Sibon over SC Heerenveen-vertrek: ''Het voelde als een afrekening''

9
Sibon over SC Heerenveen-vertrek: ''Het voelde als een afrekening''

Gerald Sibon moest in 2017 na jaren van trouwe dienst vertrekken bij SC Heerenveen. De voormalige spits, die in zijn laatste periode assistent-trainer was onder Jurgen Streppel, heeft nog altijd een wrang gevoel over zijn vertrek bij de Friezen.

"Het voelde als een afrekening. Ik was een van de laatst overgebleven kopstukken uit de periode Riemer van der Velde, Foppe de Haan, Gertjan Verbeek. Ik had eerder het gevoel dat bestuur en directie schoon schip wilden maken dan dat er iets aan mij mankeerde", begint Sibon bij Dagblad van het Noorden.

Sibon heeft naar eigen zeggen veel geleerd van De Haan. "Foppe heeft me geholpen wat structuur in mijn vragen aan te brengen. Hoe oefenden zij hun vak uit? Wat waren hun ervaringen? Wat zou ik bij hen mogen doen als assistent of spitsentrainer? Wat zouden ze me wel toe vertrouwen, wat niet?"

9 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 24 Jul 2021 om 13:08
    • Quote van 23 Jul 2021 om 08:35
      Wat een ontzettende onzin
    Vertel
  • 23 Jul 2021 om 08:35
    • Quote van 22 Jul 2021 om 23:24
      Terechte beslissing. Zwaar over het paard getild.
    Wat een ontzettende onzin
  • 22 Jul 2021 om 23:42
    • Quote van 22 Jul 2021 om 23:24
      Terechte beslissing. Zwaar over het paard getild.
    Eens te weinig vaardigheden om succesvol te zijn. Wel goede voetballer maar betekent niet dat je geschikt bent als trainer.
  • 22 Jul 2021 om 23:24
    Terechte beslissing. Zwaar over het paard getild.
  • 22 Jul 2021 om 10:11
    Riemer heeft op deze foto een vertrouwensprobleempje ;-)
  • 22 Jul 2021 om 09:52
    • Quote van 22 Jul 2021 om 09:26
      Natuurlijk is het een afrekening, een afrekening van het falen van de trainingstaff.
    Pffffff
  • 22 Jul 2021 om 09:39
    Helaas... wel jammer dat je een man die zoveel jaar voor de club heeft gespeeld op deze manier moest behandelen, wellicht komt er ooit nog een periode dat hij terug komt om voor onze club iets te betekenen.
  • 22 Jul 2021 om 09:26
    Natuurlijk is het een afrekening, een afrekening van het falen van de trainingstaff.
  • 22 Jul 2021 om 07:48
    Dat heb ik ook altijd gedacht
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›