Hornkamp: ''Jansen heeft mij gepusht om het wel te doen''

7
Hornkamp: ''Jansen heeft mij gepusht om het wel te doen''

Jizz Hornkamp trok in de zomer van 2019 de deur achter zich dicht bij SC Heerenveen. De 23-jarige spits kreeg in Friesland niet veel kansen in de punt van de aanval en besloot naar FC Den Bosch te verkassen.

Hornkamp werd bij SC Heerenveen ook als rechtsback gebruikt. Trainer Johnny Jansen zag daar meer toekomst voor hem, nadat Sherel Floranus en Doke Schmidt geblesseerd raakten. "Olde Riekerink (destijds assistent, red.) zei eigenlijk dat ik het niet moest doen, omdat ik spits was", zegt Hornkamp in het Friesch Dagblad. "Jansen heeft mij gepusht om het wel te doen en ik ben overstag gegaan. Ik kon spelen."

Niet veel later kwam hij echter weer op de bank terecht. "Toen was ik er wel klaar mee", geeft Hornkamp aan. "Ineens moest ik af en toe ook maar weer klaar zijn om als spits in te vallen. Niet veel later heb ik de knoop doorgehakt. Ik ben spits. En kan dat niet in Heerenveen? Dan ga ik op zoek naar iets anders. Maar ik heb er zeker wat van opgestoken."

Hornkamp kent dit seizoen een sterk jaar bij FC Den Bosch, ook al staan de Brabanders onderaan in de Keuken Kampioen Divisie. De spits scoorde dertien keer in 28 wedstrijden. "Voor een spits van de nummer laatst is het niet slecht", beaamt hij.

7 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 10 Apr 2021 om 10:18
    • Quote van 9 Apr 2021 om 21:44
      Ik heb hem ook wat gevolgd bij den Bosch en ik hoop dat Fean niet dezelfde fout maakt met Rein Smit. Fean had Hornkamp gewoon 1 of 2 jaar moeten verhuren aan een kkd club en dan weer terug moeten halen. En dat is nu ook het beste voor Smit. Daar komt bij dat Fean echt een fout heeft gemaakt om ook niet de O21 in de 2e divisie of kkd mee te laten draaien. Een gemiste kans. Wij krijgen in de jeugd echt een achterstand hier door.
    Een team is de Tweede Klasse of KKD was financieel niet haalbaar. Omdat die teams ooknin het weekend spelen heb je meer spelers onder contract en dat was gezien de financiële situatie niet mogelijk.
  • 9 Apr 2021 om 21:44
    • Quote van 9 Apr 2021 om 19:27
      Ik heb een wedstrijd of 8 van hem gezien. Hij speelt in een team dat altijd de onderliggende partij is. En dat dort hij meestal uitstekend. Met Felida is Hornkamp de andere speler die een hoger niveau aan kan.
    Ik heb hem ook wat gevolgd bij den Bosch en ik hoop dat Fean niet dezelfde fout maakt met Rein Smit. Fean had Hornkamp gewoon 1 of 2 jaar moeten verhuren aan een kkd club en dan weer terug moeten halen. En dat is nu ook het beste voor Smit. Daar komt bij dat Fean echt een fout heeft gemaakt om ook niet de O21 in de 2e divisie of kkd mee te laten draaien. Een gemiste kans. Wij krijgen in de jeugd echt een achterstand hier door.
  • 9 Apr 2021 om 19:27
    • Quote van 9 Apr 2021 om 15:15
      Is dat zo? Ik vond namelijk dat hij hier technisch overduidelijk tekort kwam. Vooral een hele harde werker. Hij heeft 1/3 van zijn doelpunten ook gemaakt in die wedstrijd tegen Excelsior, dus hij heeft in totaal wel een redelijk aantal gescoord, maar doet dat niet heel erg regelmatig. Overigens zou dat harde werken hem wel een goede backup voor Veerman maken, want dat is precies wat Veerman zo vaak mist.
    Ik heb een wedstrijd of 8 van hem gezien. Hij speelt in een team dat altijd de onderliggende partij is. En dat dort hij meestal uitstekend. Met Felida is Hornkamp de andere speler die een hoger niveau aan kan.
  • 9 Apr 2021 om 15:15
    • Quote van 9 Apr 2021 om 14:57
      Hij scoort niet alleen regelmatig hij voetbalt ook goed. Technisch vaardig, rust aan de val, overzicht.
    Is dat zo? Ik vond namelijk dat hij hier technisch overduidelijk tekort kwam. Vooral een hele harde werker. Hij heeft 1/3 van zijn doelpunten ook gemaakt in die wedstrijd tegen Excelsior, dus hij heeft in totaal wel een redelijk aantal gescoord, maar doet dat niet heel erg regelmatig. Overigens zou dat harde werken hem wel een goede backup voor Veerman maken, want dat is precies wat Veerman zo vaak mist.
  • 9 Apr 2021 om 14:57
    Hij scoort niet alleen regelmatig hij voetbalt ook goed. Technisch vaardig, rust aan de val, overzicht.
  • 9 Apr 2021 om 13:20
    Gelijk heeft hij. Dat je in de jeugd als rechtsbuiten/midden wordt omgeturnd tot een rechtsback dat snap ik nog wel. Maar als je op je 21ste van spits nog als rechtsback moet gaan spelen dan gaat er wel iets mis..
  • 9 Apr 2021 om 13:04
    Volgens mij was dit ten alle tijde een goede back-up geweest. Helemaal nu in het Veerman tijdperk. Die Jizz is een beer van een vent en bij de nummer laatst in de KKD al 13x gescoord.