Update: Den Bosch zwaait Lumu na minder dan 24 uur (!) alweer uit

12
Update: Den Bosch zwaait Lumu na minder dan 24 uur (!) alweer uit

Jeroen Lumu keert terug op de Nederlandse velden. De oud-speler van SC Heerenveen, die slechts één wedstrijd in de hoofdmacht speelde, heeft een amateurcontract tot het einde van het seizoen getekend bij FC Den Bosch.

Lumu komt over van het Georgische FC Saburtalo, waar eind 2020 zijn contract afliep. De 25-jarige vleugelaanvaller was daarvoor actief in Portugal (FC Arouca), Roemenië (Petrolul Ploiesti), India (Delhi Dynamos), Turkije (Samsunspor) en Oostenrijk (SKN St. Pölten).

Manager voetbalzaken Jan Gösgens van FC Den Bosch is blij met de aanwinst. "Jeroen is een meer ervaren speler die op verschillende plekken in de aanval uit de voeten kan. Zo'n speler kunnen we bij FC Den Bosch goed gebruiken. Hij is een prima aanvulling op de aanvallers die we al in huis hebben", aldus Gösgens op de officiële website van Den Bosch.

UPDATE 14 januari, 13:12 uur: Het avontuur van Lumu bij FC Den Bosch is beperkt gebleven tot minder dan 24 uur. De Bosschenaren hebben via Twitter laten weten dat de aanvaller de club alweer verlaat. "Bij FC Den Bosch geldt: graag of niet." Naar verluidt kan Lumu nu op Cyprus aan de gang.

12 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 14 Jan 2021 om 19:32
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:47
      Den Bosch stuurt 'm niet weg, Lumu kiest er zelf voor om weg te gaan.

      "De aanvaller prefereert een avontuur in Cyprus, zo geeft persvoorlichter Ester Bal van Den Bosch aan."
    Ok, iets ander daglicht
  • 14 Jan 2021 om 15:47
    • Quote van 14 Jan 2021 om 15:42
      En Den Bosch heeft binnen 24u ook al weer genoeg gezien.....niet best.
    Den Bosch stuurt 'm niet weg, Lumu kiest er zelf voor om weg te gaan.

    "De aanvaller prefereert een avontuur in Cyprus, zo geeft persvoorlichter Ester Bal van Den Bosch aan."
  • 14 Jan 2021 om 15:42
    En Den Bosch heeft binnen 24u ook al weer genoeg gezien.....niet best.
  • 14 Jan 2021 om 15:29
    • Quote van 14 Jan 2021 om 13:49
      Thanks voor de tip! Kende deze podcast niet. Wat een verhalen over deze jongen...knettergek. Korte samenvatting van zijn trackrecord bij Heerenveen: roken, blowen, rijden zonder rijbewijs, te laat komen.
    Zo ziet hij er ook uit..net als neres..
  • 14 Jan 2021 om 13:49
    • Quote van 13 Jan 2021 om 11:16
      Hoorde laatst in de Cor Podcast een schitterende anekdote van Maarten de Fockert over waarom deze jongen is weggestuurd en wat hij zoal uitspookte. S02E16, voor de liefhebbers
    Thanks voor de tip! Kende deze podcast niet. Wat een verhalen over deze jongen...knettergek. Korte samenvatting van zijn trackrecord bij Heerenveen: roken, blowen, rijden zonder rijbewijs, te laat komen.
  • 14 Jan 2021 om 13:49
    • Quote van 14 Jan 2021 om 13:17
      Zeker de eerste training te laat ofzo haha. Maar als je nu al weer naar een andere club wilt (cyprus) dan snap ik niet waarom hij naar Den Bosch is gegaan. Tjongejonge
    Amateur contract versus prof contract.
    Geld bepaald weer eens.
  • 14 Jan 2021 om 13:25
    • Quote van 14 Jan 2021 om 13:22
      Ik las op VZ dat hij een drugstest had gefaald op dag 1.
    Jaa haha las ik ook.... Hoe moeilijk kan t nu zijn, dan ben je echt niet geschikt.....
  • 14 Jan 2021 om 13:22
    • Quote van 14 Jan 2021 om 13:17
      Zeker de eerste training te laat ofzo haha. Maar als je nu al weer naar een andere club wilt (cyprus) dan snap ik niet waarom hij naar Den Bosch is gegaan. Tjongejonge
    Ik las op VZ dat hij een drugstest had gefaald op dag 1.
  • 14 Jan 2021 om 13:17
    • Quote van 14 Jan 2021 om 12:21
      Hahaha hij is na een dag alweer weggestuurd. Den Bosch "Jeroen Lumu is toch zijn wilde haren niet verloren. Bij FC Den Bosch geldt: graag of niet. Wij wensen Jeroen veel succes in zijn verdere carrière".
    Zeker de eerste training te laat ofzo haha. Maar als je nu al weer naar een andere club wilt (cyprus) dan snap ik niet waarom hij naar Den Bosch is gegaan. Tjongejonge
  • 14 Jan 2021 om 12:21
    Hahaha hij is na een dag alweer weggestuurd. Den Bosch "Jeroen Lumu is toch zijn wilde haren niet verloren. Bij FC Den Bosch geldt: graag of niet. Wij wensen Jeroen veel succes in zijn verdere carrière".
  • 13 Jan 2021 om 11:16
    Hoorde laatst in de Cor Podcast een schitterende anekdote van Maarten de Fockert over waarom deze jongen is weggestuurd en wat hij zoal uitspookte. S02E16, voor de liefhebbers
  • 13 Jan 2021 om 10:54
    Haalt het einde van het seizoen niet denk ik, lastpost.
zaterdag 23 januari 2021
21:00
Bekijk agenda › Voorspel wedstrijd ›