''Als speler had ik dit niet geaccepteerd van mijn aanvoerder''

23
''Als speler had ik dit niet geaccepteerd van mijn aanvoerder''

Gerald Sibon is niet te spreken over de uitlatingen van Joey Veerman na de wedstrijd van SC Heerenveen tegen De Graafschap. De middenvelder van SC Heerenveen liet na de wedstrijd weten dat de club nog tal van versterkingen nodig heeft.

"Als speler had ik dit niet geaccepteerd van mijn aanvoerder", vertelt de oud-spits van Heerenveen aan Omrop Fryslân. "Hij moet denk ik ook even in de spiegel kijken. Maar goed, Joey is net als Ejuke wel iemand die een wedstrijd voor je kan winnen, maar dan houdt het verder wel op. Als die twee niet thuis geven, dan houdt het wel zo'n beetje op."

Sibon had als speler graag verhaal willen verhalen bij Veerman. "Natuurlijk zeg je na zo'n wedstrijd: 'Het is een schande' en zulke bewoordingen. Maar om en plein public je eigen jongens af te vallen met wie je in de kleedkamer zit. Als ik bij hem in de kleedkamer had gezeten, had ik later wel even tegen Joey gezegd: 'Maar hé, wat vind je er zelf van?'"

23 reacties ›
Om een reactie te plaatsen dien je in te loggen of te registreren, dit duurt maar 1 minuut!

  • 19 Aug 2020 om 09:27
    • Quote van 18 Aug 2020 om 09:04
      Dit is geen gestook. Dit is zijn mening. De één vindt het goed wat Veerman doet. De ander vindt het niet sjiek dat hij als aanvoerder zijn medespelers publiekelijk afvalt. Wanneer je dat doet moet je zelf wel heel goed voetballen en dat is niet wat Joey deed. Iedereen spuwt hier zijn mening maar als journalisten in een podcast, tv uitzending of een krant vragen stelt aan een Sibon, Foppe en Riemer en zij geven dus gevraagd hun mening dat is het huis te klein. Ik vind het mooi dat spelers geen geijkte uitspraken doen maar blijf wel respectvol naar je collega’s met wie je je brood moet verdienen. Zeker als aanvoerder.
    En dat was Sibon dan wel? De grootste intrigant die Heerenveen gehad heeft. Kroop zoveel mogelijk bij van der velde op schoot. Niet in staat om te verbinden bij vv heerenveen en zo meer.
  • 18 Aug 2020 om 19:25
    • Quote van 18 Aug 2020 om 09:26
      Heb nog eens goed gekeken naar de financiële situatie, wordt aangevoerd dat weinig kan maar ik zie juist in de jaarrekening veel betere cijfers dan vergelijkbare clubs die wel investeren (vb Groningen).
      Laatste jaarrekening:Begroting 16 miljoen, 5,7 miljoen verlies (dat is natuurlijk niet best). Groningen 3 miljoen verlies.Personeel : 11,6 miljoen, Groningen 10 miljoen. Ik denk teveel personeel op kantoorNog te ontvangen transfetermijnen : 6 miljoen (= financiële vaste activa). Groningen 1 miljoenEigen vermogen : 25 miljoen, Groningen 5 miljoenSolvabiliteit : 73,5%, Groningen 34,1%Liguide middelen juni 2019 = 6,3 miljoen.
      Hoe zien jullie deze cijfers? Zijn wij voorzichtig en gaat Groningen binnenkort failliet. Ik vind de personeelskosten zorgelijk maar Vaak genoemde huisvesting is vergelijkbaar met Groningen.
      Denk nu alweer circa 3/4 miljoen vaste activa erbij. Transfers van Ziyech, Botman, Bruijn, Faik.


    Interessante vergelijking, dank je. Denk idd dat we er niet het allerslechtst voor staan. Groningen is alleen wat slimmer bezig met spelers halen die doorverkoopwaarde hebben (Zeefuik, Sierhuis, Matusiwa: ze kunnen allemaal weg voor veel geld) Daarnaast zal komst Robben wel iets meer mogelijk maken dan voorheen t geval was (door oa specifieke spnonsoren ed)
  • 18 Aug 2020 om 11:02
    • Quote van 18 Aug 2020 om 09:35
      Veerman kon niet in zijn eigen kwaliteit spelen doordat het elftal niet goed was. Dan ga je zelf ook "anders" spelen dan je eigenlijk wilt. Er is dus echt nog werk aan de winkel.
    Het is vaker voor gekomen dat hij niet in zijn eigen kwaliteit kon spelen en het zal nog vaker voorkomen. Een tegenstander kan daar ook voor zorgen.
    Ook hij moet leren dat als het niet kan zoals het moet, dat het dan maar moet zoals het kan.
  • 18 Aug 2020 om 10:54
    • Quote van 18 Aug 2020 om 10:38
      Mulder is geen persoonlijkheid. We moeten een leider hebben. Veerman is dat ook nog niet. Veel te jong en te weinig ervaring voor. Er mist nog altijd een type schaars in de selectie. Misten we vorig jaar overigens ook al. Faik was het net niet
    De naam Schaars valt hier vaker en ben ik het ook helemaal mee eens, maar dat was wel echt een buiten-buiten kansje. Zo'n type speler, met zoveel ervaring en leiderschapsvaardigheden, haal je echt niet elk seizoen binnen. Een type Faik is gewoon de realiteit. Ik ben benieuwd welke ervaren spelers ze op het oog hebben. Dat het daar nu aan ontbreekt is wel duidelijk.
  • 18 Aug 2020 om 10:54
    Het probleem met Veerman's uitspraken is dat ie de jonge jongens keihard laat vallen. Die pakt ie met name aan met zijn uitspraak. En nu zeg ik niet dat je die jongens altijd met fluwelen handschoentjes moet behandelen, maar ze keihard laten vallen in de voorbereiding waarin ze noodgedwongen een veel grotere rol spelen dan eigenlijk zou moeten, is aanvoerder onwaardig. Wat doet dat met het zelfvertrouwen van die jongens? Er zullen er een paar tussen zitten die denken 'ik zal jou eens wat laten zien', maar ook een paar die hierdoor eerder uit het veld geslagen zijn dan gemotiveerd of gesterkt. Dat kun je dan als zwakke mentaliteit bestempelen, maar dat is veel te simpel.
    Als we straks in de ED spelen en Arjan van der Heide gaat diep, met Veerman aan de bal, speelt Veerman hem dan aan? Of legt hij een balletje breed op Kongolo, omdat hij er niet op vertrouwt dat Van der Heide er iets goeds mee doet? Heeft Van der Heide er nog vertrouwen in dat Veerman hém aan zal spelen? Of denkt hij dat zijn aanvoerder niet in hem gelooft? Ik pak Van der Heide hier als voorbeeld, wellicht geldt het helemaal niet voor hem, maar je kunt er elke jongeling van maken.
    Met de vuist op tafel slaan mag, moet zelfs soms, maar als aanvoerder moet je ook denken aan de balans, sfeer en mentaliteit in je selectie. Het is niet even een band omschuiven en dan mag je alles roepen en zeggen. Je moet mensenkennis hebben, snappen hoe jouw medespelers in elkaar zitten en hoe je ze kunt motiveren en kunt raken. Het interview van Veerman is hard - dat vind ik goed, want 5-1 tegen De Graafschap IS een schande -, maar ook totaal gevoelloos en rücksichtlos.
  • 18 Aug 2020 om 10:38
    • Quote van 18 Aug 2020 om 10:27
      Klopt. Mulder is een veel logischer aanvierder als die speelt. Ik snap wel dat Johnny Veerman wilbstimulerrn om volwassener te worden, verantwoordelijkheid te dragen. Maar dat is wel een hele stap voor hem wamt hij is nog een jongvolwassene.
    Mulder is geen persoonlijkheid. We moeten een leider hebben. Veerman is dat ook nog niet. Veel te jong en te weinig ervaring voor. Er mist nog altijd een type schaars in de selectie. Misten we vorig jaar overigens ook al. Faik was het net niet
  • 18 Aug 2020 om 10:27
    Klopt. Mulder is een veel logischer aanvierder als die speelt. Ik snap wel dat Johnny Veerman wilbstimulerrn om volwassener te worden, verantwoordelijkheid te dragen. Maar dat is wel een hele stap voor hem wamt hij is nog een jongvolwassene.
  • 18 Aug 2020 om 10:20
    • Quote van 18 Aug 2020 om 10:14
      Dat is zeker wasr maar als 'leider' verschuil je je niet maar sta je voor je team. Hij had die jonkies wat meer in bescherming mogen nemen en wat kritischer op eigen presteren en dat van de andere meer ervaren jongens.
    Aan de andere kant is hij zelf ook nog maar 20 (of inmiddels 21?). En dit is zijn tweede seizoen in de eredivisie. Het is ook geen luxe dat hij de aanvoerder is. Er moeten gewoon ervarenere spelers bij die van nature leiders zijn en een ploeg goed kunnen aansturen.
  • 18 Aug 2020 om 10:14
    Dat is zeker wasr maar als 'leider' verschuil je je niet maar sta je voor je team. Hij had die jonkies wat meer in bescherming mogen nemen en wat kritischer op eigen presteren en dat van de andere meer ervaren jongens.
  • 18 Aug 2020 om 09:35
    • Quote van 18 Aug 2020 om 09:04
      Wat Veerman niet goed deed was alleen benoemen van falen en ongeschikt zijn van anderen. Maar zelf was hij ook niet sterk. Hij had meer over we moeten spreken. Op zich had ik niet zoveel moeite met zijn uitval maar als teamgenoot zou ik het anders hebben beleefd.
    Veerman kon niet in zijn eigen kwaliteit spelen doordat het elftal niet goed was. Dan ga je zelf ook "anders" spelen dan je eigenlijk wilt. Er is dus echt nog werk aan de winkel.
  • 18 Aug 2020 om 09:34
    • Quote van 18 Aug 2020 om 09:26
      Heb nog eens goed gekeken naar de financiële situatie, wordt aangevoerd dat weinig kan maar ik zie juist in de jaarrekening veel betere cijfers dan vergelijkbare clubs die wel investeren (vb Groningen).
      Laatste jaarrekening:Begroting 16 miljoen, 5,7 miljoen verlies (dat is natuurlijk niet best). Groningen 3 miljoen verlies.Personeel : 11,6 miljoen, Groningen 10 miljoen. Ik denk teveel personeel op kantoorNog te ontvangen transfetermijnen : 6 miljoen (= financiële vaste activa). Groningen 1 miljoenEigen vermogen : 25 miljoen, Groningen 5 miljoenSolvabiliteit : 73,5%, Groningen 34,1%Liguide middelen juni 2019 = 6,3 miljoen.
      Hoe zien jullie deze cijfers? Zijn wij voorzichtig en gaat Groningen binnenkort failliet. Ik vind de personeelskosten zorgelijk maar Vaak genoemde huisvesting is vergelijkbaar met Groningen.
      Denk nu alweer circa 3/4 miljoen vaste activa erbij. Transfers van Ziyech, Botman, Bruijn, Faik.


    Onze club is ook druk met eigen lijstjes met spelers. Ik zou nu niet te veel kijken naar andere clubs. Hamstra heeft aangegeven dat in elke linie versterking komt.
  • 18 Aug 2020 om 09:26
    Heb nog eens goed gekeken naar de financiële situatie, wordt aangevoerd dat weinig kan maar ik zie juist in de jaarrekening veel betere cijfers dan vergelijkbare clubs die wel investeren (vb Groningen).
    Laatste jaarrekening:Begroting 16 miljoen, 5,7 miljoen verlies (dat is natuurlijk niet best). Groningen 3 miljoen verlies.Personeel : 11,6 miljoen, Groningen 10 miljoen. Ik denk teveel personeel op kantoorNog te ontvangen transfetermijnen : 6 miljoen (= financiële vaste activa). Groningen 1 miljoenEigen vermogen : 25 miljoen, Groningen 5 miljoenSolvabiliteit : 73,5%, Groningen 34,1%Liguide middelen juni 2019 = 6,3 miljoen.
    Hoe zien jullie deze cijfers? Zijn wij voorzichtig en gaat Groningen binnenkort failliet. Ik vind de personeelskosten zorgelijk maar Vaak genoemde huisvesting is vergelijkbaar met Groningen.
    Denk nu alweer circa 3/4 miljoen vaste activa erbij. Transfers van Ziyech, Botman, Bruijn, Faik.


  • 18 Aug 2020 om 09:04
    Wat Veerman niet goed deed was alleen benoemen van falen en ongeschikt zijn van anderen. Maar zelf was hij ook niet sterk. Hij had meer over we moeten spreken. Op zich had ik niet zoveel moeite met zijn uitval maar als teamgenoot zou ik het anders hebben beleefd.
  • 18 Aug 2020 om 09:04
    • Quote van 18 Aug 2020 om 08:32
      Idd niemand zit te wachten op het gestook van Sibon, hoop dat hij elders een baantje gaat vinden met zijn negatieve grondhouding.
    Dit is geen gestook. Dit is zijn mening. De één vindt het goed wat Veerman doet. De ander vindt het niet sjiek dat hij als aanvoerder zijn medespelers publiekelijk afvalt. Wanneer je dat doet moet je zelf wel heel goed voetballen en dat is niet wat Joey deed. Iedereen spuwt hier zijn mening maar als journalisten in een podcast, tv uitzending of een krant vragen stelt aan een Sibon, Foppe en Riemer en zij geven dus gevraagd hun mening dat is het huis te klein. Ik vind het mooi dat spelers geen geijkte uitspraken doen maar blijf wel respectvol naar je collega’s met wie je je brood moet verdienen. Zeker als aanvoerder.
  • 18 Aug 2020 om 09:03
    Zie het bericht van veerman maar hier op deze site. Hij komt er alweer een beetje op terug. Er is vast iemand van de club die even met hem heeft gesproken.
  • 18 Aug 2020 om 09:01
    Ben het wel eens met Veerman. Er moet wat gebeuren, en altijd maar binnenkamers is ook saai voor de buitenwacht....
  • 18 Aug 2020 om 08:55
    Ik ben het wel met Sibon eens in dit geval. Veerman valt zijn eigen teamgenoten volledig af, wat weinig leiderschap toont. Dat er wat bij moet is duidelijk, daar is iedereen het immers over eens. Maar dat je ook met de huidige selectie zo word weggespeeld door de Graafschap heeft niet alleen maar met het spelersmateriaal te maken. De opmerking van Veerman is juist veel zeggend, ze hebben duidelijk elkaars rug niet. Johnny mag echt aan de bak met de mentaliteit van de huidige spelersgroep. Off: Is Osman niet een leuke speler voor ons?
  • 18 Aug 2020 om 08:51
    Gelukkig was Sibon wel altijd heel integer.
  • 18 Aug 2020 om 08:46
    Sibon de grootste intrigant die Heerenveen heeft gehad.
  • 18 Aug 2020 om 08:34
    Tsja terecht punt.. was als supporter wellicht fijn om te horen dat hij er ook zo over denkt. Naar de kleedkamer toe ook in mijn ogen een aanvoerder onwaardig interview. De kern van zijn verhaal was prima, maar er was teveel emotie en hij gaf teveel af op zijn eigen groep. Dit had hij ook zeker anders en beter vanuit een aanvoerdersrol kunnen verwoorden. Maarja is gebeurd. Ervan leren en door!
  • 18 Aug 2020 om 08:32
    Idd niemand zit te wachten op het gestook van Sibon, hoop dat hij elders een baantje gaat vinden met zijn negatieve grondhouding.
  • 18 Aug 2020 om 08:31
    • Quote van 18 Aug 2020 om 08:29
      Ach had Veerman als een diplomaat voor de camera moeten staan ?Het is toch ook waar wat Veerman verder zei ? Sibon moet niet zo zeuren.
    Zeuren is Sibon's kenmerk heh, wat moet ie anders doen ;)
  • 18 Aug 2020 om 08:29
    Ach had Veerman als een diplomaat voor de camera moeten staan ?Het is toch ook waar wat Veerman verder zei ? Sibon moet niet zo zeuren.