Olde Riekerink arriveert in Nederland: ''Zo kun je dat inderdaad zien''

( 8 reacties)
Groenste stroom van Nederland
Olde Riekerink arriveert in Nederland: ''Zo kun je dat inderdaad zien''

SC Heerenveen is de belangrijkste kandidaat om Jan Olde Riekerink aan te stellen als hoofdtrainer, zo weet Voetbal International vandaag te melden. De Friezen zouden de komst op korte termijn willen afronden. 

"Ik kan nu nog niks concreets zeggen", reageert de oefenmeester. "Ik hoop dat dat op korte termijn wel kan. De voorbereiding op het nieuwe seizoen is natuurlijk niet ver weg", aldus Olde Riekerink, die gisteren (dinsdag) in Nederland is gearriveerd. 

Dat lijkt dan ook bepaald geen toeval. "Zo kun je dat inderdaad zien", reageert hij in gesprek met de Leeuwarder Courant. "Maar volgens mij zijn er wel meer dingen die meespelen als het om timing gaat", aldus Olde Riekerink, die ook 'een heel mooie aanbieding' uit China op zak heeft. 

 

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2018 om 03:13
    • Quote van 16 May 2018 om 17:42
      Jansen en De Wagt zijn de Heerenveen cultuurbewaker. Sibon is al onderdak voor volgend seizoen. Iemand als Allbäck zou een leuke assistent kunnen zijn. Zelf aanvaller, "Scandinaaf" maar ook goed thuis en bekend in de club. Zal niet haalbaar zijn vrees ik.
    De Wagt is een echte DKV'er qua voetbalverleden. Ik vraag me af hoe je hem als cultuurbewaker van onze club kunt noemen. Die moet nog veel leren over hoe het werkt. En dan nog niet eens bij onze club in het bijzonder maar meer fatsoensnormen in het algemeen. Die loopt je op Skoatterwâld lamgs je heen zonder hallo terug te zeggen als je hem groet.
  • 17 May 2018 om 03:04
    • Quote van 16 May 2018 om 17:22
      Het is denk ik het belangrijkste wie naast Olde Riekerink wordt aangesteld. ALS Olde als hoofdcoach wordt aangesteld is het belangrijk om er een goede en stevige assistent naast te zetten. En iemand die de Heerenveen cultuur bewaakt (Sibon zou mooi zijn). En dus nog een echte mondige assistent (Vonk zat er altijd bij als een zak stront/hooi). Als het dan mis gaat en Olde wisselt te laat, dat die assistent hem er dan op wijst. Voor de rest hoop ik dat Olde tactisch onderlegd is, durft in te grijpen en niet aan vriendjespolitiek doet (maar dat zal wel meevallen, aangezien er niemand is die ooit onder Olde heeft getraind).
    Jan de Jonge assistent? Den heb je er én een cultuurbewaker bij en iemand met pit.
  • 16 May 2018 om 17:42
    Jansen en De Wagt zijn de Heerenveen cultuurbewaker. Sibon is al onderdak voor volgend seizoen. Iemand als Allbäck zou een leuke assistent kunnen zijn. Zelf aanvaller, "Scandinaaf" maar ook goed thuis en bekend in de club. Zal niet haalbaar zijn vrees ik.
  • 16 May 2018 om 17:22
    Het is denk ik het belangrijkste wie naast Olde Riekerink wordt aangesteld. ALS Olde als hoofdcoach wordt aangesteld is het belangrijk om er een goede en stevige assistent naast te zetten. En iemand die de Heerenveen cultuur bewaakt (Sibon zou mooi zijn). En dus nog een echte mondige assistent (Vonk zat er altijd bij als een zak stront/hooi). Als het dan mis gaat en Olde wisselt te laat, dat die assistent hem er dan op wijst. Voor de rest hoop ik dat Olde tactisch onderlegd is, durft in te grijpen en niet aan vriendjespolitiek doet (maar dat zal wel meevallen, aangezien er niemand is die ooit onder Olde heeft getraind).
  • 16 May 2018 om 13:15
    • Quote van 16 May 2018 om 12:27
      Ik hoop maar niet dat de club zo dom is om hem dan meer geld te bieden dan ze normaal bij trainers doen. Dan kan je net zo goed voor een ander gaan. Dat geld kan je wel goed voor andere dingen gebruiken
    Onze club is de club er helemaal niet naar om dat te doen. Hij zal in China een veelvoud kunnen verdienen maar als hij wil slagen als trainer in de Eredivisie zal hij daar toch wat voor over moeten hebben. Voor hem zal dit misschien wel de laatste keer zijn dat hij een kans krijgt zich in de Eredivisie als hoofdtrainer te tonen.
  • 16 May 2018 om 12:27
    • Quote van 16 May 2018 om 12:20
      Wat wil hij zeggen met die mooie aanbieding uit China?
    Ik hoop maar niet dat de club zo dom is om hem dan meer geld te bieden dan ze normaal bij trainers doen. Dan kan je net zo goed voor een ander gaan. Dat geld kan je wel goed voor andere dingen gebruiken
  • 16 May 2018 om 12:20
    Wat wil hij zeggen met die mooie aanbieding uit China?
  • 16 May 2018 om 11:54
    Denk voor JO Riekerink wel een mooie kans om zich nog in Nederland te laten gelden als hoofdcoach. Hij is hier toch een grote onbekende. Zou het een verrassende maar zeker geen gekke keuze vinden. Het voetbal dat hij voorstaat past prima bij hoe de club er naar kijkt en het is een man die wat hectiek in de top gewend is.
zondag 19 augustus 2018
16:45
Volledige programma ›