COLUMN | Van Frank, Aan Jurgen

20 reacties
COLUMN | Van Frank, Aan Jurgen

Beste Jurgen,

We hebben niet echt afscheid van je kunnen nemen zoals we dat wel bij de anderen deden  na de laatste competitiewedstrijd tegen Feyenoord. Je wilde je ‘focussen op de play-offs’ zoals dat professioneel heet. Ik denk stiekem dat je ook niet echt zin had in een afscheid. Je zal zelf ook wel door hebben gehad dat niet veel fans rouwig zijn om je vertrek.  Nu de laatste wedstrijd is gespeeld in Utrecht hebben we de kans ook niet meer echt gekregen om afscheid te nemen van je.  Dat wil ik toch doen met een briefje van mij aan jou.

Vaak heb ik gedacht: hoe vindt Jurgen zelf dat het gaat deze twee seizoenen? Afgelopen zaterdag gaf je daar antwoord op bij de NOS na de verloren wedstrijd tegen Utrecht. Je vertelde dat je ongelooflijk trots was dat je twee jaar bij onze mooie club had mogen werken. Dat je geweldige wedstrijden had gezien en dat je twee keer de doelstelling, play-off voetbal, had gehaald. Dat er afgelopen zomer voor vijftien miljoen spelers waren verkocht en dat er veel jonge spelers waren doorgebroken.

Wanneer je de afgelopen twee jaar SC Heerenveen niet zou hebben gevolgd denk je misschien: ‘Nou, dat klinkt lang niet gek, Jurgen.’  Maar dat volgen hebben wij dus wel gedaan. Je zegt dat je fantastische wedstrijden hebt gezien. Ik heb daar het weekend eens over nagedacht en kom maar op een handjevol fantastische wedstrijden. Weet je wel  dat je in 68 eredivisiewedstrijden maar 24 keer hebt gewonnen en we in ons eigen Abe Lenstra Stadion  maar 14 overwinningen hebben gezien?  Dat er in twee jaar thuiswedstrijden  maar in vier wedstrijden meer dan twee keer gescoord is en dat er zelfs in dit seizoen in de competitie niet één keervaker dan twee keer is gescoord?

Dat is wel heel mager hoor, Jurgen, en zeker niet ‘fantastisch’ zoals je zegt. Wij zijn zelden vermaakt met jouw manier van voetballen. Misschien krijg je ze daarvoor in Brabant op de banken maar hier in Friesland niet. Natuurlijk ik zie ook in dat clubs als AZ, Vitesse en Utrecht beter zijn dan ons en meer (financiële) mogelijkheden hebben en dat een achtste plek helemaal niet raar is. We verloren onder jouw hoede ook niet voor niks  van ze in de onderlinge wedstrijden. Aan de andere kant had je ook nooit een antwoord op ze of een tactische vondst omdat wel te doen, helaas. Maar inderdaad, je hebt twee keer de play-offs gehaald. Chapeau!

Er zijn ook jonge spelers doorgebroken de afgelopen twee seizoenen, dat klopt. Vlap, Bruijn en Pierie hebben mogen debuteren onder jou. Maar even een gewetensvraag, Jurgen: hadden Vlap en Bruijn ook zoveel minuten gemaakt wanneer Zeneli en Schaars niet geblesseerd waren geraakt? Ik heb mijn twijfels.  Wat Pierie heeft gepresteerd is een groot compliment maar zou hij met zijn talent en praktisch geen concurrentie dat ook niet bij iedere andere trainer hebben gedaan?

Aan de andere kant  verdwenen een aantal  andere spelers na een mindere wedstrijd weer uit de basis, terwijl anderen (Reza, Kobayashi, etc.) ellenlang onder hun niveau presteerden en jouw vertrouwen eigenlijk wekenlang niet uitbetaalden? Het voelde soms een beetje als meten met twee maten, Jurgen.  Maar goed, jij hebt er voor doorgeleerd en werkt elke dag met deze jongens, zo is het ook.

De NOS-verslaggever weet wat er leeft bij de Feanfans , zo bleek,  toen hij vroeg of je wel erkenning voelde voor je werk. Je zei toen dat je erkenning voelde bij je spelers en bij je staf en dat dat je heel wat waard was. Ook zei je dat het SC Heerenveen-publiek wat verwend was de afgelopen tien jaar. Fijn dat je staf en de spelers je werk erkennen maar is het voetbal niet voor de fans, Jurgen? Is erkenning niet dat wij op de banken staan en uitkijken naar elke wedstrijd van jouw team en onze matadoren? We behoren nog steeds tot de vijf best bezochte Eredivisiestadions van Nederland.

Maar weet je wel Jurgen dat er gemiddeld tweeduizend fans minder komen dan na je eerste seizoen en bijna drieduizend minder  dan voor jouw aanstelling? Dat er veel minder fans meereizen naar uitwedstrijden dan voorgaande jaren? Dat is natuurlijk niet alleen jouw schuld, tuurlijk niet. Want FOX , vervelende aanvangstijden en het was ook heel vaak heel koud en zo. Maar denk je dat dit ook zo was geweest als we inderdaad fantastische wedstrijden hadden gezien zoals je zei tegen die NOS? We weten allebei het antwoord wel, toch Jurgen? 

Ik snap dat het allemaal niet echt makkelijk was wanneer je met Reza en Thorsby maar twee spelers hebt die er meer dan vijf goals hebben gemaakt dit seizoen, is dat ook lastig. Maar jij was het toch die liever middenvelders dan vleugelaanvallers opstelde als buitenspelers? Ja, we zijn verwend de afgelopen tien jaar qua spelers als Pranjic, Dost, Alves, Uth en Finnbogason, dat klopt. Maar we zijn er de afgelopen twee jaar ook achter gekomen dat we dat ook waren qua trainers. Geeft niks.

Weet je Jurgen,  het is ‘okay’ en ‘no hard feelings hoor maar ik vind dat je wel iets kritischer mag zijn op je resumé van afgelopen twee seizoenen. Het komt wat over als ‘Wij van WC eend, adviseren…’  maar ach, ik ben ook maar een fan en inderdaad een verwende ook.  Soms is er geen match. Wij hadden geen match. Soms als je verkering uit gaat kan je intens verdrietig zijn en soms ben je gewoon erg opgelucht. Dat laatste ben ik een beetje.

En dat is niks persoonlijks. Want ik denk dat je keihard hebt gewerkt voor onze club en dat je echt naar eer en geweten hebt gehandeld afgelopen twee seizoenen. Ik denk dat je een hele gezellige en toffe peer bent en wens je het allerbeste in je verdere carrière. Geniet van je zomervakantie. Onze Friese weerman Piet Paulusma voorspelt een prachtige zomer. Dus smeer je goed in Jurgen, het ga je goed!

Frank Beenen

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen kun dien je in te loggen of te registreer je, dit duurt maar 1 minuut!

  • 17 May 2018 om 21:52
    • Quote van 17 May 2018 om 11:02
      Dank je Sibbele. En lees mijn reacties zoals je ze lezen wilt. Stokpaardjes, overal standaard negatief over zijn,, losse kreten die niet onderbouwd zijn daar kan ik dat wel eens bij hebben ja. Geef ik toe.
    Hoe jij mijn inbreng interpreteert moet jezelf maar weten , behalve dat ik standaard overal negatief op zou reageren pik ik niet daar dit absoluut een leugen is . Maar goed weer een zelfde reactie zoals ik dat nou bedoelde..maar ook nu zul je hierop wel weer een (cynische) reactie klaar hebben.
  • 17 May 2018 om 20:53
    Prima column, het is precies weergegeven hoe de meeste supporters erover denken. Ik heb hem met veel genoegen gelezen. En dan heb je nog niet eens over de slechte analyses na de wedstrijd en waar alles maar weglachen wordt. Ik hoor liever een trainer die oprecht boos is op zijn team maar hij was er zelf onderdeel van hoe een wedstrijd vaak verliep. @ feaner sorry maar je bent totaal niet realistisch of je ziet werkelijk niet hoe alles gegaan is. Ik zag bij de wedstrijd tegen Utrecht een spandoek hangen, die werd even in beeld gebracht met de woorden "Mijnheer Streppel wij willen dat u blijft". Wie weet zat jij erachter ;)
  • 17 May 2018 om 11:02
    • Quote van 17 May 2018 om 09:39
      Beste column Frank, laat dat duidelijk zijn !
      Maar dat er sommigen zijn die moeite hebben met jouw "ondertoon" ook ikzelf, daar kan ik inkomen. De reacties die je soms hier op het forum geeft heeft ook vaak de cynische/sarcastische toon...is mijn mening. Verder eens met de strekking van de column.
    Dank je Sibbele. En lees mijn reacties zoals je ze lezen wilt. Stokpaardjes, overal standaard negatief over zijn,, losse kreten die niet onderbouwd zijn daar kan ik dat wel eens bij hebben ja. Geef ik toe.
  • 17 May 2018 om 09:39
    • Quote van 16 May 2018 om 19:09
      Dank AbeLenstra! In mijn column wilde ik slechts reageren op hoe Streppel terug kijkt op zijn twee jaar Sc Heerenveen. Ik vind dat hij het rooskleuriger maakt dan het daadwerkelijk is. Als Streppel zo terugkijkt mag ik daar in de rol van columnist denk ik wat vinden. Respectloos zei iemand. Maar volgens mij onderbouw ik veel met feiten en cijfers, waaruit blijkt dat de afgelopen twee jaar niet zo rooskleurig was zo als hij doet voorkomen. Ik heb alle respect voor Streppel verder en beledig hem dan ook nergens. Streppel en Heerenveen zijn nooit een match geweest. Zelden was het voetbal fantastisch zoals hij zegt, toeschouwersaantallen daalden en dat was niet gebeurd bij fantastisch of mooi voetbal. Streppel en Heerenveen zijn nooit een match geweest. Dat kan gebeuren, daarom no hard feelings. Ik hoop dat Streppel weer een mooie club krijgt en dat wij een betere periode ingaan met een nieuwe trainer en weer met plezier naar het stadion toe gaan voor fantastisch voetbal!
    Beste column Frank, laat dat duidelijk zijn !
    Maar dat er sommigen zijn die moeite hebben met jouw "ondertoon" ook ikzelf, daar kan ik inkomen. De reacties die je soms hier op het forum geeft heeft ook vaak de cynische/sarcastische toon...is mijn mening. Verder eens met de strekking van de column.
  • 17 May 2018 om 03:20
    • Quote van 16 May 2018 om 17:33
      Wat dan wel wer typisch is, dat Streppel een hoop kritiek krijgt dat het voetbal niet om aan te zien is, en dat vele supporters liever een spectaculaire wedstrijd zien en misschien minder punten pakken dan het eindeloze tikkie breed achterin voetbal. Echter na misschien we de meest spannende wedstrijd onder Streppel, tegen Utrecht thuis in de playoffs krijgt hij weer kritiek dat ook dat niet goed was.

      Er is maar zoveel wat een trainer kan doen, en de beste stuurlui (de supporters) staan altijd langs wal. Al zou je Mourinho hier voor de groep zetten, dan zouden er ongetwijfeld nog supporters zijn die hem een “tactisch onbenul” noemen omdat ze het ergens niet mee eens zijn.

      Tuurlijk had er meer ingezeten, en nee ik vind niet dat Streppel het fantastisch heeft gedaan, maar iets meer respect mag best. Wat Streppel of Reza ook zegt of doet, in de ogen van een hele hoop mensen hier is het toch nooit goed.
    Als je een 3-1 stand tegen 10 man weggeeft kun je daar toch heel lastig blij van worden? Dat je dat niet begrijpt zegt veel denk ik. Het was bij het wegsturen van Ayoub meteen tactisch wisselen en verder uitlopen geworden. Maar zonder wissel(s) werd het weer achteruit lopen. Streppel zag het, dacht er iets van, lachte eens cynisch, schreeuwde er nog wat over naar onze spelers maar deed niets. He-le-maal niets. Nee dat is echt iets voor een staande ovatie.... Op een moment dat mensen al een half jaar klaar zijn met die gast is dat toch niet zo bizar? Als hij er alles aan had gedaan dan was het geen probleem geweest. Zelfs niet als ze hem verloren hadden.
  • 16 May 2018 om 20:32
    • Quote van 16 May 2018 om 17:33
      Wat dan wel wer typisch is, dat Streppel een hoop kritiek krijgt dat het voetbal niet om aan te zien is, en dat vele supporters liever een spectaculaire wedstrijd zien en misschien minder punten pakken dan het eindeloze tikkie breed achterin voetbal. Echter na misschien we de meest spannende wedstrijd onder Streppel, tegen Utrecht thuis in de playoffs krijgt hij weer kritiek dat ook dat niet goed was.

      Er is maar zoveel wat een trainer kan doen, en de beste stuurlui (de supporters) staan altijd langs wal. Al zou je Mourinho hier voor de groep zetten, dan zouden er ongetwijfeld nog supporters zijn die hem een “tactisch onbenul” noemen omdat ze het ergens niet mee eens zijn.

      Tuurlijk had er meer ingezeten, en nee ik vind niet dat Streppel het fantastisch heeft gedaan, maar iets meer respect mag best. Wat Streppel of Reza ook zegt of doet, in de ogen van een hele hoop mensen hier is het toch nooit goed.
    Hehe, natuurlijk hopen supporters op spektakel en niet steeds dat balletje breed. En de PO's speelt men met een Europees systeem, uit doelpunten tellen dus dubbel. Je komt 3-0 voor, 3-1, dan een man meer, en je weigert om je aan te passen en het veld breed te houden door Rojas erin te zetten. Dan volgen de 3-2 en 3-3, Streppel lacht cynisch. Vervolgens komt Rojas erin (wat dus veel eerder had gemoeten bij een 3-1 stand) en de wedstrijd kantelt weer volkomen. Zonder Streppel, maar met een verstandige trainer was de finale van de PO Vitesse-Heerenveen geweest.

    Het is overigens ook nog appels en peren vergelijken, de wedstrijden in de ED en de wedstrijden in de PO's.
  • 16 May 2018 om 19:50
    Hoe krijgt deze columnist het voor mekaar om precies mijn gedachtengoed zo voortreffeljjk en netjes te verwoorden, werkelijk briljant! Het is exact hoe ik het zie maar ik had het nooit zo mooi kunnen verwoorden. Complimenten Frank!
  • 16 May 2018 om 19:09
    • Quote van 16 May 2018 om 18:40
      Prachtig verwoord. Mijn complimenten. Het is een column en dat mag een persoonlijke mening zijn.
    Dank AbeLenstra! In mijn column wilde ik slechts reageren op hoe Streppel terug kijkt op zijn twee jaar Sc Heerenveen. Ik vind dat hij het rooskleuriger maakt dan het daadwerkelijk is. Als Streppel zo terugkijkt mag ik daar in de rol van columnist denk ik wat vinden. Respectloos zei iemand. Maar volgens mij onderbouw ik veel met feiten en cijfers, waaruit blijkt dat de afgelopen twee jaar niet zo rooskleurig was zo als hij doet voorkomen. Ik heb alle respect voor Streppel verder en beledig hem dan ook nergens. Streppel en Heerenveen zijn nooit een match geweest. Zelden was het voetbal fantastisch zoals hij zegt, toeschouwersaantallen daalden en dat was niet gebeurd bij fantastisch of mooi voetbal. Streppel en Heerenveen zijn nooit een match geweest. Dat kan gebeuren, daarom no hard feelings. Ik hoop dat Streppel weer een mooie club krijgt en dat wij een betere periode ingaan met een nieuwe trainer en weer met plezier naar het stadion toe gaan voor fantastisch voetbal!
  • 16 May 2018 om 18:40
    Prachtig verwoord. Mijn complimenten. Het is een column en dat mag een persoonlijke mening zijn.
  • 16 May 2018 om 18:12
    • Quote van 16 May 2018 om 12:39
      Wat een verschrikkelijke misselijkmakende column is dit,
      Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te reageren op topics en deze website te vermijden, maar deze column spant toch echt de kroon en verdient een reactie.
      Waar haal jij Frank het gore lef vandaan om je diep opgekropte frustraties nog even te uiten nadat een trainer netjes zijn contract heeft uitgediend, 2 x zijn doelstelling heeft gehaald ( misschien niet altijd op de beste manier en niet altijd op de manier zoals mensen het liever hadden gezien), hij heeft gedaan waar hij voor aangenomen is!!.Dat jij nu nog even op een sarcastische manier je gal moet spuwen en hem nog even indirect kiezel hard moet natrappen is wel een kotsmisselijke manier van doen.Daarin tegen geeft het wel gelijk aan naar wat voor dieptepunt dit forum is gedaald, want als zelfs de column schrijvers al met dit soort achterlijke columns komen, om hun onvrede nog even te accentueren dan ben je diep gezonken.
      ronduit walgelijk!!!!!
    Tja als er iemand natrapt is het streppeltje wel, denkt hij dat er supporters zijn die zich vermaakt hebben de laatste 2 seizoenen? Het was abominabel. Niet om aan te gluren. Dus niet piepen feaner. Als ik de column had geschreven had ik een heel andere stijlvorm gebruikt...
  • 16 May 2018 om 18:01
    Ook even een klein betoog van mijn kant.. Het tijdperk Streppel, Reza, Odegaard, oftewel het seizoen 2017/2018 is ten einde. We hebben nu even een seizoen lekker kunnen tieren, vloeken, zeuren en zeiken.. Laat die negativiteit nu dan ook eens klaar zijn! Tuurlijk heb ik ook zo mn voorkeuren voor de nieuwe trainer en nieuwe aankopen. Maar ook al zal er in de Friese nuchterheid altijd een “eerst zien, dan geloven” mentaliteit zitten, laten we met z’n allen als één achter Heerenveen staan. We gaan zien wie er komen en wie er gaan! Ik kijk in ieder geval uit naar het nieuwe seizoen. Goede vakantie en hopelijk is iedereen er weer bij met de eerste oefenwedstrijden! Tsjoch!
  • 16 May 2018 om 17:33
    • Quote van 16 May 2018 om 13:29
      @feaner: ik vind dit nu eens een column waar de mening van heeeel veel fans in naar voren komt. Je kunt als trainer wel trots zijn op het feit dat je je doelstelling hebt gehaald , maar het gaat ook op de manier waarop dit gebeurt. Als je , zoals Jurgen, lak hebt aan de supporters , ellenlang blijft doorklooien met falende spelers en je dan op de borst slaat omdat je je doelstelling hebt behaald dan ben je ver gezakt.Die doelstelling haal je ook nog eens omdat andere clubs, zoals b.v. PEC, in het laatste deel nog meer punten laten liggen dan SCH , wat bijna godsonmogelijk lijkt.Jurgen heeft ons veel supporters gekost en dat mag ook wel eens gezegd worden , supporters betekent geld in het laatje, een vol stadion is het mooiste wat er is . Als je de laatste wedstrijden om je heen keek naar al die blauwe plekken dan stonden mij wel eens de tranen in de ogen(bij wijze van spreken dan).Ook van mij: Jurgen, het ga je goed , probeer het eens bij een club uit de onderste regionen van de biercompetitie , daar pas je wel.
    Wat dan wel wer typisch is, dat Streppel een hoop kritiek krijgt dat het voetbal niet om aan te zien is, en dat vele supporters liever een spectaculaire wedstrijd zien en misschien minder punten pakken dan het eindeloze tikkie breed achterin voetbal. Echter na misschien we de meest spannende wedstrijd onder Streppel, tegen Utrecht thuis in de playoffs krijgt hij weer kritiek dat ook dat niet goed was.

    Er is maar zoveel wat een trainer kan doen, en de beste stuurlui (de supporters) staan altijd langs wal. Al zou je Mourinho hier voor de groep zetten, dan zouden er ongetwijfeld nog supporters zijn die hem een “tactisch onbenul” noemen omdat ze het ergens niet mee eens zijn.

    Tuurlijk had er meer ingezeten, en nee ik vind niet dat Streppel het fantastisch heeft gedaan, maar iets meer respect mag best. Wat Streppel of Reza ook zegt of doet, in de ogen van een hele hoop mensen hier is het toch nooit goed.
  • 16 May 2018 om 15:46
    • Quote van 16 May 2018 om 12:39
      Wat een verschrikkelijke misselijkmakende column is dit,
      Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te reageren op topics en deze website te vermijden, maar deze column spant toch echt de kroon en verdient een reactie.
      Waar haal jij Frank het gore lef vandaan om je diep opgekropte frustraties nog even te uiten nadat een trainer netjes zijn contract heeft uitgediend, 2 x zijn doelstelling heeft gehaald ( misschien niet altijd op de beste manier en niet altijd op de manier zoals mensen het liever hadden gezien), hij heeft gedaan waar hij voor aangenomen is!!.Dat jij nu nog even op een sarcastische manier je gal moet spuwen en hem nog even indirect kiezel hard moet natrappen is wel een kotsmisselijke manier van doen.Daarin tegen geeft het wel gelijk aan naar wat voor dieptepunt dit forum is gedaald, want als zelfs de column schrijvers al met dit soort achterlijke columns komen, om hun onvrede nog even te accentueren dan ben je diep gezonken.
      ronduit walgelijk!!!!!
    Deze reactie is ongepast. Een column is er om een mening te geven, die mag zelfs uitvergroot zijn. Deze is heel netjes verwoord met het nodige respect naar Streppel zelfs. Ik vind het een goed verhaal en de kern die ik er uit haal is voetbal speel je voor de fans en dat wordt nogal eens vergeten door deze en gene. Verliezen kan, dat weten we allemaal, maar dan wel met passie en een plan. Niets mis met deze column dus.
  • 16 May 2018 om 15:46
    Niets mis met deze column. Frank schrijft in klare taal wat heel veel 'gemiddelde' supporters ervaren hebben de afgelopen seizoenen. En als het nu nog van geen kant zou kloppen wat er geschreven is dan kan ik me voorstellen dat mensen het zien als proberen Streppel een trap na te geven, maar daar is in mijn ogen geen sprake van. Als je dit al misselijkmakend vind dat zul je wel hebben zitten te kokhalzen op de tribune toen er een paar keer 'Streppel rot op' gezongen werd. Ik zie het meer als een spiegel die Streppel zichzelf wel eens voor mag houden. Een stuk feed-back is niets mis mee. En net zoals spelers die kritiek krijgen beter worden als ze aan de kritische punten werken kan Streppel zichzelf ook verbeteren. Of zichzelf iets geloofwaardiger maken. Want iedere verklaring na weer een verloren wedstrijd zonder zichtbare inzet bij bepaalde spelers was natuurlijk een lachertje.
  • 16 May 2018 om 13:51
    • Quote van 16 May 2018 om 12:39
      Wat een verschrikkelijke misselijkmakende column is dit,
      Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te reageren op topics en deze website te vermijden, maar deze column spant toch echt de kroon en verdient een reactie.
      Waar haal jij Frank het gore lef vandaan om je diep opgekropte frustraties nog even te uiten nadat een trainer netjes zijn contract heeft uitgediend, 2 x zijn doelstelling heeft gehaald ( misschien niet altijd op de beste manier en niet altijd op de manier zoals mensen het liever hadden gezien), hij heeft gedaan waar hij voor aangenomen is!!.Dat jij nu nog even op een sarcastische manier je gal moet spuwen en hem nog even indirect kiezel hard moet natrappen is wel een kotsmisselijke manier van doen.Daarin tegen geeft het wel gelijk aan naar wat voor dieptepunt dit forum is gedaald, want als zelfs de column schrijvers al met dit soort achterlijke columns komen, om hun onvrede nog even te accentueren dan ben je diep gezonken.
      ronduit walgelijk!!!!!
    Ik vind dat Frank het best op een nette manier omschrijft wat denk ik bijna alle fans denken en vinden van Streppel. Meningen mogen geuit worden in Nederland en dat kan perfect door middel van deze column/site. Respecteer zijn mening en daarmee deze column, dat zou je sieren.
  • 16 May 2018 om 13:29
    @feaner: ik vind dit nu eens een column waar de mening van heeeel veel fans in naar voren komt. Je kunt als trainer wel trots zijn op het feit dat je je doelstelling hebt gehaald , maar het gaat ook op de manier waarop dit gebeurt. Als je , zoals Jurgen, lak hebt aan de supporters , ellenlang blijft doorklooien met falende spelers en je dan op de borst slaat omdat je je doelstelling hebt behaald dan ben je ver gezakt.Die doelstelling haal je ook nog eens omdat andere clubs, zoals b.v. PEC, in het laatste deel nog meer punten laten liggen dan SCH , wat bijna godsonmogelijk lijkt.Jurgen heeft ons veel supporters gekost en dat mag ook wel eens gezegd worden , supporters betekent geld in het laatje, een vol stadion is het mooiste wat er is . Als je de laatste wedstrijden om je heen keek naar al die blauwe plekken dan stonden mij wel eens de tranen in de ogen(bij wijze van spreken dan).Ook van mij: Jurgen, het ga je goed , probeer het eens bij een club uit de onderste regionen van de biercompetitie , daar pas je wel.
  • 16 May 2018 om 13:22
    Wat een geweldige column, geeft weer wat veel supporters afgelopen jaar ook zagen/voelden
  • 16 May 2018 om 13:21
    • Quote van 16 May 2018 om 12:39
      Wat een verschrikkelijke misselijkmakende column is dit,
      Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te reageren op topics en deze website te vermijden, maar deze column spant toch echt de kroon en verdient een reactie.
      Waar haal jij Frank het gore lef vandaan om je diep opgekropte frustraties nog even te uiten nadat een trainer netjes zijn contract heeft uitgediend, 2 x zijn doelstelling heeft gehaald ( misschien niet altijd op de beste manier en niet altijd op de manier zoals mensen het liever hadden gezien), hij heeft gedaan waar hij voor aangenomen is!!.Dat jij nu nog even op een sarcastische manier je gal moet spuwen en hem nog even indirect kiezel hard moet natrappen is wel een kotsmisselijke manier van doen.Daarin tegen geeft het wel gelijk aan naar wat voor dieptepunt dit forum is gedaald, want als zelfs de column schrijvers al met dit soort achterlijke columns komen, om hun onvrede nog even te accentueren dan ben je diep gezonken.
      ronduit walgelijk!!!!!
    Smaken verschillen, zo blijkt maar weer. Mag ik vragen welke citaten je het meest misselijkmakend vind? Ik ben het zeker niet altijd met Frank eens maar hij schrijft hierboven denk ik wel wat veel fans dachten nadat ze de quotes van Streppel hoorden. Hij houdt het daarbij in mijn ogen meer dan netjes.
  • 16 May 2018 om 12:39
    Wat een verschrikkelijke misselijkmakende column is dit,
    Ik had mezelf voorgenomen om niet meer te reageren op topics en deze website te vermijden, maar deze column spant toch echt de kroon en verdient een reactie.
    Waar haal jij Frank het gore lef vandaan om je diep opgekropte frustraties nog even te uiten nadat een trainer netjes zijn contract heeft uitgediend, 2 x zijn doelstelling heeft gehaald ( misschien niet altijd op de beste manier en niet altijd op de manier zoals mensen het liever hadden gezien), hij heeft gedaan waar hij voor aangenomen is!!.Dat jij nu nog even op een sarcastische manier je gal moet spuwen en hem nog even indirect kiezel hard moet natrappen is wel een kotsmisselijke manier van doen.Daarin tegen geeft het wel gelijk aan naar wat voor dieptepunt dit forum is gedaald, want als zelfs de column schrijvers al met dit soort achterlijke columns komen, om hun onvrede nog even te accentueren dan ben je diep gezonken.
    ronduit walgelijk!!!!!
  • 16 May 2018 om 12:02
    Ben erg nieuwsgierig naar de relatie tussen Reza en Streppel! Met Henk hadden we iets meer punten gehad.