'Krappe voldoende' voor Streppel: ''Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd''

( 5 reacties)
Groenste stroom van Nederland
'Krappe voldoende' voor Streppel: ''Daar is eigenlijk alles wel mee gezegd''

Trainer Jurgen Streppel kijkt duidelijk met een goed gevoel terug op zijn twee jaar bij SC Heerenveen. Een meerderheid van de fans en diverse SC Heerenveen-volgers, waaronder Reon Boeringa en Roelof de Vries, is daarentegen een stuk kritischer.

"Ik geef hem een 5,5 en daar is alles eigenlijk wel mee gezegd", stelt De Vries maandag bij Omrop Fryslân. "Hij heeft de doelstelling wel gehaald maar ik denk dat geen enkele supporter op de tribune heeft gezeten en gezegd 'Ohh, dit was heerlijk', op een paar wedstrijden na. En dat wil het publiek toch."

"Hij heeft het redelijk gedaan naar de doelstelling maar ze gingen té vaak door de ondergrens heen. Hij heeft te weinig spelers echt daadwerkelijk beter gemaakt en je had constant het gevoel dat er iets meer in zat dan dat er écht uit kwam", besluit De Vries kritisch.

Ook Voetbal International-journalist Boeringa liet zich zaterdag al weinig vleiend uit op Twitter: "Het sprankelde soms, maar overtuigde nooit lang genoeg. De conclusie: over tien jaar zal niemand in Friesland wezenlijke herinneringen aan deze periode hebben."

Reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 15 May 2018 om 21:32
    Streppel is een ramp geweest voor SCH. We hebben, op een enkele wedstrijd na, alleen maar saaie wedstrijden gezien. De tweede helft meestal nauwelijks kansen, verdediging zo lek als een mandje. Het was van een bedroevend niveau en had geen enkele amusementswaarde. De selectie was in principe vrij aardig en had moeten kunnen meedoen met clubs erboven maar Streppel was een enorme faalhaas. Verlies kan ik mee leven maar ****wedstrijden niet. Blij dat hij weg is. Wat mij betreft net zo slecht als Van Basten. Van mijn neef (zijn zoontje speelt in de jeugd dus krijgt hij alle trainingsschema’s te zien) kreeg ik door hoe veel ze trainen en dat is net als Streppel. Ondermaats.
  • 15 May 2018 om 19:25
    • Quote van 15 May 2018 om 12:37
      Ja klopt! Misschien waren de late wissels een statement naar de technische staf om te laten blijken dat de basis spelers het moeten doen en de reserves niet van die kwaliteit zijn, dat Streppel de technische staf prikkelt. En dan net als jouw gaat ergeren aan die late of onjuiste wissels. Een paar goede gerichte aankopen en we hadden mee kunnen denk in mee kunnen doen!
    Hou aub op!

    Streppel kan met een man meer en een 3-1 voorsprong de wedstrijd niet eens uitspelen.... Streppel is op Van basten na de slechtste trainer die ik ooit heb gezien in Heerenveen. Angsthaas eerste klas
  • 15 May 2018 om 12:37
    • Quote van 15 May 2018 om 09:17
      Hij had er wel meer uit kunnen halen door vaak eerder te wisselen die in het veld niks bracht. Ten tweede de late wissels of geen goeie wissel vaak als we al achter stonden. Je weet nooit of de komende trainer het beter doet, het is te hopen anders wordt het stadion nog leger.
    Ja klopt! Misschien waren de late wissels een statement naar de technische staf om te laten blijken dat de basis spelers het moeten doen en de reserves niet van die kwaliteit zijn, dat Streppel de technische staf prikkelt. En dan net als jouw gaat ergeren aan die late of onjuiste wissels. Een paar goede gerichte aankopen en we hadden mee kunnen denk in mee kunnen doen!
  • 15 May 2018 om 09:17
    • Quote van 15 May 2018 om 09:03
      Ik denk dat we straks spijt hebben dat er niet is verlengd met Streppel. Niemand anders had er meer uit deze groep gehaald. Begin vorig seizoen en begin dit seizoen heb ik mooie wedstrijden gezien waarvoor je naar het stadion komt. Maar de selectie is niet van zo n grote kwaliteit dat je je dat een seizoen volhoudt. Hetzelfde met van t schip bij Zwolle, dat is toch ook geen slechte trainer. Top eerste seizoenshelft gedraaid en daarna ingestort. Niet een play offs gehaald... Streppel wel vorig seizoen en ook dit seizoen
    Hij had er wel meer uit kunnen halen door vaak eerder te wisselen die in het veld niks bracht. Ten tweede de late wissels of geen goeie wissel vaak als we al achter stonden. Je weet nooit of de komende trainer het beter doet, het is te hopen anders wordt het stadion nog leger.
  • 15 May 2018 om 09:03
    Ik denk dat we straks spijt hebben dat er niet is verlengd met Streppel. Niemand anders had er meer uit deze groep gehaald. Begin vorig seizoen en begin dit seizoen heb ik mooie wedstrijden gezien waarvoor je naar het stadion komt. Maar de selectie is niet van zo n grote kwaliteit dat je je dat een seizoen volhoudt. Hetzelfde met van t schip bij Zwolle, dat is toch ook geen slechte trainer. Top eerste seizoenshelft gedraaid en daarna ingestort. Niet een play offs gehaald... Streppel wel vorig seizoen en ook dit seizoen
zondag 19 augustus 2018
16:45
Volledige programma ›