Verbeek: ''Zou me als SC Heerenveen-supporter ernstig zorgen maken''

105
Verbeek: ''Zou me als SC Heerenveen-supporter ernstig zorgen maken''

Gertjan Verbeek staat komend seizoen aan het roer bij Almere City FC. De 58-jarige oefenmeester zal zijn oude club SC Heerenveen echter ook niet uit het oog verliezen.

Dat bleek donderdagavond tijdens een theatercollege in het Posthuis Theater in Heerenveen. "Als ik supporter van de club zou zijn, dan zou ik me ernstig zorgen maken", tekent het Friesch Dagblad op uit de mond van Verbeek.

"Er is geen plan, er is geen idee. En als twee dagen na je eerste werkdag bijna de hele technische staf ontslagen wordt dan maak je als technisch manager (Ferry de Haan, red.) ook een valse start", aldus Verbeek in het uitverkochte Posthuis Theater, waar 350 geïnteresseerden aanwezig waren.

105 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jun 2021 om 18:14
    • Quote van 14 Jun 2021 om 17:14
      Kunnen we hieruit opmaken dat Catweazle geen supporter van de club is?
    Zo zegt ie het wel.
  • 14 Jun 2021 om 17:14
    Kunnen we hieruit opmaken dat Catweazle geen supporter van de club is?
  • 14 Jun 2021 om 17:03
    Het is toch ook al jaren duidelijk wat voor dingen er mis gingen bij de club? Daarom is ook ingegrepen bij Eisenga, die volgens anderen (onder andere in de podcast trouwens), het 'toch niet zo slecht deed'. Ze worden volgens mij wel degelijk benoemt en niet alleen door Foppe en Riemer. Op commercieel vlak bijvoorbeeld, zoals sponsoren die stoppen en vervolgens nauwelijks worden benaderd. Supporters worden nu ook actief benaderd, in tegenstelling tot wat lang gebeurde (ik kan mij tenminste niet herinneren dat er een assistent-coach/spelers voor mijn deur stonden). Op technisch vlak wordt trouwens vaak gezegd dat het beter moet, maar het lukt ons toch wel erg vaak om spelers voor hele mooie prijzen op te halen en te verkopen. Ook jeugdspelers die komen vanaf het verouderde Skoatterwald.
  • 14 Jun 2021 om 16:59
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:57
      Zonder ook maar te zien wie het gepost had wist ik na één zin lezen al genoeg ....
    Dat zullen heel veel mensen van jouw posts ook vinden....
    Écht de handen samen uit de mouwen steken is hoe het zou moeten. Hoe het meteen met diet nieuwe bestuur had gemoeten. Niet voor de buitenwereld doen alsof je de experts betrekt maar zeondertussen feitelijk het belangrijke nieuws uit de media laten vernemen. Met z'n allen proberen het schip vlot proberen te trekken zorgt er voor dat geen partij (met aanhangers) zich buitengesloten voelt. Er zijn nu waarschijnlijk supporters/sponsoren die wegblijven vanwege de 'kampen' en dat kan de club zich simpelweg niet veroorloven. Misschien dat Riemer zich dan ook eens positief uit zal laten.
  • 14 Jun 2021 om 14:17
    • Quote van 14 Jun 2021 om 12:05
      Ik vind dit onderhand wel wat een huilreactie worden. Kijk naar de grote lijnen, kijk naar de grote dingen. Die gaan niet goed. Dat ontwijk je elke keer weer. Dat mag en moet benoemd worden. Als je niks met het advies doet als club, ga dan niet in gesprek. Laat ze dan niet alles doorlichten en dan zonder dit advies af te wachten keuzes te maken. Waarom laat je ze dat dan doen? Voor de kat z’n kut? Voor de bühne? Resumé: We eindigen al drie jaar lang in het rechterrijtje, geen trainer slaagt hier, een half leeg stadion, een jeugdopleiding die niet goed loopt, faciliteiten die niet meer van deze tijd zijn een operationeel tekort. We zijn een club in de marge geworden in de loop van jaren. Tuurlijk werkt iedereen keihard en daar is ook volle respect voor. Maar oh jee als er kritiek komt en het benoemd wordt. Dan moeten we vooral wel alle positieve dingen blijven zien en dat de hoofdlijnen vergeten. We komen er niet uit. Maakt ook niet uit.
    Ik heb al meermalen gezegd dat zaken die niet goed gaan best benoemd mogen worden. Ik blijf herhalen dat er genoeg zaken voor verbetering vatbaar zijn. Ik vind ook Riemer zijn mening gezien zijn ervaring ook relevant.

    Mijn bezwaar in de communicatie is dat er geen enkel positief woord gezegd werd over vorige besturen en gezegd wordt over het huidige bestuur. Alles is alleen maar negatief. Net als bij Verbeek. En dat schaadt de club.

    Spreek naar de buitenwacht uit dat je vertrouwen hebt in het huidige bestuur en benoem zaken die wel goed gaan. Dan kun je daarna gemakkelijker ook kritiek geven op zaken die niet goed gaan. Het komt genuanceerder over en dat maakt dat de onderlinge verstandhoudingen wellicht wat meer ontspannen zijn.

    Het geeft ook niet dat we verschillend over zaken denken. Ben allang blij dat er een inhoudelijke discussie wordt gevoerd.
  • 14 Jun 2021 om 13:33
    • Quote van 14 Jun 2021 om 13:10
      Sowieso zaten er nog wel wat tegenstrijdigheden in Riemer's verhaal.
      Eerst nog es uitleggen hoe het met Foppe gegaan is maar Jansen terugzetten kan niet.
      Benoemen dat jaarlijks de kroonjuwelen verkopen catastrofaal is terwijl dat vroeger niet heel veel anders was.
      Benoemen dat Skoatterwald eigenlijk nog dikke prima is
      Het stadion aandelen verkopen is een slecht idee terwijl Riemer iets soortgelijks een paar jaar terug voorstelde.

      En de grootste tegenstrijdigheid, 3 jaar terug waren dit zijn woorden:
      "Je moet proberen iedereen positief te stemmen. En je moet supporters en sponsors vragen mee te denken. Ook de media, die een positieve bijdrage leveren, maar met hun veelvuldigheid aan uitzendingen ook een negatieve."


      En om nog even een oude uitspraak uit het archief te toveren:
      "De leiding van een club moet beter luisteren naar de achterban. Vraag ze waarom ze vervreemden van de club, waarom ze niet meer komen. En verzin dingen om het stadion weer vol te krijgen. Als iemand tien jaar seizoenkaarthouder is, zeg dat hij tien mensen mag uitnodigen voor een wedstrijd. Als van die tien eentje zo enthousiast is dat hij of zij ook een kaart koopt, is dat mooi. Is een sponsor 25 jaar bij de club, zeg dat hij tweehonderd mensen uit het dorp mee mag nemen. Zo heb je binnen een paar jaar het stadion weer vol."

      Het had prima benoemd kunnen worden dat men op dat gebied stappen maakt.

    Wat allemaal niet kan. Dat is aan hun. Net zoals het aan Roozemond is dat ze met Riemer en Foppe in gesprek gaan, alle medewerkers hun medewerking hierin moeten geven van Roozemond maar als het puntje bij paaltje komt, worden er beslissingen genomen voordat Foppe en Riemer hun bevindingen aan hun kunnen delen. Wat inhoudt dat ze het voor de kat z’n kut hebben gedaan. Het zou ook prima kunnen om hier nog meer zaken hier te benoemen die niet goed gaan al jaren. Maar daar wordt overheen gereageerd en genegeerd.
  • 14 Jun 2021 om 13:10
    Sowieso zaten er nog wel wat tegenstrijdigheden in Riemer's verhaal.
    Eerst nog es uitleggen hoe het met Foppe gegaan is maar Jansen terugzetten kan niet.
    Benoemen dat jaarlijks de kroonjuwelen verkopen catastrofaal is terwijl dat vroeger niet heel veel anders was.
    Benoemen dat Skoatterwald eigenlijk nog dikke prima is
    Het stadion aandelen verkopen is een slecht idee terwijl Riemer iets soortgelijks een paar jaar terug voorstelde.

    En de grootste tegenstrijdigheid, 3 jaar terug waren dit zijn woorden:
    "Je moet proberen iedereen positief te stemmen. En je moet supporters en sponsors vragen mee te denken. Ook de media, die een positieve bijdrage leveren, maar met hun veelvuldigheid aan uitzendingen ook een negatieve."


    En om nog even een oude uitspraak uit het archief te toveren:
    "De leiding van een club moet beter luisteren naar de achterban. Vraag ze waarom ze vervreemden van de club, waarom ze niet meer komen. En verzin dingen om het stadion weer vol te krijgen. Als iemand tien jaar seizoenkaarthouder is, zeg dat hij tien mensen mag uitnodigen voor een wedstrijd. Als van die tien eentje zo enthousiast is dat hij of zij ook een kaart koopt, is dat mooi. Is een sponsor 25 jaar bij de club, zeg dat hij tweehonderd mensen uit het dorp mee mag nemen. Zo heb je binnen een paar jaar het stadion weer vol."

    Het had prima benoemd kunnen worden dat men op dat gebied stappen maakt.

  • 14 Jun 2021 om 12:56
    • Quote van 14 Jun 2021 om 12:48
      Beetje jammer dit.
      Jee krijgt wat kritiek en het is meteen een huilreactie.
      Je had ook gewoon uit kunnen leggen waarom er niet naar gevraagd is.
    Kreeg ik kritiek? Zo lees ik dat niet. Ik geef ook voldoende dingen aan waar niet op gereageerd wordt. Want we moeten vooral de positieve dingen blijven benoemen. Maar voor jou. We, onze presentator Hielke heeft zoveel mogelijk vragen geprobeerd te stellen van de luisteraars en de vragen zijn gesteld die op dit moment ter zake zijn. Daar zijn ook kritische vragen gesteld.
  • 14 Jun 2021 om 12:48
    • Quote van 14 Jun 2021 om 12:05
      Ik vind dit onderhand wel wat een huilreactie worden. Kijk naar de grote lijnen, kijk naar de grote dingen. Die gaan niet goed. Dat ontwijk je elke keer weer. Dat mag en moet benoemd worden. Als je niks met het advies doet als club, ga dan niet in gesprek. Laat ze dan niet alles doorlichten en dan zonder dit advies af te wachten keuzes te maken. Waarom laat je ze dat dan doen? Voor de kat z’n kut? Voor de bühne? Resumé: We eindigen al drie jaar lang in het rechterrijtje, geen trainer slaagt hier, een half leeg stadion, een jeugdopleiding die niet goed loopt, faciliteiten die niet meer van deze tijd zijn een operationeel tekort. We zijn een club in de marge geworden in de loop van jaren. Tuurlijk werkt iedereen keihard en daar is ook volle respect voor. Maar oh jee als er kritiek komt en het benoemd wordt. Dan moeten we vooral wel alle positieve dingen blijven zien en dat de hoofdlijnen vergeten. We komen er niet uit. Maakt ook niet uit.
    Beetje jammer dit.
    Jee krijgt wat kritiek en het is meteen een huilreactie.
    Je had ook gewoon uit kunnen leggen waarom er niet naar gevraagd is.
  • 14 Jun 2021 om 12:29
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:54
      Ik had hier op Feanonline gevraagd aan de heren van Radio Camataru om exact deze vraag te stellen. Of Riemer gevraagd kon worden om drie zaken te noemen die onder dit bestuur wel goed gaan.

      Deze vraag wilde ik graag gesteld hebben omdat ik vooraf bang was dat het weer een uitzending zou worden waarin er alleen maar negativiteit zou worden uitgestort over de club.

      Helaas is mijn angst uitgekomen en hebben de heren van Radio Camataru bewust of onbewust geen poging gedaan om wat positiviteit in de uitzending te brengen en het huidige bestuur een steuntje in de rug te geven.

      Je zult als Martin Koopman en Annemiek Scheltinga elke dag je stinkende best doen om sponsoren aan je te binden, er ondertussen bijna 100 sponsoren bij te hebben, en dan te horen krijgen van een oud-voorzitter dat ze er een 'zootje' van maken.

      En dan vraagt Riemer zich nog af waarom er niks met zijn 'advies' wordt gedaan.
    Heb je Riemer of Foppe wel eens commentaar horen geven op de commerciele afdeling? Heb je ze horen zeggen dat ze vinden dat het een zooitje is daar? Ik weet niet hoe diep jij er in zit en bij hoog en laag die afdeling verdedigd zonder dat daar ook maar kritiek op is of ter sprake is gekomen. Johnny Jansen en staf werkten ook keihard met het materiaal wat ze kregen maar die brand je wel volledig af. Dat kan dan weer wel.
  • 14 Jun 2021 om 12:29
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:54
      Ik had hier op Feanonline gevraagd aan de heren van Radio Camataru om exact deze vraag te stellen. Of Riemer gevraagd kon worden om drie zaken te noemen die onder dit bestuur wel goed gaan.

      Deze vraag wilde ik graag gesteld hebben omdat ik vooraf bang was dat het weer een uitzending zou worden waarin er alleen maar negativiteit zou worden uitgestort over de club.

      Helaas is mijn angst uitgekomen en hebben de heren van Radio Camataru bewust of onbewust geen poging gedaan om wat positiviteit in de uitzending te brengen en het huidige bestuur een steuntje in de rug te geven.

      Je zult als Martin Koopman en Annemiek Scheltinga elke dag je stinkende best doen om sponsoren aan je te binden, er ondertussen bijna 100 sponsoren bij te hebben, en dan te horen krijgen van een oud-voorzitter dat ze er een 'zootje' van maken.

      En dan vraagt Riemer zich nog af waarom er niks met zijn 'advies' wordt gedaan.
    Heb je Riemer of Foppe wel eens commentaar horen geven op de commerciele afdeling? Heb je ze horen zeggen dat ze vinden dat het een zooitje is daar? Ik weet niet hoe diep jij er in zit en bij hoog en laag die afdeling verdedigd zonder dat daar ook maar kritiek op is of ter sprake is gekomen. Johnny Jansen en staf werkten ook keihard met het materiaal wat ze kregen maar die brand je wel volledig af. Dat kan dan weer wel.
  • 14 Jun 2021 om 12:08
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:54
      Ik had hier op Feanonline gevraagd aan de heren van Radio Camataru om exact deze vraag te stellen. Of Riemer gevraagd kon worden om drie zaken te noemen die onder dit bestuur wel goed gaan.

      Deze vraag wilde ik graag gesteld hebben omdat ik vooraf bang was dat het weer een uitzending zou worden waarin er alleen maar negativiteit zou worden uitgestort over de club.

      Helaas is mijn angst uitgekomen en hebben de heren van Radio Camataru bewust of onbewust geen poging gedaan om wat positiviteit in de uitzending te brengen en het huidige bestuur een steuntje in de rug te geven.

      Je zult als Martin Koopman en Annemiek Scheltinga elke dag je stinkende best doen om sponsoren aan je te binden, er ondertussen bijna 100 sponsoren bij te hebben, en dan te horen krijgen van een oud-voorzitter dat ze er een 'zootje' van maken.

      En dan vraagt Riemer zich nog af waarom er niks met zijn 'advies' wordt gedaan.
    Het is sneu voor Martin en Annemiek dat ze een baas hebben die de gun factor niet heeft, uit Bergen Noord Holland komt en geen woord Fries spreekt! Aan een gun factor hangt veel vanaf, ondere andere de veel te hoge salarissen en je zelf benoemen als voorzitter! Veel oud OSSH leden zouden wel terug willen, maar dan zal Roozemond toch eerst offers moeten brengen en een handreiking moeten doen om Riemer en Foppe iets meer op advies gerichte zaken te moeten laten doen. Roozemond zal dus zijn ego aan de kant moeten schuiven.. Je kunt ook gewoon kort door de bocht zeggen dat Roozemond hier gewoon niet past bij ons nuchtere Friese volkje. Dus trekken aan een dood paard voor Martin en Annemiek
  • 14 Jun 2021 om 12:05
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:54
      Ik had hier op Feanonline gevraagd aan de heren van Radio Camataru om exact deze vraag te stellen. Of Riemer gevraagd kon worden om drie zaken te noemen die onder dit bestuur wel goed gaan.

      Deze vraag wilde ik graag gesteld hebben omdat ik vooraf bang was dat het weer een uitzending zou worden waarin er alleen maar negativiteit zou worden uitgestort over de club.

      Helaas is mijn angst uitgekomen en hebben de heren van Radio Camataru bewust of onbewust geen poging gedaan om wat positiviteit in de uitzending te brengen en het huidige bestuur een steuntje in de rug te geven.

      Je zult als Martin Koopman en Annemiek Scheltinga elke dag je stinkende best doen om sponsoren aan je te binden, er ondertussen bijna 100 sponsoren bij te hebben, en dan te horen krijgen van een oud-voorzitter dat ze er een 'zootje' van maken.

      En dan vraagt Riemer zich nog af waarom er niks met zijn 'advies' wordt gedaan.
    Ik vind dit onderhand wel wat een huilreactie worden. Kijk naar de grote lijnen, kijk naar de grote dingen. Die gaan niet goed. Dat ontwijk je elke keer weer. Dat mag en moet benoemd worden. Als je niks met het advies doet als club, ga dan niet in gesprek. Laat ze dan niet alles doorlichten en dan zonder dit advies af te wachten keuzes te maken. Waarom laat je ze dat dan doen? Voor de kat z’n kut? Voor de bühne? Resumé: We eindigen al drie jaar lang in het rechterrijtje, geen trainer slaagt hier, een half leeg stadion, een jeugdopleiding die niet goed loopt, faciliteiten die niet meer van deze tijd zijn een operationeel tekort. We zijn een club in de marge geworden in de loop van jaren. Tuurlijk werkt iedereen keihard en daar is ook volle respect voor. Maar oh jee als er kritiek komt en het benoemd wordt. Dan moeten we vooral wel alle positieve dingen blijven zien en dat de hoofdlijnen vergeten. We komen er niet uit. Maakt ook niet uit.
  • 14 Jun 2021 om 11:57
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:48
      De meesten hier zijn gebrainwasht door het Roozemond regime. Laat ze als therapie zo vaak mogelijk de laatste podcast luisteren tot ze weer tot inkeer zijn gekomen en met beide benen op de grond zijn beland.. Het is zo een ontzettend groot zooitje bij de club.. Ons huis wordt inmiddels al jaren bewoond door verkeerde mensen en slechte huurders. Het wordt tijd we ons eigen huis weer mogen gaan innemen en de boel van onder naar boven weer gaan opknappen!!
    Zonder ook maar te zien wie het gepost had wist ik na één zin lezen al genoeg ....
  • 14 Jun 2021 om 11:55
    Zonnesteekje Ynze?
  • 14 Jun 2021 om 11:54
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:43
      Heb je ze gevraagd naar wat ze wel goede vinden gaan? Of ze dingen zien verbeteren? Of ze het idee hebben dat er positieve(re) zaken aan zitten te komen?
      En was het antwoord; niets gaat goed, niets gaat beter, het blijft kut?

      Zo nee, dat is "Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet" een aanname.
    Ik had hier op Feanonline gevraagd aan de heren van Radio Camataru om exact deze vraag te stellen. Of Riemer gevraagd kon worden om drie zaken te noemen die onder dit bestuur wel goed gaan.

    Deze vraag wilde ik graag gesteld hebben omdat ik vooraf bang was dat het weer een uitzending zou worden waarin er alleen maar negativiteit zou worden uitgestort over de club.

    Helaas is mijn angst uitgekomen en hebben de heren van Radio Camataru bewust of onbewust geen poging gedaan om wat positiviteit in de uitzending te brengen en het huidige bestuur een steuntje in de rug te geven.

    Je zult als Martin Koopman en Annemiek Scheltinga elke dag je stinkende best doen om sponsoren aan je te binden, er ondertussen bijna 100 sponsoren bij te hebben, en dan te horen krijgen van een oud-voorzitter dat ze er een 'zootje' van maken.

    En dan vraagt Riemer zich nog af waarom er niks met zijn 'advies' wordt gedaan.
  • 14 Jun 2021 om 11:50
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:46
      Je bevestigd feitelijk wat ik zeg. Dat ze alleen maar negatief zijn, omdat ze "kennelijk niks positief vinden".

      En het klinkt aardig wanneer Riemer geen namen te noemen in zijn kritiek op de club. Maar als je alleen maar tegen de club loopt aan te schoppen en op dit moment kritiek levert dat er geen plan en visie is, dan kan elk weldenkend mens invullen dat dat als kritiek bedoeld is op de huidige beleidsbepalers is.

      Er is heus wel wat positiefs te melden. Maar je moet het wel willen zien. Blijkbaar wil Riemer dit niet zien en schopt hij alleen maar tegen de club aan, om op die manier de club alleen maar tegen te werken in plaats van te helpen.
    Opnieuw en tot slot even de conclusie van de reacties hieronder, en daarmee sluiten wij ook deze topic: Wanneer Riemer de laatste decennia zich niet had bemoeid met de club, niet zo negatief was geweest of de voorgaande besturen niet tegen de schenen had geschopt, dan hadden we nu met AZ, Vitesse en FC Utrecht in de subtop meegedraaid.
  • 14 Jun 2021 om 11:48
    • Quote van 14 Jun 2021 om 10:56
      In plaats van "gaat niet goed" zou ook kunnen; "gaat niet goed, maar ze werken er aan/gaat beter/positieve berichten/hoopvol"
      Kleine moeite, groot gebaar. Het verschil is tussen opbouwende kritiek en afbrekende kritiek.

      Het komt nu over als dat wanneer het niet uit de koker van Riemer en Foppe komt, het niet positief en noemenswaardig is.
    De meesten hier zijn gebrainwasht door het Roozemond regime. Laat ze als therapie zo vaak mogelijk de laatste podcast luisteren tot ze weer tot inkeer zijn gekomen en met beide benen op de grond zijn beland.. Het is zo een ontzettend groot zooitje bij de club.. Ons huis wordt inmiddels al jaren bewoond door verkeerde mensen en slechte huurders. Het wordt tijd we ons eigen huis weer mogen gaan innemen en de boel van onder naar boven weer gaan opknappen!!
  • 14 Jun 2021 om 11:46
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:08
      Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet. Dat vind ik oprechter dan doen alsof ze het wel goed vinden gaan en laten we eerlijk wezen in de grote lijnen gaat het ook niet goed al jaren. Ze spreken daar niemand persoonlijk op aan in de media. Je kan ook doen alsof je je openstelt ergens voor, openstelt om scouting, technisch beleid en financiële situatie te laten bekijken en vervolgens zonder dat af te wachten al keuzes te maken op die gebieden. Stel je dan niet open daarvoor zodat er geen tijd en energie er in gestoken hoeft te worden op vrijwillige basis. Dat vindt ik dan weer niet chiq.
    Je bevestigd feitelijk wat ik zeg. Dat ze alleen maar negatief zijn, omdat ze "kennelijk niks positief vinden".

    En het klinkt aardig wanneer Riemer geen namen te noemen in zijn kritiek op de club. Maar als je alleen maar tegen de club loopt aan te schoppen en op dit moment kritiek levert dat er geen plan en visie is, dan kan elk weldenkend mens invullen dat dat als kritiek bedoeld is op de huidige beleidsbepalers is.

    Er is heus wel wat positiefs te melden. Maar je moet het wel willen zien. Blijkbaar wil Riemer dit niet zien en schopt hij alleen maar tegen de club aan, om op die manier de club alleen maar tegen te werken in plaats van te helpen.
  • 14 Jun 2021 om 11:43
    • Quote van 14 Jun 2021 om 11:08
      Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet. Dat vind ik oprechter dan doen alsof ze het wel goed vinden gaan en laten we eerlijk wezen in de grote lijnen gaat het ook niet goed al jaren. Ze spreken daar niemand persoonlijk op aan in de media. Je kan ook doen alsof je je openstelt ergens voor, openstelt om scouting, technisch beleid en financiële situatie te laten bekijken en vervolgens zonder dat af te wachten al keuzes te maken op die gebieden. Stel je dan niet open daarvoor zodat er geen tijd en energie er in gestoken hoeft te worden op vrijwillige basis. Dat vindt ik dan weer niet chiq.
    Heb je ze gevraagd naar wat ze wel goede vinden gaan? Of ze dingen zien verbeteren? Of ze het idee hebben dat er positieve(re) zaken aan zitten te komen?
    En was het antwoord; niets gaat goed, niets gaat beter, het blijft kut?

    Zo nee, dat is "Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet" een aanname.
  • 14 Jun 2021 om 11:08
    • Quote van 14 Jun 2021 om 10:56
      In plaats van "gaat niet goed" zou ook kunnen; "gaat niet goed, maar ze werken er aan/gaat beter/positieve berichten/hoopvol"
      Kleine moeite, groot gebaar. Het verschil is tussen opbouwende kritiek en afbrekende kritiek.

      Het komt nu over als dat wanneer het niet uit de koker van Riemer en Foppe komt, het niet positief en noemenswaardig is.
    Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet. Dat vind ik oprechter dan doen alsof ze het wel goed vinden gaan en laten we eerlijk wezen in de grote lijnen gaat het ook niet goed al jaren. Ze spreken daar niemand persoonlijk op aan in de media. Je kan ook doen alsof je je openstelt ergens voor, openstelt om scouting, technisch beleid en financiële situatie te laten bekijken en vervolgens zonder dat af te wachten al keuzes te maken op die gebieden. Stel je dan niet open daarvoor zodat er geen tijd en energie er in gestoken hoeft te worden op vrijwillige basis. Dat vindt ik dan weer niet chiq.
  • 14 Jun 2021 om 11:08
    • Quote van 14 Jun 2021 om 10:56
      In plaats van "gaat niet goed" zou ook kunnen; "gaat niet goed, maar ze werken er aan/gaat beter/positieve berichten/hoopvol"
      Kleine moeite, groot gebaar. Het verschil is tussen opbouwende kritiek en afbrekende kritiek.

      Het komt nu over als dat wanneer het niet uit de koker van Riemer en Foppe komt, het niet positief en noemenswaardig is.
    Dat vinden ze dus kennelijk niet. Dus zeggen ze dat ook niet. Dat vind ik oprechter dan doen alsof ze het wel goed vinden gaan en laten we eerlijk wezen in de grote lijnen gaat het ook niet goed al jaren. Ze spreken daar niemand persoonlijk op aan in de media. Je kan ook doen alsof je je openstelt ergens voor, openstelt om scouting, technisch beleid en financiële situatie te laten bekijken en vervolgens zonder dat af te wachten al keuzes te maken op die gebieden. Stel je dan niet open daarvoor zodat er geen tijd en energie er in gestoken hoeft te worden op vrijwillige basis. Dat vindt ik dan weer niet chiq.
  • 14 Jun 2021 om 10:56
    • Quote van 14 Jun 2021 om 08:22
      Lees mijn eerste post in dit topic waarin ik dit uitleg. Serieus prachtig dat de OSSH een klein beetje groeit, echt fantastisch de KiKa berenactie en de dingen die voor supporters zijn geregeld. Maar de grote lijnen waar de voetbalclub om hoort te draaien gaan niet goed. Daar hoeft de kop niet voor in het zand gestoken te worden.
    In plaats van "gaat niet goed" zou ook kunnen; "gaat niet goed, maar ze werken er aan/gaat beter/positieve berichten/hoopvol"
    Kleine moeite, groot gebaar. Het verschil is tussen opbouwende kritiek en afbrekende kritiek.

    Het komt nu over als dat wanneer het niet uit de koker van Riemer en Foppe komt, het niet positief en noemenswaardig is.
  • 14 Jun 2021 om 08:22
    • Quote van 13 Jun 2021 om 12:51
      Misschien leg ik het niet goed uit, of begrijp je niet helemaal welk punt ik probeer te maken. Maar nogmaals:

      Je formuleert het zeer juist. "Riemer benoemd gewoon simpelweg de dingen die niet meer goed gaan".

      Juist daarin zit nu exact het probleem Frank. Hij benoemt al jarenlang slechts de zaken die niet meer goed gaan. Hij benoemt nooit eens iets dat wel goed gaat. En daar zit bij mij het bezwaar.

      Riemer is alleen maar negatief en juist dat maakt dat zijn optreden meer kwaad dan goed doet voor en bij de club. Waarom kan Riemer niet iets genuanceerder zijn en ook eens zaken benoemen die wel goed gaan? Het maakt het gemakkelijker om met een ander samen te werken als je iets genuanceerder bent en niet alleen maar loopt te 'schoppen'.
    Lees mijn eerste post in dit topic waarin ik dit uitleg. Serieus prachtig dat de OSSH een klein beetje groeit, echt fantastisch de KiKa berenactie en de dingen die voor supporters zijn geregeld. Maar de grote lijnen waar de voetbalclub om hoort te draaien gaan niet goed. Daar hoeft de kop niet voor in het zand gestoken te worden.
  • 13 Jun 2021 om 14:45
    Nog even de conclusie van de reacties hieronder en daarmee sluiten wij ook deze topic: Wanneer Riemer de laatste decennia zich niet had bemoeid met de club, negatief was geweest of de voorgaande besturen niet tegen de schenen had geschopt, dan hadden we nu met AZ, Vitesse en FC Utrecht in de subtop meegedraaid. Fijne zondag allemaal!
  • 13 Jun 2021 om 12:51
    • Quote van 13 Jun 2021 om 12:38
      Ik weet dat je heel graag alles in een goed voetlicht zet. Ik schrijf dan ook helemaal niks negatiefs over dit bestuur of over Cees. Riemer benoemd gewoon simpelweg de dingen die niet meer goed gaan. Hoe de club er in zijn geheel voor staat. Daar gaf hij Cees en co niet de schuld van in zijn laatste reacties naar mijn idee.
    Misschien leg ik het niet goed uit, of begrijp je niet helemaal welk punt ik probeer te maken. Maar nogmaals:

    Je formuleert het zeer juist. "Riemer benoemd gewoon simpelweg de dingen die niet meer goed gaan".

    Juist daarin zit nu exact het probleem Frank. Hij benoemt al jarenlang slechts de zaken die niet meer goed gaan. Hij benoemt nooit eens iets dat wel goed gaat. En daar zit bij mij het bezwaar.

    Riemer is alleen maar negatief en juist dat maakt dat zijn optreden meer kwaad dan goed doet voor en bij de club. Waarom kan Riemer niet iets genuanceerder zijn en ook eens zaken benoemen die wel goed gaan? Het maakt het gemakkelijker om met een ander samen te werken als je iets genuanceerder bent en niet alleen maar loopt te 'schoppen'.
  • 13 Jun 2021 om 12:42
    • Quote van 13 Jun 2021 om 12:31
      Iets minder wel. Bijna 20 miljoen minder waarschijnlijk niet nee.
    Ben je bewust de situatie aan het dramatiseren?

    Bijna 20 miljoen ?

    Uitgaande van de beginstand van € 28.0 miljoen die jij zelf noemde zou je volgens jou dus nu slechts uitkomen op een begroting van € 8.0 miljoen. Onder normale omstandigheden, zonder corona, was de begroting nog altijd zo'n € 15.0 miljoen. Een daling die niet in de buurt komt van jouw € 20.0 miljoen.

    Nog over de huur aan Sportstad: De constructie met Sportstad is ook nog eens zo geregeld dat er per jaar een percentage bij het huurbedrag opkomt. Deze indexatie maakt het bedrag dus elk jaar hoger.
  • 13 Jun 2021 om 12:38
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:54
      Ik zeg nergens dat er niks mis is gegaan. En ik zeg nergens dat Riemer geen kritiek mag hebben. Maar ik blijf zeggen dat de manier waarop Riemer die mening ventileert schadelijk is voor de club. Jij mag daar anders over denken.

      De daling van de begroting heeft vooral plaatsgevonden onder vorige besturen en daar mag je dit bestuur niet op afrekenen. De daling die onder dit bestuur heeft plaatsgevonden als het gaat om de begroting komt alleen door het verlies van TV-gelden (en corona). Voor de rest is er eigenlijk niet echt een daling geweest. Het zou een Riemer sieren dat iets beter voor het voetlicht te plaatsen. En dat zou de samenwerking van beide kanten in mijn optiek vergemakkelijken.

      Wil jij met mij samenwerken als ik jou constant tegen de schenen zou schoppen? In dit geval werkt het denk ik een beetje hetzelfde.

      Ik ben altijd voor samenwerking. Maar om elke keer de schuld bij alleen het huidige bestuur te leggen, wanneer het gaat om het mislukken van de samenwerking, gaat mij te ver. Ik denk dat het optreden van Riemer meer kwaad dan goed heeft gedaan de laatste jaren.
    Ik weet dat je heel graag alles in een goed voetlicht zet. Ik schrijf dan ook helemaal niks negatiefs over dit bestuur of over Cees. Riemer benoemd gewoon simpelweg de dingen die niet meer goed gaan. Hoe de club er in zijn geheel voor staat. Daar gaf hij Cees en co niet de schuld van in zijn laatste reacties naar mijn idee.
  • 13 Jun 2021 om 12:31
    • Quote van 13 Jun 2021 om 12:04
      Ongeveer hetzelfde wat bij mensen gebeurt die een huis kopen/hypotheek nemen op basis van 2 inkomens. Als er een inkomen wegvalt of de economie gaat naar de tering, dan hang je.

      Men ging waarschijnlijk uit van een soort van oneindige groei in plaats van rekening te houden met dat het ook wel eens wat minder zou kunnen gaan.
    Iets minder wel. Bijna 20 miljoen minder waarschijnlijk niet nee.
  • 13 Jun 2021 om 12:15
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:36
      Omdat het andere en verschillen tijden betreft. Economisch niet te vergelijken. Wat onze stadion betreft, dat was prima op te hoesten. Door mismanagement nu niet meer.
    In hoogconjunctuur een overeenkomst met een gigantische huursom afsluiten is oliedom. Want je weet dat er periodes komen dat het minder gaat.
  • 13 Jun 2021 om 12:04
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:39
      Prima. Pakken we die van 1,5 jaar terug. Wat ging er mis?
    Ongeveer hetzelfde wat bij mensen gebeurt die een huis kopen/hypotheek nemen op basis van 2 inkomens. Als er een inkomen wegvalt of de economie gaat naar de tering, dan hang je.

    Men ging waarschijnlijk uit van een soort van oneindige groei in plaats van rekening te houden met dat het ook wel eens wat minder zou kunnen gaan.
  • 13 Jun 2021 om 11:54
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:39
      Prima. Pakken we die van 1,5 jaar terug. Wat ging er mis?
    Ik zeg nergens dat er niks mis is gegaan. En ik zeg nergens dat Riemer geen kritiek mag hebben. Maar ik blijf zeggen dat de manier waarop Riemer die mening ventileert schadelijk is voor de club. Jij mag daar anders over denken.

    De daling van de begroting heeft vooral plaatsgevonden onder vorige besturen en daar mag je dit bestuur niet op afrekenen. De daling die onder dit bestuur heeft plaatsgevonden als het gaat om de begroting komt alleen door het verlies van TV-gelden (en corona). Voor de rest is er eigenlijk niet echt een daling geweest. Het zou een Riemer sieren dat iets beter voor het voetlicht te plaatsen. En dat zou de samenwerking van beide kanten in mijn optiek vergemakkelijken.

    Wil jij met mij samenwerken als ik jou constant tegen de schenen zou schoppen? In dit geval werkt het denk ik een beetje hetzelfde.

    Ik ben altijd voor samenwerking. Maar om elke keer de schuld bij alleen het huidige bestuur te leggen, wanneer het gaat om het mislukken van de samenwerking, gaat mij te ver. Ik denk dat het optreden van Riemer meer kwaad dan goed heeft gedaan de laatste jaren.
  • 13 Jun 2021 om 11:39
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:36
      Erg flauw om de begroting in een corona jaar te nemen. Jij weet ook dat deze veel lager ligt dan in een normaal seizoen. De begroting van afgelopen seizoen gaf geen reëel beeld.
    Prima. Pakken we die van 1,5 jaar terug. Wat ging er mis?
  • 13 Jun 2021 om 11:36
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:26
      In de Bundesliga huren ze voor gemiddeld 4/5 miljoen per jaar op een begroting die keer 5/10 is als die van ons. Waarom wil je het niet inzien dat het een belachelijke constructie is/was?
    Omdat het andere en verschillen tijden betreft. Economisch niet te vergelijken. Wat onze stadion betreft, dat was prima op te hoesten. Door mismanagement nu niet meer.
  • 13 Jun 2021 om 11:36
    • Quote van 13 Jun 2021 om 10:58
      Begroting 2009/2010 : 28,3 miljoen. Begroting 2020/2021: 11 miljoen. Geloof dat hier wat mis gaat.
    Erg flauw om de begroting in een corona jaar te nemen. Jij weet ook dat deze veel lager ligt dan in een normaal seizoen. De begroting van afgelopen seizoen gaf geen reëel beeld.
  • 13 Jun 2021 om 11:26
    • Quote van 13 Jun 2021 om 10:58
      Begroting 2009/2010 : 28,3 miljoen. Begroting 2020/2021: 11 miljoen. Geloof dat hier wat mis gaat.
    In de Bundesliga huren ze voor gemiddeld 4/5 miljoen per jaar op een begroting die keer 5/10 is als die van ons. Waarom wil je het niet inzien dat het een belachelijke constructie is/was?
  • 13 Jun 2021 om 11:21
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:09
      Verdeeldheid is nooit goed, daar moeten ze eens mee kappen. Andree ideeen prima maar benader het positief, er zijn teveel negatieve signalen vanaf de zijlijn. Samen werken dat is toch het allerbeste.
    Riemer heeft heel veel gebruik gemaakt van regionale ondernemers met ideeën en contacten en vrijwilligers met energie. Als directeur/voorzitter hoef je niet alles zelf te weten en te doen. Mobiliseer gewoon wat er in en rond de club aamn energie, ideeën en middelen ge vinden is. Types als Veenstra en Eisinga hadden daar totaal geen kaas van gegeten maar wilden hun persoonlijke stempel drukken.
  • 13 Jun 2021 om 11:09
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:01
      Ik denk dat veel mensen zich niet in een kamp willdn laten plaatsen maar zich of zorgen maken over de continuïteot of de signalen daarover maar vervelend vinden. Dat wordt dan aan kampen met leiders gekoppeld maar het gaat om dat wat er onder zit. Het is niet leuk om te horen dat het niet goed gaat met je club. Dat roept een (heel menselijke) 'vluchten of vechten' reactie op. En de focus zou juist moeten liggen op 'hoe maken we hetet elkaar beter'. Dat is hoe onze club ooit overleefde en groeide. Zo os Aktie 67 ooit vanuit bezorgdheid opgericht en heeft veel goeds voor de club opgeleverd. Die geest zouden we nu ook weer goed kunnen gebruiken waarbij iedereen dat bijdraagt wat nodog is en helpt.
    Verdeeldheid is nooit goed, daar moeten ze eens mee kappen. Andree ideeen prima maar benader het positief, er zijn teveel negatieve signalen vanaf de zijlijn. Samen werken dat is toch het allerbeste.
  • 13 Jun 2021 om 11:09
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:08
      Dat ben ik met je eens. Wat ik alleen jammer vind is waarom kunnen de handen niet inéén geslagen worden met duidelijke heldere afspraken. Het moet altijd om de club gaan en niet om ego’s. Van beide kanten. Samen sterk zou je zeggen.
    Helemaal mee eens!
  • 13 Jun 2021 om 11:08
    • Quote van 13 Jun 2021 om 11:01
      Ik denk dat veel mensen zich niet in een kamp willdn laten plaatsen maar zich of zorgen maken over de continuïteot of de signalen daarover maar vervelend vinden. Dat wordt dan aan kampen met leiders gekoppeld maar het gaat om dat wat er onder zit. Het is niet leuk om te horen dat het niet goed gaat met je club. Dat roept een (heel menselijke) 'vluchten of vechten' reactie op. En de focus zou juist moeten liggen op 'hoe maken we hetet elkaar beter'. Dat is hoe onze club ooit overleefde en groeide. Zo os Aktie 67 ooit vanuit bezorgdheid opgericht en heeft veel goeds voor de club opgeleverd. Die geest zouden we nu ook weer goed kunnen gebruiken waarbij iedereen dat bijdraagt wat nodog is en helpt.
    Dat ben ik met je eens. Wat ik alleen jammer vind is waarom kunnen de handen niet inéén geslagen worden met duidelijke heldere afspraken. Het moet altijd om de club gaan en niet om ego’s. Van beide kanten. Samen sterk zou je zeggen.
  • 13 Jun 2021 om 11:01
    • Quote van 13 Jun 2021 om 10:54
      Intern is er veel weerstand tegen Riemer bij de OSSH leden… Dat zijn van die teksten die ook stemmingmakend zijn want niet te peilen. Ik ken veel OSSH leden die juist wel pro Riemer zijn. Vooral pro zijn over zijn inzichten en visie over de club. Pro zijn om de handen inéén te slaan met elkaar omdat ze niet het volledige vertrouwen hebben in Roozemond. Er zijn vele mensen, supporters, OSSH leden die heel graag willen dat er een goed plan komt vanuit samenwerking. Ook je stelling dat veel forumleden niet op de teksten van Riemer zitten te wachten is natte vinger werk. Velen zijn hier wel in geïnteresseerd. Ik zal je een ander voorbeeld geven. De best beluisterde podcasts van Radio Camataru zijn die met Cees, met Foppe en met Riemer en Foppe. Dat zal niet voor niks zijn.
    Ik denk dat veel mensen zich niet in een kamp willdn laten plaatsen maar zich of zorgen maken over de continuïteot of de signalen daarover maar vervelend vinden. Dat wordt dan aan kampen met leiders gekoppeld maar het gaat om dat wat er onder zit. Het is niet leuk om te horen dat het niet goed gaat met je club. Dat roept een (heel menselijke) 'vluchten of vechten' reactie op. En de focus zou juist moeten liggen op 'hoe maken we hetet elkaar beter'. Dat is hoe onze club ooit overleefde en groeide. Zo os Aktie 67 ooit vanuit bezorgdheid opgericht en heeft veel goeds voor de club opgeleverd. Die geest zouden we nu ook weer goed kunnen gebruiken waarbij iedereen dat bijdraagt wat nodog is en helpt.
  • 13 Jun 2021 om 10:58
    • Quote van 13 Jun 2021 om 09:44
      Wij betalen meer dan West Ham United dat het Olympisch stadion, bouwjaar 2011 - capaciteit 80.000, huurt voor 2 miljoen.

      Wij betalen evenveel huur als Olympique Marseille dat het compleet vernieuwde Stade Vélodrome huurt met een capaciteit van bijna 70.000.

      Ik geloof dat hier iets fout gaat.
    Begroting 2009/2010 : 28,3 miljoen. Begroting 2020/2021: 11 miljoen. Geloof dat hier wat mis gaat.
  • 13 Jun 2021 om 10:56
    • Quote van 13 Jun 2021 om 08:57
      Mee eens, de overdracht na Riemer is niet goed gegaan. Hij heeft daar toen als adept Yme Kuiper neergezet dat ging al mis. Daarna kwam die schooldirecteur de volgende ramp. Eens bij Heracles is dat veel beter gegaan. Die zijn geen rare dingen gaan doen en Jan Smit blijft op de verre achtergrond. Er is de laatste jaren zo ontzettend veel geld verdwenen. Verder is sportstad ook een project geweest wat ons ver boven onze pet gaat. Volgens mij hebben wij by far de hoogste stadionlasten daardoor. Door de verkeerd gekozen eigendoms- en financieringsstruktuur in de tijd van Riemer is dit een gordiaanse knoop geworden die onoplosbaar lijkt zelfs voor doorgewinterde financiële experts.
    Nee het lag even anders. Zonder bemoeienis van Riemer is Koos Formsma tot voorzitter benoemd en daar ging het al fout. Die stapte vrij snel weer op. Dus Yme Kuiper is niet door Riemer daar neergezet maar die zat al langere tijd in de organisatie.
  • 13 Jun 2021 om 10:54
    • Quote van 13 Jun 2021 om 08:55
      Inderdaad lastig om beide clubs te vergelijken.

      Bij Heracles heeft Jan Smit zich terug getrokken en zich daarna niet meer intern of extern over de club uitgelaten. Derhalve zou je kunnen zeggen dat Heracles geen voordeel of schade heeft ondervonden van het optreden van Jan Smit.

      Bij sc Heerenveen heeft Riemer van der Velde zich eveneens terug getrokken. Maar intern en extern blijft hij zich uitlaten over sc Heerenveen. Intern tegen sponsoren binnen de OSSH blijft hij besturen 'afkraken' en tegen het beleid van sc Heerenveen aanschoppen. Extern in de media komt er ook geen positief woord over zijn lippen over welk bestuur en welk besluit dan ook.

      Het is niet te bewijzen, maar ik ben er van overtuigd dat deze constante stortvloed van negativiteit tegenover leden van de OSSH en tegenover de media ons veel sponsoren en supporters heeft gekost.

      Ik geloof oprecht dat hij zich zorgen maakt over de club, en dat hij op sommige vlakken ook gelijk heeft. Maar waar jij van mening bent dat Riemer met zijn optreden de club geen schade heeft berokkend ben ik een andere mening toegedaan.

      Hoe zou jij reageren als sponsor als je alleen maar krijgt te horen van een oud-voorzitter van de club wat voor 'waardeloze bende' het wel niet bij de club is die je sponsort? Zou je dan nog je geld blijven uitgeven aan diezelfde club, of zou je je als sponsor terug trekken?

      Intern is er veel weerstand tegen Riemer bij leden van de OSSH, bij leden van het bestuur en medewerkers vanwege dit gedrag van Riemer. Dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op voor bijvoorbeeld Cees Roozemond om zomaar even Riemer een rol te geven als adviseur binnen de club. Uiteraard zijn er aan de andere kant ook nog wel mensen binnen de geledingen van sc Heerenveen die wel vertrouwen hebben in de oud-voorzitter.

      Ik zelf vind dat het huidige bestuur qua commercie en supporterszaken de club aardig op orde heeft. Ze proberen ook het tekort naar beneden te krijgen en dat lijkt het huidige bestuur ook te lukken. Ondanks dat het nog altijd een tekort is, zou je als Riemer zijnde daar ook voorzichtig optimistisch over kunnen zijn naar de buitenwacht toe, terwijl je tegelijk je zorgen uit. Helaas is de benadering alleen maar negatief zonder een positieve noot of nuance.

      Soms denken mensen dat Riemer van mij geen kritiek mag leveren op de club. Dat is echter niet het geval wat mij betreft. Ik had alleen graag opbouwende kritiek gehoord van de oud-voorzitter.

      Denk jij dat het media-optreden van Riemer een positief effect heeft om sponsoren binnen te halen bij de club of heeft de club er juist last van bij het binnenhalen van sponsoren? Hoe denk je dat supporters die de club de laatste tien jaar hebben verlaten zullen reageren als ze het verhaal van Riemer elke keer weer horen? Zullen ze echt enthousiast zijn geworden om weer een seizoenkaart te nemen of zullen ze nog maar even wachten met hun terugkeer bij de wedstrijden van sc Heerenveen?

      Je weet dat ik je niet persoonlijk aanval en dat ik graag een inhoudelijke discussie voer over bepaalde onderwerpen.

      Ik zelf kan me goed voorstellen gezien bovenstaande dat forumleden hier niet blij zijn met het feit dat Riemer zich blijft uitlaten over de club. Ondanks dat ik wel nog altijd respect heb voor Riemer van der Velde, behoor ik ook tot de groep mensen die vraagtekens zet bij zijn interne en externe optreden. Ondanks dat het wellicht niet zo is bedoeld door Riemer, ben ik wel van mening dat zijn optreden binnen de OSSH en in de media schadelijk is voor de club.
    Intern is er veel weerstand tegen Riemer bij de OSSH leden… Dat zijn van die teksten die ook stemmingmakend zijn want niet te peilen. Ik ken veel OSSH leden die juist wel pro Riemer zijn. Vooral pro zijn over zijn inzichten en visie over de club. Pro zijn om de handen inéén te slaan met elkaar omdat ze niet het volledige vertrouwen hebben in Roozemond. Er zijn vele mensen, supporters, OSSH leden die heel graag willen dat er een goed plan komt vanuit samenwerking. Ook je stelling dat veel forumleden niet op de teksten van Riemer zitten te wachten is natte vinger werk. Velen zijn hier wel in geïnteresseerd. Ik zal je een ander voorbeeld geven. De best beluisterde podcasts van Radio Camataru zijn die met Cees, met Foppe en met Riemer en Foppe. Dat zal niet voor niks zijn.
  • 13 Jun 2021 om 09:44
    • Quote van 13 Jun 2021 om 08:57
      Mee eens, de overdracht na Riemer is niet goed gegaan. Hij heeft daar toen als adept Yme Kuiper neergezet dat ging al mis. Daarna kwam die schooldirecteur de volgende ramp. Eens bij Heracles is dat veel beter gegaan. Die zijn geen rare dingen gaan doen en Jan Smit blijft op de verre achtergrond. Er is de laatste jaren zo ontzettend veel geld verdwenen. Verder is sportstad ook een project geweest wat ons ver boven onze pet gaat. Volgens mij hebben wij by far de hoogste stadionlasten daardoor. Door de verkeerd gekozen eigendoms- en financieringsstruktuur in de tijd van Riemer is dit een gordiaanse knoop geworden die onoplosbaar lijkt zelfs voor doorgewinterde financiële experts.
    Wij betalen meer dan West Ham United dat het Olympisch stadion, bouwjaar 2011 - capaciteit 80.000, huurt voor 2 miljoen.

    Wij betalen evenveel huur als Olympique Marseille dat het compleet vernieuwde Stade Vélodrome huurt met een capaciteit van bijna 70.000.

    Ik geloof dat hier iets fout gaat.
  • 13 Jun 2021 om 08:57
    • Quote van 12 Jun 2021 om 22:06
      Je vergelijkt appels met peren Abe. Bij Heracles zijn ze goed beleid blijven voeren toen Smit weg ging in tegenstelling tot Heerenveen. Er werd niet meer uitgegeven dan er binnenkwam. Exact dat is er misgegaan na Riemer zijn periode als voorzitter.
    Mee eens, de overdracht na Riemer is niet goed gegaan. Hij heeft daar toen als adept Yme Kuiper neergezet dat ging al mis. Daarna kwam die schooldirecteur de volgende ramp. Eens bij Heracles is dat veel beter gegaan. Die zijn geen rare dingen gaan doen en Jan Smit blijft op de verre achtergrond. Er is de laatste jaren zo ontzettend veel geld verdwenen. Verder is sportstad ook een project geweest wat ons ver boven onze pet gaat. Volgens mij hebben wij by far de hoogste stadionlasten daardoor. Door de verkeerd gekozen eigendoms- en financieringsstruktuur in de tijd van Riemer is dit een gordiaanse knoop geworden die onoplosbaar lijkt zelfs voor doorgewinterde financiële experts.
  • 13 Jun 2021 om 08:55
    • Quote van 12 Jun 2021 om 22:06
      Je vergelijkt appels met peren Abe. Bij Heracles zijn ze goed beleid blijven voeren toen Smit weg ging in tegenstelling tot Heerenveen. Er werd niet meer uitgegeven dan er binnenkwam. Exact dat is er misgegaan na Riemer zijn periode als voorzitter.
    Inderdaad lastig om beide clubs te vergelijken.

    Bij Heracles heeft Jan Smit zich terug getrokken en zich daarna niet meer intern of extern over de club uitgelaten. Derhalve zou je kunnen zeggen dat Heracles geen voordeel of schade heeft ondervonden van het optreden van Jan Smit.

    Bij sc Heerenveen heeft Riemer van der Velde zich eveneens terug getrokken. Maar intern en extern blijft hij zich uitlaten over sc Heerenveen. Intern tegen sponsoren binnen de OSSH blijft hij besturen 'afkraken' en tegen het beleid van sc Heerenveen aanschoppen. Extern in de media komt er ook geen positief woord over zijn lippen over welk bestuur en welk besluit dan ook.

    Het is niet te bewijzen, maar ik ben er van overtuigd dat deze constante stortvloed van negativiteit tegenover leden van de OSSH en tegenover de media ons veel sponsoren en supporters heeft gekost.

    Ik geloof oprecht dat hij zich zorgen maakt over de club, en dat hij op sommige vlakken ook gelijk heeft. Maar waar jij van mening bent dat Riemer met zijn optreden de club geen schade heeft berokkend ben ik een andere mening toegedaan.

    Hoe zou jij reageren als sponsor als je alleen maar krijgt te horen van een oud-voorzitter van de club wat voor 'waardeloze bende' het wel niet bij de club is die je sponsort? Zou je dan nog je geld blijven uitgeven aan diezelfde club, of zou je je als sponsor terug trekken?

    Intern is er veel weerstand tegen Riemer bij leden van de OSSH, bij leden van het bestuur en medewerkers vanwege dit gedrag van Riemer. Dat maakt het er allemaal niet eenvoudiger op voor bijvoorbeeld Cees Roozemond om zomaar even Riemer een rol te geven als adviseur binnen de club. Uiteraard zijn er aan de andere kant ook nog wel mensen binnen de geledingen van sc Heerenveen die wel vertrouwen hebben in de oud-voorzitter.

    Ik zelf vind dat het huidige bestuur qua commercie en supporterszaken de club aardig op orde heeft. Ze proberen ook het tekort naar beneden te krijgen en dat lijkt het huidige bestuur ook te lukken. Ondanks dat het nog altijd een tekort is, zou je als Riemer zijnde daar ook voorzichtig optimistisch over kunnen zijn naar de buitenwacht toe, terwijl je tegelijk je zorgen uit. Helaas is de benadering alleen maar negatief zonder een positieve noot of nuance.

    Soms denken mensen dat Riemer van mij geen kritiek mag leveren op de club. Dat is echter niet het geval wat mij betreft. Ik had alleen graag opbouwende kritiek gehoord van de oud-voorzitter.

    Denk jij dat het media-optreden van Riemer een positief effect heeft om sponsoren binnen te halen bij de club of heeft de club er juist last van bij het binnenhalen van sponsoren? Hoe denk je dat supporters die de club de laatste tien jaar hebben verlaten zullen reageren als ze het verhaal van Riemer elke keer weer horen? Zullen ze echt enthousiast zijn geworden om weer een seizoenkaart te nemen of zullen ze nog maar even wachten met hun terugkeer bij de wedstrijden van sc Heerenveen?

    Je weet dat ik je niet persoonlijk aanval en dat ik graag een inhoudelijke discussie voer over bepaalde onderwerpen.

    Ik zelf kan me goed voorstellen gezien bovenstaande dat forumleden hier niet blij zijn met het feit dat Riemer zich blijft uitlaten over de club. Ondanks dat ik wel nog altijd respect heb voor Riemer van der Velde, behoor ik ook tot de groep mensen die vraagtekens zet bij zijn interne en externe optreden. Ondanks dat het wellicht niet zo is bedoeld door Riemer, ben ik wel van mening dat zijn optreden binnen de OSSH en in de media schadelijk is voor de club.
  • 13 Jun 2021 om 00:26
    • Quote van 12 Jun 2021 om 20:04
      Precies..
      Tevens is het natuurlijk lulkoek wat Frank zegt over "als daar hun mening over gevraagd worden geven de mannen dat aan". Hij heeft het over Gertjan Verbeek notabene. De man die altijd ruzie maakt met de media. Die man MOET perse iets zeggne als men hem iets vraagt? Wat een onzin..

      En waardoor loopt het tekort nou al jaren op? Is dat niet door het stadion, dat 2 miljoen per jaar kost? En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist, Riemer.

      Verbeek liegt overigens ook nog als hij zegt dat er geen plan is. Maar toen kwam Corona. Bedrijven vallen om.
      Het spel is slecht, daardoor lopen supporters weg en is het voor sponsoren minder aantrekkelijk om Heerenveen te sponsoren. Het spel is slecht, onder andere door Jansen. Maar daar hoor je Riemer en Foppe niet over. Sterker nog, ze meenden dat Jansen de beste trainer was voor Heerenveen. Dan moet je ook niet doen alsof je het erg vind dat het stadion leegloopt.
    Welkom in de verknipte wereld van Foppe86...
  • 12 Jun 2021 om 22:06
    • Quote van 12 Jun 2021 om 19:17
      Dank je frank voor de uitleg. Zou het ook kunnen zijn dat made door hun bemoeienis/overbetrokkenheid dat de club onbestiurbaar is. Kijk naar Heracles jan Smit ging weg en nam afstand. Niemand is groter dan de club niet I'm de politiek niet in het voetbal. En de acties die zijn toch best leuk.
    Je vergelijkt appels met peren Abe. Bij Heracles zijn ze goed beleid blijven voeren toen Smit weg ging in tegenstelling tot Heerenveen. Er werd niet meer uitgegeven dan er binnenkwam. Exact dat is er misgegaan na Riemer zijn periode als voorzitter.
  • 12 Jun 2021 om 22:06
    • Quote van 12 Jun 2021 om 19:17
      Dank je frank voor de uitleg. Zou het ook kunnen zijn dat made door hun bemoeienis/overbetrokkenheid dat de club onbestiurbaar is. Kijk naar Heracles jan Smit ging weg en nam afstand. Niemand is groter dan de club niet I'm de politiek niet in het voetbal. En de acties die zijn toch best leuk.
    Je vergelijkt appels met peren Abe. Bij Heracles zijn ze goed beleid blijven voeren toen Smit weg ging in tegenstelling tot Heerenveen. Er werd niet meer uitgegeven dan er binnenkwam. Exact dat is er misgegaan na Riemer zijn periode als voorzitter.
  • 12 Jun 2021 om 22:04
    • Quote van 12 Jun 2021 om 20:04
      Precies..
      Tevens is het natuurlijk lulkoek wat Frank zegt over "als daar hun mening over gevraagd worden geven de mannen dat aan". Hij heeft het over Gertjan Verbeek notabene. De man die altijd ruzie maakt met de media. Die man MOET perse iets zeggne als men hem iets vraagt? Wat een onzin..

      En waardoor loopt het tekort nou al jaren op? Is dat niet door het stadion, dat 2 miljoen per jaar kost? En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist, Riemer.

      Verbeek liegt overigens ook nog als hij zegt dat er geen plan is. Maar toen kwam Corona. Bedrijven vallen om.
      Het spel is slecht, daardoor lopen supporters weg en is het voor sponsoren minder aantrekkelijk om Heerenveen te sponsoren. Het spel is slecht, onder andere door Jansen. Maar daar hoor je Riemer en Foppe niet over. Sterker nog, ze meenden dat Jansen de beste trainer was voor Heerenveen. Dan moet je ook niet doen alsof je het erg vind dat het stadion leegloopt.
    Verkoop toch niet zoveel onzin. Ja deze mensen zullen altijd om hun mening gevraagd worden. Of jij dat nu leuk vindt of niet. Ze geven hun mening en ze bieden hun hulp. Die hulp werd aangenomen door Cees en de rvc. Nou ja voor de bühne dan.
  • 12 Jun 2021 om 22:04
    • Quote van 12 Jun 2021 om 20:04
      Precies..
      Tevens is het natuurlijk lulkoek wat Frank zegt over "als daar hun mening over gevraagd worden geven de mannen dat aan". Hij heeft het over Gertjan Verbeek notabene. De man die altijd ruzie maakt met de media. Die man MOET perse iets zeggne als men hem iets vraagt? Wat een onzin..

      En waardoor loopt het tekort nou al jaren op? Is dat niet door het stadion, dat 2 miljoen per jaar kost? En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist, Riemer.

      Verbeek liegt overigens ook nog als hij zegt dat er geen plan is. Maar toen kwam Corona. Bedrijven vallen om.
      Het spel is slecht, daardoor lopen supporters weg en is het voor sponsoren minder aantrekkelijk om Heerenveen te sponsoren. Het spel is slecht, onder andere door Jansen. Maar daar hoor je Riemer en Foppe niet over. Sterker nog, ze meenden dat Jansen de beste trainer was voor Heerenveen. Dan moet je ook niet doen alsof je het erg vind dat het stadion leegloopt.
    Verkoop toch niet zoveel onzin. Ja deze mensen zullen altijd om hun mening gevraagd worden. Of jij dat nu leuk vindt of niet. Ze geven hun mening en ze bieden hun hulp. Die hulp werd aangenomen door Cees en de rvc. Nou ja voor de bühne dan.
  • 12 Jun 2021 om 20:04
    • Quote van 12 Jun 2021 om 19:17
      Dank je frank voor de uitleg. Zou het ook kunnen zijn dat made door hun bemoeienis/overbetrokkenheid dat de club onbestiurbaar is. Kijk naar Heracles jan Smit ging weg en nam afstand. Niemand is groter dan de club niet I'm de politiek niet in het voetbal. En de acties die zijn toch best leuk.
    Precies..
    Tevens is het natuurlijk lulkoek wat Frank zegt over "als daar hun mening over gevraagd worden geven de mannen dat aan". Hij heeft het over Gertjan Verbeek notabene. De man die altijd ruzie maakt met de media. Die man MOET perse iets zeggne als men hem iets vraagt? Wat een onzin..

    En waardoor loopt het tekort nou al jaren op? Is dat niet door het stadion, dat 2 miljoen per jaar kost? En wie is daar verantwoordelijk voor? Juist, Riemer.

    Verbeek liegt overigens ook nog als hij zegt dat er geen plan is. Maar toen kwam Corona. Bedrijven vallen om.
    Het spel is slecht, daardoor lopen supporters weg en is het voor sponsoren minder aantrekkelijk om Heerenveen te sponsoren. Het spel is slecht, onder andere door Jansen. Maar daar hoor je Riemer en Foppe niet over. Sterker nog, ze meenden dat Jansen de beste trainer was voor Heerenveen. Dan moet je ook niet doen alsof je het erg vind dat het stadion leegloopt.
  • 12 Jun 2021 om 19:17
    • Quote van 11 Jun 2021 om 16:49
      Het is natuurlijk niet hun bedoeling om de club af te breken. Maar laten we wel wezen, 1) We zijn drie keer op rij in het rechterrijtje geëindigd, 2) Al jaren functioneren trainers niet, 3, Het stadion is half leeg, 4) De jeugdopleiding loopt niet lekker, 5) De faciliteiten zijn gedateerd, 6) Er hebben al jaren een groot tekort waardoor de club niet kan groeien. Dat zijn ook niet bepaald zaken waar je hosanna van wordt. Leuk hoor af en toe een sponsor erbij, leuke iniatieven met sponsor ruimtes en speciale familievakken of de actie met de KiKa beren maar de grote zaken gaan al jaren niet goed. Als daar hun mening over wordt gevraagd geven deze mannen dat aan. Iedereen ziet het dat het in grote lijnen niet goed gaat. Maar als zij dat benoemen mag dat niet. Ze staan ook niet aan de kantlijn te roeptoeteren maar ze steken ook een hand uit om te helpen.
    Dank je frank voor de uitleg. Zou het ook kunnen zijn dat made door hun bemoeienis/overbetrokkenheid dat de club onbestiurbaar is. Kijk naar Heracles jan Smit ging weg en nam afstand. Niemand is groter dan de club niet I'm de politiek niet in het voetbal. En de acties die zijn toch best leuk.
  • 12 Jun 2021 om 13:38
    • Quote van 12 Jun 2021 om 13:19
      Was er ook niet een verhaal dat Riemer mede opstapte omdat hij niet wou oordelen over de positie van Yme Kuiper?

      Weet alleen ff niet meer waar ik dat gelezen heb.
    Ja, staat mij ook iets van bij maar of dat nou een roddel uit de wandelgangen was of echt onderbouwd weet ik niet. Maar verhaal was vlgns mij dat Kuiper ter discussie stond en Riemer daar geen aandeel in wilde hebben maar goed, wat daar van waar don’t know
  • 12 Jun 2021 om 13:37
    • Quote van 12 Jun 2021 om 13:30
      Dat zou vrij merkwaardig zijn. De functie van een Raad van Commissarissen is namelijk om controle uit te voeren op het dagelijks bestuur. En als je vervolgens niet durft in te grijpen heb je daar niks te zoeken.

      Roozemond greep overigens wel in, on a side note ;)
    Klopt, dat is één van de kerntaken.
    Nu zal ingrijpen an sich niet het probleem zijn geweest (voor zo ver dat gebeurde), maar ging het om het (mogelijk) wegsturen/ontslaan.
    Dat was dan net een stap te ver gezien de geschiedenis en jaren lange vriendschap.

    Maar goed; what's done is done.
    Beter om de focus op de toekomst te houden.
  • 12 Jun 2021 om 13:30
    • Quote van 12 Jun 2021 om 13:19
      Was er ook niet een verhaal dat Riemer mede opstapte omdat hij niet wou oordelen over de positie van Yme Kuiper?

      Weet alleen ff niet meer waar ik dat gelezen heb.
    Dat zou vrij merkwaardig zijn. De functie van een Raad van Commissarissen is namelijk om controle uit te voeren op het dagelijks bestuur. En als je vervolgens niet durft in te grijpen heb je daar niks te zoeken.

    Roozemond greep overigens wel in, on a side note ;)
  • 12 Jun 2021 om 13:19
    Was er ook niet een verhaal dat Riemer mede opstapte omdat hij niet wou oordelen over de positie van Yme Kuiper?

    Weet alleen ff niet meer waar ik dat gelezen heb.
  • 12 Jun 2021 om 12:47
    • Quote van 12 Jun 2021 om 12:43
      Prima toch, discussie moet altijd kunnen zonder dat er direct harde verwijten worden gedaan, en zonder mensen in kampen te duwen. Uiteindelijk had ik natuurlijk wel gelijk, dat wel ;)
    Hahaha zo is dat! :-)
  • 12 Jun 2021 om 12:47
    • Quote van 12 Jun 2021 om 11:11
      Links laten liggen joh. Standaard dit gedrag. Uitlokken en dan verbaasd zijn dat mensen elke keer met hem in clinch liggen. Het gaat eens niet over aannames, of Johnny Jansen. Het voegt niks toe. Ik heb met Zem een mooie respectvolle discussie zonder aannames ook al zijn we het niet eens met elkaar. Dikke prima.
    Inderdaad Frank lekker links laten liggen. Ik geniet wel van deze (inhoudelijke) discussie en kom zelfs nog dingen te weten die ik niet wist of niet helemaal scherp had. Dus hopelijk houden we meer van deze inhoudelijke discussies.
  • 12 Jun 2021 om 12:43
    • Quote van 12 Jun 2021 om 11:11
      Links laten liggen joh. Standaard dit gedrag. Uitlokken en dan verbaasd zijn dat mensen elke keer met hem in clinch liggen. Het gaat eens niet over aannames, of Johnny Jansen. Het voegt niks toe. Ik heb met Zem een mooie respectvolle discussie zonder aannames ook al zijn we het niet eens met elkaar. Dikke prima.
    Prima toch, discussie moet altijd kunnen zonder dat er direct harde verwijten worden gedaan, en zonder mensen in kampen te duwen. Uiteindelijk had ik natuurlijk wel gelijk, dat wel ;)
  • 12 Jun 2021 om 11:11
    • Quote van 12 Jun 2021 om 10:52
      Joh, ga ergens anders je gram halen. Er is toch geen ruk aan om telkens jouw ruzies met anderen te moeten lezen?
    Links laten liggen joh. Standaard dit gedrag. Uitlokken en dan verbaasd zijn dat mensen elke keer met hem in clinch liggen. Het gaat eens niet over aannames, of Johnny Jansen. Het voegt niks toe. Ik heb met Zem een mooie respectvolle discussie zonder aannames ook al zijn we het niet eens met elkaar. Dikke prima.
  • 12 Jun 2021 om 11:03
    • Quote van 12 Jun 2021 om 10:52
      Joh, ga ergens anders je gram halen. Er is toch geen ruk aan om telkens jouw ruzies met anderen te moeten lezen?
    Beetje hetzelfde dat ik elke x de off-topic discussie van Frank moet lezen die vol met aannames staan..
  • 12 Jun 2021 om 10:53
    • Quote van 12 Jun 2021 om 09:48
      Zeker. Jij zal zeggen omdat hij het onverantwoord beleid vond. Ik zal zeggen omdat Riemer zich overal mee bemoeide.

      Als antwoord op jouw suggestie. De RvC zit er om in te grijpen als het fout gaat, niet om de benen te nemen
    Dat het onverantwoord beleid was met veel te hoge spelers salarissen is gebleken en daar had Riemer groot gelijk in.
  • 12 Jun 2021 om 10:52
    • Quote van 12 Jun 2021 om 10:08
      Lekker Frank weer een topic verkracht. Het hoofdonderwerp is Verbeek maar jij hebt het weer ergens anders over.
    Joh, ga ergens anders je gram halen. Er is toch geen ruk aan om telkens jouw ruzies met anderen te moeten lezen?
  • 12 Jun 2021 om 10:08
    Lekker Frank weer een topic verkracht. Het hoofdonderwerp is Verbeek maar jij hebt het weer ergens anders over.
  • 12 Jun 2021 om 09:48
    • Quote van 12 Jun 2021 om 08:30
      Het gaat jou niet om dat Riemer in mijn ogen, wat overigens niet zo is, niks fout kan doen. Gezien ik mij hier sinds tijden eens over uit laat. Je berichten zijn altijd erg scherp tov Riemer, dat is prima maar dan gaat het niet om mij. Het bestuur was zeker blij dat hij opstapte als rvc lid. Weet je ook waarom?
    Zeker. Jij zal zeggen omdat hij het onverantwoord beleid vond. Ik zal zeggen omdat Riemer zich overal mee bemoeide.

    Als antwoord op jouw suggestie. De RvC zit er om in te grijpen als het fout gaat, niet om de benen te nemen
  • 12 Jun 2021 om 08:30
    • Quote van 12 Jun 2021 om 00:39
      Je gaat er overheen. In 2010, Riemer was lid van de RvC, en Heerenveen leed 20 miljoen verlies. En ik neem Riemer dat niet kwalijk, en ik neem Roozemond het verlies onder Eisenga ook niet kwalijk.

      Het gaat mij erom dat Riemer in jouw ogen niks fout kan doen. Het bestuur was blij dat Riemer vertrok uit de RvC, half jaartje eerder overigens dan dat hij er officieel uit zou moeten.
    Het gaat jou niet om dat Riemer in mijn ogen, wat overigens niet zo is, niks fout kan doen. Gezien ik mij hier sinds tijden eens over uit laat. Je berichten zijn altijd erg scherp tov Riemer, dat is prima maar dan gaat het niet om mij. Het bestuur was zeker blij dat hij opstapte als rvc lid. Weet je ook waarom?
  • 12 Jun 2021 om 00:39
    • Quote van 12 Jun 2021 om 00:32
      Als jij goede bronnen had dan wist je wat de reden van opstappen van Riemer was. En ik stel de vraag over Cees nog maar eens voor de derde keer. Neem je het oplopend tekort onder Eisenga met Cees als SB lid dat Cees ook kwalijk?
    Je gaat er overheen. In 2010, Riemer was lid van de RvC, en Heerenveen leed 20 miljoen verlies. En ik neem Riemer dat niet kwalijk, en ik neem Roozemond het verlies onder Eisenga ook niet kwalijk.

    Het gaat mij erom dat Riemer in jouw ogen niks fout kan doen. Het bestuur was blij dat Riemer vertrok uit de RvC, half jaartje eerder overigens dan dat hij er officieel uit zou moeten.
  • 12 Jun 2021 om 00:32
    • Quote van 11 Jun 2021 om 23:54
      Noem 20 miljoen verlies in 2010 maar niets. Kwam waarschijnlijk ook uit de lucht vallen, niet opgebouwd in de jaren daarvoor. Ik neem het Riemer niet kwalijk, ik vind het alleen niet fair om Riemer wat betreft de negatieve kanten, overal buiten te houden. Alles dat goed ging was Riemer, alles wat fout ging een ander.

      Als je goede bronnen zou hebben dan zou je dit allemaal niet roepen.
    Als jij goede bronnen had dan wist je wat de reden van opstappen van Riemer was. En ik stel de vraag over Cees nog maar eens voor de derde keer. Neem je het oplopend tekort onder Eisenga met Cees als SB lid dat Cees ook kwalijk?
  • 11 Jun 2021 om 23:54
    • Quote van 11 Jun 2021 om 23:31
      Want Riemer is mijn enige informatie bron uiteraard :-) Maar neem je het Cees het ook kwalijk zoals je het Riemer ook kwalijk neemt? Resumé onder Riemer als voorzitter en als rvc lid zijn er geen miljoenen tekorten geweest. Dat hebben toch wat andere mensen veroorzaakt.
    Noem 20 miljoen verlies in 2010 maar niets. Kwam waarschijnlijk ook uit de lucht vallen, niet opgebouwd in de jaren daarvoor. Ik neem het Riemer niet kwalijk, ik vind het alleen niet fair om Riemer wat betreft de negatieve kanten, overal buiten te houden. Alles dat goed ging was Riemer, alles wat fout ging een ander.

    Als je goede bronnen zou hebben dan zou je dit allemaal niet roepen.
  • 11 Jun 2021 om 23:31
    • Quote van 11 Jun 2021 om 22:24
      Ik heb het zeker helder, en heb ook heel helder hoe dominant Riemer was en invloed wilde uitoefenen. Dat vertelt Riemer jouw niet in een podcast, maar van betrokkenen hoor je dat wel. En ja, die periode heb ik heel bewust meegemaakt. Er zijn meer verhalen dan alleen die van Riemer MrFrankLegs ;)
    Want Riemer is mijn enige informatie bron uiteraard :-) Maar neem je het Cees het ook kwalijk zoals je het Riemer ook kwalijk neemt? Resumé onder Riemer als voorzitter en als rvc lid zijn er geen miljoenen tekorten geweest. Dat hebben toch wat andere mensen veroorzaakt.
  • 11 Jun 2021 om 22:24
    • Quote van 11 Jun 2021 om 21:29
      Tsja.. ik denk niet dat je helemaal helder hebt hoe de verhoudingen lagen. Zomaar een vraag, heb je die periode bewust mee gemaakt? Nog iets anders, je geeft aan dat Riemer alles heeft toegestaan als RVC lid. Hij heeft daar net geen 3 jaar ingezeten. Hij was degene die heeft aangegeven dat je niet meer kon uitgeven dan dat er binnen kwam en is mede om die reden eerder opgestapt.Toen Riemer uit de rvc stapte was er volgens mij nog steeds geen tekort. Roozemond zat in het SB alw voorzitter. Neem jij het hem ook kwalijk dat de tekorten onder Eisenga met een paar miljoen opliepen?
    Ik heb het zeker helder, en heb ook heel helder hoe dominant Riemer was en invloed wilde uitoefenen. Dat vertelt Riemer jouw niet in een podcast, maar van betrokkenen hoor je dat wel. En ja, die periode heb ik heel bewust meegemaakt. Er zijn meer verhalen dan alleen die van Riemer MrFrankLegs ;)
  • 11 Jun 2021 om 21:29
    • Quote van 11 Jun 2021 om 18:41
      "Van der Meer brengt namens de RvC de mening dat de huidige directie zijn werk de afgelopen jaren met veel inzet en betrokkenheid heeft uitgevoerd en dat er ook sportief en financieel aansprekende resultaten zijn behaald."

      "De directie van club kan volgens de Leeuwarder Courant dan ook niet wachten totdat het 28 oktober is. Op die dag moet Van der Velde, omdat hij zeventig wordt, de RvC verlaten. Het zou betekenen dat de invloed van de oud-voorzitter een stuk beperkter zal zijn op de dagelijkse gang van zaken bij de Friezen."

      Tsja.
    Tsja.. ik denk niet dat je helemaal helder hebt hoe de verhoudingen lagen. Zomaar een vraag, heb je die periode bewust mee gemaakt? Nog iets anders, je geeft aan dat Riemer alles heeft toegestaan als RVC lid. Hij heeft daar net geen 3 jaar ingezeten. Hij was degene die heeft aangegeven dat je niet meer kon uitgeven dan dat er binnen kwam en is mede om die reden eerder opgestapt.Toen Riemer uit de rvc stapte was er volgens mij nog steeds geen tekort. Roozemond zat in het SB alw voorzitter. Neem jij het hem ook kwalijk dat de tekorten onder Eisenga met een paar miljoen opliepen?
  • 11 Jun 2021 om 18:41
    • Quote van 11 Jun 2021 om 18:26
      Hij is daar uit opgestapt met redenen dat hij het niet mee eens was. Dus toegestaan?
    "Van der Meer brengt namens de RvC de mening dat de huidige directie zijn werk de afgelopen jaren met veel inzet en betrokkenheid heeft uitgevoerd en dat er ook sportief en financieel aansprekende resultaten zijn behaald."

    "De directie van club kan volgens de Leeuwarder Courant dan ook niet wachten totdat het 28 oktober is. Op die dag moet Van der Velde, omdat hij zeventig wordt, de RvC verlaten. Het zou betekenen dat de invloed van de oud-voorzitter een stuk beperkter zal zijn op de dagelijkse gang van zaken bij de Friezen."

    Tsja.
  • 11 Jun 2021 om 18:32
    • Quote van 11 Jun 2021 om 18:18
      Je noemt allemaal dingen die in de grote vicieuze cirkel zitten waar we eigenlijk sinds het vertrek van Riemer al in zitten. Sinds die tijd is de club toch ook in een andere fase terechtgekomen? Misschien juist wel een veel lastigere fase dan zo'n beginfase. Begin jaren 90 gepromoveerd, steeds betere sportieve prestaties waardoor je ook een 'verwend' publiek (supporters en sponsoren) krijgt. Riemer vertrok op een moment dat het verwachtingspatroon ook een verandering doormaakte. Een hoge notering op de ranglijst is wat men verwachtte. De hele organisatie moet dan een stap maken en de directie moet ook steeds de goede keuzes blijven maken. Dat is niet helemaal goed gegaan door vele matige directies, waarna je in de cirkel komt waarin we nu nog steeds zitten. De concurrentie is ondertussen veel sterker geworden, want Vitesse en Utrecht zijn met hun private eigenaren als provincieclub eigenlijk niet te verslaan.
      Vervolgens komt er een directie met daaronder managers die wel degelijk flink aan de slag zijn gegaan, zoals de initiatieven die je zelf al noemt. Er worden spelers voor hoge bedragen verkocht, maar er wordt ook stevig geïnvesteerd met bedragen waar concurrenten alleen maar van kunnen dromen. Goede sportieve prestaties die daar logischerwijs uit zouden moeten voortvloeien, komen echter nog niet van de grond.
      Riemer weet ook prima welke macht hij wel degelijk met zijn woorden heeft. Daar wordt waarde aan gehecht. Als hij 'wat benoemt', dan heeft dat consequenties, zeker voor een club die probeert stapjes te maken in een flinke herbouw. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Riemer, maar ik betwijfel of dit soort uitlatingen zoals Gert-Jan nu doet het gewenste (positieve) effect zal hebben.
    Ik twijfel geen tel aan de goede bedoelingen van Riemer en Foppe. Van Verbeek word ik ook chagereinig absoluut. Maar deze mannen benoemen het wel. Zoals Cruijff deed bij Ajax en Barcelona en Willen van Hanegem bij Feyenoord. Ze benoemen het maar ze steken ook de hand uit om mee te denken. Die hand wordt niet aangenomen. Voor de bühne gaat men met hun in gesprek. Stel nou dat die hand wordt beetgepakt en het wordt dan nog niks, dan snap ik die kritiek op hun en dan zou het ook terecht zijn. Waar zijn die bestuurders toch bang voor. Maak heldere afspraken en laat iedereen zich er aan houden. Ga met alle kennis op Schiermonnikoog zitten en kom pas van dat eiland af als er een fantastisch plan is wat goed is voor Sc Heerenveen.
  • 11 Jun 2021 om 18:30
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:28
      GJ klink belerend maar heeft feitelijk wel een paar degelijk punten..... we willen het niet altijd horen maar heeft wel gelijk. Het wordt in alle opzichten een heeeeeeel lastig en mogelijk vervelend jaar. Maar goed, we gaan ervoor. Nu ookJJ nog zijn best doen...
    Ik denk dat er niet één supporter is die de club een beetje volgt die zich geen enkele zorgen maakt over de toekomst. Als we willen dat het beter gaat, zullen we dat met zijn allen moeten doen.
    Verbeek weet overigens ook wel dat men op dit moment een plan aan het ontwikkelen is én dat De Haan niet de beslissing over de technische staf heeft genomen, terwijl het op deze manier wel zo lijkt. Ook niet echt netjes.
  • 11 Jun 2021 om 18:26
    • Quote van 11 Jun 2021 om 18:11
      Volgens mij zat Riemer tot 2010 in de RvC, heeft het allemaal toegestaan toen.
    Hij is daar uit opgestapt met redenen dat hij het niet mee eens was. Dus toegestaan?
  • 11 Jun 2021 om 18:18
    • Quote van 11 Jun 2021 om 16:49
      Het is natuurlijk niet hun bedoeling om de club af te breken. Maar laten we wel wezen, 1) We zijn drie keer op rij in het rechterrijtje geëindigd, 2) Al jaren functioneren trainers niet, 3, Het stadion is half leeg, 4) De jeugdopleiding loopt niet lekker, 5) De faciliteiten zijn gedateerd, 6) Er hebben al jaren een groot tekort waardoor de club niet kan groeien. Dat zijn ook niet bepaald zaken waar je hosanna van wordt. Leuk hoor af en toe een sponsor erbij, leuke iniatieven met sponsor ruimtes en speciale familievakken of de actie met de KiKa beren maar de grote zaken gaan al jaren niet goed. Als daar hun mening over wordt gevraagd geven deze mannen dat aan. Iedereen ziet het dat het in grote lijnen niet goed gaat. Maar als zij dat benoemen mag dat niet. Ze staan ook niet aan de kantlijn te roeptoeteren maar ze steken ook een hand uit om te helpen.
    Je noemt allemaal dingen die in de grote vicieuze cirkel zitten waar we eigenlijk sinds het vertrek van Riemer al in zitten. Sinds die tijd is de club toch ook in een andere fase terechtgekomen? Misschien juist wel een veel lastigere fase dan zo'n beginfase. Begin jaren 90 gepromoveerd, steeds betere sportieve prestaties waardoor je ook een 'verwend' publiek (supporters en sponsoren) krijgt. Riemer vertrok op een moment dat het verwachtingspatroon ook een verandering doormaakte. Een hoge notering op de ranglijst is wat men verwachtte. De hele organisatie moet dan een stap maken en de directie moet ook steeds de goede keuzes blijven maken. Dat is niet helemaal goed gegaan door vele matige directies, waarna je in de cirkel komt waarin we nu nog steeds zitten. De concurrentie is ondertussen veel sterker geworden, want Vitesse en Utrecht zijn met hun private eigenaren als provincieclub eigenlijk niet te verslaan.
    Vervolgens komt er een directie met daaronder managers die wel degelijk flink aan de slag zijn gegaan, zoals de initiatieven die je zelf al noemt. Er worden spelers voor hoge bedragen verkocht, maar er wordt ook stevig geïnvesteerd met bedragen waar concurrenten alleen maar van kunnen dromen. Goede sportieve prestaties die daar logischerwijs uit zouden moeten voortvloeien, komen echter nog niet van de grond.
    Riemer weet ook prima welke macht hij wel degelijk met zijn woorden heeft. Daar wordt waarde aan gehecht. Als hij 'wat benoemt', dan heeft dat consequenties, zeker voor een club die probeert stapjes te maken in een flinke herbouw. Ik twijfel niet aan de goede bedoelingen van Riemer, maar ik betwijfel of dit soort uitlatingen zoals Gert-Jan nu doet het gewenste (positieve) effect zal hebben.
  • 11 Jun 2021 om 18:11
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:51
      Klopt goed dat je dat inziet. Goed dat je de punten die ik benoem als feitelijk ziet. Riemer liet de club gezond achter. Heeft geen uitgaves gedaan die niet konden. Zijn opvolgers wel. Daar zijn we al.
    Volgens mij zat Riemer tot 2010 in de RvC, heeft het allemaal toegestaan toen.
  • 11 Jun 2021 om 17:51
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:30
      Ik ga niet in op wat jij zegt? Waar moet ik op in gaan dan? Het zijn allemaal feitelijke constateringen.

      En merkwaardig dat iedere bestuurder van allerlei pluimage en diverse achtergronden allemaal gefaald hebben. Ligt natuurlijk aan hun. Eenvoudige conclusie.
    Klopt goed dat je dat inziet. Goed dat je de punten die ik benoem als feitelijk ziet. Riemer liet de club gezond achter. Heeft geen uitgaves gedaan die niet konden. Zijn opvolgers wel. Daar zijn we al.
  • 11 Jun 2021 om 17:51
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:30
      Ik ga niet in op wat jij zegt? Waar moet ik op in gaan dan? Het zijn allemaal feitelijke constateringen.

      En merkwaardig dat iedere bestuurder van allerlei pluimage en diverse achtergronden allemaal gefaald hebben. Ligt natuurlijk aan hun. Eenvoudige conclusie.
    Klopt goed dat je dat inziet. Goed dat je de punten die ik benoem als feitelijk ziet. Riemer liet de club gezond achter. Heeft geen uitgaves gedaan die niet konden. Zijn opvolgers wel. Daar zijn we al.
  • 11 Jun 2021 om 17:48
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:28
      GJ klink belerend maar heeft feitelijk wel een paar degelijk punten..... we willen het niet altijd horen maar heeft wel gelijk. Het wordt in alle opzichten een heeeeeeel lastig en mogelijk vervelend jaar. Maar goed, we gaan ervoor. Nu ookJJ nog zijn best doen...
    Natuurlijk zijn er veel dingen te verbeteren, maar de positieve tendens is wel ingezet en altijd die negativiteit helpt ons niet vooruit.
  • 11 Jun 2021 om 17:48
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:28
      GJ klink belerend maar heeft feitelijk wel een paar degelijk punten..... we willen het niet altijd horen maar heeft wel gelijk. Het wordt in alle opzichten een heeeeeeel lastig en mogelijk vervelend jaar. Maar goed, we gaan ervoor. Nu ookJJ nog zijn best doen...
    Natuurlijk zijn er veel dingen te verbeteren, maar de positieve tendens is wel ingezet en altijd die negativiteit helpt ons niet vooruit.
  • 11 Jun 2021 om 17:30
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:22
      Sorry, ik kan niks met je reactie. Omdat je ook nergens ingaat op wat ik zeg. Kennelijk waren het allemaal hele grote ego’s met te weinig kwaliteiten die niet met kritische persoonlijkheden om konden gaan. Riemer liet een gezonde club achter. Dat konden zijn opvolgers niet zeggen.
    Ik ga niet in op wat jij zegt? Waar moet ik op in gaan dan? Het zijn allemaal feitelijke constateringen.

    En merkwaardig dat iedere bestuurder van allerlei pluimage en diverse achtergronden allemaal gefaald hebben. Ligt natuurlijk aan hun. Eenvoudige conclusie.
  • 11 Jun 2021 om 17:28
    • Quote van 11 Jun 2021 om 15:43
      Ik vond mijn reactie eigenlijk helemaal niet zo roeptoeterig. Wat een leuk woord eigenlijk. Gaat er gewoon om dat de tendens bij GJV tegenwoordig redelijk negatief is. Dat is geen probleem, alleen erger ik mij persoonlijk er aan net als vele anderen merk ik. Het is niet wat we nodig hebben. Dat terwijl er juist heel veel goede dingen binnen onze club gebeuren dit moment. Zie de voorbeelden die ik heb genoemd. Het komt vanuit GJV beetje zuur over.
    GJ klink belerend maar heeft feitelijk wel een paar degelijk punten..... we willen het niet altijd horen maar heeft wel gelijk. Het wordt in alle opzichten een heeeeeeel lastig en mogelijk vervelend jaar. Maar goed, we gaan ervoor. Nu ookJJ nog zijn best doen...
  • 11 Jun 2021 om 17:22
    • Quote van 11 Jun 2021 om 17:10
      Merkwaardig dat al die directeuren, al die technisch directeuren, al die commercieel directeuren sinds Riemer gefaald hebben. Allemaal. Is dat incompetentie van die bestuurders? Of zal Riemer ook invloed daar op hebben? Bewust of onbewust.

      Ik geloof namelijk niet dat al die mensen incompetent waren. Ik geloof het niet, dat wij commercieel directeuren, met een prima trackrecord, hebben gehad en dan hier er niks van kunnen. Er moet meer spelen, dat kan niet anders.
    Sorry, ik kan niks met je reactie. Omdat je ook nergens ingaat op wat ik zeg. Kennelijk waren het allemaal hele grote ego’s met te weinig kwaliteiten die niet met kritische persoonlijkheden om konden gaan. Riemer liet een gezonde club achter. Dat konden zijn opvolgers niet zeggen.
  • 11 Jun 2021 om 17:22
    • Quote van 11 Jun 2021 om 11:56
      Tja ik respecteer GJV en wat hij voor ons betekent heeft in het verleden. Ik wens hem het beste bij Almere City. Alleen we hebben dit geroeptoeter niet nodig op dit moment, we hebben rust nodig en een helder plan om aan de toekomst te werken. We hebben een nieuwe TD met een goede track record. Er is een beslissing genomen omtrent de technische staf en we gaan zien hoe dat uitpakt, dat er iets nodig was is duidelijk. Verder is er een nieuwe hoofd scouting over wie ik menig persoon lovend gehoord heb. Dus alsjeblieft GJV focus je op je nieuwe club en geroeptoeter hebben we niks aan. We kunnen wel in die negatieve spiraal blijven, maar daar hebben we helemaal niks aan. Kop ervoor en gaan.
    Ik respecteerDE dhr GJV tot voor een paar jaar geleden ook. Maar er komt niets positiefs van hem over de club waarvan hij zegt nog steeds supporter te zijn, onze club! Vlgs mij is het eea frustratie van iemand die de laatste jaren overal is weggestuurd.
  • 11 Jun 2021 om 17:10
    • Quote van 11 Jun 2021 om 16:49
      Het is natuurlijk niet hun bedoeling om de club af te breken. Maar laten we wel wezen, 1) We zijn drie keer op rij in het rechterrijtje geëindigd, 2) Al jaren functioneren trainers niet, 3, Het stadion is half leeg, 4) De jeugdopleiding loopt niet lekker, 5) De faciliteiten zijn gedateerd, 6) Er hebben al jaren een groot tekort waardoor de club niet kan groeien. Dat zijn ook niet bepaald zaken waar je hosanna van wordt. Leuk hoor af en toe een sponsor erbij, leuke iniatieven met sponsor ruimtes en speciale familievakken of de actie met de KiKa beren maar de grote zaken gaan al jaren niet goed. Als daar hun mening over wordt gevraagd geven deze mannen dat aan. Iedereen ziet het dat het in grote lijnen niet goed gaat. Maar als zij dat benoemen mag dat niet. Ze staan ook niet aan de kantlijn te roeptoeteren maar ze steken ook een hand uit om te helpen.
    Merkwaardig dat al die directeuren, al die technisch directeuren, al die commercieel directeuren sinds Riemer gefaald hebben. Allemaal. Is dat incompetentie van die bestuurders? Of zal Riemer ook invloed daar op hebben? Bewust of onbewust.

    Ik geloof namelijk niet dat al die mensen incompetent waren. Ik geloof het niet, dat wij commercieel directeuren, met een prima trackrecord, hebben gehad en dan hier er niks van kunnen. Er moet meer spelen, dat kan niet anders.
  • 11 Jun 2021 om 16:49
    • Quote van 11 Jun 2021 om 16:38
      Wat bedoel je frank
    Het is natuurlijk niet hun bedoeling om de club af te breken. Maar laten we wel wezen, 1) We zijn drie keer op rij in het rechterrijtje geëindigd, 2) Al jaren functioneren trainers niet, 3, Het stadion is half leeg, 4) De jeugdopleiding loopt niet lekker, 5) De faciliteiten zijn gedateerd, 6) Er hebben al jaren een groot tekort waardoor de club niet kan groeien. Dat zijn ook niet bepaald zaken waar je hosanna van wordt. Leuk hoor af en toe een sponsor erbij, leuke iniatieven met sponsor ruimtes en speciale familievakken of de actie met de KiKa beren maar de grote zaken gaan al jaren niet goed. Als daar hun mening over wordt gevraagd geven deze mannen dat aan. Iedereen ziet het dat het in grote lijnen niet goed gaat. Maar als zij dat benoemen mag dat niet. Ze staan ook niet aan de kantlijn te roeptoeteren maar ze steken ook een hand uit om te helpen.
  • 11 Jun 2021 om 16:38
    • Quote van 11 Jun 2021 om 14:35
      Dit slaat natuurlijk ook negens op.
    Wat bedoel je frank
  • 11 Jun 2021 om 15:43
    • Quote van 11 Jun 2021 om 14:48
      Gertjan wordt uitgenodigd, krijgt vragen en geeft antwoord. En dan lees jij 1 zinnetje en daar komt de azijn weer uit de pen. Roeptoeteren is niet wat hij zegt, dat wat jij opschrijft komt echter goed in de buurt.
    Ik vond mijn reactie eigenlijk helemaal niet zo roeptoeterig. Wat een leuk woord eigenlijk. Gaat er gewoon om dat de tendens bij GJV tegenwoordig redelijk negatief is. Dat is geen probleem, alleen erger ik mij persoonlijk er aan net als vele anderen merk ik. Het is niet wat we nodig hebben. Dat terwijl er juist heel veel goede dingen binnen onze club gebeuren dit moment. Zie de voorbeelden die ik heb genoemd. Het komt vanuit GJV beetje zuur over.
  • 11 Jun 2021 om 15:43
    • Quote van 11 Jun 2021 om 14:48
      Gertjan wordt uitgenodigd, krijgt vragen en geeft antwoord. En dan lees jij 1 zinnetje en daar komt de azijn weer uit de pen. Roeptoeteren is niet wat hij zegt, dat wat jij opschrijft komt echter goed in de buurt.
    Ik vond mijn reactie eigenlijk helemaal niet zo roeptoeterig. Wat een leuk woord eigenlijk. Gaat er gewoon om dat de tendens bij GJV tegenwoordig redelijk negatief is. Dat is geen probleem, alleen erger ik mij persoonlijk er aan net als vele anderen merk ik. Het is niet wat we nodig hebben. Dat terwijl er juist heel veel goede dingen binnen onze club gebeuren dit moment. Zie de voorbeelden die ik heb genoemd. Het komt vanuit GJV beetje zuur over.
  • 11 Jun 2021 om 14:48
    Dit is echt GJV.. jammer !! De leden van de technische staf zijn niet ontslagen na dat Ferry aantrad, maar voor dat Ferry aantrad. Blijkbaar had GJV het liefst zelf deze baan gehad ?
  • 11 Jun 2021 om 14:48
    • Quote van 11 Jun 2021 om 11:56
      Tja ik respecteer GJV en wat hij voor ons betekent heeft in het verleden. Ik wens hem het beste bij Almere City. Alleen we hebben dit geroeptoeter niet nodig op dit moment, we hebben rust nodig en een helder plan om aan de toekomst te werken. We hebben een nieuwe TD met een goede track record. Er is een beslissing genomen omtrent de technische staf en we gaan zien hoe dat uitpakt, dat er iets nodig was is duidelijk. Verder is er een nieuwe hoofd scouting over wie ik menig persoon lovend gehoord heb. Dus alsjeblieft GJV focus je op je nieuwe club en geroeptoeter hebben we niks aan. We kunnen wel in die negatieve spiraal blijven, maar daar hebben we helemaal niks aan. Kop ervoor en gaan.
    Gertjan wordt uitgenodigd, krijgt vragen en geeft antwoord. En dan lees jij 1 zinnetje en daar komt de azijn weer uit de pen. Roeptoeteren is niet wat hij zegt, dat wat jij opschrijft komt echter goed in de buurt.
  • 11 Jun 2021 om 14:35
    • Quote van 11 Jun 2021 om 14:18
      In al die jaren dat Riemer en Gertjan zijn vertrokken hebben beide mannen geen één positief woord gezegd over de club. Nooit hebben beide heren in die tijd ook maar één ding vermeld wat wel goed gaat bij de club.
      Zou het een bewust plan zijn van Riemer en Gertjan om de club maar zo negatief mogelijk in het nieuws te brengen? Is het hun bedoeling om de club totaal af te breken? Je zou het bijna gaan denken ........
    Dit slaat natuurlijk ook negens op.
  • 11 Jun 2021 om 14:18
    In al die jaren dat Riemer en Gertjan zijn vertrokken hebben beide mannen geen één positief woord gezegd over de club. Nooit hebben beide heren in die tijd ook maar één ding vermeld wat wel goed gaat bij de club.
    Zou het een bewust plan zijn van Riemer en Gertjan om de club maar zo negatief mogelijk in het nieuws te brengen? Is het hun bedoeling om de club totaal af te breken? Je zou het bijna gaan denken ........
  • 11 Jun 2021 om 13:48
    • Quote van 11 Jun 2021 om 13:28
      Ik weet niet wie er bijna van z'n stoel afgleed toen hij/zij doorhad dat er weer een zeik artikel gepost kon worden..
      Maar lees in het vervolg de bron even aandacht voordat je post.

      Er blijven er in het Posthuis 350 plekken onbezet...
      Het is, met vijftig toehoorders, ‘stijf uitverkocht’.
    Ik zat me ook al te verbazen, 350 toeschouwers, hoe dan? Begrijpend lezen blijkt best moeilijk te zijn tegenwoordig. Jammer dat GJV zich zo negatief moet uitlaten over Heerenveen, wat hadden ze dan moeten doen? Nog een jaar doormodderen met de technische staf? Ik denk dat we ons dan echt zorgen hadden moeten maken als supporter zijnde.
  • 11 Jun 2021 om 13:28
    Ik weet niet wie er bijna van z'n stoel afgleed toen hij/zij doorhad dat er weer een zeik artikel gepost kon worden..
    Maar lees in het vervolg de bron even aandacht voordat je post.

    Er blijven er in het Posthuis 350 plekken onbezet...
    Het is, met vijftig toehoorders, ‘stijf uitverkocht’.
  • 11 Jun 2021 om 13:19
    Enkele jaren geleden trainer van AZ waar hij vrij ver reikte in de Europa League. Inmiddels trainer van Almere City. Maar iedereen doet het fout en iedereen doet het verkeerd. Toch Gert-Jan? Die man heeft 0 zelfreflectie.
  • 11 Jun 2021 om 13:09
    Waarom doet GJV dit? Is het jaloezie of is het frustratie omdat hij die functie niet heeft gekregen? Is het zijn bedoeling om onrust te stoken? Of is het de bedoeling om die verschrikkelijke Friese media voer te geven zodat die ook nog meer onrust gaan stoken.
  • 11 Jun 2021 om 12:11
    Sinds bekend werd dat er in de nabije toekomst geen plek voor GJV was bij Heerenveen heeft ie geen positief woord meer kunnen zeggen. Erg jammer, heeft veel voor ons gedaan maar dit is dan weer onnodig.
  • 11 Jun 2021 om 11:57
    Ik zou me juist geen zorgen maken, maar de mogelijkheden zien om iets nieuws op te bouwen !
  • 11 Jun 2021 om 11:56
    Tja ik respecteer GJV en wat hij voor ons betekent heeft in het verleden. Ik wens hem het beste bij Almere City. Alleen we hebben dit geroeptoeter niet nodig op dit moment, we hebben rust nodig en een helder plan om aan de toekomst te werken. We hebben een nieuwe TD met een goede track record. Er is een beslissing genomen omtrent de technische staf en we gaan zien hoe dat uitpakt, dat er iets nodig was is duidelijk. Verder is er een nieuwe hoofd scouting over wie ik menig persoon lovend gehoord heb. Dus alsjeblieft GJV focus je op je nieuwe club en geroeptoeter hebben we niks aan. We kunnen wel in die negatieve spiraal blijven, maar daar hebben we helemaal niks aan. Kop ervoor en gaan.
  • 11 Jun 2021 om 11:55
    Dat doen we ook maar we hebben ook hoop en vertrouwen. En voor het opfrissen vd staf was er geen koninklijke weg. Je kunt ook moeilijk Ferry de Haan die maatregel laten uitvoeren. Hem de staf laten evalueren duurt te lamg met oog op nieuwe seizoen em niks doen was ook geen verstandige optie.
Friday 13 August 2021
20:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›