezo? Omdat we onze mening durven te geven, over het beleid van Heerenveen? Zouden meer supporters moeten doen.. Maar gelukkig zijn we niet de enigen.. Ben benieuwd wat de supporters zeggen, als ze met 4-0 verliezen van PEC, en daarna verliezen van Feyenoord en Vitesse en dan uit tegen VVV. Dan sta je onderaan.. Denk dat de pleuris dan uitbreekt..
    Fean 37...afgelopen seizoen onder Streppel moest ik ook niet zo zeuren en minder azijn drinken......TOT!! ineens die gasten die mij vonden Lullen ook ineens hun Gal gingen spugen...jij snapt wat ik/ wij bedoelen, maar de ""supporters boven uit de klei"" zien het na het koeiemelken als een uitje en niet als het eggie ..helaas.
  • 8 Aug 2018 om 18:25
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:21
      Hoezo? Omdat we onze mening durven te geven, over het beleid van Heerenveen? Zouden meer supporters moeten doen.. Maar gelukkig zijn we niet de enigen.. Ben benieuwd wat de supporters zeggen, als ze met 4-0 verliezen van PEC, en daarna verliezen van Feyenoord en Vitesse en dan uit tegen VVV. Dan sta je onderaan.. Denk dat de pleuris dan uitbreekt..
    feanfan_01... Zullen we NA de wedstrijd tege PEC nog een keer babbelen?!
  • 8 Aug 2018 om 18:21
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:13
      Fean37 en Drachten jullie moeten met dit weer meer water drinken, geen azijn he...
    Hoezo? Omdat we onze mening durven te geven, over het beleid van Heerenveen? Zouden meer supporters moeten doen.. Maar gelukkig zijn we niet de enigen.. Ben benieuwd wat de supporters zeggen, als ze met 4-0 verliezen van PEC, en daarna verliezen van Feyenoord en Vitesse en dan uit tegen VVV. Dan sta je onderaan.. Denk dat de pleuris dan uitbreekt..
  • 8 Aug 2018 om 18:19
    Gelukkig zijn er ook mensen die wel positief in het leven staan. Veel plezier allemaal komend seizoen.
  • 8 Aug 2018 om 18:13
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:56
      Precies!!...opzouten ermee, verdomme met lammers winnen wij de wedstrijden??. dit jochie heeft nog totaal geen eredivisie voetbal in de benen..ben al 40 jaar supporter maar zie dat de club steeds meer afglijd >>>Hamstra en Co hebben niets maar totaal niets geleerd onder 2 jaar streppel..>>wanbeleid!
    Als jij net als ik al heel lang een seizoenkaart hebt, dan weet jij dat Riemer ook altijd heel zuinig was en niet veel uitgaf. Maar spelers wouden toen wel naar Heerenveen. Tijden zijn veranderd. Je moet tegenwoordig kapitalen betalen om een speler aan te trekken daarna nog een behoorlijk bedrag aan salaris. Dat was toen wel wat anders. Gelukkig voor Riemer en co bestond er toen nog geen sociaal media. Iedereen heeft overal een oordeel over en de meest schrijnende dingen worden gezegt op sociaal media. Ik blijf vooralsnog positief en wacht eerst af wat t allemaal brengt.
  • 8 Aug 2018 om 18:13
    Fean37 en Drachten jullie moeten met dit weer meer water drinken, geen azijn he...
  • 8 Aug 2018 om 18:12
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:05
      Precies!! Fean 37 maar pas op zeg op dit forum niet je mening want je word tot in de grond afgeboord.........Lammers gaat dit niet redden ..geeft niet dan hebben we Hornkamp..hier zakt je broek toch vanaf..ooooooooow hamstra wanneer komt de paniekaankoop?!!
    Ik zeg wat ik vind.. Dit is mijn mening.. Waarom niet Maher ophalen, Bel Hassani.. Sinkgraven.. Doe desnoods een poging om Siem de Jong aan te trekken.. Of haal Johnson terug van Ajax.. Heb er helaas geen vertrouwen in dit seizoen.. ????Had alles op alles gezet om die Johnsen van ADO te halen.. Dan haal je tenminste een echte spits in huis.. Lammers? Die gaat er nog geen 12 maken dit seizoen. En als Zeneli ook nog eens weggaat?? En Van Amersfoort?
  • 8 Aug 2018 om 18:05
    • Quote van 8 Aug 2018 om 18:00
      En als Lammers ze niet scoort, komt Hornkamp erin?? Echt lachwekkend dit.. Hamstra en Eisinga hebben aangetoond, ongeschikt te zijn als directeuren. En wat in godsnaam heeft ze bezield om JOR aan te stellen als trainer? Deze man heeft nog niks gepresteerd in zijn carrière??
    Precies!! Fean 37 maar pas op zeg op dit forum niet je mening want je word tot in de grond afgeboord.........Lammers gaat dit niet redden ..geeft niet dan hebben we Hornkamp..hier zakt je broek toch vanaf..ooooooooow hamstra wanneer komt de paniekaankoop?!!
  • 8 Aug 2018 om 18:00
    • Quote van 8 Aug 2018 om 17:56
      Precies!!...opzouten ermee, verdomme met lammers winnen wij de wedstrijden??. dit jochie heeft nog totaal geen eredivisie voetbal in de benen..ben al 40 jaar supporter maar zie dat de club steeds meer afglijd >>>Hamstra en Co hebben niets maar totaal niets geleerd onder 2 jaar streppel..>>wanbeleid!
    En als Lammers ze niet scoort, komt Hornkamp erin?? Echt lachwekkend dit.. Hamstra en Eisinga hebben aangetoond, ongeschikt te zijn als directeuren. En wat in godsnaam heeft ze bezield om JOR aan te stellen als trainer? Deze man heeft nog niks gepresteerd in zijn carrière??
  • 8 Aug 2018 om 17:56
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:25
      Hamstra rot op....
    Precies!!...opzouten ermee, verdomme met lammers winnen wij de wedstrijden??. dit jochie heeft nog totaal geen eredivisie voetbal in de benen..ben al 40 jaar supporter maar zie dat de club steeds meer afglijd >>>Hamstra en Co hebben niets maar totaal niets geleerd onder 2 jaar streppel..>>wanbeleid!
  • 8 Aug 2018 om 17:51
    Klink als een reactie van Hamstra die past bij situatie die hij eerder schetste. Er moet (-en/een) speler(s) weg voor we wat kunnen halen. Dan moet je wellicht kiezen als Veerman weg gaat, een middenvelder of een spits of een LV halen, of twee of drie halen voor de prijs van één... In alle gevallen is kritiek te verwachten. Als er één is die hoopt dat een keuze goed uitpakt dan is het Hamstra wel. Ben blij dat ik niet in zijn schoenen sta..
  • 8 Aug 2018 om 17:40
    Onze oosterburen hebben het ook lastig. Komend seizoen komt Groningen 3 miljoen tekort. Ze schrijven al 9 jaar rode cijfers exclusief verkoop spelers, zelfs inclusief spelersverkoop schrijven ze 5 keer rode cijfers. Maar 9.000 seizoenkaarten verkocht. Een eigen vermogen van maar 5 miljoen. Nait best.
  • 8 Aug 2018 om 16:36
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:26
      Bedankt! Ik was al wat angstig om een reactie te schrijven, maar deze stimulans trekt mij over de streep!

      En eerlijk, ik denk dat een spits ook inderdaad niet nodig is. Lammers is prima. Hornkamp, waarschijnlijk, een prima back-up. Ik zou een investering in een creatieve middenvelder erg graag zien. Een Rienstra. Een Sinkgraven. Een Bel Hassani. En dan denk ik echt dat de selectie helemaal op orde is en we best een mooi seizoen tegemoet kunnen gaan!
    Het gekke vind ik dat ik dat gevoel helemaal niet heb... We hebben de laatste 2 oefenduels 11 goals tegen gekregen. Dan mag het "maar" een oefenduel zijn maar 11 vind ik vrij veel, zelfs voor 2 oefenwedstrijden tegen iets (Levante) betere (Hoffenheim) tegenstanders. Het staat gewoon nog niet lekker. Misschien tegen PEC wel en hoop ook graag dat te zien. Maar er moet op het verdedigende/controlerende middenveld wat veranderen. Een Sinkgraven zou ik altijd heel graag willen zien!
  • 8 Aug 2018 om 16:34
    Ze wachten gewoon af tot laatste week aug. Wat er nog weg gaat en wat er afvalt bij de top. Lastminute acties zijn nooit voor de langetermijn.
  • 8 Aug 2018 om 16:26
    • Quote van 8 Aug 2018 om 16:19
      Schrijf je reactie
    Bedankt! Ik was al wat angstig om een reactie te schrijven, maar deze stimulans trekt mij over de streep!

    En eerlijk, ik denk dat een spits ook inderdaad niet nodig is. Lammers is prima. Hornkamp, waarschijnlijk, een prima back-up. Ik zou een investering in een creatieve middenvelder erg graag zien. Een Rienstra. Een Sinkgraven. Een Bel Hassani. En dan denk ik echt dat de selectie helemaal op orde is en we best een mooi seizoen tegemoet kunnen gaan!
  • 8 Aug 2018 om 16:25
    Verstandig om niet meteen xe doorstroming en kansen voor anderen te blokkeren. Bovendien hebben we grotere problemen elders in de selectie.
  • 8 Aug 2018 om 16:25
    Hamstra rot op....
  • 8 Aug 2018 om 16:19
    Schrijf je reactie
  • 8 Aug 2018 om 16:11
    Lekker makkelijk :')