Allbäck blikt terug: ''Ik dacht niet zoveel herkend te worden''

7
Allbäck blikt terug: ''Ik dacht niet zoveel herkend te worden''

Marcus Allbäck speelde in anderhalf jaar 48 wedstrijden voor SC Heerenveen. Hierin maakte de Zweedse voormalig spits 25 doelpunten. Van deze 25 is door SC Heerenveen TV een top 20 gemaakt. 

Allbäck geeft aan in een interview dat hij nog actief is als spelersmakelaar in Zweden. In 2018 keerde hij voor even terug in het Abe Lenstra Stadion en was hij bij de thuiswedstrijd tegen Ajax. "Het was een emotionele dag", zegt de Zweed hierover bij SC Heerenveen TV. "Het voelde bijna onwerkelijk." 

Allbäck had zelf niet verwacht dat de fans zo op hem zouden reageren. "Het is nieuw publiek, want het is twintig jaar geleden dat ik er speelde. Ik dacht niet meer zoveel herkend te worden. Het was een fantastisch moment voor mij en mijn familie, om al die mensen te zien en de liefde te voelen van de SC Heerenveen-supporters."

De Zweedse spits blikt zeer positief terug op zijn tijd in Heerenveen. "Het was denk ik mijn beste tijd als voetballer en waar mijn voetbalcarrière echt uit de grond schoot. De fans en ik hadden en hebben een speciale connectie, denk ik", besluit de oud-spits.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 12 Oct 2021 om 22:49
    • Quote van 12 Oct 2021 om 19:28
      Wel grappig.. als je die top 20 goals van hem bekijkt, denk ik dat er vandaag de dag 10 van afgekeurd zouden worden door de var. Desalniettemin, ook in mijn ogen de beste spits die wij hebben gehad
    Na Alves de beste spits die we gehad hebben!
  • 12 Oct 2021 om 19:28
    • Quote van 12 Oct 2021 om 16:35
      Misschien wel de meest complete spits die we ooit hebben gehad: kapstok, assists geven en afmaker in één. Wat een heerlijk team hadden we toen! Das war einmahl...
    Wel grappig.. als je die top 20 goals van hem bekijkt, denk ik dat er vandaag de dag 10 van afgekeurd zouden worden door de var. Desalniettemin, ook in mijn ogen de beste spits die wij hebben gehad
  • 12 Oct 2021 om 18:51
    Nouja, hij is makelaar. Ik zou zeggen, aanhaken die banden. Altijd goed voor paar leuke tips denk ik dan
  • 12 Oct 2021 om 17:24
    • Quote van 12 Oct 2021 om 16:35
      Misschien wel de meest complete spits die we ooit hebben gehad: kapstok, assists geven en afmaker in één. Wat een heerlijk team hadden we toen! Das war einmahl...
    Fantastisch inderdaad......hij kaatste een bal soms met zijn borst waardoor een aanval razendsnel kon verlopen, prachttijd inderdaad. Helaas niet meer te vergelijken met de huidige tijd al heb ik het idee dat een deel v/d spelers zich wel "groter" gedraagt dan de mannen destijds.
  • 12 Oct 2021 om 17:06
    Heb hem inderdaad zien spelen hier. Topgast, mag zeker in de staf komen hier
  • 12 Oct 2021 om 16:52
    Geweldige kerel; zie hem nog steeds graag een keer in een andere rol terugkeren naar Heerenveen! Hetzij als coach, (spitsen)trainer of assistent bijvoorbeeld. Mooi dat hij nog steeds zo lovend over Heerenveen is :)
  • 12 Oct 2021 om 16:35
    Misschien wel de meest complete spits die we ooit hebben gehad: kapstok, assists geven en afmaker in één. Wat een heerlijk team hadden we toen! Das war einmahl...
Saturday 23 October 2021
18:45
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›