Janmaat positief over Oranje: ''Goede outsider voor de titel'

36
Janmaat positief over Oranje: ''Goede outsider voor de titel'

Oud-international Daryl Janmaat (31) denkt dat het Nederlands elftal zich prima manifesteert tijdens het EK. De voormalig speler van SC Heerenveen denkt dat er nog weleens een mooie zomer kan aankomen voor Oranje.

"Ik vind ze fris spelen", zo geeft Janmaat aan tijdens VI Live. "Je kunt altijd wel kritiek hebben, maar ik zie veel energie. Ik denk dat er echt een team staat dat redelijk herkenbaar speelt. Natuurlijk kan het beter, en Oranje heeft ook nog niet de allersterkste tegenstanders gehad. Ik ben benieuwd wat er later in het toernooi gebeurt, tegen sterkere ploegen."

"Tot nu toe is Oranje nog niet echt getest, en dat zal ook tegen Noord-Macedonië niet gebeuren. Dit was in ieder geval een zakelijke overwinning tegen een Oostenrijk met toch wel goede spelers", vervolgt Janmaat. "Je wint twee keer, dus waarom zou je niet positief zijn?"

"Ik denk dat Nederland een goede outsider is voor de titel. Niet de favoriet, helemaal niet. Maar als het een beetje mee zit dan kunnen ze heel ver komen. Het zijn goede spelers met veel kwaliteit, er zit echt wel talent in de ploeg", aldus de huidige speler van ADO Den Haag.

36 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 20 Jun 2021 om 17:54
    • Quote van 20 Jun 2021 om 17:25
      Niet meer welkom bij jong oranje, mopperen op medespelers zelf Woudenberg was het compleet zat. Duo vormen met andere Veerman snel weg na de trainingen etc etc
    Lucas Woudenberg is het daarmee eens. ''Met Joey kan je altijd lachen en een dolletje maken'', zo vertelt Woudenberg. ''Hij zegt wat hij denkt en dat klikt vanaf het begin af aan al goed. Het is gewoon een goede gozer en een belangrijke speler in onze selectie.
  • 20 Jun 2021 om 17:25
    • Quote van 20 Jun 2021 om 13:00
      vind je 6 niet een beetje weinig? Overmars verkoopt de reserve keeper van ajax voor 5 miljoen.. Dan neem ik aan dat Veerman ook wel 8 minimaal op kan leveren.

      En onderbouw eens dat hij te weinig teamspeler is? Waar blijkt dat uit?
    Niet meer welkom bij jong oranje, mopperen op medespelers zelf Woudenberg was het compleet zat. Duo vormen met andere Veerman snel weg na de trainingen etc etc
  • 20 Jun 2021 om 14:18
    • Quote van 20 Jun 2021 om 12:53
      Is ie niet op vakantie dan?
    Nee. Vorige week nog gezien in het stadion.
  • 20 Jun 2021 om 13:36
    • Quote van 20 Jun 2021 om 13:05
      De trainingen beginnen volgende week en er is geen technische staf. Het lijkt mij sterk dan Johnny nu op de Aigua Blanques ligt met een Limoncello in z'n handen.
    ohja de 28e beginnen ze alweer, geen idee waarom maar ik had 4 augustus in mijn hoofd.
  • 20 Jun 2021 om 13:31
    • Quote van 20 Jun 2021 om 13:16
      Er zijn wel genoeg signalen naar buiten gekomen dat de beide Veermannen niet zo lekker liggen in de groep.
    Genoeg? Gek dat ik daar niet zo heel veel over gehoord heb als er genoeg signalen zijn geweest.
    Dit bedoel ik niet als aanval hoor. Meer als verbazing :)
  • 20 Jun 2021 om 13:16
    • Quote van 20 Jun 2021 om 13:00
      vind je 6 niet een beetje weinig? Overmars verkoopt de reserve keeper van ajax voor 5 miljoen.. Dan neem ik aan dat Veerman ook wel 8 minimaal op kan leveren.

      En onderbouw eens dat hij te weinig teamspeler is? Waar blijkt dat uit?
    Er zijn wel genoeg signalen naar buiten gekomen dat de beide Veermannen niet zo lekker liggen in de groep.
  • 20 Jun 2021 om 13:12
    Al die aannames weer haha. JJ op vakantie ? Nou ik neem aan van wel. Toch ? Haha.
  • 20 Jun 2021 om 13:05
    • Quote van 20 Jun 2021 om 12:53
      Is ie niet op vakantie dan?
    De trainingen beginnen volgende week en er is geen technische staf. Het lijkt mij sterk dan Johnny nu op de Aigua Blanques ligt met een Limoncello in z'n handen.
  • 20 Jun 2021 om 13:00
    • Quote van 20 Jun 2021 om 08:23
      Ik bedoel Joey Veerman die gaat geen 10 miljoen opleveren helaas. Die schat ik in op 6 miljoen. Is te weinig teamspeler en niet flexibel die wil dicht bij huis blijven.
    vind je 6 niet een beetje weinig? Overmars verkoopt de reserve keeper van ajax voor 5 miljoen.. Dan neem ik aan dat Veerman ook wel 8 minimaal op kan leveren.

    En onderbouw eens dat hij te weinig teamspeler is? Waar blijkt dat uit?
  • 20 Jun 2021 om 12:53
    • Quote van 20 Jun 2021 om 12:20
      Die spelers dat komt allemaal wel, ik maak mij meer zorgen over het feit dat wij nog geen technische staf hebben, ongetwijfeld zal het achter de schermen in de afrondende fase zitten, maar je wil toch de tijd hebben om als technische staf met een plan en idee te komen hoe je wil voetballen. Jansen zit nu alleen op kantoor, die lult inmiddels maar tegen de muren.
    Is ie niet op vakantie dan?
  • 20 Jun 2021 om 12:42
    • Quote van 20 Jun 2021 om 12:20
      Die spelers dat komt allemaal wel, ik maak mij meer zorgen over het feit dat wij nog geen technische staf hebben, ongetwijfeld zal het achter de schermen in de afrondende fase zitten, maar je wil toch de tijd hebben om als technische staf met een plan en idee te komen hoe je wil voetballen. Jansen zit nu alleen op kantoor, die lult inmiddels maar tegen de muren.
    Nu ben ik nog niet onder de indruk van de communicatieve vaardigheden van Johnny Jansen, maar ik mag toch hopen dat hij veel gesprekken voert met Ferry de Haan. Laatstgenoemde zal toch moeten ontdekken wat Jansen zijn sterke en zwakke kanten zijn. Met name op die zwakke kanten zal Ferry de Haan moeten schakelen als het gaat om het aantrekken van assistenten.

    Ook hoop ik dat beide heren het veelvuldig hebben over de speelwijze voor komend seizoen zodat ook hier Ferry de Haan kan schakelen om de juiste spelers bij die speelwijze te halen. Een onsamenhangend geheel met steeds wisselende opstellingen en speelwijzen zoals afgelopen seizoen kunnen we ons niet nogmaals permitteren.
  • 20 Jun 2021 om 12:20
    Die spelers dat komt allemaal wel, ik maak mij meer zorgen over het feit dat wij nog geen technische staf hebben, ongetwijfeld zal het achter de schermen in de afrondende fase zitten, maar je wil toch de tijd hebben om als technische staf met een plan en idee te komen hoe je wil voetballen. Jansen zit nu alleen op kantoor, die lult inmiddels maar tegen de muren.
  • 20 Jun 2021 om 11:21
    • Quote van 20 Jun 2021 om 11:18
      Er wordt pas gekocht als er is verkocht. Met deze groep starten ze de voorbereiding.
    Is dat een aanname van jouw kant of een feit?

    Als er niemand zou vertrekken vind ik echt dat de club wel nog een linksvoor zou moeten aantrekken. Die positie is gewoon niet (goed) bezet.
  • 20 Jun 2021 om 11:18
    • Quote van 19 Jun 2021 om 22:00
      Ik ook je hoort erg niets over. Eerst verkopen denk ik, voor de 1e training al over een week verwacht ik niets eerst moet er geld binnenkomen.

      Van Bergen 750k, Kongolo 750k, Veerman 6 miljoen, Dumfries 3/4 miljoen. Komt er 10 miljoen binnen. 5 in het tekort en 5 miljoen om te investeren.
    Er wordt pas gekocht als er is verkocht. Met deze groep starten ze de voorbereiding.
  • 20 Jun 2021 om 10:12
    Er zijn volgens mij afspraken gemaakt dat ze aan een transfer mee zouden gaan werken.
    Joey aan z'n contract houden en ik verwacht dat je geen enkele wedstrijd plezier aan hem gaat beleven.
    Persoonlijk denk ik dat het een miljoen of 6 gaat worden, misschien een uitschieter naar 8. Boven de 10 zou mij echt verbazen.
  • 20 Jun 2021 om 09:31
    • Quote van 20 Jun 2021 om 08:38
      Als die nu maar 6 mln op gaat leveren dan niet laten vertrekken. Lekker nog een jaar van genieten dan. Heeft nog een meerjarig contract dus poot stijf houden en bij 10+ mln pas verkopen.
    Eerder werd een bedrag van 12M genoemd, openingsbod zal wel op zo’n 6M zitten, vervolgens mekaar tegemoet komen en op zo’n 9M uitkomen en je hebt het als Hveen zijnde keurig gedaan.
  • 20 Jun 2021 om 08:38
    • Quote van 20 Jun 2021 om 08:23
      Ik bedoel Joey Veerman die gaat geen 10 miljoen opleveren helaas. Die schat ik in op 6 miljoen. Is te weinig teamspeler en niet flexibel die wil dicht bij huis blijven.
    Zijn eigen woorden zijn dat hij een club in Spanje of Italië zeker ziet zitten.. paar uurtjes vliegen is ie weer in Volendam zo onoverkomelijk is dat allemaal niet. Maar de mooiste stap voor hem zou AZ zijn als opvolger van Koopmeiners..geen idee of AZ zoveel wil investeren in 1 speler maar het geld hebben ze wel
  • 20 Jun 2021 om 08:38
    • Quote van 20 Jun 2021 om 08:23
      Ik bedoel Joey Veerman die gaat geen 10 miljoen opleveren helaas. Die schat ik in op 6 miljoen. Is te weinig teamspeler en niet flexibel die wil dicht bij huis blijven.
    Als die nu maar 6 mln op gaat leveren dan niet laten vertrekken. Lekker nog een jaar van genieten dan. Heeft nog een meerjarig contract dus poot stijf houden en bij 10+ mln pas verkopen.
  • 20 Jun 2021 om 08:23
    • Quote van 19 Jun 2021 om 23:06
      Henk Veerman gaat geen 6 mln opleveren. Ik mis Joey Veerman in je lijstje die gaat wel 10+ mln opleveren. Daarnaast is het tekort denk ik nog wel 6 mln en helaas nog geen 5 mln.
    Ik bedoel Joey Veerman die gaat geen 10 miljoen opleveren helaas. Die schat ik in op 6 miljoen. Is te weinig teamspeler en niet flexibel die wil dicht bij huis blijven.
  • 20 Jun 2021 om 07:17
    • Quote van 20 Jun 2021 om 00:39
      Volgens Roozemond lag het tekort afgelopen seizoen op ongeveer € 3,0 miljoen. Helaas komt daar voor volgend seizoen weer een daling van de TV-gelden bij van zo'n € 0,5 miljoen.

      Met nog wat tegenvallers kan het wellicht richting € 4,0 miljoen gaan. Maar het tekort gaat echt geen € 6,0 miljoen meer zijn. We zullen het echter pas zeker weten als de jaarverslagen zijn opgemaakt.
    Ah ik heb even gemist dat die aangaf dat het 3,0 mln was. Maar inderdaad even afwachten weer op de jaarcijfers. Hoop dat er nu wel al wat ruimte is om te investeren en dat we niet weer moeten wachten tot er een uitgaande transfer is.
  • 20 Jun 2021 om 00:39
    • Quote van 19 Jun 2021 om 23:06
      Henk Veerman gaat geen 6 mln opleveren. Ik mis Joey Veerman in je lijstje die gaat wel 10+ mln opleveren. Daarnaast is het tekort denk ik nog wel 6 mln en helaas nog geen 5 mln.
    Volgens Roozemond lag het tekort afgelopen seizoen op ongeveer € 3,0 miljoen. Helaas komt daar voor volgend seizoen weer een daling van de TV-gelden bij van zo'n € 0,5 miljoen.

    Met nog wat tegenvallers kan het wellicht richting € 4,0 miljoen gaan. Maar het tekort gaat echt geen € 6,0 miljoen meer zijn. We zullen het echter pas zeker weten als de jaarverslagen zijn opgemaakt.
  • 19 Jun 2021 om 23:06
    • Quote van 19 Jun 2021 om 22:00
      Ik ook je hoort erg niets over. Eerst verkopen denk ik, voor de 1e training al over een week verwacht ik niets eerst moet er geld binnenkomen.

      Van Bergen 750k, Kongolo 750k, Veerman 6 miljoen, Dumfries 3/4 miljoen. Komt er 10 miljoen binnen. 5 in het tekort en 5 miljoen om te investeren.
    Henk Veerman gaat geen 6 mln opleveren. Ik mis Joey Veerman in je lijstje die gaat wel 10+ mln opleveren. Daarnaast is het tekort denk ik nog wel 6 mln en helaas nog geen 5 mln.
  • 19 Jun 2021 om 22:07
    • Quote van 19 Jun 2021 om 22:00
      Ik ook je hoort erg niets over. Eerst verkopen denk ik, voor de 1e training al over een week verwacht ik niets eerst moet er geld binnenkomen.

      Van Bergen 750k, Kongolo 750k, Veerman 6 miljoen, Dumfries 3/4 miljoen. Komt er 10 miljoen binnen. 5 in het tekort en 5 miljoen om te investeren.
    Veerman 6 miljoen?? Als je hem voor dat bedrag te koop zet is ie vandaag nog verkocht.. als hij bij een club als Feyenoord of AZ zou spelen zou hij meteen de beste zijn. Heeft kwaliteiten die maar weinig spelers bezitten. 10 miljoen voor hem is al een koopje..
  • 19 Jun 2021 om 22:00
    • Quote van 19 Jun 2021 om 19:49
      Ben benieuwd welke spelers er nog komen
    Ik ook je hoort erg niets over. Eerst verkopen denk ik, voor de 1e training al over een week verwacht ik niets eerst moet er geld binnenkomen.

    Van Bergen 750k, Kongolo 750k, Veerman 6 miljoen, Dumfries 3/4 miljoen. Komt er 10 miljoen binnen. 5 in het tekort en 5 miljoen om te investeren.
  • 19 Jun 2021 om 20:29
    • Quote van 19 Jun 2021 om 14:56
      België ? Ik vind Nederland toch wel beter dan België, ze hebben Lukaku en de Bruyne en dan heb je het ook gehad.
    Volgens mij vergeet je er nog een paar..
  • 19 Jun 2021 om 19:49
    • Quote van 19 Jun 2021 om 19:46
      Dan heb je het wel over de beste spelers ter wereld. Het is leuk om zo'n spelopvatting te hebben, maar dan moeten de spelers ook de kwaliteit er voor hebben..
    Ben benieuwd welke spelers er nog komen
  • 19 Jun 2021 om 19:46
    • Quote van 19 Jun 2021 om 19:27
      Als Johnny Jansen slim is kijkt hij naar hoe Duitsland speelt tegen Portugal. Wat een inzet, loopvermogen, diepgang in het spel en spelers die het veld breed houden.
      Zo krijg je het publiek weer naar het stadion.
    Dan heb je het wel over de beste spelers ter wereld. Het is leuk om zo'n spelopvatting te hebben, maar dan moeten de spelers ook de kwaliteit er voor hebben..
  • 19 Jun 2021 om 19:27
    Als Johnny Jansen slim is kijkt hij naar hoe Duitsland speelt tegen Portugal. Wat een inzet, loopvermogen, diepgang in het spel en spelers die het veld breed houden.
    Zo krijg je het publiek weer naar het stadion.
  • 19 Jun 2021 om 16:46
    • Quote van 19 Jun 2021 om 13:08
      Ach, iedereen had het er over dat we de poule niet eens uit zouden komen. Oekraïne en Oostenrijk zouden veel sterker zijn, enzovoort. En nu zegt iedereen, ja naar het waren maar Oekraïne en Oostenrijk dat stelt ook niks voor. Ik wil ons wel zien tegen Duitsland. Ik denk dat we niks minder zijn. En F de Boer doet precies wat Foppe in de laatste aflevering van Camataru vertelde. Je kiest het systeem waar je in gelooft en je gaat er vol mee aan de slag. Ik zie oranje wel in het toernooi groeien.
    Ik heb niemand horen zeggen dat we de poule niet doorkwamen weet niet van wie jij dat hebt
  • 19 Jun 2021 om 15:02
    Ik geniet vooral van Italië. Gaat niet de titel winnem maar wat een energie en plezier stralen die uit. Frankrijk is qua spelers en team buitencategorie maar niet leuk qua voetbal. Ook Duitsland, België, Portugal en Spanje hebben gemiddeld betere spelers en een langer en beter ingeslepen voetbalidee. Door de gemakkelijke poule en waadschijnlijk gunstige rouge in het schema kan NL nog wel wat verder komen dan ze op basis van voetbalkwaliteiten zouden horen te komen. Maar dat voordeel heb je soms in een toernooi met gunstige loting. In een volledige competite met al dir poegen zou plek u het hoogst haalbare zijn.
  • 19 Jun 2021 om 14:56
    • Quote van 19 Jun 2021 om 14:41
      Ik kijk er in elk geval met plezier naar. Staat echt een team. Ze werken hard en niemand verzaakt.Zie ze geen titel kandidaat maar in voetbal weet je het nooit. Frankrijk en italie zijn voor mij een beetje de 2 favorieten, belgie en duitsland daarna en daarna komt NL met nog een aantal landen. Maar als het NL lukt om op de juiste momenten te pieken dan is er altijd een kans. Zeker als Depay het nog eens op zijn heupen krijgt.
    België ? Ik vind Nederland toch wel beter dan België, ze hebben Lukaku en de Bruyne en dan heb je het ook gehad.
  • 19 Jun 2021 om 14:41
    Ik kijk er in elk geval met plezier naar. Staat echt een team. Ze werken hard en niemand verzaakt.Zie ze geen titel kandidaat maar in voetbal weet je het nooit. Frankrijk en italie zijn voor mij een beetje de 2 favorieten, belgie en duitsland daarna en daarna komt NL met nog een aantal landen. Maar als het NL lukt om op de juiste momenten te pieken dan is er altijd een kans. Zeker als Depay het nog eens op zijn heupen krijgt.
  • 19 Jun 2021 om 13:08
    • Quote van 19 Jun 2021 om 08:48
      Leuk zo positief, maar Oranje gaat er na de poule echt snel uit.
    Ach, iedereen had het er over dat we de poule niet eens uit zouden komen. Oekraïne en Oostenrijk zouden veel sterker zijn, enzovoort. En nu zegt iedereen, ja naar het waren maar Oekraïne en Oostenrijk dat stelt ook niks voor. Ik wil ons wel zien tegen Duitsland. Ik denk dat we niks minder zijn. En F de Boer doet precies wat Foppe in de laatste aflevering van Camataru vertelde. Je kiest het systeem waar je in gelooft en je gaat er vol mee aan de slag. Ik zie oranje wel in het toernooi groeien.
  • 19 Jun 2021 om 13:05
    • Quote van 19 Jun 2021 om 08:48
      Leuk zo positief, maar Oranje gaat er na de poule echt snel uit.
    We zouden volgens jou ook al niet door de poule komen…..
  • 19 Jun 2021 om 10:25
    En ADO speelt over 2 jaar weer Europees. Niet de favoriet natuurlijk, maar ze maken wel een hele goede kans.
  • 19 Jun 2021 om 08:48
    Leuk zo positief, maar Oranje gaat er na de poule echt snel uit.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›